X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Xbox One-lancering


Reply
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boks... Se hele indlægget
3'794 topic(s).

Reply
SumezSumezSkrevet 07/11-13 15:32, rettet 07/11-13 15:32 
Seriøst? Den nye konsol har USB, den gamle havde USB, og de har bevidst lavet deres software så de eksisterende USB controllers ikke virker længere, så de kan sælge det samme hardware igen? Er hele idéen i USB ikke at undgå den slags tis?
Hvordan står det til med tilsvarende i Sony-land? Kan jeg bruge min PS3/X360 USB arcade stick på PS4?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/11-13 16:29 
Ah det var ærgerligt.
GreaseballGreaseballSkrevet 07/11-13 17:22 
Sumez>
Seriøst? Den nye konsol har USB, den gamle havde USB, og de har bevidst lavet deres software så de eksisterende USB controllers ikke virker længere, så de kan sælge det samme hardware igen? Er hele idéen i USB ikke at undgå den slags tis?
Hvordan står det til med tilsvarende i Sony-land? Kan jeg bruge min PS3/X360 USB arcade stick på PS4?

http://shoryuken.com/2013/10/30/playstation-3-arcade-stick-compatibility-on-playstation-4-will-vary-from-game-to-game-decision-to-allow-them-left-to-developers/

Ser ikke umiddelbart lovende ud... :(
JmogJmogSkrevet 07/11-13 18:03 
Sumez>
Seriøst? Den nye konsol har USB, den gamle havde USB, og de har bevidst lavet deres software så de eksisterende USB controllers ikke virker længere, så de kan sælge det samme hardware igen? Er hele idéen i USB ikke at undgå den slags tis?
Hvordan står det til med tilsvarende i Sony-land? Kan jeg bruge min PS3/X360 USB arcade stick på PS4?

Det er helt korrekt forstået. MS har meldt blankt ud at ingen sticks, rats eller controllers vil være understøttet. Ikke bare "not at launch" men mere "we're not doing it". Med Sony er der pt ikke noget konkret om sticks og noget måske-agtigt hvad angår rats, da det kom fra en udvikler og ikke Sony.
BeanoBeanoSkrevet 07/11-13 18:42 
SumezSumezSkrevet 07/11-13 18:54 
Det er jo til grin...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 07/11-13 19:37 
Det betyder vel bare at community'en skal lægge pres på udviklere og boykotte spil der ikke understøtter gamle sticks, også hvis det er en titel som Street Fighter 5
JmogJmogSkrevet 07/11-13 23:23 

"This decision is upon the game developer and will vary from game to game."

Ok, det er faktisk bedre end jeg havde turdet håbe. MS har lukket totalt af, men udviklerne kunne score nogle ret nemme points ved at understøtte de gamle rats og arcadesticks på PS4, så det er bestemt ikke udelukket, at det vil ske.
3of193of19Skrevet 07/11-13 23:31 
"This decision is upon the game developer and will vary from game to game." = We can't be arsed to write a driver for this because we don't make games that use these anyway. Developers are free to use additional development time to write drivers on their own time.
BeanoBeanoSkrevet 08/11-13 08:44 
Jeg syntes det er værre de ikke understøtter officielle PS3 wireless headsets fra starten. Det er ingen logisk grund til at de ikke skal virke fra dag 1 når Sony ikke tilbyder PS4 kompatible endnu og der næppe vil være nogen forskel alligevel.
slk486slk486Skrevet 08/11-13 08:57 
Næh, bluetooth headset = bluetooth headset.
j/k
SumezSumezSkrevet 08/11-13 09:09 
Knap på arcade stick = knap på arcade stick. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/11-13 09:13, rettet 08/11-13 09:14 
Deres argument er så at der er andre knapper på PS3 og PS4. Så ikke helt den samme situation, selv om det burde være til at leve med. Uofficielt er det naturligvis for at sælge nyt tilbehør.
SonicSonicSkrevet 08/11-13 09:19 
Hold nu op, de er her alle for at tjene penge. Og helst mange af dem. Det kommer vel ikke bag på nogen :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 08/11-13 09:20 
Der er sikkert en del licenspenge at hente på turd party accessories, ja.
arcade stick = arcade stick :p
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/11-13 09:21 
Sonic>
Hold nu op, de er her alle for at tjene penge. Og helst mange af dem. Det kommer vel ikke bag på nogen :)

Skriver jeg ikke lige det?
SonicSonicSkrevet 08/11-13 09:24 
Siger jeg noget om hvad du skriver? :)
Og jo, det skriver du rigtigt nok ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 08/11-13 09:33, rettet 08/11-13 09:33 
Troede det var et svar til mig da det var umiddelbart under :)

Men ja... grunden er indlysende - dog mest for sticks og rat da headset support kommer senere,

Jeg gider ikke købe et nyt stik for PS4. Investerede i et fortræffeligt PS3 Sega Virtua Stick - håber der dukker en Kina-adaptor ting op hvis der etables en PS4-standard. Men ellers kommer de ikke til at tjene penge på den konto for mit vedkommende.
SumezSumezSkrevet 08/11-13 09:55, rettet 08/11-13 09:55 
Sonic>
Hold nu op, de er her alle for at tjene penge. Og helst mange af dem. Det kommer vel ikke bag på nogen :)

Nårh. Ja. Så er det jo ok!

Beano>
håber der dukker en Kina-adaptor ting op hvis der etables en PS4-standard. Men ellers kommer de ikke til at tjene penge på den konto for mit vedkommende.

Ditto. Har hverken lyst til at bruge penge på ting jeg har i forvejen, eller støtte sådan et foretagende med mine penge.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 08/11-13 10:09 
Haha, og igen, siger jeg det er ok? Postulerer jeg, at det er noget jeg syntes er fedt? Nej. Det jeg skriver er, at det vel næppe kan overraske nogen som helst, ikke engang dig? Eller kommer det helt bag på dig, at den slags foregår? Reelt spørgsmål.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 08/11-13 10:32, rettet 08/11-13 10:32 
Du gentog sådan set bare det vi andre sagde, så jeg er ikke med på hvad du prøvede at pointere, hvis det ikke var et argument for at man skulle affinde sig med det :)
Jeg har da ikke på noget tidspunkt påstået at jeg var overrasket over at firmaerne gør den slags. Men man kunne jo håbe, at når nu de faktisk er gået over til USB, at der kunne have været et formål med det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/11-13 10:38 
Det er der også. Men USB betyder jo ikke at alle enheder på magisk vis er understøttet af al host-hardware - vel ikke noget overraskende eller nyt i.
SumezSumezSkrevet 08/11-13 10:52 
Det troede jeg faktisk. Er det ikke rent software/driver-issue?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/11-13 10:57, rettet 08/11-13 10:58 
Med Xbox er det, da den kræver x-input (direct x input). Sony burde være det samme - ihvertfald i forhold til arcade sticks. Analogue accessories kan være en lidt anden boldgade, fordi der kan være andre krav til range mv. En remapper burde dog nemt kunne strikkes sammen, men cost-benefit, ya know? :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/11-13 11:00, rettet 08/11-13 11:00 
@sumez: Præcist - det skal jo laves før enheden virker :)

Jeg tror faktisk at USB sticks genkendes i PS4 OS'et men ikke officielt understøttet som system input (globalt i dashboard osv), og er grunden til at de melder ud at det er op til udviklerne at bruge det, ikke at de selv skal kode en USB driver (hvis de overhovedet kan).
SumezSumezSkrevet 08/11-13 11:14, rettet 08/11-13 11:14 
slk486>
Med Xbox er det, da den kræver x-input (direct x input).

Hvis jeg var "overrasket" over noget, var det nok også primært det her. Microsoft opfinder en ny standard for USB controllers, opfordrer alle spiludviklere på PC til at følge den, og ditcher den så bagefter på deres næste stykke konsol-hardware, for at kunne sælge flere controllers?

...og er grunden til at de melder ud at det er op til udviklerne at bruge det, ikke at de selv skal kode en USB driver (hvis de overhovedet kan).

Jeg synes det er en lidt underlig udmelding, for hvorfor overhovedet kode noget nyt fremfor at tage det de har i forvejen, og evt. udvide det hvis det skulle være nødvendigt? Den der "det er op til udviklerne" sang -plejer- at være en lidt mere neutral måde at sige "vi understøtter det ikke". Ligesom med regionslås, det virker mere diplomatisk at sige "det er op til udviklerne" end "vores system har regionslås", selvom det reelt set er det samme.
Men man skal selvfølgelig ikke male fanden på væggen før skindet er skudt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/11-13 11:20, rettet 08/11-13 11:20 
Nemli - lad os se hvad der sker :)

Driveclub skulle understøtte flere PS3 rat svjv, så who knows...
slk486slk486Skrevet 08/11-13 11:36 
Ligesom med regionslås, det virker mere diplomatisk at sige "det er op til udviklerne" end "vores system har regionslås", selvom det reelt set er det samme.

Bortset fra Nintendo, der påtvinger det :)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/11-13 11:42 
Ved ikke lige om det har været nævnt andetsteds i tråden, men Major Nelson har lavet en Vine hvor han viser at Xbone kan registrere QR koder via Kinect så man ikke behøver at skulle taste dem manuelt ind.


https://vine.co/v/hIAEZuQp5MK
slk486slk486Skrevet 08/11-13 11:48 
Så den godt - det går hurtigt, hvis man ser bort fra kinect lag på nogle sekunder.
j/k
JmogJmogSkrevet 08/11-13 13:04 
Darkbeat>
Ved ikke lige om det har været nævnt andetsteds i tråden, men Major Nelson har lavet en Vine hvor han viser at Xbone kan registrere QR koder via Kinect så man ikke behøver at skulle taste dem manuelt ind.


https://vine.co/v/hIAEZuQp5MK

Jeg har egentlig aldrig været i en situation, hvor jeg skulle taste en QR-kode ind på min Xbox. I hvilke situationer har man brug for det?
BeanoBeanoSkrevet 08/11-13 13:13 
Det er redeem koder.
JmogJmogSkrevet 08/11-13 13:21 
Ahh.

Det er ikke ligefrem noget jeg synes er besværligt, men fint nok at muligheden er der

(Jeg ved dog stadig ikke hvor jeg skal finde plads til Kinect henne).
BeanoBeanoSkrevet 08/11-13 13:23 
Der er plads i kassen.
JmogJmogSkrevet 08/11-13 13:37 
Sumez>

Hvis jeg var "overrasket" over noget, var det nok også primært det her. Microsoft opfinder en ny standard for USB controllers, opfordrer alle spiludviklere på PC til at følge den, og ditcher den så bagefter på deres næste stykke konsol-hardware, for at kunne sælge flere controllers?

Det er faktisk værre end som så. Det er samme USB-standard. De har blot ikke inkluderet X360 USB-driverne i OS'et.

Det er ekstremt lusket hvad angår især rattene, da det er fordi de har lavet et partnerskab med MadCatz om at de leverer de officielle rat til maskinen. Jeg kan ikke regne ud hvad det er MS får ud af det selv, men det har garanteret været et krav fra MadCatz, at supporten for de gamle rat (hvor der er mange af andre mærker) blev droppet.
JmogJmogSkrevet 08/11-13 13:38 
Beano>
Der er plads i kassen.

Burn!

Og sandt... der skal være noget überfedt rent gameplaymæssigt som kræver Kinect før jeg gider have den stående under mit TV og se grim ud. Den er for stor.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/11-13 14:35 
Jeg ved heller ikke lige om den her har været nævnt før heller, men OXM har lagt artikel op om det ye Dashboard, Kinect integration og nogen videoer fra Microsoft.

http://www.oxm.co.uk/65689/features/xbox-ones-new-dashboard-nine-things-you-need-to-know/
slk486slk486Skrevet 08/11-13 15:33 
Jeg troede ikke de kunne gøre achievements mere pointless. Achievement for at se tv igennem konsollen? Seriously?

http://www.vg247.com/2013/11/08/xbox-one-dashboard-screenshots-show-apps-earning-achievements-for-watching-tv/
j/k
JmogJmogSkrevet 08/11-13 15:52 
En achievement blot for at forudbestille "Day one edition" af konsollen (ja, det ER der), er også ret højt oppe på min "pisseligegyldigt"-liste.
HeroldHeroldSkrevet 08/11-13 15:53 
Er der så også en "Worth the wait" for os, der ikke får den i 2013?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/11-13 16:10 
Jeg kunne ikke lade være med at lave noget sjov ud af deres Dashboard præsentation :D


http://youtu.be/i4s4f16gHr0
BeanoBeanoSkrevet 08/11-13 16:16 
Dang du er hurtig :)
JmogJmogSkrevet 08/11-13 16:18 
Herold>
Er der så også en "Worth the wait" for os, der ikke får den i 2013?

Nej, den hedder "Beta test complete".
BeanoBeanoSkrevet 08/11-13 16:19 
"Missed the barbed wire"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/11-13 16:23 
Beano>
Dang du er hurtig :)

Efter at have klippet den anden video sammen og set den flere gange kan jeg slet ikke tage Yusuf Mehdi seriøst mere når jeg ser ham :D
JmogJmogSkrevet 08/11-13 16:37 
Der er en påfaldende mangel på execs der ikke virker kunstige. Eller clueless for den sags skyld. Det var ikke imponerende ved E3 da det blev klart at ingen af fyrene fra MS havde styr på deres konsols features.

Sonys marketingafdeling har dælme været gode til at promovere Yoshida og Cerny. De virker som om de rent faktisk ved noget om det de snakker om og ikke bare har fået et memo fra teknisk afdeling.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/11-13 16:39 
Ja, Adam Boyes fra Sony syntes jeg dælmer også man har set på slap line sammen med Giant Bomb mange gange efterhånden. Han virker også mega flink.
jaesjaesSkrevet 08/11-13 17:08 
Det er nok svært for de store teknologifirmaer at lade være, da mange nok gerne vil se girafferne, og det udviser en form for slagskraft at have en af topcheferne til at præsentere nye produkter, men så kunne retorik og mimik måske være lidt højere oppe på listen ved ansættelsen. Det er dog ganske imponerende hvor gode mange af dem er til at gå igennem en time lang præsentation uden alt for mange pauser, æh, øhm osv.

Men værst af alt er de latterlige livsstilsreklamer, der skal vise, at åh vi gamer og har det så sjovt med meget hvide tænder og Bo Bedre-hjem. Svært at tage seriøst generelt, men når det samtidig skriger langt væk, at skuespillerne ikke har rørt et spil siden '83, holder det bare ikke. Det må da være muligt at gå den modsatte vej, og finde gamere, der ser "cool" ud og kan spille bare lidt skuespil. Det er jo snart årtier siden gaming har været forbundet alene med børn og nørder.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/11-13 18:01, rettet 08/11-13 18:03 
Ligesom med PS4 er der en day-1 update som er påkrævet for at benytte nogen af konsollens funktioner... Eller rettere, for at benytte alle konsollens funktioner

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-11-08-xbox-one-wont-play-games-on-day-one-without-mandatory-update

Lad os krydse fingre for at de Microsoft cloud servere kører som de skal på day 1
slk486slk486Skrevet 08/11-13 18:36 
^ Det var vi vist alle godt klar over :)
j/k
3'794 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me