X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Saturn, hvad skal jeg gi?


Svar
HulleHulleSkrevet 25/07-03 09:09, rettet 25/07-03 09:09 
Hvad ligger prislejet på Saturn efterhånden?
Kan se de er utroligt billige inde på ebay.co.uk, men hvad er prisen her hjemme og hvad er rimeligt for konsollen i sig selv?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Wired NickyWired NickySkrevet 25/07-03 09:24 
Hvis vi siger den er i brugbare stand, men uden emballage og spil, så vil jeg nok sige omkring 200-250kr.
Lunch is for wimps.
NaieraNaieraSkrevet 25/07-03 11:48 
Det får du ingen til at slippe en Saturn for!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 25/07-03 11:49 
der er en til 400kr på dba.dk
slå dog til!
Hvad sker der?
KoludaKoludaSkrevet 25/07-03 12:03 
Wired Nicky >
Hvis vi siger den er i brugbare stand, men uden emballage og spil, så vil jeg nok sige omkring 200-250kr.

Jeg vil nok sige at jeg er enig i den pris.
Jeg har da tit fået tilbudt en med spil og div tilbehør for 400-500,- og det var også med orig. emballage.

Så prisen 200-300,- er nok ikke helt ved siden af.
RJKRJKSkrevet 25/07-03 12:12 
Nu er der jo næppe andre end samlere etc. der vil sælge løse konsoller. Dér skal du jo nok lidt højere op - personligt ville jeg i hvert fald MEGET hellere beholde en sådan til reservedele, end sælge den for 200,-. Det hænger ikke sammen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KoludaKoludaSkrevet 25/07-03 12:18 
Okay, og Dreamcastén er en nyere maskine, men folk vil ikke give mere en 350,- for sådan en.....
HulleHulleSkrevet 25/07-03 12:30, rettet 25/07-03 12:31 
Det var os den på DBA jeg tænkte på.. Skulle bare lige høre med pris og sån'.
På e-bay er de bare ekstremt billige.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Wired NickyWired NickySkrevet 25/07-03 13:22 
RJK >
Nu er der jo næppe andre end samlere etc. der vil sælge løse konsoller. Dér skal du jo nok lidt højere op - personligt ville jeg i hvert fald MEGET hellere beholde en sådan til reservedele, end sælge den for 200,-. Det hænger ikke sammen.

Jeg vil da også meget hellere behold min Saturn, end at sælge den for 200-250 kroner. Prisen jeg nævnt, var mere ment som en fingerpege, på en pris jeg vil give, for Saturn herhjemme. Hvis jeg var ude efter een. Hvilket som jeg ikke er.
Lunch is for wimps.
RJKRJKSkrevet 25/07-03 13:32 
Hvad du eller jeg ville give har jo ikke nødvendigvis noget med prislejet at gøre... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 25/07-03 13:35 
Hulle >
På e-bay er de bare ekstremt billige.

Det er også noget andet... Desuden skal du jo huske at se hvad forsendelsen bliver hvis du bestiller fra USA eller Hong Kong!

Og med hensyn til det med at Dreamcasten er nyere, så koster en PC Engine Duo jo stadigvæk lidt over 1000 kr., og de kom to år før Saturnen...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Wired NickyWired NickySkrevet 25/07-03 13:37 
RJK >
Hvad du eller jeg ville give har jo ikke nødvendigvis noget med prislejet at gøre... ;)

Både og, som "en del af samler miljøet" er vi vel med til at sætte prisniveuet for gamle konsoller... ;-)
Lunch is for wimps.
seebergseebergSkrevet 25/07-03 16:13 
Man kan jo stadig være heldig at støde ind i nogle "tumper" der sælger deres Saturn i org. emballage 2 controllers og 6 spil for 300 ;)

med andre ord prøv at kig i Gul & Gratis der kan man tit gøre et røverkøb.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
JmogJmogSkrevet 25/07-03 19:06 
Jeg købte min på den engelske Ebay for 250,- med 6 spil og to joypads.

Fragten kostede selvfølgelig ligeså meget, men jeg synes stadig det var en god pris.
la0sla0sSkrevet 26/07-03 04:55 
en saturn er værd at købe selvom man overstiger de 700kr... det er godt nok en hamper pris.. men det man har købt har potentialet til at give tyvefold igen i gameplay. en saturn (hvis man tør) er guld værd....rent gameplay mæsssigt..

køb den jeg snakkede om på dba.dk

det er et smukt køb.. og så har du bare at gå amok i SHMUPS og side scrollers.... plus alt det andet guf der er.. men mest SHMUPS!
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 26/07-03 12:05, rettet 26/07-03 12:05 
Enig. Jeg har faktisk de bedste RPG'er til maskinen, men det er mit begrænsede udvalg af shooters der bliver spillet ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 26/07-03 12:18 
For ikke at nævne to af konsolhistoriens bedste multiplayerspil (Saturn Bomberman og Death Tank Zwei). Med lidt godt vilje er Guardian Heroes også meget underholdende i multiplayer. Alene muligheden for at være en crappy kanin mod fem guder er for vild.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 27/07-03 23:57 
Takker for svarene alle sammen. Har i øjeblikket en lille forhandling kørende med ham på DBA.
Til min store fortrydelse har jeg haft en Saturn maskine før, den er for længst solgt for at skaffe et enkelt spil til min nye Dreamcast. Hader at tænke tilbage på det..

Jeg overtalte en af mine venner til at vi begge købte en Saturn, i stedet for en PSX. Vi endte op med en sød lille samling begge to. Vi havde blandt andet Guardian Heroes og så sandt som i siger, så er det spil virkelig en lækker lille sag. Har mange rare minder med det spil og de andre vi fik købt.
Kan huske min far og mor engang var i england hvor de købte Tomb Raider med hjem for mig, sammen med en gratis kopi af Christmas Nights (havde os originalen)
Det der dog piner mig mest, var dengang jeg til min store fortrydelse ikke fik købt Dragon Force hvor jeg havde muligheden, men valgte et andet højt scorende RPG. Og dengang jeg takkede pænt nej tak til at købe Panzer Dragoon Saga gennem Street Dance på trods af ekspedientens ellers gode forsøg på at overtale mig til at købe dette sidste store spil til min elskede Saturn. Havde bare gennemført 1'eren så mange gange at i tror det er løgn.
Jeg var bare gal over at Sony havde skubbet Sega af pinden og min maskine skulle dø *Shrugs*

Tænk at jeg solgte sådan en god samling for skide 300 kroner til en person som egentlig var ligeglad med det hele, men bare ville ha' noget at spille på :-( Jeg tænkte absolut ikke, skulle jo ha' et spil til DC.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Wired NickyWired NickySkrevet 28/07-03 09:12, rettet 28/07-03 13:46 
Er det for nærgående, at spørge om hvilket DC spil det var, der var tale om?
Lunch is for wimps.
HulleHulleSkrevet 28/07-03 12:41 
Tror at det var Soul Calibur. Enten det, eller også kan jeg huske at jeg så meget frem til Power Stone.
Rigtig gode spil, men stadigvæk.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 30/07-03 22:44 
Så fik jeg den :) prisen blev 300,- for:

NTSC (US) Saturn med scart stik og stepdown converter.
2 originale joypad
Sega Worldwide Soccer 97
Sega Rally (uden cover og som ikke dur)

Jeg er dog tilfreds med købet.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
NaieraNaieraSkrevet 31/07-03 01:13 
Fik du ikke også et kabel med til scart stikket? ;)

Er det en oval-knap maskine eller den nye og nu, desværre, lidt mere normale udgave?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 31/07-03 01:21 
Seeberg >
Man kan jo stadig være heldig at støde ind i nogle "tumper" der sælger deres Saturn i org. emballage 2 controllers og 6 spil for 300 ;)

med andre ord prøv at kig i Gul & Gratis der kan man tit gøre et røverkøb.

Gul og gratis?? Hvad dævlen er det....??
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-03 01:25 
Noget ala Den blå avis
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 31/07-03 01:33, rettet 31/07-03 01:33 
Naiera >
Er det en oval-knap maskine eller den nye og nu, desværre, lidt mere normale udgave?

Utroligt som folk går op i det med de knapper. Jeg synes hele tiden jeg hører forskellige argumenter for hvorfor den ene er bedre end den anden (den er lettere at modde! den er grimmere/flottere, den er mere sjælden, osv.), og er kommet til den konklusion at det er røvligemeget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 31/07-03 01:34 
Den med de runde er lettere at modde... ;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 31/07-03 10:51 
Det er den med oval knapperne.
Jeg forstår ikke helt hvorfor Sega går så meget op i at deres ting skal være forskellige fra land til land. Tænker både på maskiner, joypad og spil cover, da det bestemt må være en ekstra udgift.
Ved ikke lige hvordan det ligger med de andre konsoller, da jeg aldrig (er næsten lidt flov over at konstatere det) i mit lange konsol liv ikke har importeret til andet end Dreamcast.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-03 11:08, rettet 31/07-03 11:08 
Sumez >
Utroligt som folk går op i det med de knapper. Jeg synes hele tiden jeg hører forskellige argumenter for hvorfor den ene er bedre end den anden...

Min Saturn med de ovale knapper crasher i BUG! (kun det spil) og det gør den med de runde ikke. Desuden syntes jeg at billede kvaliteten er bedst på den "runde".
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 31/07-03 12:27, rettet 31/07-03 12:32 
Nu er det godt nok uden for emnet. Men hvorfor har Saturn Pal en anslået prisleje på ca 600,- og en US Saturn kun 125,- (inde under samling selvfølgelig)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 31/07-03 12:38 
FAQ

Værdi
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 31/07-03 15:23 
Konsolkongen >
Min Saturn med de ovale knapper crasher i BUG! (kun det spil) og det gør den med de runde ikke.

Det gør min ellers ikke, og det er en med ovale knapper.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-03 15:30 
Ok... nok bare min der trænger til en rensning så...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig