X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 21/05-13 21:54 
Du snakker sort for mig Greaseball. Alt tyder på at Microsoft prøver at lancere en maskine der er teknisk væsentligt svagere end PS4, og at de prøver at sælge den på alle mulige andre paramentre end spil. Fint med mig hvis det du ønsker dig er et mediecenter der også kan spille spil, men det er helt sikkert ikke noget jeg er interesseret i, og egentlig lidt overraskende at Microsoft går efter at skyde sig selv _så_ hårdt i fødderne som man får indtryk af.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 21/05-13 21:57 
Ja, det virker helt mærkelig efter at de i en årrække har været superdygtige til at komme ind på markedet. Hvad mon de sidder og tænker nu? Det må da give et eller andet stof til eftertanke, når konkurrentens aktier stiger lige efter ens stort opsatte pressekonference.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 21/05-13 22:02 
Hvad mon de sidder og tænker nu?

"SÅ skal der kapitaliseres!"
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 21/05-13 22:03, rettet 21/05-13 22:03 
@dRxL Det jeg ked af du syns.
(lavet en update på mit forrige indslag)
Jeg er også ked af at det jeg læser her efter fremvisningen at MS kommer med så mange negative ting på deres platform. Så bliver den kun til first party titler og PS4 bliver den maskine der vil brugt mest.
Skulle være man skulle gøre som KTC og måske gå over til PC i stedet.

De skulle havde lyttet lidt mere til hvad folk sagde om de rygter, stukket en pind i jorden, som man siger. Troede virkelig at et firma med så meget markeds erfaring var klogere end det her. Men ak.. Måske med Xbox Two -.-
Captain NCaptain NSkrevet 21/05-13 22:03 
Greaseball>

@Captain N. Du kommer faktisk med en god pointe. Det giver jeg dig.
Har bare selv hørt mange negative historie fra venner som arbejder med salg og service siden af PS3.
Reg. lås. Ja.. det ok, hvis man absolut skal havde import. Er selv glad for Sly Racoon 4 fra USA.
Men der findes også Xbox360 titler som ikke reg. låst. Det jo op til udgiveren om de vil låse spillet på den maskine.

True, på det punkt er Nintendo faktisk de værste for tiden, både med Wii Uen og 3DSeren men sgu også med den originale Wii.
Har faktisk overvejet at få modded en Wii så jeg kan spillet "Kirby's 20th anniversary" og "Fatal Frame 4", siden Nintendo jo tilsyneladende ikke vil have mine beskidte Europæisk penge :)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
WehnerWehnerSkrevet 21/05-13 22:03, rettet 21/05-13 22:04 
RJK>
Hvad mon de sidder og tænker nu?

"SÅ skal der kapitaliseres!"

Det er nok ikke helt utænkeligt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/05-13 22:04 
Plot twist: Microsoft har købt Sony aktier for milliarder inden de startede showet. ;D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 21/05-13 22:06 
Interessant at de under præsentationen brugte udtrykket "cloud powered" og i et par interviews har hintet ret kraftigt af at de rent faktisk mener det. Skyen vil med tiden blive brugt til mere end bare storage. Lugter af at de vil holde liv i maskinen længere end hvad dens hardware diktererer. Jeg lugter en Onlive/Gaikai variant, som vil blive rullet ud efterhånden som hardware ikke længere kan følge med.

Det mener jeg ikke noget som helst negativt med forresten. Sony vil sikkert gøre det samme og hvis de kan få det til at virke ordentligt (det er trods alt fem-seks år væk, så er der ikke noget galt med ideen.
Captain NCaptain NSkrevet 21/05-13 22:07, rettet 21/05-13 22:07 
FancyPants>
Plot twist: Microsoft har købt Sony aktier for milliarder inden de startede showet. ;D


Ginialt. Burde jeg selv havde gjort :D
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
3of193of19Skrevet 21/05-13 22:07 
Ved virkelig ikke hvor denne "UHA PS4>>>One" kommer fra. So what, Sony har igen brugt et "magisk" ord ift en mere noegtern beskrivelse af en enkelt komponent i maskinen, "emotion engine", ring a bell?
MS har tidligere meldt ud at denne pressekonference handler om maskinen selv, hvad den kan, hvad der goer den unik. Spillene kommer til E3. Ja, det var nok ikke den mest fangende presser, specielt alt det fantasy league sport halloej var noget rod, men det var fedt at se hvor glidende det hele koerte osv.
Mange af Sonys social features (remote play, clip sharing, gaikai rental osv) vil ikke vaere klar til launch.
Hvad der angaar features tror jeg igen vi vil se MS koere med klatten i foerste omgang og saa se Sony komme senere og fange dem, ligesom sidste gang.

E3 bliver hvor launch slaget for alvor bliver afgjort, hvor vi evt vil kunne se One og PS4 versioner af multiplatform spli koere side om side.
JmogJmogSkrevet 21/05-13 22:10, rettet 21/05-13 22:14 
Bemærk i øvrigt noget vi INTET hørte om på showet: Xbox Live. Tydeligvis holder de det i reserve til E3, så de virkelig kan få noget opmærksomhed.

Det betyder så også at det må være noget mere end blot "jeres gamertags og achievements migrerer over", for selvfølgelig gør de det. Bliver spændende om de langt om længe kommer med et interessant alternativ til PS Plus. De kunne reelt kopiere det fuldstændigt: Silver giver adgang til multiplayer og Gold giver rabatter og gratis spil.
slk486slk486Skrevet 21/05-13 22:12, rettet 21/05-13 22:13 
@jmog: Svarer meget godt overens med deres tiltag med Azure, Office 360 osv.

Og så kom der lige preorder mail fra Zavvi 399 :D
j/k
JmogJmogSkrevet 21/05-13 22:13, rettet 21/05-13 22:15 
Quantum Break er åbenbart både et spil og en TV-serie:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-05-21-alan-wake-developer-announces-xbox-one-game-quantum-break

Så giver det pludselig meget mere mening at de viste Live action og spil-scener. Hvorfor de ikke bare kunne have sagt det under præsentationen forstår jeg dog ikke. Det var unødigt forvirrende.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-13 22:13 
3of19>
Ved virkelig ikke hvor denne "UHA PS4>>>One" kommer fra.

Anti brugtespil og always-online?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KTCKTCSkrevet 21/05-13 22:14 
Mht. til gaming features, så synes jeg klart det virker som om Microsoft har alt andet end spil i tankerne, og jeg har svært ved at tro andet, end at specielt Sony kommer til at tage førersædet på dette punkt. Se bare Xbox Live på 360'eren, som er gået fra en klar vinder på online-features, til at være en reklamefyldt rodebutik, fyldt med ligegyldige og langsomme "apps".
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 22:17, rettet 21/05-13 22:18 
3of19>
Mange af Sonys social features (remote play, clip sharing, gaikai rental osv) vil ikke vaere klar til launch.

Hvor har du det fra?

De demonstrerede f.eks. sharing (upload) af game footage live på scenen med Killzone spillet. Gaikai streaming bliver ikke fra dag 1, i hverfald ikke med alt.
3of193of19Skrevet 21/05-13 22:17 
Nuclear Detergent>
3of19>
Ved virkelig ikke hvor denne "UHA PS4>>>One" kommer fra.

Anti brugtespil og always-online?

Sony har heller ikke 100% meldt ud hvordan de haandterer brugte spil.
Om som jeg skrev tidligere behoever registrering af en disk til din konsol ikke betyde online hvis de bruger en RF chip i disken.
slk486slk486Skrevet 21/05-13 22:19 
Jmog>
Quantum Break er åbenbart både et spil og en TV-serie

Ikke længere interesseret for mit vedkommende.
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-13 22:20, rettet 21/05-13 22:21 
@3of19

Se RJK's indlæg på forrige side, samt snakken om cloud-processing.

Jeg skal være den første til at dementere det, hvis Sony laver en kovending i forhold til deres udtalelser efter deres konference og indfører en lignende praksis.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
3of193of19Skrevet 21/05-13 22:20 
Beano>
3of19>
Mange af Sonys social features (remote play, clip sharing, gaikai rental osv) vil ikke vaere klar til launch.

Hvor har du det fra?

De demonstrerede f.eks. sharing (upload) af game footage live på scenen med Killzone spillet. Gaikai streaming bliver ikke fra dag 1, i hverfald ikke med alt.

http://www.theverge.com/2013/2/22/4017222/sony-says-ps4-cloud-features-are-aspirational
GreaseballGreaseballSkrevet 21/05-13 22:21 
Hmmm... hvis de kræver et gebyr for at spille brugte spil. Betyder det så den er "always-online" Syns ikke lige kan finde noget om det?
Eneste jeg kan finde er det her http://www.computerandvideogames.com/407929/always-online-requirement-is-optional-for-xbox-one-devs/ hvor de skriver det ikke er påkrævet for udviklere at lave always online i spil.
Men hvis nogen spil kan spilles uden at maskine kræver den er online.. Hvor vil de så se om du har købt det brugt?
Syns den ide med at tage gebyr... den er virkelig langt ude. Tal om at forvirre forbrugere... Oo
Håber de får sådan en økonomisk lussing at de dropper det.
Captain NCaptain NSkrevet 21/05-13 22:21 
Det virker ihvertfald som et meget "bold move" at udelukke brugt markedet på ens konsol når konkurrenten ikke planlægger at gøre straffe deres brugerbase på den måde.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-13 22:24 
Greaseball>
Eneste jeg kan finde er det her http://www.computerandvideogames.com/407929/always-online-requirement-is-optional-for-xbox-one-devs/ hvor de skriver det ikke er påkrævet for udviklere at lave always online i spil.

Nej, det er ikke påkrævet, men hvilken af de store udgivere vil ikke udnytte muligheden? EA har jo netop annonceret at de dropper Season-pass helt og aldeles i alle deres fremtidige udgivelser. Gad vide hvorfor!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-13 22:24 
Man må håbe at maskinen bliver hacket synder og sammen så man kan køre brugte uden om deres sikkerhed :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 22:25 
Greaseball>
Hvor vil de så se om du har købt det brugt?

Hvis der er en skrivbar RF chip på disken hvor hardwaren's ID er registreret første gang det er startet/installeret. Jeg siger ikke det er tilfældet, men teknisk muligt.
jaesjaesSkrevet 21/05-13 22:25 
Tror ikke det her er nævnt, men tråden er jo gået lidt amok:

"(...) In a post answering "top questions" about the Xbox One, the official Microsoft page notes the system "does not have to be always connected, but Xbox One does require a connection to the Internet (...)"

"Additionally Microsoft notes that in the case of pre-owned software, the Xbox one is designed "to enable customers to trade in and resell games. We'll have more details to share later (...)"

Deres Q&A er siden blevet fjernet.

http://www.joystiq.com/2013/05/21/xbox-one-may-require-game-installs-close-out-used-game-market/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-13 22:26 
Crystal Dragon>
Og det bedste af det hele : En freaking hund i motioncapture suit xD
Men seriously, det ser virkelig ud til at de laver en effort med Call of Duty:Ghosts med at lave en historie der er værd at følge med i, så jeg er rent faktisk blevet halv-interesseret i at prøve den. Meh.

Hvor meget skal vi vædde på at hunden dør til slut i det nye COD og det vil være det følelsesmæssige de snakkede om i historien? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 21/05-13 22:29 
Er det ikke også slutningen på "The Last Guardian" til PS3? dyret dør... ;)
dRxLdRxLSkrevet 21/05-13 22:29 
3of19>
Ved virkelig ikke hvor denne "UHA PS4>>>One" kommer fra. So what, Sony har igen brugt et "magisk" ord ift en mere noegtern beskrivelse af en enkelt komponent i maskinen, "emotion engine", ring a bell?

Fordi jeg forstår hardware og hvad der giver god performance? Der er jo heller ikke tale om én enkelt gimmick men en hel arkitektur der lader til at være rettet imod den største flaskehals for at opnå performance, nemlig hukommelsesbåndbredde.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 22:31 
@Konsolkonge: Nej, men køber du spillet brugt, er hunden nedgraderet til en Chihuahua.
nerosnerosSkrevet 21/05-13 22:33 
Greaseball>
Syns bare folk herinde på det sidste er blevet så glade for Sony og så pokkers negative over for Xbox. Er det fordi den ikke er japansk eller hvad? Jeg spørger bare...

Hehe jeg har da en XBOX360 Jap maskine :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 21/05-13 22:35 
Konsolkongen>
Man må håbe at maskinen bliver hacket synder og sammen så man kan køre brugte uden om deres sikkerhed :)

Tænker jeg også :D
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-13 22:35 
Man skal godt nok være en helt bestemt form for dreng hvis man synes det MS leverede var i orden :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/05-13 22:36, rettet 21/05-13 22:37 
America falder fra hinanden. Fint nok. Folk dør til højre og venstre. Fint nok. Hunden dør.. Hvad? SOB!

Hehe jeg har da en XBOX360 Jap maskine :-)

Ha ha
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-13 22:38 
Hunden gjorde bare hvad den troede var det rigtige jo :'(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Captain NCaptain NSkrevet 21/05-13 22:39, rettet 21/05-13 22:50 
Jeg går og tænker på om der måske i denne generation vil komme endnu et mindre video game crash på markedet. Hele spil markedet er efter min mening begyndt at oversvømme i bruger fjentlige, paranoide, unødige og grådige business practises.

-DRM/Always Online (SimCity)
-Online passes
-Micro transactions/Dårlig DLC (Metro: Last Light skal du betale $5 for hard mode, Dead Space 3 betaler man for
 Resources)
-On-Disc-Day-One-DLC (ODDODLC) (Spil der kun sælger forbrugeren 4/5 af hvad der er på disken, resten koster
 ekstra)
-Mainestreame alt (Deadspace 3, Resident Evil 5, 6)
-Social/Share (Så lav dog en Facebook konsol og lad de andre konsoller være)
-Multiplayer til alle spil. Uanset om det passer ind eller ej.
-Urealistiske salgs forventninger (Tomb Raider, Resident Evil 6)
-Gimmick som ligeledes også bliver mast ind alle steder (Kinect, Move)
-3D (Sjovt i 2 minutter)

Kunne måsk være godt snart at få ryddet lidt ud i nogle af de her Anti-consumer måder at spil firmaerne behandler kunderne på så man ikke føler sig røvrendt hver gang man efterhånden skal købe noget.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 22:42 
slk486>
America falder fra hinanden. Fint nok. Folk dør til højre og venstre. Fint nok. Hunden dør.. Hvad? SOB!

Den er lige til PETA :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-13 22:44 
Jeg krydser fingre for at Sony holder sig fra al den ondskab MS har i sinde. Forhåbentlig vil det betyde at de mister så mange kunder til Sony at de vil være tvunget til at fjerne alt deres DRM fra konsollerne. Det burde vel være muligt med en update?
Det er umildbart eneste chance for at jeg køber en Xbox One
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 21/05-13 22:44 
3of19>
Ved virkelig ikke hvor denne "UHA PS4>>>One" kommer fra. So what, Sony har igen brugt et "magisk" ord ift en mere noegtern beskrivelse af en enkelt komponent i maskinen, "emotion engine", ring a bell?

Sådan har jeg det bestemt heller ikke - jeg er kynisk nok nok til at skulle se tingene for realz, før jeg drager den slags konklusioner, og den elendige controller Sony insisterer på at beholde forever ever and ever ever kan meget vel blive udslagsgivende for mit valg af primær platform. Men jeg ved, at det, jeg så i aften, var så intetsigende for mig, at da der endelig kom et rigtig spil, så var det aftenens højdepunkt, selvom det bare var Call of Duty med et nyt skin. Og det er bare ikke godt nok.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 21/05-13 22:45 
Konsolkongen>
Man skal godt nok være en helt bestemt form for dreng hvis man synes det MS leverede var i orden :D

I orden ville jeg ikke sige det var. Mangelfuldt, forstaet paa den maade at der som sagt mangler nogle facts (i MS tilfaelde spillene, men dem faar vi at se til E3.

Men ved PS4 er der ogsaa spoergsmaalstegn ved brugte spil. Sony har vaeret meget uklare hvad det angaar.
slk486slk486Skrevet 21/05-13 22:47 
åh ja, PETA :D
j/k
WehnerWehnerSkrevet 21/05-13 22:47 
dRxL>
3of19>
Ved virkelig ikke hvor denne "UHA PS4>>>One" kommer fra. So what, Sony har igen brugt et "magisk" ord ift en mere noegtern beskrivelse af en enkelt komponent i maskinen, "emotion engine", ring a bell?

Fordi jeg forstår hardware og hvad der giver god performance? Der er jo heller ikke tale om én enkelt gimmick men en hel arkitektur der lader til at være rettet imod den største flaskehals for at opnå performance, nemlig hukommelsesbåndbredde.

Jeg ved, at du er en af dem, der har allermest styr på de her tekniske ting, og jeg respekterer dig for det. Men samtidig havde du vist lignende PS3>Xbox 360-forudsigelser, bl.a. i forbindelse med Assassin's Creed. Uanset om de teoretisk holdt stik, så viste det sig jo i praksis, at Xbox ofte(st) havde de bedste multiplatformtitler, når det kom til stykket. Så det er sikkert en god ide lige at klappe hesten på dette tidligere stadie.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 22:47 
@Katajn N: Helt enig. Vil tilføje klamme retailer specifik indhold og oppustede special editions der indeholder "unikt" indhold så man aldrig for det fulde spil med mindre man køber flere eksemplarer. Jeg syntes det er kørt af sporet.
--Skrevet 21/05-13 22:47 
Så lige lidt af det. Designet kan jeg nu godt li, men bryder mig ikke om at de laver en "coolshop løsning", hvor fokus fra gaming bliver flyttet, til at indeholde en masse lort. Fint nok hvis man vil have et mediecenter, men nu fokuser dog på spildelen, og skru ned for det andet fis.

For mig er konsollen ikke interessant, hvis brugtmarkedet falder bort.
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-13 22:49 
3of19>
Men ved PS4 er der ogsaa spoergsmaalstegn ved brugte spil. Sony har vaeret meget uklare hvad det angaar.

Havde de netop ikke været fremme og sagt at de ikke ville forhindre brugtsalget? Det betyder naturligvis ikke at man undergår fees, men indtil de ligefrem har sagt det, tror og håber jeg at det ikke er tilfældet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/05-13 22:50, rettet 21/05-13 22:50 
Men ved PS4 er der ogsaa spoergsmaalstegn ved brugte spil. Sony har vaeret meget uklare hvad det angaar.

Ja, det eneste de officielt har udtalt er at de ikke blokeres. Det kan man vel også lidt bredt sige om MS vinkel.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 22:51, rettet 21/05-13 22:53 
Er der dukket mål op af konsollen så man kan vurdere hvor stor den er i forhold til 360?
slk486slk486Skrevet 21/05-13 22:52 
Hvis controlleren er ligeså clunky som den idag, ser det ud som om konsollen har nogenlunde samme størrelse som en Elite.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 22:52, rettet 21/05-13 22:54 
slk486>
Ja, det eneste de officielt har udtalt er at de ikke blokeres. Det kan man vel også lidt bredt sige om MS vinkel.

Enig, Sony var ret vage da de fik lign. spørgsmål efter PS4 annonceringen. MS tør næppe stå alene og hvis EA helt dropper online-pass...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-13 22:53, rettet 21/05-13 22:54 
m1chelsen>
For mig er konsollen ikke interessant, hvis brugtmarkedet falder bort.

Enig. Jeg har i hvert fald ikke råd til at købe alle de interessante spil til en konsol, mens de stadig er i handlen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig