X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Earthbound (Mother)


Svar Sortering
Captain NCaptain NSkrevet 18/04-13 16:40 
Så valgte nintendo sgu endelig at få fingeren ud og udgive Earthbound (Mother 2) på Virtual Console på Wii Uen, selvom vi lige skal vente til udkanten af året, Japanerne fik det jo for nogle uger tilbage.

Det interessante er at det her jo faktisk er den første officielle udgivelse af et spil i Earthbound serien i Europe men 18 års forsinkelse er vel bedre en ingenting.

Men nu får jeg ihvertfald endelig selv muligheden for at spille det ordenligt,

Earthbound (Mother)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
NaieraNaieraSkrevet 18/04-13 18:28 
Jeg kunne godt bruge det lige nu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/04-13 20:48 
Cool nok, selvom spillet imo er ret dårligt.

Men så slipper man da for at bruge 5000+ på det eller bruge en eller anden skod agtig emulator hvis man gerne vil spille det.
Captain NCaptain NSkrevet 18/04-13 21:06 
Azzkikr>
Cool nok, selvom spillet imo er ret dårligt.

Earthbound (Mother)

Hehe.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SumezSumezSkrevet 18/04-13 23:09 
Jeg har prøvet ved et par lejligheder at komme i gang med Earthbound, men har altid fundet det voldsomt kedeligt. Måske jeg endelig kan få givet det en ordentlig chance, når det kommer på Wii U. Har trods alt hørt meget godt om det gennem tiderne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/04-13 23:24 
Har man den ide at RPG skal forgår i medieval/fremtiden eller personer med vilde frisurer?
Skal man ikke spille EB :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/04-13 23:27 
EB er fedt. Har aldrig fået spillet det igennem, men er klar på det!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-13 23:37 
Jeg har kun prøvet det ganske kort, men må tilslutte mig Sumus'es umildbare holdning - det virker ret kedeligt. Kunne dog godt finde på at give det en chance mere når der nu er så mange der taler godt om det, ikke mindst Bo Larsen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/04-13 23:39 
Jeg syntes bare det er spændende at det finder sted i virkeligheden, hvor man bliver overfaldet af random dyr hele tiden.
WehnerWehnerSkrevet 19/04-13 00:29 
Selv i mine jrpg-dage (yup, I had those) fandt jeg det så ringe, at jeg byttede det. Men hver sin smag jo :)

Og den SNES bigbox havde nok været lidt værd i dag...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/04-13 00:34 
Spillet har intet at byde på udover den anderledes setting og nogle sjove/små-bizarre elementer. Kampsystemet er elendigt og uden nogen dybde overhovedet, samme gælder historien.

Det er sjovt nok i en times tid at spillet er så anderledes og det har da en vis charme, men når det er så mangelfuldt på stort set alle områder er det svært at gide det i længere tid af gangen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-13 01:57 
Det var også kampsystemet der dræbte lysten for mig. Det er umiddelbart enormt ringe.
Jeg kan dog godt lide at man har en hund med til festen, det gør det lidt mere jordnært for mange.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/04-13 07:52 
Jeg tror også helt generelt at jeg i lang tid havde meget svært ved at sluge turbaserede kampe i første person a la Wizardry og Phantasy Star. Det virkede FOR billigt for mig.
Det irriterer mig også hvor mange jrpg'er der holder fast i et system hvor alle angriber på samme tur, selv den dag i dag, når Square allerede med FF4 demonstrerede et bedre alternativ. :P

Darkbeat>
Jeg syntes bare det er spændende at det finder sted i virkeligheden, hvor man bliver overfaldet af random dyr hele tiden.

Man ku egentlig godt sige at Earthbound var det første spil med fokus på realisme!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/04-13 09:09 
Det er ærgerligt at Mother 3 aldrig fik en vestlig udgivelse for det er imo et langt bedre spil end Mother 2 - især kampsystemet er forbedret. Hovedårsagen til at spille Mother 2 er den helt anderledes setting, den skæve humor og den store mængde af charme.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WikzoWikzoSkrevet 19/04-13 19:56, rettet 19/04-13 23:40 
Jeg gennemførte det (for første gang) for nogle uger siden. Jeg synes, det er fantastisk. Jeg er stor fan af Haruki Murakamis bøger, og jeg ved, at Shigesato Itoi er blevet meget inspireret af hans stil, hvilket tydeligt ses.

EarthBound byder på en anderledes, atypisk og meget personlig historie. Selv kunne jeg godt lide kampsystemet. Musikken er også virkelig god; måske noget af det bedste og mest catchy spil-musik, jeg har hørt.
Captain NCaptain NSkrevet 22/04-13 18:56 
Nuclear Detergent>
Det er ærgerligt at Mother 3 aldrig fik en vestlig udgivelse for det er imo et langt bedre spil end Mother 2 - især kampsystemet er forbedret. Hovedårsagen til at spille Mother 2 er den helt anderledes setting, den skæve humor og den store mængde af charme.

Altid noget at fan translationen er god. Sikkert bedre og mere præcis end hvis Nintendo selv havde lavet den.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/04-13 19:13 
Ja, den er rigtig god - det er et prisværdigt stykke arbejde ham "Tomato" har lavet!

Desværre kan hverken emulering eller supercard hamle op med den rigtige udgivelse. I lige netop Mother 3 er det enormt vigtigt at der ikke forekommer noget lag på grund af kampsystemet og det synes jeg at jeg oplever i en grad der gør det til et irritationsmoment.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WikzoWikzoSkrevet 19/07-13 11:37, rettet 19/07-13 11:37 
Spillet er nu ude på Wii U:

http://youtu.be/vGOEMCG2Ll4

EarthBound - player's guide
3of193of19Skrevet 19/07-13 11:45 
Nintendos Earthbound trailer skulle vist være ret så spoileriffic, bare for at advare folk der ikke har spillet det endnu.
WikzoWikzoSkrevet 19/07-13 16:23 
Den viser mange områder, ja. Det samme sker faktisk, hvis man sidder i titelskærmen (i selve spillet). Dog vil jeg mene, at det er en god måde at fange folks opmærksomhed på, da et af spillets forcer er dets variation og diversitet i figurer, landskaber, byer, dialog, fjender, etc.
SumezSumezSkrevet 23/06-16 12:24 
Efter det nylige tilbud på Nintendos eShop er jeg nu langt om længe kommet i gang med spillet, og selvom det rimelig arkæiske kampsystem kræver lidt overbærenhed at komme over, synes jeg helt klart at spillet har meget at byde på, hvis man giver det den chance det fortjener.

Stilen og charmen er måske knap så unik i dag, hvor ca. hvert andet indie-spil kører på samme koncept med tør, plat humor, fourth wall breaking og selvironi, men samtidig føles det på ingen måder redundant - EarthBound står ligeså stærkt som det gjorde da det udkom.
Det stringent turbaserede kampsystem kombineret med de rimelig begrænsede taktiske muligheder er ikke fantastisk spændende, men jeg synes lige akkurat det er velbalanceret nok til at fungere. Fjenderne der ses på kortet gør det meget nemmere at sluge end eksempelvis random encounters havde været, og når man grejer deres respawn-system, lærer man hurtigt at manipulere hvilke encounters man får. Det er også ret herligt at fjenderne flygter fra en hvis man er høj nok level eller har besejret bossen i et område. Det gør spillets lidt halvtunge mængde grinding noget mere håndterbar.

Jeg er endnu ikke så langt, og har pt. kun lige fået det tredje party-medlem på mit hold, men spillet har allerede kommet med nok sjove påfund til at jeg er rimelig hooked. Hele dets setting, dialogen og humoren i det er virkelig velgjort, selvom det reelle plot endnu er rimelig overfladisk, overflødigt og leveret med så meget selvironi at det faktisk føles passende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig