X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Xbox One-lancering


Reply
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boks... Se hele indlægget
3'794 topic(s).

Reply
Zzap!Zzap!Skrevet 19/07-13 14:21 
Hele forskellen er at med et stick trykker du det ud i en position og så skal du vente, vente, vente og så slippe når kameraet er roteret nok.
Med et pad bestemmer du helt selv farten og den (semi)absolutte position. Det er som at flytte et stykke papir hen over en bordplade ved enten at puste på det, eller bare flytte det med hænderne.
At bruge argumentet med at det er uretfærdigt over for andre, er rent BS af så mange årsager at jeg ikke engang gider at begynde at liste dem. En af de mest åbenlyse er at hvis det er et officielt pad ville alle have adgang til det.
Born to kill space
slk486slk486Skrevet 19/07-13 14:23 
@Zzap!: Det kommer helt an på DPI. Jeg er aldrig nød til at løfte min mus.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/07-13 14:23 
Zzap!>
Det er man da også nødt til med en almindelig mus? Med mindre man er psycho hardcore og har sat en hel bordplade af til det. Men der ryger meget af præcisionen jo også, når man går over til at bruge grovmotorikken i armen.
Pointen er igen igen igen at det er adskilligt bedre end et stick.

Men man skal jo slet ikke løfte musen nær så meget som du skal en finger på et touchpad.

Og hvad er det i øvrigt for noget ævl med at man kan "læne sig tilbage i sofaen" hvis man bruger et touchpad? Jeg kunne forestille mig at man ville tilbringe meget af tiden i fosterstilling, frustreret over hvor dårligt det fungerede.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 19/07-13 14:26 
"Jeg kunne forestille mig at man ville tilbringe meget af tiden i fosterstilling, frustreret over hvor dårligt det fungerede."

Lol :D
j/k
WehnerWehnerSkrevet 19/07-13 14:31 
Konsolkongen>
Og hvad er det i øvrigt for noget ævl med at man kan "læne sig tilbage i sofaen" hvis man bruger et touchpad? Jeg kunne forestille mig at man ville tilbringe meget af tiden i fosterstilling, frustreret over hvor dårligt det fungerede.

pwned :D :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 19/07-13 16:03 
Personligt synes jeg at det i mange spil er enormt rart at kunne lave en analog bevægelse i en fast hastighed jeg selv vælger. det ville man aldrig kunne med mus eller en pegeplade. I visse spil hvor man skal "tracke" mål med højre stick ville det da også være alt andet end sjovt og flydende med mus og pegeplade.
3of193of19Skrevet 19/07-13 17:38 
Jmog>
3of19>
Som sagt, med muligheden for at spille mens man downloader/installerer er HDD størrelsen ikke så vigtig alligevel for begge maskiner.

Hvorfor? Spil kommer jo ikke til at fylde mindre fordi de bliver installeret mens man spiller.

Når man ikke skal vente 15-20-40 minutter mens der installeres før man kan gå igang med at spille gør det ikke så ondt at gøre det flere gange.
JmogJmogSkrevet 19/07-13 17:56 
Men hvad har det med størrelsen på harddisken at gøre?
3of193of19Skrevet 19/07-13 18:14, rettet 19/07-13 18:15 
Der er folk der har øffet over at 500GB ikke er plads nok når alle spil skal installeres. Og i tilfælde af PS3 og 360 ville jeg nok være enig. Men da både PS4 og One har streaming install/download behøver man ikke ærgre sig så meget over spildt tid pga geninstallering, da man kan spille løs rimelig hurtigt med disk eller (såfremt man har en hurtig forbindelse) efter downloaden er startet. Og så bare slette de spil der ikke er så super aktuelle.
TheDukeTheDukeSkrevet 19/07-13 18:43 
Konsolkongen>
Zzap!>
Det er man da også nødt til med en almindelig mus? Med mindre man er psycho hardcore og har sat en hel bordplade af til det. Men der ryger meget af præcisionen jo også, når man går over til at bruge grovmotorikken i armen.
Pointen er igen igen igen at det er adskilligt bedre end et stick.

Men man skal jo slet ikke løfte musen nær så meget som du skal en finger på et touchpad.


Man skal ikke løfte den overhovedet, man skal bare indstille sin mouse sensitivity bedre.
Zzap!Zzap!Skrevet 20/07-13 00:30 
slk486>
@Zzap!: Det kommer helt an på DPI. Jeg er aldrig nød til at løfte min mus.

Lige nøjagtig.

Konsolkongen>
Zzap!>
Det er man da også nødt til med en almindelig mus? Med mindre man er psycho hardcore og har sat en hel bordplade af til det. Men der ryger meget af præcisionen jo også, når man går over til at bruge grovmotorikken i armen.
Pointen er igen igen igen at det er adskilligt bedre end et stick.

Men man skal jo slet ikke løfte musen nær så meget som du skal en finger på et touchpad.

Og hvad er det i øvrigt for noget ævl med at man kan "læne sig tilbage i sofaen" hvis man bruger et touchpad? Jeg kunne forestille mig at man ville tilbringe meget af tiden i fosterstilling, frustreret over hvor dårligt det fungerede.

Jeg har det på samme måde ved tanken om at skulle bruge et stick til at flyttet kameraet de næsten mange år. Jeg indtager nok ikke fosterstilling, jeg tror bare jeg dropper at spille så, hvis der ikke er et alternativ.
Håber på Oculus og en god tilhørende controller til PS4.

Og nej, men som jeg allerede har mere end antydet, så er jeg sikker på at det stadig ville være langt bedre end et stick og tæt på en mus. Hvor tæt på afhænger af paddets størrelse, følsomhed mm.

Jmog>
Personligt synes jeg at det i mange spil er enormt rart at kunne lave en analog bevægelse i en fast hastighed jeg selv vælger. det ville man aldrig kunne med mus eller en pegeplade. I visse spil hvor man skal "tracke" mål med højre stick ville det da også være alt andet end sjovt og flydende med mus og pegeplade.

Sticks har helt sikkert deres plads og steder hvor de er bedre end en muselignende ting. Men jeg kan ikke komme i tanke om spil hvor der er påkrævet at du skal tracke glidende over længere afstande.
Men det ville dog helt klart kunne lade sig gøre med et dobbeltsidigt touchpad, hvor den ene finger kunne tage over for den anden (lidt som ens to ben gør at man kan gå jævnt). Det var lidt det der var min tanke da jeg nævnte det. IE en slags flad trackball.
Born to kill space
enfenenfenSkrevet 20/07-13 00:32 
3of19>
Men en 100Mbit forbindelse kan jeg trække et spil på 30GB på ca 40 minutter (og mindre en 70 minutter med hastigheder jeg faktisk har målt på 360), og igen kun en meget lille del af dette er nødvendigt for at komme igang med at spille.
Slag på tasken, på One vil jeg kunne gå igang med at spille en titel som Crimson Dragon under 5 minutter efter download starter.

Det er så også de færreste, der har en 100 Mbit eller tilsvarende i Danmark. Jeg bor centralt i Roskilde, og kan kun få en TDC ADSL 15 Mbit.

Så dit eksempel er langt fra realistisk.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 20/07-13 00:56, rettet 20/07-13 00:57 
Jeg har en 111/11 mbit linie (kabel) og bor slet ikke centralt, så helt urealistisk er det nu ikke :)
enfenenfenSkrevet 20/07-13 01:08 
Jeg siger ikke, det er urealistisk, at der findes personer i Danmark med den typer forbindelser. Men pointen er, at det ikke er allemandseje.
What is the Matrix?
3of193of19Skrevet 20/07-13 02:47, rettet 20/07-13 02:47 
Ja. ADSL sutter stadig mange steder (kunne max få 16 hvor jeg bor) og der er ingen fiber heller, så jeg var meget overrasket da jeg så jeg kunne få 100/10 kabel (som jeg har speedtestet til over 130).
JmogJmogSkrevet 20/07-13 14:37 
Så er spørgsmålet så om man kan maxe sin linie ud ved download af konsolspil. Det har jeg aldrig kunnet på PS3 og jeg har kun en 20/2 forbindelse.

Jeg håber dog på, at de får ændret på den del af infrastrukturen inden PS4 launcher.
3of193of19Skrevet 20/07-13 14:47 
Downloads paa PSN har jeg generelt oplevet som vaesentlig langsommere end Xbox Live. Paa Live har jeg maalt ca 55-60Mbit ved at tage tid paa hvor lang tid det tog at hente 2 GB store titler. Til gengaeld har jeg paa PSN kun set ca 20-25.
BeanoBeanoSkrevet 20/07-13 14:54 
Anvender du wifi? For det kan godt give performance og stabibitetsproblemer på PS3.
3of193of19Skrevet 20/07-13 15:08 
kablet forbindelse paa begge
BeanoBeanoSkrevet 20/07-13 15:14 
Godt :D
JmogJmogSkrevet 20/07-13 20:08 
Jeg holder stadig fast i at jeg kun skal have én konsol til launch (PS4), for jeg har ikke tid til at spille på to, men denne Dead Rising vidoc gør det dælme ikke nemt:
https://www.youtube.com/watch?v=2m2G4YVZZpU

Den brune æstetik er jeg ikke stor fan af, men gameplayet ser dælme sjovt ud.
JmogJmogSkrevet 21/07-13 00:43, rettet 21/07-13 00:43 
Pis og møglort. Det ser jo dødskægt ud.


Crappy cam-kvali: missioner og våbenbygning
NaieraNaieraSkrevet 21/07-13 00:44 
Køb den da hvis du har råd og lad være med at spilde vores andres tid med dine luksusproblemer :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 21/07-13 10:10 
Råd, ja. Tid, nej.
OlimarOlimarSkrevet 21/07-13 12:53 
First world problems :)
JmogJmogSkrevet 21/07-13 15:58 
Indeed :-)

Fuck det, jeg er svag. X1 og Dead Rising 3 hermed forudbestilt.

Hvis nogen går og overvejer, så kan jeg oplyse at medarbejderen i Gamestop regnede med at hovedkontoret om kort tid vil lukke ned for launchdag preorders.
slk486slk486Skrevet 21/07-13 16:18 
Lige omvendt med mig :) Forudbestilte for et godt stykke tid siden, men overvejer at droppe det. Den kommer til at falde hurtigt og PS4'eren kommer til at holde mig godt beskæftiget indtil da.
j/k
JmogJmogSkrevet 21/07-13 16:34 
Jeg gik i samme tanker, men Dead Rising 3 ser ud til at være noget jeg ikke kan vente på.

Det må da i øvrigt være sjældent vi har oplevet at tre openworld-spil udkommer ca samtigt: Dead Rising 3, Screed 4, Watch Dogs.
slk486slk486Skrevet 21/07-13 17:25 
Og GTA 5 ;)
j/k
JmogJmogSkrevet 21/07-13 20:24 
Arh, samtidigt er nok at strække det lidt. September versus november.
slk486slk486Skrevet 21/07-13 20:47 
Fair nok. Vidste bare GTA kom "sidst" på året.
j/k
SlothSlothSkrevet 23/07-13 20:19, rettet 23/07-13 20:23 
WTF?

http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/accessories/batteries-chargers/play-and-charge-kit

http://www.amazon.co.uk/Play-Charge-Kit-Xbox-One/dp/B00CM1KU82/ref=sr_1_20?s=videogames&ie=UTF8&qid=1374064848&sr=1-20&keywords=xbox+one

Kan man ikke lade controlleren mens man spiller, uden ekstra tilbehør?

Godt Microsoft har forberedt sig, og kan levere et billigt ladersæt man kan købe ved siden af...

Edit: Lidt omskrevet.
Kiss me, would you kindly?
HeroldHeroldSkrevet 23/07-13 20:21 
Det virker som en placeholder-pris ... det håber jeg for dem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 23/07-13 20:23 
Sloth>
Kan man ikke lade controlleren mens man spiller? Godt de leverer et billigt ladersæt man kan købe ved siden af...

"Recharge while you play or afterwards, even when your Xbox is in standby. "
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/07-13 20:23, rettet 23/07-13 20:24 
Hvorfor skulle man ikke kunne lade mens man spiller? Det er uden tvivl en placeholder-pris.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-13 20:23 
I begge links står der at du kan lade mens du spiller.

"Recharge while you play"
"Charges while you play"
Spiller nu: Phantasy Star IV
SlothSlothSkrevet 23/07-13 20:25 
Ja, du kan lade mens du spiller, men kun hvis du har købt ladersættet. Det er i hvert fald sådan jeg læser det.
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 23/07-13 20:26 
Ja fordi der ikke er genopladeligt batteri i controlleren som standard. Helt som med 360.
SlothSlothSkrevet 23/07-13 20:27 
Jeg går ud fra, at siden det eneste Play-and-Charge kit kan (ifølge beskrivelsen) er, at du kan lade din controller under spil, så betyder det, at hvis ikke man betaler $90 for Play-and-Charge, så kan man ikke lade sin controller mens man spiller.
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 23/07-13 20:28 
Det har du misforstået - controlleren bruger alm. AA batterier som på 360. Prisen er placeholder.
SlothSlothSkrevet 23/07-13 20:29 
Hummm... Troede faktisk de havde indbygget opladelige batterier i den nye controller. My bad!
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 23/07-13 20:31 
Ja det havde været bedre imo, men i det mindste er batterirummet inde i controlleren og stikker ikke ud som på 360.
SlothSlothSkrevet 23/07-13 20:32, rettet 24/07-13 13:30 
http://www.xbox.com/en-US/xbox360/accessories/batterieschargers/xbox360playchargekit

Her er prisen $20 - så Microsoft er ikke helt så tossede som jeg troede :)

Edit: ARGH! Det var til 360 - oopsies! Takker KK!
Kiss me, would you kindly?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-13 20:37, rettet 23/07-13 20:38 
Men det er til 360'eren. Hvad sker der? :)

Køb en batteri-oplader og genopladelige batterier i stedet. Det kan du sikkert få ligeså billigt og så kan du bruge opladelige batterier i dine andre controllers/remotes samtidig. Det er smart :)

EDIT: Det gik lige op for mig at du ikke kan lade batterierne i controlleren mens du spiller med min løsning. Men hvis du har overskud til altid at have nogle friske klar er det stadig lidt smart ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/07-13 20:51 
Almindelige genopladelige batterier har også bedre kapacitet/levetid end det originale fra X360 Play & Charge kittet.
Jeg har ikke erfaring med de uoriginale sæt man kan få, men det fylder i hvert fald mindre altid at have 2-4 opladede batterier liggende klar, end at skulle have 1-2 ladekabler liggende :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
TheDukeTheDukeSkrevet 23/07-13 22:48 
FancyPants>
Almindelige genopladelige batterier har også bedre kapacitet/levetid end det originale fra X360 Play & Charge kittet.

Et franskbrød der ligger udenfor i silende regn har bedre levetid end det originale Play & Charge kit, det er det værste produkt jeg nogensinde har købt.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/07-13 20:57 
Microsoft har slugt en ny kamel og tillader nu indie self publishing på Xbox One.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-07-24-xbox-one-to-allow-indie-self-publishing-report

Glæd jer til næste uges afsnit af Xbox Sagaen hvor Microsoft afslører at konsollen vil være gratis
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/07-13 21:03 
Det er da fedt at det bliver ved med at gå i den rigtige retning. Man kan så bare undre sig over at Microsoft har haft fingeren så lidt på pulsen i den indledende fase.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 24/07-13 22:00 
Cool. Gad vide om vi så får Indie delen i lille Danmark denne gang...
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 24/07-13 22:09 
Man kan da godt hente Indie spil på en dansk XboxLive konto idag, eller? Kan ikke lige huske, har lidt Indie spil liggende på min maskine, men om jeg købte dem mens min konto var en UK kan jeg ikke huske.

Var det noget med en Xbox One i hvid?
http://www.computerandvideogames.com/420572/white-xbox-one-dev-kit-spotted/
Eller måske med Zebra striber :)
3'794 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me