X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Xbox One-lancering


Reply
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boks... Se hele indlægget
3'794 topic(s).

Reply
BeanoBeanoSkrevet 13/06-13 17:29 
Touchpanelet er også en mekanisk knap, heller ikke nævnt.
--Skrevet 13/06-13 17:37 
Ja okay, kunne være den lige skulle opdateres på et tidspunkt. Havde ikke lige læst den igennem med brilelrne på :P
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 13/06-13 18:00 
Den er allerede blevet opdateret en gang! Sidst jeg så dén liste havde den Dark Sorceror på som en eksklusivtitel.

Integriteten er through the roof :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 13/06-13 18:33 
Selv Politiken har ikke forstaaet det...


Pol
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/06-13 18:46, rettet 13/06-13 18:47 
Det kan være på grund af en uinformeret support-medarbejder men: Er det måske også slut at købe spil fra andre EU-lande på Xbox One?


Xbox One ekstra hård regionslås?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 13/06-13 18:48 
DeluxScan>
Selv Politiken har ikke forstaaet det...

Hvem har en mailadresse på Morten Bay, så det sludder kan stoppes?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/06-13 18:50 
Måske her?


Det ser ud som om han kan kontaktes her:
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-13 19:04 
Hold kæft en lorte-artikkel :D

Men det var også samme avis der havde en makker der skabte sig, over at de reklamerede for Zelda OOT i TV2 aften, med en pruhest og en anmelder i nissetøj, var det ikke? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 13/06-13 19:22 
Sumez>
@Kilroy: Arrh, er det ikke også at overfortolke? Lyder lidt ekstremt.

Fra min eller amerikanernes side? ;)
Jeg har set amerikanere specifikt henvise til ham gutten, når de har snakket om episoden.

Uanset hvad, så synes jeg episoden er en af Microsofts mindre problemer.
Kilroy Was Here
slk486slk486Skrevet 13/06-13 19:42 
Jeg kunne ikke læse den færdig. Bærer tydeligt præg af at skribenten bare har læst pladder på nettet og genskrevet det læste på dansk.
j/k
HeroldHeroldSkrevet 13/06-13 19:48 
Der er mange der forveksler region med brugtsalg - så vidt jeg ved har Sony ikke snakket om brugtsalg, men eftersom man kan bytte spil med sine venner, lyder det ikke som der er nogen form for tjek.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 13/06-13 19:49, rettet 13/06-13 19:49 
De har da sagt at der ikke er nogen begrænsning i forhold til hverken brugtsalg eller region fra deres side, eller er det ikke det du mener?
j/k
TheDukeTheDukeSkrevet 13/06-13 19:52 
"They can trade in that game at retail" Det er da en forholdsvis klar udmelding mht. brugtspil.
slk486slk486Skrevet 13/06-13 19:53 
Ja, det må man sige :)
j/k
JmogJmogSkrevet 13/06-13 19:56 
RJK>
DeluxScan>
Selv Politiken har ikke forstaaet det...

Hvem har en mailadresse på Morten Bay, så det sludder kan stoppes?

morten.bay@pol.dk
ChronoChronoSkrevet 13/06-13 20:01 
Den Politiken-artikel er godt nok ikke ret god, og indeholder flere fejl eller i hver fald en så voldsom mangelfuldhed at det virker helt misinformerende.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/06-13 20:18 
Microsoft forsvarer deres valg: http://arstechnica.com/gaming/2013/06/microsoft-defends-the-xbox-ones-licensing-used-game-policies

En ting der er sådan rimelig vild, er det der med at man kan dele sine spil med op til 10 "familiemedlemmer". Familiemedlemmer som ikke behøver at konkret i familie dig (hvordan skulle de også checke det) og som også kan bo langt væk.
Umiddelbart lyder det som om at man kan lave en liste på 10 venner, og de kan så spille dine spil - når du ikke selv spiller dem.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 13/06-13 20:24, rettet 13/06-13 20:25 
Underligt at de ikke gør mere ud af at snakke om det. Hvis det virker som det lyder, så KAN man jo reelt låne spil ud til folk. Folk vil endda kunne downloade spillet på forhånd og have det klar til start, så snart ejeren siger "så, nu er jeg færdig med det. Jens, nu kan du spille det".

Det ville betyde lån uden at det er nødvendigt at udveksle disks.

Men omvendt siger de jo at "Lending will not be available at launch". Betyder det at familie-featuren ikke vil være tilgængelig eller har de en helt anden definition af "lending" end andre mennesker?
HeroldHeroldSkrevet 13/06-13 20:24 
Ja, sådan forstår jeg det også. Det trækker i hvert fald lidt i den anden retning, og forklarer lidt bedre hvorfor de vil have 24H tjek. Dog burde de reelt kun have det 24H tjek, hvis man lånte et spil ud - det ville løse meget af brokkeriet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 13/06-13 20:39 
Det burde ikke trække i en anden retning :)

Hvor meget det end irriterer mig, fordi jeg sku gerne vil have en XO, så bliver jeg nød til at holde fast. Sålænge deres 24hrs check er på bordet er den ikke for mig. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvor mange mennesker jeg kan dele spil med - hvis MS kan trække stikke er alt værdigløst.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/06-13 20:45 
SeventhSun
NEJ NEJ OG NEJ!!!!

Det her er:


Rimelig vild!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/06-13 20:51 
@CS
Jeg tror nu alligevel ikke jeg gider køre rundt med mit spil til 10 forskellige venner, der bor fordelt i hele landet, når jeg kan nøjes med at sende dem en besked :P

Mine PS4 spil må de fandme selv komme forbi og låne, hvis de kan finde ud af at aflevere dem til tiden :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 13/06-13 20:54 
Hvor mange MS medarbejdere tager det at skrue en lyspære i?

SPOILER-TEKST:
Jeg kender ikke svaret men det er ikke een.
slk486slk486Skrevet 13/06-13 21:03, rettet 13/06-13 21:07 
10? 2 der skruer og 8 der venter?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 13/06-13 21:13, rettet 13/06-13 21:14 
Ved det ikke... fra hoften: 26 til at analyseres lyspærens form, 67 til at genopfinde fatningen, 37 til at holde øje med at lyspæren har lov at virke, 32 til at sikre at kun de rigtige personer bliver belyst, og 25 til at bilde verden ind at det ikke kan lade sig gøre for een enkelt person at skrue en lyspære i.
HeroldHeroldSkrevet 13/06-13 21:18 
Såså :P Tilbage til emnet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SonicSonicSkrevet 13/06-13 21:23, rettet 13/06-13 21:24 
100. Én holder pæren, de 99 andre drikker snaps indtil rummet drejer rundt!

:Edith: Sorry Herold :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 13/06-13 21:50 
Hey, jeg er ikke moderator, så tag jer ikke af mig :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 13/06-13 21:54 
Du har stadig ret :)
j/k
SumezSumezSkrevet 13/06-13 22:37 
RJK>
Hvem har en mailadresse på Morten Bay, så det sludder kan stoppes?

Havde ikke lige overskud til at læse det, opsummering af hvad der er galt i artiklen? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/06-13 22:39 
TheDuke>
"They can trade in that game at retail" Det er da en forholdsvis klar udmelding mht. brugtspil.

Tja, den sætning passer jo reelt set også på XBox One.
Men den der video hvor en gut giver en anden gut et spil afklarer vist rimelig meget alt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/06-13 22:57 
Hov hov Sumez, nu skal du ikke komme med logik og realiteter - som troller man jo.

Her er der i øvrigt en ingeniør (måske) fra Xbox teamet, der skriver lidt mere om deres vinkel: http://pastebin.com/uCmdh9jB

Om han så arbejder på Xbox One eller ej, er egentlig ligegyldigt. Mange af hans pointer er ganske indlysende. Om spillene så reelt bliver billigere må vi jo vente at se. I øvrigt også en ting MS umuligt kan melde ud, da det selvfølgelig afhænger af udgiverne.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 13/06-13 23:18 
Chrono>
Den Politiken-artikel er godt nok ikke ret god, og indeholder flere fejl eller i hver fald en så voldsom mangelfuldhed at det virker helt misinformerende.

Der skulle være er rettelse på vej, som ændrer det med Sonys udtalelser, men ellers var det som at diskutere sagen med SeventhSun.

Morten Bay fastholder i grove træk at situationen ift. brugte spil, DRM, online og begrænsinger i praksis er identisk på Xbox One og på PS4, baseret på at der skulle være en lovgivning i USA der siger at spiludgiverne selv må bestemme den slags, og så mener han ikke at Sony kan forhindre nogen i at gøre det, og så bliver resultatet påståeligt det samme.

Et forsøg på at forklare forskellen i at den ene platform ikke kræver online og dermed ikke begrænser at man altid kan spille sine spil, mens den anden på et tidspunkt lukker ned for servicen, så man ikke længere kan bruge maskine eller spil, blev kun opfattet som vilde spekulationer og ubegrundet spåen om fremtiden.

Jeg kunne forstå på det, at jeg åbenbart var en PlayStation-fanboy og udenfor målgruppen, når jeg ikke kunne se at artiklens indhold var lutter fakta - en rå reportage blottet for fortolkning, analyse og holdning.

Oh well, jeg prøvede da ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 13/06-13 23:21 
Kan man klage til hans chef?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 13/06-13 23:39 
Han er freelance. Han skriver også dårlige artikler og klummer for f.eks. Recordere.dk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 13/06-13 23:41 
dRxL>
Kan man klage til hans chef?

Hvad er oddsne for at hans chef er pisseligeglad med spillemaskiner? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/06-13 23:41 
SeventhSun>
Mange af hans pointer er ganske indlysende.

Så som det at inddæmme konkurrencen på en lukket platform automatisk giver billigere spil? Der er fejlslutninger nok at tage af i det indlæg.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 13/06-13 23:53 
Sumez>
dRxL>
Kan man klage til hans chef?

Hvad er oddsne for at hans chef er pisseligeglad med spillemaskiner? :P

Du ville næppe få mange ører tilbage hvis du satsede på det. Hans chef vil tro du snakker om enarmede tyveknægte hvis du klagede over deres dækning af nye spillemaskiner.
HankyHankySkrevet 14/06-13 00:00 
Sørgeligt :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 14/06-13 00:17 
@SS: Der er da i det mindste en ingenør der har nogenlunde forstået hvad det handler om, men det hjælper ikke at tale ned til folk og skrive at folk der er kritisk stillede er 'simpleminded'. Samtidigt laver han samme sammenligningsfejl med Steam vi har set så mange gange før.
j/k
slk486slk486Skrevet 14/06-13 00:20 
Hvis man holder sig til online-only spil på XO er det jo iøvrigt lige fedt om den checker ind hver 24 time eller ej - når serverne er væk ville man ikke kunne spille alligevel :)
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/06-13 00:56 
I online spil vil det samme jo være tilfældet for PS4, eller Wii U for den sags skyld.

Det ses jo allerede med f.eks Demon Souls til PS3, og Army of Two til begge konsoller (AoT kan så stadig spilles splitscreen, men derfor er serverne stadig slukkede og lukkede for online co-op)
Jeg ved ikke engang om Phantasy Star serverne til X360 spillet stadig kører eller ej.

Det eneste 'væsentlige' problem, er hvis de ikke har mulighed for/gider at indføre en form for sikkerhedsnet hen mod slutningen af konsollens levetid... Så står man netop i skrækscenariet, hvor ens X1 ikke er bevendt som meget mere end bogstøtte.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-13 01:11 
Jep Online-spil kører på lånt tid. Det er kort efter spillets udgivelse man skal spille dem hvis man vil ha' fuld valuta for pengene. At online-tunge spil ikke kan spilles i fremtiden har jeg accepteret og det er der ikke noget at gøre ved. Hvis udviklerne er super seje inkluderer de en LAN-mode så man selv kan sparke en lokal fest på banen, skulle man ønske det mange år senere.

Demon Souls, Dark Souls og Dragons Dogma kan fint spilles offline, men så kan man godt trække en karakter fra ens vurdering af spillet. Så man vil få mest ud af at nosse sig igennem dem mens serverne stadig er oppe... Jeg må hellere komme igang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 14/06-13 01:16, rettet 14/06-13 01:18 
Jep, min pointe var at hvis man alligevel kun spiller online gør det ingen forskel.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-13 01:17 
Nej faktisk ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/06-13 07:52 
Nuclear Detergent>
Så som det at inddæmme konkurrencen på en lukket platform automatisk giver billigere spil?

Hvordan kan du referere et punkt, som jeg SPECIFIKT nævner som værende tvivlsomt, og fremhæve det, som om jeg mener det er mejslet i sten?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/06-13 08:34 
RJK>
Oh well, jeg prøvede da ;)

Artiklen er naesten dummere end Wall Street Journals review af Borderlands 2.

"Nu viser virkeligheden sig dog at være en anden. Det er nemlig rigtigt, at Sony ikke lægger restriktioner på brugen af brugte spil – men det er i virkeligheden ikke noget de bestemmer. Det er spilstudierne, der udgiver spillene, der bestemmer, om de må udveksles og bruges igen, hvilket Sonys CEO Jack Tretton indrømmede i en presseudmelding tirsdag. Så PS4’erens førnævnte point var billige. "

Det er jo lodret forkert. Hvordan kan man mistorstaa det saa meget? Er det dette, der bliver rettet, da det er det mest forfaerdelige sludder?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
slk486slk486Skrevet 14/06-13 08:44 
Det var der en del der troede til at starte med, hvorfor det efterfølgende blev understreget at der kun var tale om online multiplayer ala online pass. At Morten Bay ikke opfølger og tilretter tilsmiler ham bestemt ikke.
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/06-13 08:49, rettet 14/06-13 08:50 
SeventhSun>
Hvordan kan du referere et punkt, som jeg SPECIFIKT nævner som værende tvivlsomt, og fremhæve det, som om jeg mener det er mejslet i sten?

Det var ytringen om at linket indeholdt masser af indlysende pointer jeg drog i tvivl - derfor citerede jeg lige netop den del af dit post. I min oprindelige post refere "indlæg" til den linkede tekst, ikke din post.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 14/06-13 09:33 
Er Morten Bay ikke ham der også skrev for Urban eller lignende i en ugentlig "teknik"-sektion på 2-4 sider? Det var også helt afsindigt fanboy-præget og ret uudholdeligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3'794 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me