X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-13 20:45 
Og Microsoft bekræfter:

Ingen brugte spil!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 20:46 
ChronoSousa>
Kataku siger også det er slut med brugt spil ?

Er det dette du taler om (http://kotaku.com/the-next-xbox-is-called-xbox-one-509069410):
It won't be always-online, but it will restrict used games.

Det kan vel fortolkes som at de vil begrænse brugte spil (ikke blokere totalt)?
3of193of19Skrevet 21/05-13 20:47 
Olimar>
Fra MS selv :
Microsoft has confirmed that all Xbox One games will require mandatory installation onto the system's hard drive and, to install the same disc onto another user's drive, a fee must be paid.
http://www.computerandvideogames.com/407912/microsoft-confirms-pre-owned-fee-for-xbox-one/

Slut med at tage et xbox spil hen til gutterne, med mindre de betaler fee'en :P

Nok derfor EA er super glade for dem.

Ikke noedvendigvis. Hvis du logger ind med din Live konto burde der ikke vaere slinger i valsen.
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 20:49 
Hvad så hvis vennen ikke er online med konsollen eller spillet ikke længere er supporteret af XBL?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-13 20:49, rettet 21/05-13 20:49 
3of19>
Ikke noedvendigvis. Hvis du logger ind med din Live konto burde der ikke vaere slinger i valsen.

Men mon ikke Microsoft er klar over den omvej gennem systemet og laver et Vita-trick, hvor en profil er bundet til én konsol/HDD, og gør det er død besværligt at rykke rundt på dem?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/05-13 20:50 
Beano
Også derfor jeg sætte et "?"
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 21/05-13 20:50 
Det er jo sindsygt!!!?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 20:50, rettet 21/05-13 20:51 
Nuclear Detergent>
Men mon ikke Microsoft er klar over den omvej gennem systemet og laver et Vita-trick, hvor en profil er bundet til én konsol/HDD, og gør det er død besværligt at rykke rundt på dem?

Det er vel ikke en omvej/snyd men er feature der bevidst laves.

ChronoSousa>
Beano
Også derfor jeg sætte et "?"

Ok så ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-13 20:51 
Se op, den var til 3of19 - du var bare hurtigere end jeg :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 20:52 
Jeg forstod det godt :)
Captain NCaptain NSkrevet 21/05-13 20:52 
Syntes ikke det er iorden at alle ens downloadede spil ikke kommer til at virke på One, Det er præcis derfor jeg aldrig rigtigt har været så begejstret for download markedet på konsollerne.
Hvad skal jeg dog vise børnebørnene om 40-50 år.... Her er et brugt MS point card børn, den brugte jeres bedstefar til at downloade Dust: An Elysian Tail for mange år siden.. Det er alt der er tilbage af spillet.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 21/05-13 20:52 
Jmog>
Så Quantum Break fedt ud? Jamen vi så jo intet der fortæller os hvad slags spil det er.

Jeg skulle nok hellere ha brugt udtrykket "Interessant". Ja, det slog mig også at man absolut intet fik af vide om spillet, men bare det at det er nyt og ikke endnu et Fifa500 eller Halo 5 så er jeg spændt på at se mere. :3
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
3of193of19Skrevet 21/05-13 20:55 
Captain N>
Syntes ikke det er iorden at alle ens downloadede spil ikke kommer til at virke på One, Det er præcis derfor jeg aldrig rigtigt har været så begejstret for download markedet på konsollerne.
Hvad skal jeg dog vise børnebørnene om 40-50 år.... Her er et brugt MS point card børn, den brugte jeres bedstefar til at downloade Dust: An Elysian Tail for mange år siden.. Det er alt der er tilbage af spillet.

Hvis du stadig har din 360'er kan du vise dem det. Det er jo ikke anderledes end at du ikke kan putte dine Master System spil i en Dreamcast.
Men jo, det ER irriterende at man ikke kan overfoere sine ting fra 360.
Captain NCaptain NSkrevet 21/05-13 20:55, rettet 21/05-13 20:56 
Og hvad er det lige at Sony og Microsoft pludselig har imod en simpel "start" knap? Ellers længe siden vi sidst så en konsol uden sådan en.

Xbox One-lancering
Xbox One-lancering

Xbox One-lancering
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
RJKRJKSkrevet 21/05-13 20:55 
Olimar>
Fra MS selv :
Microsoft has confirmed that all Xbox One games will require mandatory installation onto the system's hard drive and, to install the same disc onto another user's drive, a fee must be paid.

Betyder det ikke også at man skal være online for at installere/aktivere spillet? Hvordan skulle det ellers kunne checkes, om disken har været brugt før?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OlimarOlimarSkrevet 21/05-13 20:57, rettet 21/05-13 20:57 
Beano>

Vil gerne vide om den SKAL bruges/være stillet op osv. Men det får vi nok afklaret op til E3.

Den skal være tilsluttet til alt https://twitter.com/kevin__lynch/status/336911362129281024
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-13 20:57 
@RJK God pointe... Det betyder så at man kan smide sin Xbox One over skulderen ved næste generation, da serverne er lukket ned så man ikke kan spille spillene mere.

Brug-og-smid-væk kultur!
nerosnerosSkrevet 21/05-13 20:58 
Captain N>
Syntes ikke det er iorden at alle ens downloadede spil ikke kommer til at virke på One, Det er præcis derfor jeg aldrig rigtigt har været så begejstret for download markedet på konsollerne.

+1
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 21/05-13 20:58, rettet 21/05-13 20:59 
Darkbeat>
@RJK God pointe... Det betyder så at man kan smide sin Xbox One over skulderen ved næste generation, da serverne er lukket ned så man ikke kan spille spillene mere.

Lige præcis.

Eller i hvert fald, man kan ikke spille noget, der ikke allerede var installeret.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 21/05-13 20:58 
Der kunne sidde en lille RF chip i disken. Naar den smides i en One foerste gang installeres der bare og One's serienummer/Xbox Live konto skrives i chippen. smider man den i en ny maskine, vil den se at det ikke er den samme og forlange aktivering medmindre det er den samme Live konto.
Captain NCaptain NSkrevet 21/05-13 20:58, rettet 21/05-13 20:58 
Nuclear Detergent>
Og Microsoft bekræfter:

Det er sgu noget forbandet svineri syntes jeg. Og en MEGET kortsigtet løsning tror jeg også.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-13 20:58 
Xbox Architechture Panelet er for øvrigt at finde hér:

http://www.twitch.tv/xbox
3of193of19Skrevet 21/05-13 21:00 
starter nu
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 21/05-13 21:01 
Captain N>
Syntes ikke det er iorden at alle ens downloadede spil ikke kommer til at virke på One, Det er præcis derfor jeg aldrig rigtigt har været så begejstret for download markedet på konsollerne.
Hvad skal jeg dog vise børnebørnene om 40-50 år.... Her er et brugt MS point card børn, den brugte jeres bedstefar til at downloade Dust: An Elysian Tail for mange år siden.. Det er alt der er tilbage af spillet.

Hvilke børnebørn?!?? o_o
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 21:02, rettet 21/05-13 21:03 
Olimar>
Den skal være tilsluttet til alt https://twitter.com/kevin__lynch/status/336911362129281024

Jesus f-ing christ.

Jeg er nervøs for at Sony gør det samme :O
slk486slk486Skrevet 21/05-13 21:04 
Så de blokerer altså brugte spil OG man skal vente på install.
j/k
KTCKTCSkrevet 21/05-13 21:06 
Og man skal trækkes med "cloud processing". Det gik jo voldsomt godt for Diablo 3 og SimCity :P
Microsoft go home!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-13 21:07, rettet 21/05-13 21:07 
Crystal Dragon>
Captain N>
Syntes ikke det er iorden at alle ens downloadede spil ikke kommer til at virke på One, Det er præcis derfor jeg aldrig rigtigt har været så begejstret for download markedet på konsollerne.
Hvad skal jeg dog vise børnebørnene om 40-50 år.... Her er et brugt MS point card børn, den brugte jeres bedstefar til at downloade Dust: An Elysian Tail for mange år siden.. Det er alt der er tilbage af spillet.

Hvilke børnebørn?!?? o_o

Oh snap! :D
Captain NCaptain NSkrevet 21/05-13 21:07 
Tror næsten de kommer til at spænde ben for sig selv i sidste ende. De prøver på alt for meget på én gang hvor alting skal arbejde, verificeres, connecte og kontrolleres på kryds og tværs af hinanden.
Ligefør det hele bare virker som en undskyldning så Microsoft kan give en "god grund" til hvorfor man skal være online og ikke kan spille brugte spil.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 21:08 
Captain N>
Syntes ikke det er iorden at alle ens downloadede spil ikke kommer til at virke på One, Det er præcis derfor jeg aldrig rigtigt har været så begejstret for download markedet på konsollerne.

Well, Det er det samme som PS4, at de er download er ligegyldigt. De er lavet til PS4/360 og skal køre på den platform. Så længe du har de gamle maskiner og de stadig fungerer, kan du spille spillene. Men ok, om 50 år er det næppe mange PS3/360 maskiner der stadig kører. Så afvikler du spillene emuleret i den chip du har i hovedet og spiller multiplayer via telepati med børnebørnene mens de er på måneferie.
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 21/05-13 21:08 
Man laver en okay imponerende show der fremviser noget til tider spændende og nogle nye spil man kan se frem til - oooooog først bagefter på nettet dropper de bomberne de ikke lige gad at nævne.
Flot Microsoft. *klap klap*
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
Captain NCaptain NSkrevet 21/05-13 21:13 
Beano>
Captain N>
Syntes ikke det er iorden at alle ens downloadede spil ikke kommer til at virke på One, Det er præcis derfor jeg aldrig rigtigt har været så begejstret for download markedet på konsollerne.

Well, Det er det samme som PS4, at de er download er ligegyldigt. De er lavet til PS4/360 og skal køre på den platform. Så længe du har de gamle maskiner og de stadig fungerer, kan du spille spillene. Men ok, om 50 år er det næppe mange PS3/360 maskiner der stadig kører. Så afvikler du spillene emuleret i den chip du har i hovedet og spiller multiplayer via telepati med børnebørnene mens de er på måneferie.

Ja, så længe de giver at holde en forældet service i live. I princippet kunne de lukke for det varme vand i morgen og så er alle mine downloads gone hvis jeg ikke har dem på harddisken.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-13 21:13 
Darkbeat>
@RJK God pointe... Det betyder så at man kan smide sin Xbox One over skulderen ved næste generation, da serverne er lukket ned så man ikke kan spille spillene mere.

Brug-og-smid-væk kultur!

"I felt a great disturbance in the Force, as if millions of voices suddenly cried out in terror, and were suddenly silenced"

Er der virkelig ingen der tænker på at det reelt set gør det umuligt at bevare nogle potentielt vigtige produktioner for mediet?

Jeg er stået helt af...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 21:14, rettet 21/05-13 21:16 
Captain N>
I princippet kunne de lukke for det varme vand i morgen og så er alle mine downloads gone hvis jeg ikke har dem på harddisken.

Jeps!

Problemet bliver ikke mindre af at du kun kan have indholdet på een maskine (2 med PS3 og Vita).
CoreCoreSkrevet 21/05-13 21:15 
Jeg har tre drenge med hver deres Xbox + mine egne to. Jeg betaler edderbroderemig ikke 4 2.hand-fees, hver gang der udkommer et Lego-spil. Hvis det er realiteternea krav, så bliver 4 x PS4 og en enkelt Xbox herhjemme.

Og hvad nu hvis hardware. Er lige så ustabil som ved 360'eren? Så skal der betales fees hver gang din konsol går ned efter dens første års levetid?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KTCKTCSkrevet 21/05-13 21:17 
LOL, han sagde lige at maskinen bliver bedre med tiden på grund af cloud processing. Hvor er det nu jeg har hørt noget lignende - nå ja: http://www.youtube.com/watch?v=j_3Ghyg98Ro
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Captain NCaptain NSkrevet 21/05-13 21:17 
Prøvede lige at lege lidt med bogstaverne til Xbox One.

Lad mig præsentere.............

Box Oxen!!
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-13 21:27 
TV på Xbox One vil kun være tilgængelig i US ved launch, selvfølgelig...

http://www.vg247.com/2013/05/21/xbox-one-live-tv-available-in-us-only-at-launch-requires-separate-device/
JmogJmogSkrevet 21/05-13 21:30 
Nu håber jeg satme PS4 også kommer til jul herhjemme.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-13 21:31 
Darkbeat>
TV på Xbox One vil kun være tilgængelig i US ved launch, selvfølgelig...

http://www.vg247.com/2013/05/21/xbox-one-live-tv-available-in-us-only-at-launch-requires-separate-device/

Og det vil kræve at at man har en separat kabelbox der er understøttet af konsollen. Hvorfor i alverden kalder de den så Xbox One!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 21:33 
Darkbeat>
TV på Xbox One vil kun være tilgængelig i US ved launch, selvfølgelig...

Skandale!

Så skal forbrugerne nøjes med at bruge den trofaste fjernbetjening som ikke lytter til alt i stuen eller misforstår kommandoer? Stenalder, siger jeg bare!! :D
Captain NCaptain NSkrevet 21/05-13 21:35, rettet 21/05-13 21:38 
Darkbeat>
TV på Xbox One vil kun være tilgængelig i US ved launch, selvfølgelig...

http://www.vg247.com/2013/05/21/xbox-one-live-tv-available-in-us-only-at-launch-requires-separate-device/

Det havde jeg næsten forudset samme sekund de nævnte det.
TVii på Wii U virker jo heller ikke her endnu.

Men selv hvis det virkede skal man sikkert bruge et specielt setup for at det overhoved fungerer ordenligt, og selv der tvivler jeg stadig på oplevelsen er så fantastisk som de præsenterede den.

Beano>
Så skal forbrugerne nøjes med at bruge den trofaste fjernbetjening som ikke lytter til alt i stuen eller misforstår kommandoer? Stenalder, siger jeg bare!! :D

Jeg bruger faktisk min Wii U gamepad som min foretrukne fjernbetjening.. Så jeg kan skrue op for lyden på min PS3 ~><~
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
GreaseballGreaseballSkrevet 21/05-13 21:40 
slk486>
@Greaseball: er du sarkastisk, eller?

Ikke sådan rigtig. Er du?
Syns bare der gik lidt meget Sony fanboys i det, så trægnte til noget modvægt ;D
Syns bare folk herinde på det sidste er blevet så glade for Sony og så pokkers negative over for Xbox. Er det fordi den ikke er japansk eller hvad? Jeg spørger bare...

Personligt har jeg aldrig været stor fan af SONY's firma og deres måde at kører ting på, minder mig lidt meget om Apple(hvis den var under bæltestedet, så undskylder jeg.. så slemme er de ikke).
Har en PS3, men det er mest pga. Uncharted, blu-ray film og jeg fik den for 1800 kr da den udkom ;p (som ny, man kender vel nogen som kender nogen). De har nogen fede first party titler det må jeg give dem. Skal da også havde en PS4, men de skal først komme med et godt first party spil. Venter stadig på at Wii U får noget.

Ja, der findes ikke nogen perfekt maskine.. Men det er spillende det kommer an på. Jeg kan bare bedst lide hvad Xbox kan tilbyde mig. En smags sag.

Heh.. Jeg tror grunden til at vi så meget med sport var at dette show sat meget til de amerikanske købere. ESPN er ikke lige frem noget vi har her.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-13 21:45, rettet 21/05-13 21:46 
Har du også noget positivt spin til at delen om anti-brugte spil og always-online? Der er vist en hat der skal spises.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 21/05-13 21:47 
Hold da kæft, med alt det ballade de har gang i der xD Den kunne måske passende blive en EA eksklusiv maskine :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 21/05-13 21:50, rettet 21/05-13 21:51 
@Greaseball: Ok, jeg kan slet ikke følge kommentaren og derfor troede jeg du var sarkastisk.

Hmm.. Gad vide hvad jeg kan få for mine to Xbox 1 konsoller, hvis jeg sælger dem nu :D

@Sonic: ja, lad dem bare..
j/k
WehnerWehnerSkrevet 21/05-13 21:51 
Greaseball at være fanboy det er ikke at kunne se, at det, de diskede op med her til aften, var affald. Med mindre man selvfølgelig er på udkig efter en Apple TV-box eller er totalt skudt i EA Sports.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Captain NCaptain NSkrevet 21/05-13 21:51 
Min personlige holdning til Sony VS Microsoft er nok også at Playstation 3en er blevet min foretrukne konsol.
Syntes der er flere interessante eksklusiver til den og jeg kan meget bedre lige Sonys holdning og opførsel på konsol markedet.
Bortset fra Halo, Gears of War og Forza kan jeg ikke nævne et eneste Xbox eksklusiv som har sagt mig noget i snart 2 år.
-Deres maskine er regionsfri
-Du skal ikke betale et abonement men hvis du vil får du satme også noget for pengene.
-Sony behandler indie developers meget bedre. Har næsten kun hørt negative ting fra udivklere der har haft med MS at gøre.
-Interfacet er efter min mening også bedre og lettere at finde rundt i syntes jeg (Den nye PSN store fungere dog alt for langsomt og klodset)

Xboxen som konsol er dog fin, og det var da også den konsol jeg brugte mest før i tiden, men syntes den konkurrence mæssigt er faldet meget bagud på det sidste og Microsoft har det med at sætte deres fokus på fuldstændigt ligegyldige ting som folk hovedsageligt er ligeglade med

Men det er alt sammen meninger jo :)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
GreaseballGreaseballSkrevet 21/05-13 21:53, rettet 21/05-13 21:58 
Nuclear Detergent>
Har du også noget positivt spin til at delen om anti-brugte spil og always-online? Der er vist en hat der skal spises.

Heh.. Nej. den del. Så har jeg så først set nu.
Den er lige negativ nok.
Den del er jeg ikke glad for de laver. Det virker lidt som at træde i spinaten og ikke at havde hørt efter i første time fra MS side. Det havde jeg ikke troet om dem godt nok.

Men skal stadig havde den for at kunne spille lidt HALO og Forza. Så bliver det bare multiplatforms titler på PS4. Hvis bare der joypad ikke var så F...KING grimt. Hader virkelig PS dualshock designet.


Nej jeg spiser ikke min hat.. :p Men kan give en øl en lufthavnen hvis det er.

(PS. Positive spin.. hvad nu det for noget? Tror jeg arbejder som spin doktore for Tosse Helle på borgen eller sådan noget)

Edite.
@Captain N. Du kommer faktisk med en god pointe. Det giver jeg dig.
Har bare selv hørt mange negative historie fra venner som arbejder med salg og service siden af PS3.
Reg. lås. Ja.. det ok, hvis man absolut skal havde import. Er selv glad for Sly Racoon 4 fra USA.
Men der findes også Xbox360 titler som ikke reg. låst. Det jo op til udgiveren om de vil låse spillet på den maskine.
KTCKTCSkrevet 21/05-13 21:53 
Ingen af firmaerne er bedre end deres seneste konsol...

Personligt har jeg været skuffet over PS3 i denne generation, Wii var sjov i en kort periode, og 360'eren har været tændt mest tid.

I den nye generation af konsoller har WiiU indtil videre ikke fanget mig nok til et køb, blandt andet på grund af underlige restriktioner fra Nintendo og manglende must-have titler. Xbox One kommer stort set til at blive alt, hvad jeg har frygtet at den nye generation, så PS4 er på nuværende klart den mest indbydende/sympatiske af spillekonsollerne. Det er dog ikke umuligt, at jeg helt går retro og PC fremover...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig