X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sonic er blevet Nintendo-eksklusiv


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/05-13 01:45 
Nintendo og SEGA har indgået et partnerskab der betyder at Sonic nu får eksklusive spil til Wii U og 3DS.

...Den var der nok ikke nogen der ville have troet på i 1995.

Her er en link:
Se hele indlægget
129 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 18/07-13 21:14 
Damn, det lykkedes dem alligevel at toppe fjeder-mario og katte-mario med... node-sonic! D:
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 22/08-13 11:30 
http://www.gamersyde.com/stream_sonic_lost_world_gc_gameplay-30604_en.html Det ser ret godt ud i aktion og med 60fps!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-13 21:32 
Det ser rigtig godt ud. Håber at wisp-delen er begrænset og flyder bedre sammen med gameplayet end det gjorde i Colours.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 27/08-13 16:07 
25 mins gameplay fra Wii versionen:

http://youtu.be/fZ5OSu76rk8

Bortset fra at shitty friends er blevet til shitty powerups ser det fremragende ud.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/09-13 18:09, rettet 08/09-13 18:09 
Penny Arcade har talt. Spillet er "ikke elendigt"

Sonic er blevet Nintendo-eksklusiv
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 01/10-13 17:03 
Whaaat?

https://twitter.com/SEGA/status/385056544918102016/photo/1
j/k
SumezSumezSkrevet 01/10-13 17:04 
Det er vel ikke overraskende, det var han jo også i det forrige?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/10-13 17:22, rettet 01/10-13 18:02 
Edit: Jeg sov bare, gezzzz....
slk486slk486Skrevet 01/10-13 17:22 
Nå, så er der jo ikke noget nyt i det. Overraskede mig :)
j/k
SumezSumezSkrevet 02/10-13 11:10 
Sonic er blevet Nintendo-eksklusiv
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 02/10-13 11:59 
Intet mindre end fantastisk.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 02/10-13 12:42 
i det mindste er det ikke en interessant retail eksklusiv bonus, som f.eks. Paramount gjorde med Star Trek Into Darkness i USA, hvor det meste af ekstra material var spredt på TO forskellige retaileers og kommentar sportet kun var med på iTunes... GRRRR!
SonicSonicSkrevet 02/10-13 13:10 
Haha, 25 ekstra liv som pre-order gift. Tjah!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
3of193of19Skrevet 22/10-13 00:59, rettet 22/10-13 01:00 
Hmm, første verden og 1. bane af anden verden gennemført.
Hmmmmm, spillet er problematisk må jeg sige. Jeg har set videoer med folk der behersker kontrollen og det ser fedt ud, men for mig er den ikke clicket endnu. Det føles ikke særlig organisk eller som om der er noget som helst fysik involveret, hvilket fører til meget uintuitivt gameplay. Timingen på homing angrebet er også komplet anderledes end før (én ting der egentlig altid har virket fint siden Sonic Adventure) så jeg spillede de første to baner igennem uden at kunne få det til at virke så jeg måtte kigge i manualen for at tilsikre mig jeg rent faktisk trykkede den rigtige knap...

tilføjelse:
Anden verden gik lidt bedre, men parcour systemet er stadig mere underligt end spændende...
Spillet er ret så nærig med ekstraliv, men man får 5 nye ved hver continue. Har aldrig forstået hvorfor spil ikke bare i så fald fylder op til fem efter hver bane...
HankyHankySkrevet 22/10-13 03:46, rettet 22/10-13 03:48 
5 forskellige gameplay videoer i 60 fps: http://www.gamersyde.com/news_gsy_review_sonic_lost_world-14742_en.html

EDIT: Argh, hvor burde alle spil da bare køre 60 fps - det ser latterligt godt ud :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
drwilydrwilySkrevet 22/10-13 08:17 
3of19>
Spillet er ret så nærig med ekstraliv, men man får 5 nye ved hver continue. Har aldrig forstået hvorfor spil ikke bare i så fald fylder op til fem efter hver bane...

Fem liv garanteret ved starten af hver bane? Det lyder kedeligt! Jeg forstår ikke hvorfor nutidens spil er fyldt med ekstraliv, uendeligt continues og save points og auto-saves. Det suger 90% af spændingen ud af spillet, at ALLE kan gennemføre det ligesom et Lego-spil. Man kan bare blive ved - og dør man, trykker man bare continue ligesom de nyere Mario-titler. Det er nærmere blevet en PLIGT end en udfordring at gennemføre. Man FORVENTER at kunne spille sine spil igennem fra start til slut. Der stilles ingen krav. "I gamle dage" så man sgu kun slutningen af spillet, hvis man dedikerede en hel sommerferie til at gøre det! Og man måtte mestre spillet så godt, at man kunne gøre det i én sitting. Spillets første baner ville for evigt være præget i hukommelsen!
SonicSonicSkrevet 22/10-13 09:23, rettet 22/10-13 09:29 
60 fps ser sindsygt lækkert ud ja :)
Mere af det!

:Edit: Spillet ser også noget bedre ud, når det spilles rigtigt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
3of193of19Skrevet 22/10-13 09:26, rettet 22/10-13 09:27 
Ømm har du spillet Sonic Lost World? Det er faktisk rest svært, allerede i verden to. Jeg har ikke tid længere til at skulle starte er spil forfra hele tiden. Synes bare det er fjollet at hvis jeg løber tør for liv og tager en continue får jeg 5 nye liv, men hvis jeg med knofedt endelig har klaret en bane på sidste liv, skal jeg igang med den næste med 0 liv i reserve, hvilket næsten garanterer at jeg bliver nødt til at starte den om igen senere.
Du må også huske at spil i 8/16 bit generationen ofte egentlig var ret korte. Sonic 1 MD kunne jeg gennemføre på en lille time feks. Så sværhedsgraden var højere for at folk følte de fik mere for pengene.
SumezSumezSkrevet 22/10-13 09:39 
Umiddelbart lyder det da til at sværhedsgraden er noget højere i dette spil end i Sonic 1? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 22/10-13 10:20 
Prøv at se folk spille Sonic 1 der aldrig har spillet det før, tør næsten vædde på en Game Over i Marble Zone.
SumezSumezSkrevet 22/10-13 11:29 
Det er ikke helt nemt at gennemføre sammenlignet med de næste spil i serien, men umiddelbart vil jeg tro de fleste når til Star Light zone, det var der jeg selv nåede til i første spil som 10-årig. Om ikke andet er det jo netop pga. begrænsede continues at man ikke når længere, det slår mig at du bruger en hel del flere continues i Lost World - det var det jeg tænkte på. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 22/10-13 11:47 
EDIT: Argh, hvor burde alle spil da bare køre 60 fps - det ser latterligt godt ud :P

Den slags spil vinder helt klart på både updates og lag, ja:)
j/k
3of193of19Skrevet 22/10-13 13:14, rettet 22/10-13 13:18 
Har kun brugt en continue indtil videre (to verdener), men brugte et 7-up item jeg havde vundet fra et achievement, og har været tæt på continue flere gange.

Mente mere at man nok kommer til at løbe tør for liv i Marble Zone. (starter man med et par continues i banken? Ved man får dem af at samle 50 ringe i special stage)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-13 15:09 
Ingen continues i Sonic 1 før man optjener dem i special stages, så vidt jeg husker.

Sumez er bare super leet til spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 25/10-13 18:03 
Ja altså, det bliver sgu købt når det kommer på bud.

Endnu et video review
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HankyHankySkrevet 02/11-13 01:07, rettet 02/11-13 01:07 
Jeg har nu gennemspillet Wii U-udgaven, og vil gerne knytte et par kommentarer til min vurdering: http://www.playright.dk/vurder/titel/sonic-lost-world

For det første, bliver jeg simpelt hen nødt til at snakke om, hvor pænt og godt det kører. Når platform spil går så hurtigt, som de gør her, gør det altså bare noget ekstra for oplevelsen og ikke mindst præcisionen, at det kører 60 billeder i sekundet. De som har prøvet Sonic Generations, afviklet på en PC der kan håndtere det i 60 fps vil forhåbentlig give mig ret i, at spillet først da kommer til sin fulde ret. Bevares, jeg ejer det også selv til PS3, hvor det ligger i det lunkne hjørne af 30 fps, og det kan sagtens spilles, men det bliver aldrig det samme.

Dernæst kan jeg SLET ikke nikke genkende til den kritik spillet har fået, hvad angår dets styring, måske primært hvad angår walljump-funktionen. Det er svært at udføre de første par baner, men når man lige får det ind under huden, er det relativt nemt og især i de baner der foregår i "2D" endte det faktisk med at føles helt naturligt. Desuden bidrager det voldsomt meget til at holde flowet og farten i gang, i modsætning til nogle dele af Sonic Generations, hvor det godt kunne føles som om at alt fart blev taget fra en, når man skulle hoppe op på platforme der var modsat den retning man løb fra start.

Jeg er så tosset vildt med banernes tema, og jeg kunne ikke lade være med at tænke Super Mario Bros 3, når man går fra standard-græs-blå himmel-verden, til ørken-verden, til trope-vand-verden. Og forfanden altså - farverige baner! Alt lige fra at rende rundt i en verden af desserter, med kæmpe kager, chokoladestykker affyret fra kanoner og kæmpe isvafler i forskellige farver, til en trope-verden, hvor du blender frugter, så de danner en vej af æble eller melon -juice der fungerer som warp mellem de forskellige "planeter" i banen, præcis som stjernerne fra Super Mario Galaxy, der fungerede som affyringsrampe. Der er så meget forskelligt at se og opleve, at jeg næsten fik julelys i øjnene undervejs, som jeg gennemførte banerne.

Hvis jeg er så vild med det, hvorfor giver jeg det så ikke fuld karakter? Det gør jeg ikke, da der er enkelte trælse dårligt designede baner (ud af de afsindige mange gode), der virkelig kan fucke med ens psyke. Disse skal dog blot overstås, så man kan komme videre.

Efter at have læst nogle af de virkelige sløje anmeldelser, og en anelse tøven med at købe spillet, har jeg ikke fortrudt det ét sekund. Er man normalt ikke til platformspil, vil jeg dog ikke anbefale det, da det faktisk er temmelig udfordrende allerede fra 3.verden og på ingen måde er tilgivende.

Det bedste spil jeg ejer til Wii U so far.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-13 02:54 
Fedt! Det lyder jo fantastisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 02/11-13 09:14 
Ahr Hanky, der skubbede du mig ud over kanten. Det skal hjem :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 02/11-13 09:16 
Har du prøvet 3DS versionen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 09/11-13 15:14, rettet 09/11-13 15:14 
Gennemført nu. WiiU.
4-5/10.
Desværre falder jeg i den kategori af spillere der ikke "forstår" dette spil. Hele vejen igennem kunne jeg mærke jeg ikke slappede af når jeg spillede det. Konstant føles det som om styringen aktivt modarbejder én. Jeg sad og ventede på denne denne aha oplevelse, som når man hitter ud af styringen i Gun Valkyrie eller noget inden stil, men den kom bare aldrig.
Jeg forstår simpelthen ikke at Sonic Team valgte at smide alle de forbedringer de lavede med Sonic Generations ud af vinduet og starte forfra på en sådan måde. Selv de ting der har virket siden Sonic Adventure 1 og 2 (lockon, grind) virker arbitrære.
Musikken er lige til glemmebogen. Der er ingen motivation til at genspille baner på nær den ene hvor man kan farme ekstraliv i lange baner. Jeg spillede alle missioner i Generations igennem, jagtede S ranks og time attack tider. Lost World har kun de røde mønter, men banerne er så irriterende at jeg ikke orkede at gå tilbage til en gammel bane for dem en eneste gang.
Hvis næste Sonic spil bliver Iben lignende stil springer jeg over.
HankyHankySkrevet 09/11-13 15:47 
Lost World har også time-attack med online ranklist - men vildt at vi har så forskellige opfattelser af spillet :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 09/11-13 16:10 
Jeg er sikker på der også findes en rekord for at hvor mange gange man kan banke hovedet i en glasplade uden at besvime, men hvorfor prøve at placere på en rangliste til noget der ikke er sjovt?
HankyHankySkrevet 09/11-13 16:51 
Jeg nævnte det kun fordi du skrev, at der var timeattack i Generations, men at der ikke var andet end at samle røde mønter i Lost World, hvilket jo ikke er sandt.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 09/11-13 16:52 
Rigtig nok, problemet er bare at det var sjovt at lave TA i Generations modsat ditto i LW.
SumezSumezSkrevet 09/11-13 19:54 
Ja, jeg har aldrig været fan af arbitrære argumenter for at genspille baner pga. alle mulige ligegyldige samle-ting, time trials og den slags, men lige netop i Sonic Generations, spillede jeg rigtig mange af udfordringerne, og genspillede mange baner som normalt uden reel årsag, bare fordi det var et virkelig sjovt spil at spille. Ja, det er langt fra et perfekt spil, og mange ting der kunne være gjort bedre, men det er sjovt at spille, og det er noget af det vigtigste, synes jeg. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 09/11-13 22:07, rettet 09/11-13 22:11 
Netop. Sonic Generations har en charme der har manglet siden Sonic Adventure 2. Leveldesignet var simpelthen sjovt. Og det er det der mangler i Lost World.
På ingen tidspunkt synes jeg det var sjovt at spille bare for at spille det.
Ja der var udfordring. Men det manglede je ne sais quoi, sjæl?
HankyHankySkrevet 18/12-13 16:24, rettet 18/12-13 16:35 
Yoshi Island DLC til Sonic Lost World - allerede i dag og gratis:

Sonic er blevet Nintendo-eksklusiv

Gameplay: http://youtu.be/OS_gYzv02SQ?t=17m51s

Er ved at hente det nu :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OlimarOlimarSkrevet 18/12-13 17:21 
Det sådan man laver dlc. GRATIS
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-13 17:49 
Ja det er helt Xbox 1 agtigt med gratis DLC :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 18/12-13 18:02, rettet 18/12-13 18:02 
Desværre ser det overhovedet ikke ud til at passe ind i Sonic universet, hverken spilmekanisk eller grafisk.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 18/12-13 22:59 
Gider ikke engang hente det, så lidt lyst har jeg at spille "Sonic Lost Opportunity to build on great progress made in Colors and Generations" igen
HankyHankySkrevet 18/12-13 23:09 
Ingen tvinger dig :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 18/12-13 23:19 
Det er jeg sørme også glad for!
HankyHankySkrevet 18/12-13 23:20 
*sigh*
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-13 16:28 
Jeg fatter ikke hvad anmelderne har spillet og ej heller dem der tuder over sværhedsgraden. Jeg er i femte verden og spillet bliver kun bedre jo længere man kommer ind i det. Jeg var personligt meget lettet over at musikken ikke var så ringe som demoen (bane fra første verden) gav indtryk for, men de narrede os jo på samme måde med Sonic Generations :)

Sonic Lost World kunne meget vel være et velfortjent årets spil for mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 30/12-13 18:03 
Ja, det er et spil der deler vandene.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-13 19:43 
Det synes jeg ikke er det indtryk man får når man kigger scores på Metacritic. Synes de fleste seriøse kilder har vurderet det til middel eller direkte dårligt, hvilket ikke ligefrem er at dele vandene. Jeg kan ikke lade være med at tænke at det er endnu et eksempel på anmeldere, der igen har stået på spring for at bashe endnu et Sonic-spil. Det giver jo altid lejlighed til en højlydt diskussion om hvorvidt Sega burde sende serien i graven eller ej = mere trafik på siden. Det er sgu synd når det nu to gange i træk tilsyneladende er lykkedes at lave nogle rigtig gode spil :/

Jeg sidder i hvert fald med meget samme følelse jeg havde da jeg i Dreamcast dagene spillede Sonic Adventure. Det er ekstremt positivt for mig. Kun Wisp powers og lidt tricky wallrun har generet mig, men det er virkelig småting :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 30/12-13 19:46 
Hvis du læser længere oppe, kan du se min vurdering og at det ikke kun er Sonic bashere der basher Lost World.
Men det er nok en kombination af at JEG ikke kunne finde flowet i spillet OG var overordentlig glad for Generations og have håbet på mere i den dur istedet for en komplet reboot af spilmekanikken som i Lost World.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-13 20:02 
Hvordan havde du det med Colours?
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 30/12-13 21:50 
Fint langt det meste af vejen. Nogle af Wispene var lidt meh, og det ligner en gang øjebæ pga Wii SD. Men hvis der kom en HD remaster til PS4 eller One i 1080p60 (og gerne 3D som bonus) købte jeg det på stedet.
129 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig