X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Game Jams


Svar
dRxLdRxLSkrevet 13/05-13 14:07 
Tænker det må være på tide jeg prøver kræfter med at Game Jams.
Udover at Nordic Game Jam ser ud til at blive afholdt hvert år i januar, er jeg lidt blank med hvad der er af begivenheder.

Findes der game jams hvor man bliver sat sammen med folk man ikke kender i forvejen, eller er formattet typisk at man melder sig til som et allerede etableret hold?

Jeg går ud fra at der er en scene af folk man kan komme i kontakt med, hvor ville være et godt sted at starte?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 13/05-13 14:15 
Jeg har snakket med en kammerat om at deltage i et jam snart, men det er lidt svært at komme i gang. Tør heller ikke arbejde på et spil over en weekend uden allermindst at have en lang række værktøj (frameworks, engine, standard-assets osv. som er mine, eller som jeg er bekendt med) klar først - andre som programmører kan nok godt nikke genkendende til hvor nemt det er at sidde fast i et lille stykke kode, som ikke burde tage så lang tid som det ender med at gøre.


Vi har bl.a. haft kig på den her jam:
http://indiejam.dk/
I hvert fald deres "INDIETAW" som afholdes på animationsskolen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 13/05-13 15:32 
Tak for link.
Slutningen af måneden er desværre lidt for tæt på i tid. Men ellers kunne det være spændende.

Og ja, det er nok meget godt at have lidt gammel kode med til at starte på, for hurtigere at kunne smække nogle ting sammen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 13/05-13 21:10 
Der er en Exile Jam igen her til efteråret, som skulle være verdens hyggeligste Game Jam.

Meld dig evt. ind i Nordic Game Jam-gruppen på FB - jeg kan smide dig en invite, hvis den ikke er til at finde - der plejer de også at opdatere omkring andre jams.

De fleste Game Jams er som regel opbygget så du kan komme som du er, og finde folk at lave noget med på stedet - men du kan også komme med nogen du gerne vil arbejde sammen med.

Jeg kan klart anbefale det! :D

(Stikbold! er nomineret i kategorien Nordic Indie Sensation til Nordic Game Awards i næste uge :D)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 14/05-13 10:53 
Super Hr. Rold. Har meldt mig ind i Exile Jam og NGJ grupperne. Burde give mig updates på hvad der foregår.

Regner med at taget til Exile Jam Oct 30th - Nov 3rd 2013.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 14/05-13 11:16 
Når der både er en gruppe og en page, hvad er så det rigtige?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 15/05-13 14:45 
Pagen er hvor NGJ kommer med updates etc. gruppen er hvor jammere bare kan snakke sammen om ting. Jeg tror gruppen giver mest i det lange løb, men det er ikke dumt at være med i begge.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WikzoWikzoSkrevet 15/05-13 23:21, rettet 15/05-13 23:23 
Står selv som arrangør bag Indiejam og Indie9000, som bliver afholdt i Aalborg i slutningen af maj. Det er superhyggeligt og meget nede-på-jorden agtigt. Man kan enten dukke op med en pre-made gruppe, men de fleste ender med at mingle og møde nye folk og danne hold deraf (hvilket klart er fedest; game jams handler om at lære nye mennesker at kende!).

Exile Game Jam (Vallekilde Højskole, Sjælland) kan også anbefales. Det er MEGET cozy og varer nogle dage længere end traditionelle jams som Indie9000 og Nordic Game Jam.

Uanset erfaring og ekspertise kan jeg anbefale game jams. Man har altid noget at bidrage med, og man har altid noget at lære. Et game jam over en weekend er desuden dejligt uforpligtende; man kommer så at sige helt uden noget i bagagen og arbejder på en spil-idé, som man finder på på førstedagen. De fleste dedikerer sig 100% til spillet i løbet af de ca. 48 timer for så aldrig at kigge på det igen (game jam-kode er sjældent pænt). Der er dog nogle, som får fat i den lange ende og vælger at arbejdere videre bagefter - eksempelvis Herolds Stikbold! eller gode spil, eksempelvis Herolds Stikbold!-spil eller Stalagflight, som begge er blevet videreudviklet til Ouya.

Her er forresten en god kalender-side, som holder styr på de mange game jams, der holdes:
http://zerosleep.dk/
dRxLdRxLSkrevet 26/03-14 10:58 
Så har jeg meldt mig til følgende, hvor Sony i Lund lægger lokaler, catering, hardware, ekspertise og premier til: http://www.sonymobile.com/hackathon

Jeg har fået en mail om at jeg har en af de begrænsede pladser hos dem.
Andre herinde der kunne tænke sig at deltage?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig