X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 17/07-13 18:56 
Enig i at placeringen slet ikke betyder så meget efter tilvending, men for mit vedkommende har jeg det absolut bedst med dem på linje, som dual sjocken, så mine hænder ikke konstant er twisted i forhold til hinanden.

Jeg har dog læst en del indtryk om at DS4 er en stor forbedring også i forhold til 360'eren.
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/07-13 19:52 
Jeg får krampe i hænderne hvis jeg sidder med en PS1/2/3 controller i meget mere end en time, men nu hvor jeg har set hvor stor en bøf PS4 controlleren er, håber jeg ikke det er et problem længere :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 18/07-13 04:56, rettet 18/07-13 04:57 
Wehner>
Controlleren er en af de vægtigste grunde til at fortsætte med Microsofts konsol.

Jeg har efterhånden læst en del indtryk af hvad folk der har prøvet begge nye controllere synes om dem. Konsensus ser ud til at være at folk foretrækker PS4 controlleren.

Nogen mener de er lige gode, og nogen synes PS4s er lidt bedre. Jeg har ikke set en eneste der foretrak X1. Det lover virkelig godt.
SumezSumezSkrevet 18/07-13 08:09 
Herold>
Både og - der er forskel på om den er med i æsken så alle har den og så på at den absolut skal være tilsluttet for at resten af maskinen virker. Brugen er valgfri det første (købet er ikke), men tvangen ligger i det sidste.

Nu quotede jeg kun en del af Sloth's indlæg, men han snakkede jo så også om det faktum at den var med i æsken, ikke den tvungne tilslutning. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/07-13 09:29 
@Jmog: Ja, det var det jeg prøvede at skrive - tak :)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 18/07-13 10:57 
Jmog>
Nogen mener de er lige gode, og nogen synes PS4s er lidt bedre. Jeg har ikke set en eneste der foretrak X1. Det lover virkelig godt.

Lige nu må man tage den slags udmeldinger med et gran salt. Det er selvfølgelig helt selvforskyldt, at det er på mode at bashe Microsoft, men ikke desto mindre, forholder det sig således. At Sony for fjerde gang i træk placerer deres sticks efter hovsa-designet på PS1 er faktuelt. Om den trods alt ændrede størrelse mv. på deres controller får det til at gå op i en højere enhed denne gang vil vise sig.

Indtil videre holder jeg ved, at controlleren er en af Microsofts trumfer. Måske den pt. eneste :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 18/07-13 11:20 
"At Sony for fjerde gang i træk placerer deres sticks efter hovsa-designet på PS1 er faktuelt"

Denne slags udtalelser får mig virkelig til at klø mig i nakken. Jeg har absolut intet imod at man foretrækker MS controller, men hvorfor er det med den på?
j/k
3of193of19Skrevet 18/07-13 11:26 
Forestil dig du holder en kontroller i hånden og slap af. Hvor er dine tommelfingre?
slk486slk486Skrevet 18/07-13 11:28, rettet 18/07-13 11:29 
Midt imellem hvor MS og Sony har knapper/sticks, hvis du spørg mig - har lige prøvet med begge.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 18/07-13 11:43 
Det har været oppe at vende SÅ mange gange i årenes løb. Sony havde til PS1 en controller designet til at lægge din venstre tommeltot på d-pad. Så kommer N64 og vupti opdateres designet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 18/07-13 12:03, rettet 18/07-13 12:04 
Til PS1 var det jo også ok bare at "klaske" to analoge sticks på en eksisterende kontroller.
Der var ikke så mange spil der brugte analogen til primær kontrol. Men fra PS2 fremad skulle de virkelig være gået Xbox/Gamecube vejen med stick placeringen. Det er mere behageligt og præcist, når neutral positionen ikke ligger i yderkanten af tommelfingerens rækkevidde. Specielt Dual Shock designet trækker min tommelfinger direkte på d-paddet, væk fra analogen, hvorimod på en Xbox 360 kontroller min tommelfinger naturligt lande imellem venstre stick og d-pad,
slk486slk486Skrevet 18/07-13 12:08, rettet 18/07-13 12:12 
@Wehner: Ja og MS flyttede den venstre for at differentiere sig, so what? Hvorfor er det ok at den højre sidder hvor den gør, men ikke den venstre? Hvorfor er det et hovsa design fordi man foretrækker noget andet?

Heldigvis passer mine hænder til begge controllers uden at få krampe (edit: eller komme i yderkant) og jeg er spændt på begge nye controllers - især rumble i triggeren på XO.

Vitaen irriterer mig tilgengæld, fordi min tommelfinger rammer analog sticken, når jeg bruger d-pad'en, hvis jeg ikke har det for øje.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/07-13 12:11 
Vi må holde meget forskelligt på vores controllers for jeg kan sagtens nå sticks, d-pad, triggers uden at det er spor anstrengende eller upræcist - og jeg har langt fra murerhænder.
WehnerWehnerSkrevet 18/07-13 12:52 
slk486>
Hvorfor er det et hovsa design fordi man foretrækker noget andet?

Som allerede sagt, er det et hovsa-design, fordi Sony var kommet til at lancere deres maskine uden analoge sticks og i hast måtte finde en nødløsning, da Nintendo 64 og ikke mindst Mario 64 viste at fremtidens gaming ville kræve analoge sticks.

PS1-controlleren var ergonomisk designet, så venstre tomme naturligst ligger på krydset i stedet for sticket. I mange år har sticket været brugt meget mere end krydset. Microsoft ændrede ikke dette for at "differentiere sig", men fordi de udgav en moderne 3d-konsol.

Til højre hånd er det ikke så entydigt, fordi der er stor forskel på, om man spiller fps'er eller andre spil i forhold til om knapper eller stick bliver brugt mest. Under alle omstændigheder betyder Xboxens lidt større controller, at man lettere kan positionere sin hånd forskellige steder i forhold til, hvad man skal bruge mest.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 18/07-13 13:03, rettet 18/07-13 13:04 
"Microsoft ændrede ikke dette for at 'differentiere sig', men fordi de udgav en moderne 3d-konsol".

Ok :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07-13 13:25 
Jeg synes Xbox controllerne er lort.

:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/07-13 14:07 
Wehner>
Microsoft ændrede ikke dette for at "differentiere sig", men fordi de udgav en moderne 3d-konsol.

Hvis Duke controlleren var moderne, er jeg glad for mine enorme umoderne DualShocks :D
GreaseballGreaseballSkrevet 18/07-13 14:17 
Personligt fortrækker jeg Xbox paddet. Det minder mig lidt om Dreamcast stikket.

PS3 paddet er noget lort, ikke på analog, de ok. men deres "triggers" stinker. Så er spændt på PS4 paddet. Det sker meget bedre på den side. PS3 kan gøres bedre ved at jeg sætter Real Triggers på. Så det ok at bruge :)

Dog får jeg stadig byttet om på de tegn som PS pads bruger. Bliver ved med at bytte om på når der QE i spil.
Så det som om at AB og XY er nemmere at forstå. Men det nok bare en tilvænnings smag :)
slk486slk486Skrevet 18/07-13 14:39 
Jeg har svært ved at vende mig til layout af BA og YX på Wii U controlleren. 360 og DS har jeg efterhånden fint styr på:)

@Beano: Oh yes.
j/k
DunwichDunwichSkrevet 18/07-13 14:47 
Wehner>
Under alle omstændigheder betyder Xboxens lidt større controller, at man lettere kan positionere sin hånd forskellige steder i forhold til, hvad man skal bruge mest.

Helt uenig.

Da den originale Xbox kom, var det fedt med de forskudte analog pinde, syntes jeg, da det virkede skræddersyet til Halo. I dag foretrækker jeg den mere tight kontrol man får med PS3'ens controller, og måden fingerne hele tiden hviler naturligt på knapperne. Noget af det designmæssigt dummeste ved 360'erens controller, er LB og RB; Havde de dog bare kopieret Sony's L1 og R1, hvor fingerne hviler naturligt på knapperne, men sådan skulle det ikke være. Og vi behøver nok ikke snakke om Hvid og Sort knapperne på den originale Xbox controller, og hvor designmæssigt "heldigt" de faldt ud - igen skulle de bare ha' kopieret L1 og R1 fra Sony, men de valgte den dårlige løsning, og vi fik atter et par ubrugelige knapper.

Hvis der er én ting Xbox controllerne altid har gjort godt, så har det været de to triggers / skydeknapper. De har altid været fremragende.
HeroldHeroldSkrevet 18/07-13 14:58 
Jeg foretrækker Xbox 360-controlleren, men jeg har som sådan ikke noget problem med Dual Shock - jeg kan spille med det hele! Jeg foretrækker også triggers på Xbox 360 - jeg har prøvet de der ekstra triggers man kan få til Dual Shock, men de føles lidt sære D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 18/07-13 15:06 
Hvis der er én ting Xbox controllerne altid har gjort godt, så har det været de to triggers / skydeknapper. De har altid været fremragende.

Enig. De påsatte triggers man kan få hjælper dog meget.
j/k
Zzap!Zzap!Skrevet 18/07-13 15:07, rettet 18/07-13 15:28 
FancyPants>
Jeg får krampe i hænderne hvis jeg sidder med en PS1/2/3 controller i meget mere end en time, men nu hvor jeg har set hvor stor en bøf PS4 controlleren er, håber jeg ikke det er et problem længere :P

Nu er det ikke meningen at du skal holde krampagtigt fast i håndtagene, blot lade dem hvile i dine hænder. Så er det også meget lettere at nå alle knapper og sticks hurtigt.
Jeg kan ikke se hvorfor nogen funktioner i princippet skal "straffes" ved at være placeret "forkert". Det er lidt det xbox controlleren har indrømmet. Dén er så også stort set uændret i hele brandets levetid.

Den rigtige løsning ville være at stryge d-paddet fuldstændig og have et touchpad på højre side. Højre sides analog bliver næsten altid brugt til kamera kontrol eller andre funktioner hvortil den relative, frie kontrol som en mus/touchpad giver, er meget mere velegnet. Med et klikbart touchpad ville det også kunne bruges i stedet for enface knapper. Skulderknapperne ville så være de fysiske knapper, man havde under sine fingre hele tiden.
Born to kill space
OlimarOlimarSkrevet 18/07-13 15:36 
Wiiu Pro controller > X360, ps3, i min bog :)
JmogJmogSkrevet 18/07-13 15:40 
@Olimar

Ja, den er faktisk utroligt behagelig den controller. Dejlige sticks, gode knapper og den ligger bare godt i hånden og vejer meget lidt. Det eneste negative der er at sige om den er faktisk at den ikke har analoge triggers. Men af digitale triggers at være, så er de faktisk også gode. Det er bare en rigtig veldesignet controller.

Mht X1 og PS4 controllers, så skal jeg nok lade jer det vide hvordan de er i forhold til hinanden at holde om, når jeg er på Eurogamer Expo i slutningen af september. Der vil begge maskiner helt sikkert være repræsenteret. :-)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/07-13 15:57 
Zzap!>
Nu er det ikke meningen at du skal holde krampagtigt fast i håndtagene, blot lade dem hvile i dine hænder. Så er det også meget lettere at nå alle knapper og sticks hurtigt.

Jeg har intet problem med at nå knapperne, og det er heller ikke fordi jeg sidder og er ved at mase den i stykker med hænderne - Jeg kan bare ikke sidde meget mere end en time inden det begynder at blive ubehageligt :P
PS1-3 controlleren er på ingen måde en dårlig controller, mine hænder foretrækker bare den lidt større 360 controller, ligesom jeg foretrækker placeringen af analog sticks - Det er 100% et spørgsmål om præference.

Zzap!>Den rigtige løsning ville være at stryge d-paddet fuldstændig og have et touchpad på højre side...

Her er jeg både enig og uenig.
Medmindre der kom en erstatning der også kunne dække 4-8 funktioner, så ville man være tvunget til at skulle lave endnu flere mini-menuer i spil, ala Mass Effects system.
- Og så er der sikkert også nogle pad-fighters der ville blive lidt småmugne over en beslutning om at stryge D-pad fra nye controllere :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 18/07-13 16:13 
Touch istedet for højre analog kunne muligvis gå an, men taktile knapper er et must.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07-13 17:29 
Zzap!>
Den rigtige løsning ville være at stryge d-paddet fuldstændig og have et touchpad på højre side. Højre sides analog bliver næsten altid brugt til kamera kontrol eller andre funktioner hvortil den relative, frie kontrol som en mus/touchpad giver, er meget mere velegnet. Med et klikbart touchpad ville det også kunne bruges i stedet for enface knapper. Skulderknapperne ville så være de fysiske knapper, man havde under sine fingre hele tiden.

Det lyder simpelthen så forfærdeligt. Men jeg beundrer din evne til at levere så vild mundsnak og få det til at fremstå som fakta :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 18/07-13 22:44, rettet 18/07-13 23:21 
Din reaktion er urmenneskelig KK. :-) Og det er meget godt for menneskeheden som sådan, for de fleste ideer, selv dem som umiddelbart ser gode ud, er ofte ikke værd at forfølge alligevel.
Du ville dog nok påstå at det var selvfølgeligt, hvis du havde haft lidt tid til at vende dig til den konkrete ide.
Jeg ved også at folk satte et stort spørgsmålstegn ved mange af de funktioner der bliver taget for givet i dag.

Mundsnak? Hvad er det? Jeg er (måske) smigret over at du tillægger mig så store evner, men hvis min post er ren varm luft så må din mindst være kold luft.

I virkeligheden er der bare blevet klasket uden på den gamle Famicom controller de sidste 30 år. Først med en fordobling af knapperne og skulder knapper på Superen og så med sticks, håndtag og flere knapper.

På et tidspunkt bliver man nødt til at skære igennem og spørge "hvad er det egentlig vi bruger mest og hvordan".
Det kan godt være at der er enkelt perifære genrer der bliver ramt, men dem må der så laves ekstra controllere til, som vil være meget bedre end et frankenstein pad, som prøver at tilfredstille mange, men ikke gør nogen rigtig glade.
Mindre er mere og alt det dér.

Kamera control er ekstremt vigtigt i næsten alle moderne spil. Derfor ville det give meget god mening at have et touchpad (evt. både på for og bagside) som er langt bedre til kamera kontrol og pointer kontrol end noget stick nogensinde vil kunne være.
Fire skulderknapper burde være nok til de fleste spil specielt når man kan supplere med lynhurtigt betjente menuer via paddet, gesture og bare almindeligt tryk på forskellige dele af paddet.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/07-13 00:39 
Zzap!>
Mundsnak? Hvad er det?

Et mere venligt udtryk end mundævl :)

Kamera control er ekstremt vigtigt i næsten alle moderne spil. Derfor ville det give meget god mening at have et touchpad (evt. både på for og bagside) som er langt bedre til kamera kontrol og pointer kontrol end noget stick nogensinde vil kunne være.

Touchpads/screens varierer utrolig meget i præcision og brugervenlighed (jeg vil mene at Apple's er blandt de bedre), men uanset hvor gode de er så har jeg ikke oplevet at bruge min telefon, eller venners tablet uden at der opstår dumme fejl, enten fra skærmens side eller fordi man ikke har nogen føling med hvor man trykker. Jeg har aldrig nogensinde prøvet at spille noget med en touchscreen hvor kontrollen ikke fuckede op før eller siden, i mere eller mindre grad. Det er bestemt ikke egnet til kameraet til f.eks. FPS-spil. FPS findes der i øvrigt et utal af på iphone og ipad, mener du seriøst at sigtet fungerer godt i dem?
Touchpad på bagsiden til styring af kamera? Eller tænker du på noget andet? Jeg har kun erfaring med touchpaddet på PS Vita og det fungerer virkelig dårligt. Kan ske at det bare er dårligt implementeret på Vita.

Jeg kan til dels godt forstå hvad du mener med at afprøve nye muligheder for kontrol, til nye og mere avancerede spil. Men indtil videre har de prøvede ting (Wiimote, Sixaxis, Move og Kinect) været alt andet end et bedre alternativ. Det er gimmicks, der uanset hvordan du vender og drejer den, fungerer klart dårligere, når vi snakker almindelige spil (ualmindelige i denne sammenhæng vil være sådan noget som Dance Central på Kinect og HotD med Move). Touchpads og touchscreens er efter min erfaring slet ikke gode nok til at kunne være substitut for en analog-pind.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 19/07-13 08:49 
Mit hovedproblem med den slags brug af touchpads er centreringen, så det hele tiden bliver en kamp om at rette op. Præcision i sigtning fungerer rigtig godt i Uncharted på Vita. Kræver en smule tilvending, men jeg har aldrig oplevet større precision med pad controls.

Spændt på hvad DS4 med sin touch kan bringe til bordet.
j/k
dRxLdRxLSkrevet 19/07-13 08:58 
Xbox One-lancering
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 19/07-13 10:27 
Urg snarky sammenligning lavet af en PS4 fanboi?

Igen, infrarød tracking er en god feature til bla.a. fitness og horror titler.

Det hykleriske græden om online check in når man er hos venner. Det er for at åbne op for ens egne spil på en fremmed konsol.

Mb/s er irellevant for kontrollerhastighed. På ingen tidspunkt er disse data transfer rater nødvendige. Respons tid er hvad der er vigtigt, ikke throughput.

Harddisk: ingen kommentar til hvor meget af den sikkert vil være reserveret til PS4s OS?

PS4 har heller ikke BC. Gaikai er ikke brugbart til mange slags spil pga lag (fightere, musik spil, hurtige aktion spil).

Ja, PS4 har bedre CPU/GPU/RAM, så til multiplatform titler er den nok det oplagte valg, såfremt udviklere gider optimere til det. Men alt det hate over One's komfort features er virkelig ved et blive meget irriterende.
slk486slk486Skrevet 19/07-13 10:44, rettet 19/07-13 10:44 
Det ser jeg ikke. Snarere en "behold din 360, indtil XO har vist, hvad den vil".

Enig mht til bandwidth og kontrollere:)
j/k
3of193of19Skrevet 19/07-13 10:56 
Ang. 500GB harddisken der ikke kan skiftes regner jeg ikke med det bliver det store problem for mig. Man må lige se hvordan One's digital priser kommer til at arte sig ift. disc, men jeg regner lidt med at gå mest download denne gang. Da man vil kunne spille mens downloaden er igang og jeg forleden har opgraderet til 100mbit (ikke at jeg har fået så hurtige hastigheder ved download a spil fra Live, men 55-60mbit har jeg oplevet ift maks 25-30 på PSN) bliver det en leg bare at slette hvad jeg er færdig med og så hente det ned igen når det bliver aktuelt :D
slk486slk486Skrevet 19/07-13 11:04, rettet 19/07-13 11:04 
Tror nu heller ikke det er så meget et issue. Selvfølgelig er det rigtig rart man kan skifte den i PS4 - som det er i PS3, men USB 3.0 er hurtigt nok, til det formentlig vil være umærkeligt om det pågældende spil ligger internt eller eksternt.
j/k
3of193of19Skrevet 19/07-13 11:10 
Som sagt, med muligheden for at spille mens man downloader/installerer er HDD størrelsen ikke så vigtig alligevel for begge maskiner. Download alternativet er nok mere brugbart på One hvis hastigheds forskellen kommer til at bestå fremover, men ikke at skulle vente 15+ minutter mens man installerer på 360 f.eks. betyder der vil være meget mere "luft" på en 500GB HDD end der er på PS3 og 360.
slk486slk486Skrevet 19/07-13 11:20 
Ikke enig, der kommer til at ligge meget mere på konsollerne fremover og jeg tror du overvurderer spil-mens-du-downloader i den forbindelse. Der vil stadig være ventetid, bare ikke så meget som før.

Medmindre du spiller 1-3 spil af gangen og så slipper dem helt (så de kan slettes), bliver 500gb lynhurtigt brugt.
j/k
3of193of19Skrevet 19/07-13 11:38, rettet 19/07-13 11:43 
Hvis vi antager at ca 50% af drevene i One og PS4, kunne være optaget af OS, cache, og optagelse af gameplay til Twitch/share osv, er det stadig 250GB. De færreste spil vil nok optage så meget plads; på PS3 er det største jeg selv har oplevet Uncharted 3 med knap 40GB, og den største del af det er 3d HD video sekvenser.
I hvert fald plads til 5 spil, og de fleste vil fylde mindre end det.
Men en 100Mbit forbindelse kan jeg trække et spil på 30GB på ca 40 minutter (og mindre en 70 minutter med hastigheder jeg faktisk har målt på 360), og igen kun en meget lille del af dette er nødvendigt for at komme igang med at spille.
Slag på tasken, på One vil jeg kunne gå igang med at spille en titel som Crimson Dragon under 5 minutter efter download starter.
slk486slk486Skrevet 19/07-13 11:49, rettet 19/07-13 11:50 
Med 100Mbit er du også undtagelsen til reglen - herude kan vi kun få 4mb :)

Under alle omstændigheder er vi enige om at det ikke er et issue, da der er en fin løsning om du har hurtigt net eller ej.
j/k
3of193of19Skrevet 19/07-13 11:56 
Har du overvejet kabel net fra Yousee? Kunne kun få 20(16)Mbit ADSL hvor jeg bor og ingen fiber heller.
slk486slk486Skrevet 19/07-13 12:09 
Der er desværre ingen kobber til det :( 4mb er endda lige på grænsen.

Glæder mig til vi en dag får fiber i hele dk.
j/k
3of193of19Skrevet 19/07-13 12:13 
Er faktisk mere glad for mit kabel end jeg ville være for fiber fra Waoo, mere end dobbelt download hastighed, selvom jeg selvfølgelig mister en del upload.
Zzap!Zzap!Skrevet 19/07-13 12:19, rettet 19/07-13 13:20 
Konsolkongen>
Zzap!>
Mundsnak? Hvad er det?

Et mere venligt udtryk end mundævl :)

Hvorfor ikke bare sige ævl hvis det er det du mener, I stedet for det "mund" noget? Specielt i betragning af at det er på skrift.
Og igen, jeg kan ikke se hvordan et reelt, kortfattet forslag til en alternativ controller er ævl. Det er dig der ævler om nogen her.

Kamera control er ekstremt vigtigt i næsten alle moderne spil. Derfor ville det give meget god mening at have et touchpad (evt. både på for og bagside) som er langt bedre til kamera kontrol og pointer kontrol end noget stick nogensinde vil kunne være.

Touchpads/screens varierer utrolig meget i præcision og brugervenlighed (jeg vil mene at Apple's er blandt de bedre), men uanset hvor gode de er så har jeg ikke oplevet at bruge min telefon, eller venners tablet uden at der opstår dumme fejl, enten fra skærmens side eller fordi man ikke har nogen føling med hvor man trykker. Jeg har aldrig nogensinde prøvet at spille noget med en touchscreen hvor kontrollen ikke fuckede op før eller siden, i mere eller mindre grad. Det er bestemt ikke egnet til kameraet til f.eks. FPS-spil. FPS findes der i øvrigt et utal af på iphone og ipad, mener du seriøst at sigtet fungerer godt i dem?
Touchpad på bagsiden til styring af kamera? Eller tænker du på noget andet? Jeg har kun erfaring med touchpaddet på PS Vita og det fungerer virkelig dårligt. Kan ske at det bare er dårligt implementeret på Vita.

Jeg kan til dels godt forstå hvad du mener med at afprøve nye muligheder for kontrol, til nye og mere avancerede spil. Men indtil videre har de prøvede ting (Wiimote, Sixaxis, Move og Kinect) været alt andet end et bedre alternativ. Det er gimmicks, der uanset hvordan du vender og drejer den, fungerer klart dårligere, når vi snakker almindelige spil (ualmindelige i denne sammenhæng vil være sådan noget som Dance Central på Kinect og HotD med Move). Touchpads og touchscreens er efter min erfaring slet ikke gode nok til at kunne være substitut for en analog-pind.

Jeg kan udemærket spille fps spil eller styre kameraet i andre spil med touchpaddet på en bærbar. Det er ikke helt så godt som en god mus (endnu), men det er langt, langt hurtigere og mere præcist end et stick.
Dobbeltsidigt var bare for at få tommel og pegefinger involveret, for bedre præcision.

drxl, kunne du ikke finde den lange version?
Hvad er pointen med den? Hvad er det der bliver kommunikeret? Og hvorfor har hun ingen øjne? Har det noget at gøre med at one holder øje med dig hele tiden?
Jeg må tilstå at jeg har svært ved at se hvorfor nogen ville lægge så relativt meget arbejde i at sige så lidt (intet?).
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/07-13 13:22, rettet 19/07-13 13:23 
FPS på en bærbar med touchpad er da om noget ubrugeligt. Problemet er som slk486 siger at du ikke har nogen føling og at du selv skal sørge for at centrere fingeren på paddet. Det ér mere præcist end en analog-pind, men på ingen måder et bedre alternativ, når du skal slippe for at centrere hele tiden og derved mister muligheden for at styre kameraet i korte perioder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 19/07-13 13:45 
Du skal jo ikke centrere, men løfte og gå over på den modsatte side af paddet, hvis du vil have længere bevægelser. Det er netop dét der er fordelen ved relativ kontrol som med mus, trackballs og touchpads, at du i princippet har uendelig overflade.
Du er muligvis nødt til at "samle musen op" IE frakoble tracking, lidt oftere med et touchpad, men til gengæld kan du læne dig tilbage i sofaen med det. Og sidste ende er det et spørgsmål om hvordan du stiller følsomheden/udvekslingen og hvor meget finmotorik du har.
Inerti, som i iOS når man løfter fingeren i en bevægelse og skærmen fortsætter, kunne også være en del af løsningen.
Igen ikke så godt som en mus, men langt, langt bedre og mere præcist end stick.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/07-13 13:47, rettet 19/07-13 13:48 
Og du kan seriøst ikke se problemet i at man skal løfte fingeren fra paddet hvis man spiller et online-FPS?

EDIT: Eller bare et alm. hektisk offline FPS for den sags skyld :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 19/07-13 13:54 
3of19>
Som sagt, med muligheden for at spille mens man downloader/installerer er HDD størrelsen ikke så vigtig alligevel for begge maskiner.

Hvorfor? Spil kommer jo ikke til at fylde mindre fordi de bliver installeret mens man spiller.
Zzap!Zzap!Skrevet 19/07-13 14:06 
Konsolkongen>
Og du kan seriøst ikke se problemet i at man skal løfte fingeren fra paddet hvis man spiller et online-FPS?

EDIT: Eller bare et alm. hektisk offline FPS for den sags skyld :)

Det er man da også nødt til med en almindelig mus? Med mindre man er psycho hardcore og har sat en hel bordplade af til det. Men der ryger meget af præcisionen jo også, når man går over til at bruge grovmotorikken i armen.
Pointen er igen igen igen at det er adskilligt bedre end et stick.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 19/07-13 14:11 
Det er måske mere præcist, men jeg ved ikke om jeg ville synes det er bedre. IMO er de fleste spil gode til at kompensere for præcisionen med et stick, og så længe alle har lige vilkår, ser jeg ikke touchpad som en egentlig opgradering - men jeg ville være villig til at prøve det af. :D

Dog skulle det være på højre side, for at det giver mening, og der er ikke rigtigt noget dér jeg ville have lyst til at gå af med.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig