X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt forestille mig de oprindeligt havde planlagt at vente til E3 med boksen, men siden Sony IKKE gjorde det under deres præsentation, så ville det være en nem PR sejr at vise Durango.

2: Durangos navn bliver "Xbox Infinity". Der har været meget snak om at den bare ville blive kaldt "Xbox", men jeg tror simpelthen MS vil være kloge nok til at se, at det vil gøre det unødigt forvirrende for kunderne. For slet ikke at snakke om at fucke google-søgninger på ting relateret til den nye Xbox fulstændigt.

3: Det bliver minimalt, hvad der vil blive sagt om specs ("cutting edge GPU and fast CPU") . Det mest konkrete bliver, at vi får RAM-mængden at vide (8gb) men ikke RAM-typen (DDR3). De hårde detaljer bliver i de artikler der kommer dagen(e) efter, når diverse udviklere snakker med spilpressen uden NDA-mundkurv på.

4: Der bliver fokuseret MEGET på Kinect og multimedia-features/apps/sociale medier.

5: Blandt spillene bliver der med 110% sikkerhed præsenteret et nyt Forza. Der vil være en eller anden form for eksklusivitet med DLC på COD-fronten (Ghosts vil vi for første gang se gameplay fra). Respawns nye spil bliver Inifinity eksklusivt eller en "timed exclusive".

6: Prisen... bliver meget variabel. I hvert fald for amerikanerne. Der vil være en fast pris (400-500 USD) og så et samarbejde med en eller flere kabel TV-levarandører, hvor man mod et års abonnement på deres tjeneste (som kan tilgås via Infinity) får konsollen gratis eller for 99 USD. Teoretisk set KUNNE den ordning også komme til Europa, men den er noget sværere, da der er et hav af udbydere her. Hvis vi får sådan en ordning, så vil Viasat være oplagt. Alternativt kunne MS indføre for EU (eller alle territorier) at man mod to års binding på Live Gold vil få rabat på konsollen.

7: Live vil blive ændret mht hvad man får for Silver og Gold (og der bliver måske et Platinum). Men det vil MS gemme til E3. 21/5 bliver der snakket om hvor stor en succes Live er og hvor glade deres kunder er, men vi kommer ikke til at høre noget konkret om ændringerne. De KUNNE gøre det, men hvis de viser konsollen, controlleren og Kinect 2, så er der intet andet tilbage til E3 end spillene, og det kan jeg ikke forestille mig at de nøjes med. Særligt da Sony har en uppercut klar i form af PS Plus på PS4. Der er nødt til at være noget tungt fra deres side også.

8: Online only: Om den er det eller ej bliver ikke nævnt. Det kommer først frem i de interviews, der kommer med MS folk efter showet. Det samme gælder blokering af brugte spil. Intet om det på showet. Højst indirekte.

9: Med indirekte mener jeg, at de sikkert vil annoncere, at man kan installere sine spil til harddisken og kan spille uden at have disken i - ligesom Steam. Effekterne af dette (at vi kommer til at køre med licensnøgler) bliver der ikke snakket om på showet. Det bliver i dagene efter, at vi finder ud af det. Bliver interessant om der bliver en mulighed for at deregistrere en licens fra sin live-konto, så man kan give/sælge den til andre.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/05-13 22:16, rettet 19/05-13 22:18 
Jeg har skruet ned for forventningerne til på tirsdag og regner mest af alt med at det bliver en blanding af det her:
http://youtu.be/17WbK61SMZw

og det her:
http://youtu.be/vS2_3cBjQIU

Især fordi det bliver vist på Spike TV.

Når det er sagt så tror jeg højst vi får et par klip fra nogen spil at se og så selvfølgelig navnet. Den egentlige info-dump tror jeg først vi får til E3.
SonicSonicSkrevet 20/05-13 00:29 
Du glemte

det her :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
jaesjaesSkrevet 20/05-13 18:34 
MS har den fordel at være nummer to til at præsentere, så de vil uden tvivl skrue ned for de elementer der (p.t.) virker uimponerende sammenlignet med tilsvarende elementer ved PS4/PS4-spil, og op for det modsatte. Med det mener jeg samtidig, at det ikke er sikkert, de viser, hvad man umiddelbart kunne forvente. Det sagt tror jeg både de viser hardware og software, så må vi se hvilket og hvor meget.
BeanoBeanoSkrevet 20/05-13 19:03, rettet 20/05-13 19:05 
Jeg forventer de viser hardware fuldt ud (dog uden specs detaljer), kommer med navnet, masser Kinect 2 (og måske Illumiroom gøjl som noget der kommer senere efter launch), giver et hurtigt overblik over services (medier, spil, apps, etc), viser nogle få men store titler. Annoncering af lanceringstidspunkt kommer nok også men måske venter de lidt med prisen til E3 om et par uger. Den store software line-up annoncering bliver på E3 da de jo skal have noget nyt at vise der også.
JmogJmogSkrevet 20/05-13 23:57 
Screwattack har lavet en ret sjov humoristisk udgave af pissekonkurrencen mellem de to konsolgiganter.

Xbox 720 og PS4 sammenlignet
slk486slk486Skrevet 21/05-13 09:41 
Spændt på i aften! :)
j/k
happyEDhappyEDSkrevet 21/05-13 10:49 
Hvad tid er det, det er?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 11:21 
kl 19.00 dansk tid mener jeg
3of193of19Skrevet 21/05-13 11:50 
Man kan se det på Xbox 360 med deres Live Event Player
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 11:57 
Bemærk det kræver XBL Gold:
http://majornelson.com/2012/05/30/where-to-watch-the-xbox-e3-2012-media-briefing/
slk486slk486Skrevet 21/05-13 12:13 
@Beano: De er tossede at låse det til Gold. Ja, det er kl 19.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-13 12:14 
Hvor ser i det ellers? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 12:41 
Gametrailers streamer det bl.a. fra deres iOS app, så kan det ses på TV'et via airplay :)

Ellers har Gamespot også et stream.
JmogJmogSkrevet 21/05-13 12:54, rettet 21/05-13 12:55 
Låst til Gold? Hvorfor satan lader de så silver-kunder hente app'en. Kvajhoveder.

Og hvor er logikken i at låse potetielle kunder ude fra hypetoget.

Nå, gametrailers stream kørte perfekt under PS4 eventet, så jeg holder mig til dem igen.
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 13:00 
Ja, MS skyder sig i foden på den måde. Betale for at se en reklame for deres eget produkt.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-13 13:45 
Tænkte på at se det på Giantbomb, med mindre de snakker for meget over streamen.
dRxLdRxLSkrevet 21/05-13 14:07 
Jeg glæder mig faktisk til at få udløst spændingen omkring hvordan den vil være i forhold til ps4.

Hvis de ikke går i detaljer med hvad den kan præstere, vil jeg tage det som et tegn på at den ikke kan matche ps4 og at de satser mere på at være et multimedie center end en hardcore spillekonsol.

Ville være vildt hvis de hiver en fuldstændigt uventet kanin op af hatten i form af hardware der sparker røv i lige så høj grad som ps4. Især hvis det bliver i form af en mere ukonventionel fremgangsmåde end det enkle men dyre ps4 design.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/05-13 14:22 
Jeg glæder mig faktisk til at få udløst spændingen omkring hvordan den vil være i forhold til ps4.

Sjovt, jeg kunne ikke være mere ligeglad :-)

Jeg er spændt på at høre hvad planen er med maskinen - altså hvor meget media center, og hvor meget spillekonsol.
Er der hold i rygterne om always-on etc.?
Jeg tror jo at i hvert fald amerikanerne får noget ala mobiler, hvor selve hardwaren er billigere mod at man køber et abonnement.
Jeg tror også at de vil komme med noget ala Spotify/Netflix til spil (det kunne være omtalte abonnement).
Og så vil jeg gerne have bekræftet, at de støtter indieudviklerne mindst lige så meget som Sony. Hvis ikke kunne det få mig til at skifte hold.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-13 14:43 
Jeg forventer at always on enten bliver af- eller befkræftet, men samtidig siger noget mig at MS sagtens kunne finde på at smyge sig uden om lige netop det spørgsmål. Jeg er meget lidt tændt på den næste Xbox ud fra alle rygterne, så jeg håber på at blive overrasket.

Nåja, Kinect 2.0 er det vel nærmest givet på forhånd at vi skal tvinges til at have med.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 14:51, rettet 21/05-13 14:53 
Jeg tror de direkte siger den ikke vil kræve always-online og laver lidt sjovt af rygterne som noget pjat :)

"Let's debunk the silly internet rumors once and for all..."
OlimarOlimarSkrevet 21/05-13 14:54 
Jeg glæder mig sgu mere til part2 med spillene, bliver godt at se maskinen selvfølgelig og lidt megatons i form at spec bumps ville også være nice, ikke at jeg forventer det.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-13 15:18, rettet 21/05-13 15:19 
Jeff Gerstmann har en teori om at dét med at PS4 godt kan spille brugte spil og dét at EA har annonceret at de afskaffer online pas, nok er et tegn på at alt det her "brugte spil" ballade nok vil være på system niveau.

Dette betyder at du istedet kan få lov til at betale 10€ for at få adgang til at spille online, hvis du køber et brugt spil, hvilket selvfølgelig er nederen for den type gamere der kører det dér med at bytte brugte spil til nye brugte spil hos GameStop.

Omvendt vil det gøre det meget lettere for os der køber nye spil at vi ikke skal til at taste 3-4 forskellige koder ind og manuelt downloade forskellige DLC pakker til vores nye spil.

http://youtu.be/zQ1itOnZC1g?t=6m17s
3of193of19Skrevet 21/05-13 15:22 
personligt ville jeg synes det var dejligt hvis man kunne få spillene lidt billigere og så betale seperat for online delen. Så ville de hurtigt finde ud af hvor få folk der køber et God of War eller Tomb Raider eller Dead Space spil for en online del ingen bad om.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-13 15:24 
Ja, jeg kan forestille mig at det kommer til at fungere ligesom nu, hvor man får at vide at man skal købe et "online pass" hvis man vælger multiplayer i spillets menu.
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 15:25 
Det vil så bare kræve hver disk har en unik kode der læses af konsollen og registres første gang det spilles online.
DunwichDunwichSkrevet 21/05-13 16:36 
Tænk hvis MS insisterer, at et DVD drev har nok kapacitet til spil i Xbox'ens næste generation. Det kan man ikke forestille sig at de tænker, kan man?
slk486slk486Skrevet 21/05-13 16:46, rettet 21/05-13 16:48 
De leakede specs siger 50GB ODD, som næsten kun kan være Blu.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 21/05-13 17:29 
Always on rygtet har jeg aldrig troet på. Det ville for dumt at MS at lukke så mange mulige købere ude.
Når man udgiver noget nyt. Så det om at ramme så bredt som muligt. Det noget man lærer om i første klasse på handelsskolen.
Tror på det kræver internet for at kunne alle services og at den altid kan update i baggrunden med always on feature.
Dog vil single-player og Blu-ray film kunne nydes offline (lige som er blevet fortalt i intern brev som MS skulle havde sendt rundt)

Blu Ray.. Ja.. Med den mængde data som nye spil sikker kommer til at kræve så ville det være smart at bruge det format. Nogen rygter siger at det bliver et 100GB format. Men... den vil jeg se før jeg tror den.

Blokering af brugte spil. Som med Sony, nej. Igen... det ville skræmmer kunder væk. Plus GameStop ville blive pænt pissed. Så skal den sælge i deres butikker.. Så det nok smart ikke at pille ved det.
Kan godt forstille mig det har leget med tanken og har softwaren til det.

Tror nok den vil kunne matche PS4. Tvivler på at MS vil stå tilbage for SONY,

Men bliver spænende at se hvad det viser frem.

Plus trailers og demoer af nye spil. Det er jeg faktisk MEST hooked på. At se hvad de har i vente af exclusive titler og lign.
jaesjaesSkrevet 21/05-13 18:33 
Mht. streams, så kan eventen også ses på xbox.com:
http://www.xbox.com/da-DK/hub/reveal
spectrespectreSkrevet 21/05-13 19:00 
My Body is ready
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SonicSonicSkrevet 21/05-13 19:03 
Overvågning pr. Kinect confirmed :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
XiwanaXiwanaSkrevet 21/05-13 19:08 
Navn: XboxOne
[inspirational quote here]
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-13 19:08, rettet 21/05-13 19:09 
Xbox One... Det skal nok blive forvirrende.
WehnerWehnerSkrevet 21/05-13 19:09 
Pyha, der er i det mindste en rigtig controller med i demoen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
XiwanaXiwanaSkrevet 21/05-13 19:12 
Den nye konsol er åbenbart en slags stemmestyret universalfjernbetjening. Ingen spil endnu.
[inspirational quote here]
dRxLdRxLSkrevet 21/05-13 19:14 
Hahaha, det er en multimediemaskine og sikkert også væsentligt teknisk svagere end ps4 (indtil det modsatte er bevist) :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 21/05-13 19:15 
Og et konferencesystem. Bliver nifty på arbejdet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
XiwanaXiwanaSkrevet 21/05-13 19:16 
Og man kan se basketball på den, åbenbart. Meget brugbart for os med en 'brændende' interesse for sport.
[inspirational quote here]
KTCKTCSkrevet 21/05-13 19:17 
Jeg får det dårligt af alt, hvad de har vist indtil videre, pånær hastigheden ved task switching, men jeg vil se det i virkeligheden før jeg tror helt på det.
Jeg gider da ikke have et system, der minimerer alt, hver gang jeg strækker mig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
spectrespectreSkrevet 21/05-13 19:18 
Alt det tv pis kommer garanteret ikke til at virke i Danmark. Ms kan det der med indfaces men jeg tror ikke på det går så glat og hurtigt før jeg selv prøver det.

Kan godt lide designet af konsollen. Minder lidt om alienware x51
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 21/05-13 19:20 
Her kommer det :)
j/k
HankyHankySkrevet 21/05-13 19:20 
Med mindre der kommer nogle seriøse eksklusive titler der tiltaler mig, er jeg færdig med Xbox for denne gang. Deres fokus på en all-in-one multimediemaskine og Kinect er til at brække sig over :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-13 19:20 
Jeg syntes stadig det med at have et kamera i stuen hele tiden er lidt creepy og jeg er ret sikker på at Kinect skal være forbundet for at den virker.
WehnerWehnerSkrevet 21/05-13 19:21 
Blu-ray, usb 3.0 og støjsvag. Or so they say.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
XiwanaXiwanaSkrevet 21/05-13 19:21 
De bliver ved med at tale om 'kinected' - lyder påfaldende meget som 'connected' (som i: always on DRM). Intet konkret endnu, dog.
[inspirational quote here]
spectrespectreSkrevet 21/05-13 19:21 
Har det på samme måde som hanky
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-13 19:22 
Jeg lagde mærke til at den ene af knapperne på controlleren er sådan en slags "Alt+tab" knap, så man kan trykke på den istedet for at sige "Xbox Go Home"
slk486slk486Skrevet 21/05-13 19:23, rettet 21/05-13 19:25 
Det er jo meningen det skal lyde som connected :)

@Hanky: +1

Ligeglad med deres kinected. Der er sgu ikke noget der gider sidde og vifte med armene som en fly koordinator, hverken i spil eller for at se tv :)
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 21/05-13 19:24 
Ingen AA-batterier i controlleren.
[inspirational quote here]
3'794 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig