X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spiller du mere end seks timer om dagen?


Svar
TorBTorBSkrevet 16/05-13 16:17, rettet 16/05-13 20:16 
Hej Playright-forum

Vi er to fotojournaliststuderende, der skal til at lave en kort dokumentarfilm om computerspil.

Vi leder efter en person, der er bosat i Aarhus-området, som vil medvirke i filmen. Han eller hun skal spille computerspil mindst 4 timer om dagen - gerne mere.

Dokumentaren skal handle om glæden ved at spille, og dét der drager i den virtuelle verden.

Hvis du er interesseret, håber vi meget at høre fra dig snarligt. Vi kan kontaktes her i tråden eller på mail: tortrads@hotmail.com.

Mange hilsner,

Jonas og Tor

EDIT: Vi sænkede lige det daglige antal computerspilstimer fra 6 til 4, da det virker til at være mere realistisk...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/05-13 16:30 
6 timer om dagen? Det er jo næsten et fuldtidsjob!

Så i leder altså efter en person, som bruger næsten alle vågne timer på at spille? Eller er det noget, vedkommende bare skal gøre i forbindelse med filmen som et forsøg?
AV Intelligent Terminal
TorBTorBSkrevet 16/05-13 17:03 
Ja, det er mere eller mindre det vi leder efter!

Det er netop det store tidsforbrug på computerspil, vi gerne vil undersøge. Det er ikke et forsøg, men en undersøgelse af en livsstil. Håber der er nogle, der er interesserede :-)
ElgenElgenSkrevet 16/05-13 17:06, rettet 16/05-13 17:08 
Lyder som noget der kun vedrører arbejdsløse uden familie?! };-O

...eller een der arbejder som professionel spiller...men findes de overhovedet i Danmark?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
--Skrevet 16/05-13 17:28 
Tænker det samme. Tror også i har større chancer ved at finde en person med den tid, hvis i kan få fat på jobcenterets mail liste, eller måske unge SU ryttere :P

Som Elgen så fint er inde på, er det også personer uden børn i skal kigge efter :P
Spiller nu: Animal Soccer World
SonicSonicSkrevet 16/05-13 17:36 
6 timer plus hver dag er en ordentligt mundfuld da. Jeg tror ikke engang min søn spiller så meget, selvom han ikke laver meget andet når han er hjemme fra skolen.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
happyEDhappyEDSkrevet 16/05-13 18:05 
Der er en dansker på et af top10 holdende i league of legends, så ja de findes :)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/05-13 18:27 
happyED>
Der er en dansker på et af top10 holdende i league of legends

Min fætter spillede for Natus Vincere på et tidspunkt, selvom jeg ingen anelse har om hvor højt de ligger placeret :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 16/05-13 18:35 
Sådan nogle mennesker findes skam, og jeg har også kendt/kender nogle stykker.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 16/05-13 18:37, rettet 16/05-13 18:37 
Jeg spiller sgu nok mere end de 6 timer sammenlagt om dagen, PC og konsoller kombineret, men jeg er ikke videre interesseret i nogen dokumentarfilm :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
The DaneThe DaneSkrevet 16/05-13 18:38 
Ikke længere - da der ikke er noget videre at spille (og har ikke SÅ meget tid igen at spille i :p), men spillede da nok noget i den stil i gymnasiet, og op til Cataclysm i world of warcraft.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
millenniummillenniumSkrevet 16/05-13 18:59 
Sidst jeg spillede seks timer på én dag, var da jeg havde en sygedag, og Bioshock Infinite var lige kommet ind af døren.

Seriøst, seks timer? Så har man da hverken et arbejde, studie eller normalt socialt liv. :-/
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 16/05-13 19:09 
Otte timer til arbejde, en time til transport, en til at spise og gå på toilettet, seks timers gaming og otte timers søvn. Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg kender folk, der har. Men jeg har nok kendt flere, der har klaret det uden de otte timer til arbejde :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/05-13 19:34 
Jeg spillet WOW i lang tid sådan her 3-4 gange om ugen... (ca 1-2 år)

arbejde fra 0700 til 1500.
Træning 1530 - 1700.
Logget på WOW 1800 - 2400 (spiste i mellem raids)
I seng 0015 - 0030

Tabte også en kæreste på det :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
TorBTorBSkrevet 16/05-13 19:51 
Tak for jeres svar. Det er fedt at få lidt input.

Omfanget af minidokumentaren er ikke så stort. Den skal kun vare fire minutter.

Det, vi skal bruge en computerspiller til, er et interview og lidt forskellige optagelser fra hverdagen. Så det kræver ikke så meget, da vedkommende egentlig ikke skal gøre noget anderledes end hvis vi ikke var med... bortset selvfølgelig fra interviewet :-)

@ChronoSousa bor du i Aarhus-egnen og kunne du måske tænke dig at være med?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/05-13 20:06 
nej bor i KBH.
Og spiller heller ikke 6 timer mere på en dag :)

Det står mere på 6 timer om ugen i dag. :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
TorBTorBSkrevet 16/05-13 20:15 
Ok.

Vi kan godt fornemme, at det er de færreste, der spiller seks timer om dagen, så vi sænker lige forespørgslen til fire timers spil om dagen:

Hvis du spiller fire timer eller mere om dagen, hører vi gerne fra dig!
nerosnerosSkrevet 16/05-13 20:25 
Elgen>
Lyder som noget der kun vedrører arbejdsløse uden familie?! };-O

Haha ja :D
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 16/05-13 21:07, rettet 16/05-13 21:08 
Gad vide om dette i virkeligheden er en medie-etnografisk analyse, der undersøger hvor spillere reagerer på udsagnet om seks timers spil om dagen.

:-P
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 16/05-13 21:40 
Haha!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
spectrespectreSkrevet 16/05-13 21:45 
Tror godt du kan finde nogle FPS folk der spiller så mange timer om dagen. Hvad er det de unge spiller idag, det er vel ikke stadig CS?

Jeg brugte alt min fritid på at spille day of defeat fra 2001 - 2004, og det var sikkert 6 timer om dagen eller mere. i skole fra 0800-1600 og så game indtil midnat, og hele weekenden.

Men ja, det skal nok være folk uden børn eller kæreste/kone. På mit tidligere arbejde var der et par stykker der var hardcore wow spillere, og de brugte alt deres fritid på det.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
HankyHankySkrevet 16/05-13 22:02 
Jeg sidder gerne online i LoL fra 14-16 til 22-02 alt efter lyst eller andre planer.
Åndsvagt når jeg tænker over det >.<
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/05-13 22:13 
Det svinger utrolig meget, hvor meget tid jeg bruger på at spille.
Lige pt. tulrer jeg bare rundt herhjemme, imens jeg søger arbejde og lejlighed - Så det er ikke ligefrem fordi jeg negligerer nogen, hvis jeg en enkelt dag nørder i lige lovlig mange timer.

I de 7 måneders tid jeg sidst arbejdede som rotationsvikar, var det egentlig kun i weekender jeg sådan rigtig orkede at spille noget der krævede meget mere end 1-1½ times opmærksomhed ad gangen :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 17/05-13 07:28 
Jeg elsker den ene spilletime jeg giver mig tid til om aftenen. Derfor hader jeg alt for lange spil og for lange turorials.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 17/05-13 07:41 
Haha så sandt. Min tid er også blevet kraftigt begrænset, også grunden til, at Okamis lange PS3 intro i den grad fik mig hidset op :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 17/05-13 09:17, rettet 17/05-13 13:40 
Jeg ville ØNSKE jeg havde 4 timer til at spille om dagen :D

Det er svært at finde et nyere spil man lige kan starte op og spille i 10 min, hvis man ikke vil bruge 3 min på opstart, 3 min. på cutscenes og 4 min. på håndholdende tuts :/
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/05-13 09:25 
Enig. Bliver rart med suspend/resume på PS4 så man kan spare noget af den tid. Ikke at man på magisk vis får flere timer i døgnet, men hurtigt lige at spille nogle minutter skulle tænke på opstart, savepoints, etc.
slk486slk486Skrevet 17/05-13 09:43, rettet 17/05-13 09:43 
Nemlig! Nok den innovation der tiltaler mig mest på PS4 af præcis den grund. Den og download-as-you-play :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 17/05-13 09:53 
Især dit typiske AAA-spil egner sig sjældent til spilsessions under 1 time. Download titler er ofte en anden sag. Jeg gemmer en pulje af simple arcadespil, når jeg lige skal have et hurtigt spilfix. F.eks. Afterburner Climax og pixel junk shooter.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 17/05-13 09:57, rettet 17/05-13 10:01 
Yeah, Afterburner Climax, Outrun Online Arcade og Hydro Thunder! Til vands, til lands og i luften :D
Desværre synes jeg selv en del XBLA titler har samme problem med craptorials og cutscenes.
j/k
Danny SallingDanny SallingSkrevet 17/05-13 12:55 
Jeg kan snildt snige mig op på 10 timer om dagen, men så er der selvfølgelig også dage med kun 2 timer :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
The DaneThe DaneSkrevet 18/05-13 12:38 
Beano>
Enig. Bliver rart med suspend/resume på PS4 så man kan spare noget af den tid. Ikke at man på magisk vis får flere timer i døgnet, men hurtigt lige at spille nogle minutter skulle tænke på opstart, savepoints, etc.

Hvad fanden? Er et gemt spil for fint til nutidens folk? Nææh, vi skal kunne sætte hele maskinen på pause når vi slukker ... nutidens forkælede spillere :(
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 18/05-13 12:49 
Årh slap dog af.
The DaneThe DaneSkrevet 18/05-13 12:51 
Beano>
Årh slap dog af.

Jeg er helt afslapper - dig der ikke kan se når man tager pis på dig :p
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 18/05-13 12:59, rettet 18/05-13 12:59 
Selvfølgeligt var det det du gjorde.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/05-13 13:18 
Det' sgu meget smart. Når man ikke lige orker at skulle trykke på win-knappen, så er den bare klar til at blive trykket på, næste gang man tænder maskinen :D
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 18/05-13 18:02 
Hvis de bare erstatter "Share" knappen med en "Sheen" knap, så løser det problemet.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/05-13 18:46, rettet 20/05-13 16:17 
(Jeg er også en der bruger over 6 timer om dagen på spil :=)

Edit:
Lige pt :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
slk486slk486Skrevet 20/05-13 11:32 
@The Dane: Du misser vist pointen - tsk tsk ;)
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig