X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 06/08-13 08:46 
Jmog>
Dyrt? Næh.

Xbox 360 og PS3 controllerne havde samme vejledende pris, da de launchede.

Men de er jo også dyre :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 06/08-13 08:50, rettet 06/08-13 08:53 
Det ved jeg nu ikke helt. De kan findes i butikkerne til under 350,-... og billigere hvis man vil købe online :)

kr. 269,.- for en 360 controller inkl. forsendelse er ikke slemt ;)
https://www.coolshop.dk/catalog/product/64842-xbox-360-controller-wireless-black
SumezSumezSkrevet 06/08-13 09:08 
Jeg har også fundet dem (x360 altså) til både 100,- og 200,- jeg klager ikke, men 3-500kr som vejledende udsalgspris for en controller er nu ret pebret, hvis man bare gerne vil spille et spil sammen med sine venner. Jeg kan godt forstå at de kan retfærdiggøre prisen hvis de insisterer på at putte diverse gyro-, touch- og waggle-ting over det hele på den, men det gør den ikke mindre dyr.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 06/08-13 09:27, rettet 06/08-13 09:43 
Tja, ingen tvivl om at de tjener kassen på tilbehør som controllers (hvilket er fint nok imo) men så længe kvaliteten er i orden, koster det jo også. Trods alt en investering som holder i mange år hvis man bare passer lidt på sine controllers :)
Jeg har ikke store problemer med eksperimentale gimmick features så længe de ikke står vejen for etablerede standard features.
Zzap!Zzap!Skrevet 06/08-13 22:50, rettet 08/08-13 15:56 
RJK>
Selvom der er fordele og ulemper, så kan den ene ting jo godt altid være at foretrække over den anden. Det er også en fordel ved en 50-øre, at den vejer mindre end en 20-krone, så derfor er det en smagssag om man helst vil have den ene eller den anden?

Jeg spurgte til om der vitterligt var nogen der foretrak 360-batteriløsningen, som du jo må mene at en meget stor andel gør, hvis det er en "smagssag". Det er i så fald bare nyt for mig.

Den rigtige forklaring er jo at det er billigere ikke at inkludere et batteri. Så har microsoft jo carte planche til at kalde det en feature.
Og diehard xbox fans (hvordan de så nogensinde er blevet det) er helt med på den, og har god øvelse i at vende næsten hvad som helst til en fordel, eller lade som om de *vil* have det sådan.

Når prisen er så meget højere, så var det da det mindste at inkludere opladeligt batteri!
Born to kill space
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/08-13 23:04, rettet 06/08-13 23:05 
Personligt foretrækker jeg Xbox 360-løsningen kombineret med genopladelige batterier, når alternativet er at jeg ikke kan lade kontrolleren når konsollen er slukket (som på PS3) - det er simpelthen mere bekvemt altid at have et par ladede batterier klar. Mit setup tillader dårligt lange ledninger, og jeg foretrækker simpelthen at slippe helt og aldeles for disse når jeg spiller. Jeg kan dog sagtens forstå at mange foretrækker indbyggede genopladelige batterier.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 06/08-13 23:51 
Controlleren kan lades fra enhver USB-udgang. Jeg tager den med ind til computeren.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 07/08-13 01:13, rettet 07/08-13 01:13 
Og med PS4 behøver du ikke tænde konsollen for at lade controlleren. Det er nok at den er i standby.

Og mon ikke langt de fleste vil lade den stå på standby (= ikke slukke på væggen), når det betyder at den kan hente patches og opdateringer automatisk mens man sover eller er på arbejde. Selv ser jeg meget frem til via en app på min mobil at kunne browse udvalget på PSN og (mens jeg er væk hjemmefra) sætte maskinen til at downloade en ny udgivelse med det samme istedet for at vente til jeg kommer hjem.

De har godt nok ikke direkte annonceret ovenstående, men jeg kan ikke forestille mig, at Sony og MS ikke implementerer det. Det er så oplagt og ikke spor svært at lave.
slk486slk486Skrevet 07/08-13 01:16 
Sony har det jo "næsten" via deres site idag, så mon ikke :)
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/08-13 01:24 
Det har også været muligt på XBL i et par år efterhånden... Jeg kan ikke forestille mig, at det ikke er et område de begge vil udvide yderligere - Vi har i hvert fald lov at håbe :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 07/08-13 01:26 
Har det? Via hvad?

Fik lige en mail fra Amazon om at man kan preorder XBone yada yada, men det gik faktisk op for mig jeg ikke engang har bestilt nogen spil til - hvad skal jeg dog så med den? :)
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/08-13 01:38 
Hvis du køber et spil eller DLC via Xbox.com kan du sætte det i kø fra din browser, så maskinen selv starter downloaden næste gang du tænder den.
- Går i hvert fald ud fra at det var det vi snakkede om :P

Jeg har dog ikke prøvet hvordan det virker på PS3, da min maskine stadig står i sin kasse pga pladsmangel (8 dage endnu!)
For mit vedkommende er det dog også fuldstændig ligegyldigt om det ene fungerer lidt bedre end det andet på nuværende generation, så længe det bare fungerer :)

X360 har også en "background download" funktion, hvor den vist skulle lukke ned for alt andet end de basale og nødvendige funktioner indtil en download er færdig (hvis man nu f.eks. skal skynde sig ud af døren)
- Jeg har dog aldrig prøvet at bruge det selv, så jeg aner ikke hvordan det præcist virker... Men det nytter alligevel ikke så meget, når det vi egentlig efterlyser er at konsollen kan starte en download i standby mode :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 07/08-13 01:41, rettet 07/08-13 01:41 
Vidste ikke man kunne det på 360, men sådan fungerer det på PSN.
j/k
enfenenfenSkrevet 07/08-13 06:48 
Naiera>
Controlleren kan lades fra enhver USB-udgang. Jeg tager den med ind til computeren.

Tidligere kunne jeg godt få lov til at oplade en 360 controller sammen med eks. Apples oplader til iPhone/iPod men det virker ikke - har forsøgt med flere controllere. Jeg kan ikke lige se, hvad Microsoft skulle have ændret i standard controlleren, der gør, at det ikke længere virker.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 07/08-13 08:22 
Naiera>
Controlleren kan lades fra enhver USB-udgang. Jeg tager den med ind til computeren.

Før jeg fandt andre oplader muligheder der er kompatibel med DS3, opladede jeg dem også via min PC som er tændt det meste af dagen og aftenen alligevel. Det samme med 360 dengang mine batteri packs stadig levede. Fint at både PS4 or XBO kan oplade i stand-by men jeg tror jeg fortsat vil bruge en alm. USB oplader (antager det virker) til controllerne da det er mest praktisk for mig da jeg har mit oplader gøjl samlet et sted i et skab.
SumezSumezSkrevet 07/08-13 09:32, rettet 07/08-13 09:32 
Jmog>
De har godt nok ikke direkte annonceret ovenstående, men jeg kan ikke forestille mig, at Sony og MS ikke implementerer det. Det er så oplagt og ikke spor svært at lave.

Især når X360 allerede oplader i standby, og selv Nintendo har haft det der online standby ting siden Wii!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/08-13 09:40 
Zzap!> Så har microsoft jo card planche ...

Jeg bliver nødt til lige at korrigere her.

"Carte blanche"

Det kommer af fransk og betyder bogstavelig talt hvidt kort.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/08-13 12:35 
Jmog>
Og med PS4 behøver du ikke tænde konsollen for at lade controlleren. Det er nok at den er i standby.

Den er jeg med på. Det var udelukkende en kommentar til Zzap/RJK, i forhold til om nogen foretrak Xbox 360-løsningen og hvorfor.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 07/08-13 17:09, rettet 07/08-13 17:13 
FancyPants>
Hvis du køber et spil eller DLC via Xbox.com kan du sætte det i kø fra din browser, så maskinen selv starter downloaden næste gang du tænder den.
- Går i hvert fald ud fra at det var det vi snakkede om :P

Ikke helt. Det jeg mente var at man decideret kan fjernstyre køb og download-funktionen. det vil sige at man mens den er i standby kan sende et "tænd og download x med det samme"-signal fra ens smartphone via en app.

At man via smartglass-app'en ikke kan købe ting og sætte i downloadkøen er ret uforståeligt. Selve sitet er ikke enormt mobilvenligt (men virker dog). Jeg håber og regner med at smartglass bliver opgraderet til at kunne købe og downloade on the fly når de nye maskiner launcher.

Jo flere muligheder kunder har for at købe, jo bedre for Sony og MS. Hver eneste gang en kunde kommer i tanke om "det skal jeg da have", så er det en forspildt mulighed hvis han ikke kan gøre det med det samme. Teknologien er der, de skal bare gøre det muligt for os at bruge den.
SlothSlothSkrevet 07/08-13 17:59, rettet 07/08-13 18:01 
14W i "Xbox on!" standby-mode - det kommer til at trække tænder ud på elregningen!

http://www.4players.de/4players.php/spielinfonews/XboxOne/34518/2133929/Xbox_One
Kiss me, would you kindly?
AmbyAmbySkrevet 07/08-13 21:05 
Vel cirka 240 kroner om året. Til at leve med.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
jaesjaesSkrevet 07/08-13 22:22 
Det er ikke konstant, den bruger 14W :) Ellers ville det også være uacceptabelt IMO...

"A: When it’s ready to respond to “Xbox On” it uses about 14 watts, which is about five US cents (or about four Euro cents) per day. In its lowest power state, Xbox One uses only a ½-watt, which is less than about a half a U.S. cent or one-third of a Euro cent per day."
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=646211

MS har også annonceret, hvad der er med i et Gold-medlemskab i fremtiden på X360 og XBO. Synes ikke det er så tiltrækkende - betale for Netflix og spilordningen kører kun resten af året. DVR er også kun for de gyldne.
http://www.xbox.com/en-US/live?xr=shellnav
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-13 00:34 
Står den ikke hele tiden og afventer "Xbox on" kommandoen? Ellers har jeg ikke fattet hvad Kinect i standby går ud på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 08/08-13 00:40 
SeventhSun>
Zzap!> Så har microsoft jo card planche ...

Jeg bliver nødt til lige at korrigere her.

"Carte blanche"

Det kommer af fransk og betyder bogstavelig talt hvidt kort.

Tak for rettelsen. Sådan går det når man skriver fra hoften og ikke tjekker.
Men betydningen er det jo intet galt med? Det er en blankocheck jeg mener.
Born to kill space
SlothSlothSkrevet 08/08-13 01:16 
Hvis den skal bruge 14W i stand by for at kunne lytte efter en "Xbox on" kommando, er den ulovlig i EU:

Power consumption in off mode must be 0.5 Watts or less;
Power consumption in stand by mode which allows reactivation must be 0.5 Watts or less;
Power consumption in stand by mode which allows reactivation and displays information (such as a clock) must be 1 Watt or less.

http://www.dssw.co.uk/blog/2010/02/13/eu-policy-on-stand-by-power-consumption-for-electrical-equipment/
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 08/08-13 08:52, rettet 08/08-13 08:53 
Så må der være så meget andet der også er ulovligt... 360 og OUYA bruger mere end 1w i stand-by.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/08-13 10:07 
Zzap!>
Men betydningen er det jo intet galt med? Det er en blankocheck jeg mener.

Nej nej - den sidder lige i skabet :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 08/08-13 10:33 
Sloth>
Hvis den skal bruge 14W i stand by for at kunne lytte efter en "Xbox on" kommando, er den ulovlig i EU:

Power consumption in off mode must be 0.5 Watts or less;
Power consumption in stand by mode which allows reactivation must be 0.5 Watts or less;
Power consumption in stand by mode which allows reactivation and displays information (such as a clock) must be 1 Watt or less.

http://www.dssw.co.uk/blog/2010/02/13/eu-policy-on-stand-by-power-consumption-for-electrical-equipment/

Tjaa, det kan de jo nemt komme udenom ved bare at lade være med at kalde det for "standby". De kan vel sige at den er "tændt" og så må den jo bruge lige hvad den vil. De bruger jo selv udtrykket "always on" :-)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/08-13 15:53 
Mere Xbox 180.

Headset følger med alle konsoller
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 08/08-13 15:54 
Gode nyheder med headset.

Unboxing af en Day-1 XboxOne

http://www.computerandvideogames.com/423403/video-xbox-one-unboxed/
ProzelProzelSkrevet 08/08-13 18:05 
Det er sjovt, først var jeg på PS4 pga. alt det fis, men nu hvor MS har uppet, så er jeg hældet til. Lige nu har den også flere exclusives, som tiltager mig. Alle min venner er også der, så det ender nok med en Day One edition. Controller ser slick ud.
JmogJmogSkrevet 08/08-13 18:22 
Mest interessant synes jeg egentlig er at den trådløse controllers usb-kabel transmitter strøm OG data. Slutter man den til så slår den sin radio/trådløst signal fra. Det betyder at man vil kunne bruge den på en PC
WehnerWehnerSkrevet 08/08-13 18:26, rettet 08/08-13 18:44 
Den dumme kinect skæmmer en ellers fin unboxing. Synes også at controlleren ser max lækker ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 08/08-13 18:28, rettet 09/08-13 08:46 
"...and here's the beautiful little sensor"... LILLE?? :O
SumezSumezSkrevet 08/08-13 18:43 
Damn, selve konsollen er også endnu større end jeg troede! Det er jo gyseligt. Det i sig selv kan blive en kæmpestor faktor i at jeg på ingen måder har lyst til at erhverve den før de laver en mindre model.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 08/08-13 22:43 
"Here's the power brick".

facepalm.gif
3of193of19Skrevet 09/08-13 00:17 
Har Sony et eller andet mærkeligt patent på strømforsyninger at de kan have interne PSU'er i deres maskiner? Eller ønsker MS bare at spare penge/være sikker på ikke at have for meget varme i maskinen?
SumezSumezSkrevet 09/08-13 00:22, rettet 09/08-13 00:22 
Man skulle ellers tro de havde plads til 4-5 interne strømforsyninger i den ting.
Jeg må indrømme at jeg var blødet meget op for X1, og sagtens kunne overveje at investere i en, men den video skræmte mig godt nok væk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SlothSlothSkrevet 09/08-13 00:42 
"Next up we have, of course, headset!"...

Selvfølgelig er der headset med til Xbox One - Microsoft har jo altid nægtet at det fulgte med!

PR-Klaphatte!
Kiss me, would you kindly?
JmogJmogSkrevet 09/08-13 12:34 
Jeg tror helt klart det er en varmeting
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/08-13 18:37 
Som jeg forstår rygterne, så er den så stor, fordi den er bygget til at stå tændt i de næste 10 år.
Og efter RRoD problemerne vil de sikkert ikke tage nogle chancer.

Jeg synes personligt,at det er fint, at den er designet til at stå i et skab, og andre ting kan stå oven på / neden under.
Ideen om en konsol, der er "pæn" nok til at stå fremme er forældet IMO.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SlothSlothSkrevet 09/08-13 19:37 
Xbone er skabt til at kunne komme af med varmen super effektivt og super stille - alle steder jeg har kigget, lovpriser folk dens lydløshed.

Så vidt jeg kan læse mig til, er der en del flere ventilationskanaler i Xbone ift. PS4 (der skulle blæse luften bagud) - men har ikke kunnet finde nogen officielle tal eller kilder.
Kiss me, would you kindly?
SumezSumezSkrevet 09/08-13 19:41 
SeventhSun>
Jeg synes personligt,at det er fint, at den er designet til at stå i et skab, og andre ting kan stå oven på / neden under.

Hvis de rent faktisk lover at man kan stille den i et lukket skab mens den er i brug, og man aldrig behøver at se på den, kan jeg godt godtage undskyldningen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 09/08-13 19:55 
Det har de ikke lovet. Og det kommer de ikke til. Et skab ville være en sikker måde at nedsætte både dens og PS4s levetid betydeligt.

Den primære grund til at Xbone er så stor er for at skabe maksimalt airflow og for at få plads til den vanvittigt store blæser der er i. Egentlig ganske smart. Stor blæser behøver ikke køre særligt hurtigt i forhold til en lille blæser. Langsom blæserhastighed = lav støj.
jaesjaesSkrevet 09/08-13 20:06, rettet 09/08-13 20:37 
Jeg er lidt sen til controller-diskussion tidligere... Et problem ved mange controllere for mig - inkl. til PS3 og X360 - er, at de er bygget så når jeg holder naturligt og afslappet på controlleren, så er langfingrene placeret lige under controlleren og pegefingrene mellem L1/L2 og R1/R2. Det gør det umuligt at spille behageligt i visse spil - fx i spil hvor man både skal køre eller flyve og bruge våben. I nogle spil vil man så bruge langfingrene på L2 og R2 til bremse og speeder og pegefingrene på L1 og R2 til fx at skifte våben og skyde.

Hvis jeg skulle bruge controllerne behageligt i de nævnte scenarier, så skulle de være ca. 20% større og have en lidt anden ergonomi. Dette designvalg er et større problem for mig end de andre problemer der nævnes ved controllerne, og desværre noget der er ca. lige usmart på både X360 og PS3. Ved så ikke om det er lidt anderledes på XBO og PS4.

Det må da være et problem for andre også, men har bare ikke set det nævnt *. Min hånd er i hvert fald ganske normal i alle andre situationer :)

EDIT: * Har ikke lige observeret i detaljer hvordan folk holder på controllerne, så god anledning til at spørge bredt.
--Skrevet 09/08-13 20:15 
Jeg bruger som regel kun pegefingrene til skulderknapperne.
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 09/08-13 20:27 
Jeg har aldrig kunnet finde ud af at bruge andet end pegefingrene til skulderknapperne.
SumezSumezSkrevet 09/08-13 21:41 
Jeg har end ikke -overvejet- nogensinde at bruge andet end pegefingrene :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 09/08-13 22:44 
Det er nu ogsaa heldigvis de faerreste spil hvor man skal trykke baade bumper og trigger i en side paa en gang...
jaesjaesSkrevet 11/08-13 22:59 
Rigtigt det ikke sker tit, men i de spil hvor man skal, er det til gengæld oftest en indgroet feature :)

Nogle gange kan man selvfølgelig ændre opsætningen, men er næsten helt sikker på at have oplevet en håndfuld spil, hvor man enten ikke kunne ændre opsætning, eller hvor de andre opsætninger gav andre typer problemer.

Men der er muligvis (forhåbentlig) en god grund til at ergonomien er som den er, umiddelbart virker det bare som at et par tweaks kunne løse problemet.
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig