X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: A Link Between Worlds (Nyt 3DS Zelda)


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/04-13 23:02 
Nintendo har idag annonceret et nyt Zelda spil i stil med Link to the Past.
Info og trailer i linket


http://www.gamingunion.net/news/nintendo-direct-a-new-3ds-zelda-... Se hele indlægget
95 emne(r).
« < 1 2

Svar
SonicSonicSkrevet 29/11-13 10:56 
Minish Cap var fantastisk.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 29/11-13 11:03, rettet 29/11-13 11:03 
Det er vist en af dem, der splitter vandene. Jeg har både hørt ovenstående, men også det modsatte.
j/k
SumezSumezSkrevet 29/11-13 12:07 
Jeg var ikke super-imponeret over Minish Cap. Det er klart et rigtigt godt spil, men ikke på niveau med de andre Capcom-Zeldaer. Tror ikke der er nogen der synes det var decideret dårligt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 29/11-13 15:38 
Game skriver til mig idag, at plakaten er sendt seperat :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/11-13 16:09 
cool :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/12-13 15:33 
GameUK
Har også send en mail til mig:
(om min plakat)

Thank you for your email.
We are awaiting stock from the publisher. Once we have this we will send this out separately for you.

I apologise for any inconvenience.
If you have any further queries please don't hesitate to contact us.

Regards,
Russell J
The Team at GAME
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 01/12-13 15:52 
IMO - det er meget ståhej for en Zelda plakat.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 01/12-13 16:01 
Ja ja, men de tager også godt for den. I bund og grund er det en princip sag, men jeg vil også meget meget gerne have min plakat.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/12-13 16:18 
Ja da!
Det er ligesom en del af collector edition!
Det står på æsken at den følger med... så skal den være med! SLUT. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 10/12-13 00:21 
Så er min anmeldelse online.

Anmeldelse af A Link Between Worlds
SumezSumezSkrevet 10/12-13 08:54 
På dette tidspunkt kunne man være fristet til at drage konklusionen, at Zelda-serien bare ikke er min type spil. Uanset hvor populært et spil er, så vil der altid være folk, hvis smag det ikke falder i. Efter at have tilbragt et utal af timer med A Link Between Worlds har jeg dog måttet konkludere, at det er pacingen i de ældre spil, jeg ikke er kompatibel med, for her er alt fedtet skåret fra, så folk der vil igang med at spille spillet kan gøre netop det. Og sikke et spil det er.

Jeg går ud fra at du er klar over at Twilight Princess og Ocarina tilhører de nyere spil, mens LBW netop forsøger at spille som de ældre spil? :)
Men positivt at LBW er et spil der kunne omvende dig, og håber da at det har givet dig blod på tanden til at opleve de "rigtige" ældre spil, for jeg synes det at have misset ALttP og Link's Awakening må have efterladt et ret stort hul :)

Jeg venter stadig spændt på mit eksemplar, levering fra VG+ har aldrig været superhurtigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 10/12-13 11:02, rettet 10/12-13 11:04 
Så vil jeg da komme med den kritik, som alle åbenbart ser igennem fingre med. Først vil jeg dog lige bemærke, at jeg kun er et par timer inde i spillet, og at det åbenlyst har en helt masse andre kvaliteter og er et kærligt gensyn, så det skal ikke ses som nogen samlet dom over spillet, overhovedet.

Men altså...

Hele grundopbygningen, som jeg ser får ros i anmeldelserne generelt, virker fuldstændig forfejlet på mig. Som bekendt er serien traditionelt, især i 2d-titlerne, bygget op ved at der er en masse store og små områder, som kræver forskellige ting, som man erhverver sig i løbet af spillet, for at få adgang til. Ligesom det også kendes fra de fleste "Metroidvanias". Dette sikrer progressionen i spillet, og dermed en del af spændingselementet. Man ved at man skal ind på bestemte områder, men ikke kan gøre det, før man før får de forskellige udvidelser.

A Link Between Worlds er opbygget på samme måde, men den kæmpe forskel, at man stort set fra begyndelsen kan leje alle disse forskellige ting af kaninmanden i ens eget hus. Med ét snuptag har man altså i sin iver for at tilfredsstille et formodet moderne publikum, der åbenbart ikke har tålmodighed til at spille spillet igennem, fjernet hele spillets rygrad.

Jovist, der er stadig visse udvidelser man ikke kan købe sig til, men hvad i alverden er dog pointen med at fx vulkan-dungeonen er aflåst med tre pløkker, som man skal have hammeren for at kunne hamre i jorden, når man bare kan leje hammeren for 50 rupees? Så kunne man ligeså godt have betalt 50 rupees for at komme forbi pløkkerne, eller man kunne have fjernet pløkkerne helt. Hvis man vil ændre på Zelda-formularen så det bliver en åben verden, så lad da være med at pakke det ind på den tåbelige måde.

For mig lugter det så meget af micro-transactions, at jeg føler mig overbevist om, at det enten skulle have været der, men blev droppet af frygt for reaktionerne, eller at det er første skridt på vejen dertil. Gider du ikke spille vandtemplet for at få boomerangen? Bare rolig, du kan leje den for 1.000 rupees af kaninmanden - det bliver lige 10 kroner. Og jeg kunne selvfølgelig være ligeglad, for jeg vil godt spille spillet, men åbenbart er man endda tvunget til at leje mange af tingene, da man tilsyneladende ikke kan finde dem alle "rigtigt" (som skrevet, jeg er ikke så langt endnu).

Jeg gør mit bedste for bare at nyde spillets gode sider, men ovenstående tanker har efterladt mig med en dårlig smag i munden, som gør at jeg indtil videre har mere lyst til at spille andre titler.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
slk486slk486Skrevet 10/12-13 11:04, rettet 10/12-13 11:04 
Det lyder næsten som gratis microtransactions/pay2win.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 10/12-13 11:09, rettet 10/12-13 11:16 
Lyder næsten som et klassisk spil, der har kapituleret til kravene fra nutidens utålmodige marked.

Det var præcist det som A Link to the Past mestrede. At man har gået forbi store uigennemtrængelige sten mange, mange gange. Pludselig får man hammeren som kan smadre stenene, og så løber man fluks over og smadrer dem, for at opdage hvilke nyt område det giver adgang til.

Måske er det hentydningen i titlen "A link between worlds" .... mellem den klassiske gamer verden, og den nutidige "can't loose" verden.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 10/12-13 11:26 
Jeg er så ikke helt enig med Runes mening her. Godtnok kan man komme langt de fleste steder meget hurtigt da man kan lejende fleste items, men til gengæld betyder det at verdenen kan være proppet med små secrets her og der som man så kan undersøge med det samme. Det får verdenen til at føles mere sammenhængende.
I forbindelse med dungeons betyder kravet at man skal have det passende item for at komme ind, at hele hulen kan være designet omkring det item og ikke kun måske den sidste halvdel eller tredjedel. Ulempen er så at fjenderne generelt er meget svage, da den dungeon skal kunne klares hvis man vælger den først. Den anden er så at det er sjældent at kombinationer af items kan være nødvendige til at komme videre.
SumezSumezSkrevet 10/12-13 11:45, rettet 10/12-13 11:45 
Lad mig lige prøve at opsummere det der leje-koncept, for jeg synes endnu ikke nogen af de anmeldelser jeg har læst, har været gode til at redegøre det...

1. Lejer man items, som man ellers kan finde "permanent" i spillets dungeons eller lignende, gennem normal spilprogression, eller er udlejeren det eneste sted at finde dem?

2. Er det muligt at undlade at benytte udlejeren helt, og spille spillet som klassisk Zelda?


Jeg har set udlejeren nævnt i flere anmeldelser, men ingen anmeldere har givet udtryk for at det har medført de problemer i spildesignet man kunne mistænke, og som RJK beskriver.

Iøvrigt kan jeg faktisk godt lide idéen med at man kan skippe dungeons, men at det gøres ved at "betale sig fra det" virker dovent.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 10/12-13 11:58, rettet 10/12-13 12:32 
Nej. Man SKAL købe/leje items fra Kaninen.
De items han har kan ikke findes andre steder i spillet.
Der er så nogle andre man får undervejs i verdenen som er nødvendige til at komme bestemte steder hen.
Dungeons vil i starten have et skilt der viser hvilket item der kræves for enten at komme ind eller man vil ikke kunne passere et af de første rum uden.

Det betyder så at der er tiers af dungeons som man kan klare i vilkårlig rækkefølge, men alle dungeons skal gennemføres.
SumezSumezSkrevet 10/12-13 12:02 
Så kan jeg ikke helt se problemet. :) Det virker som en temmelig unødvendig feature, men ikke decideret ødelæggende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 10/12-13 12:31 
Ja jeg kunne faktisk godt lide det. Som sagt mest fordi man så har mere tid til at får noget ud af det item i den dungeon.
Men det gør også fjenderne for nemme da man i de sidste dungoens i en tier vil være ret OP mht max HP
slk486slk486Skrevet 10/12-13 12:34 
Betyder det at upgrades man finder, i form af items, nærmest er ligegyldige?
j/k
3of193of19Skrevet 10/12-13 12:43, rettet 10/12-13 12:45 
Mener du upgrades af sværd/rustning? Eller items som bomber, grappler osv?

Jeg vil vove at påstå at man får fint tæv hvis man ikke indset mindste finder den blå rustning, og det første upgrade til Master Sword er også en rigtig god ide.

Den sidTe dungeon kræver brugen af en masse forskellige utility items.

Der er også mange områder man ikke kan komme til inden man finder f.eks. Flippers eller kraftarmbånd, som IKKE sælges.
slk486slk486Skrevet 10/12-13 13:32 
Jeg mente svært/rustning - ikke utilities. Enig med Sumez - det lyder ikke så slemt.
j/k
RJKRJKSkrevet 10/12-13 15:24, rettet 10/12-13 15:25 
Som jeg skrev fra begyndelsen så vurderer jeg intet om spillet som helhed - det ville jo være useriøst, når jeg ikke har gennemført det. Men derfor kan man jo godt se på nogle meget tydelige tendenser.

Spørger I seriøst hvorfor det er problematisk, at man starter med al udstyret i et Zelda-spil? I så fald, hvordan ville A Link To The Past, Super Metroid eller Symphony Of The Night have været, hvis man startede med al udstyret/evnerne? Det er jo en integreret del i hele spilkonceptet; det er hele spillets progression der er bygget op omkring denne udvikling.

3of19 nævner så godt nok flipperne og kraftarmbåndene som to ting man ikke kan købe, og en tredje er ringen til at gå på væggene. Så vidt jeg husker havde jeg alle tre indenfor den første time, så de kunne jo i praksis lige så godt have været der fra starten også. Hvor mange flere slags nødvendig udstyr der ikke skal købes, ved jeg af gode grunde ikke, men jeg tvivler på at det er mange.

Derudover forstår jeg slet ikke argumentet med, at man på den her måde kan designe en hel dungeon om ét stykke udstyr. Det kunne man da også før, og endda endnu bedre, fordi man i designet vidste præcis hvor spilleren var i det samlede forløb. Jeg snakker ikke om hvor vidt man får de enkelte ting i begyndelsen, midten eller slutningen af en dungeon. Det er ikke afgørende.

Men den løsning der er valgt er, at jeg før hver dungeon skal rejse tilbage til mit hus, købe det udstyr jeg får brug for i den dungeon (hvis jeg ved det, ellers må jeg prøve mig frem), skaffe penge hvis jeg ikke har råd, og så rejse tilbage til dungeonen for at komme igang. Dør jeg undervejs, skal det gøres igen. Det er jo himmelråbende idiotisk. At man så har indført masser af rupees i græsset, små baner med korte afstande, og warp-points for at mindske irritationsmomentet er jo bare dumme nødløsninger for at dække over det egentlige problem.

Problemet er, at Zelda-serien, i hvert fald i min bog, normalt står som garant for godt spildesign, og her har man så bevidst indført elementer af ringe spildesign, af andre hensyn end at lave spillet godt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 10/12-13 15:59 
Spørger I seriøst hvorfor det er problematisk, at man starter med al udstyret i et Zelda-spil?

Nej.
Jeg spurgte om det var tilfældet, og så vidt jeg kan forstå på 3of19, er der nogle items man køber i "blockbuster", mens andre kun kan fås via spillets normale progression.

Som jeg også skriver, ville jeg ikke se det som et problem at de mikser ting lidt, og tillader en mindre lineær progression styret af opgraderingerne, men lader spilleren styre hvilken vej gennem spillet de tager, via hvilke værktøj de starter med. At man dog slet ikke skal "kæmpe" for dem, men kan købe dem i en butik, virker dog, som jeg også skrev, så dovent at det bliver uinteressant.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/12-13 16:18, rettet 10/12-13 16:19 
Kan slet ikke kende nogle af de "problemer" med spillet.

Man ved hvilken item man skal bruge til hvilken dungeon.
Du kan ikke åben døren til slottet, uden "den ting" som man skal bruge til at løsse puzzel delen i slottet med!
Gider man ikke og låne ting af ham kanien? Er der mulighed for at købe dem. (og de er ikke dyre)

Om man finder item i en kirste ? eller man har dem fra startet. Er ligegyldig! IMO
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-13 17:27 
Jeg kan sagtens forstå at det må skabe et noget andet flow end tidligere set i serien. Om det er godt eller skidt ved jeg ikke uden at have prøvet det. Omvendt er det da lidt positivt at Rufees endelig har en værdi i et Zelda spil, og man ikke bare render rundt med max penge hele tiden ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 10/12-13 18:13 
Enig. Jeg synes også det lyder ødelæggende i teorien, men synes heller ikke der er noget galt i at variere konceptet, så længe det ikke er et nyt tog :P
Alle anmeldere har virket positive over for systemet, så jeg vil ikke dømme det på forhånd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 10/12-13 19:06 
Jeg var ret forvirret over det i starten, fordi det ødelagde den struktur jeg kendte. I realiteten, nu hvor jeg har været gennem spillet, så synes jeg at det gør spillet mere åbent. Det har stadig lukkede områder, man ikke kan få adgang til, før man har været gennem den rigtige dungeon. Umiddelbart foretrækker jeg dog den gamle model.

Jeg tror dog ikke det er en forløber til microtransactions, men snarere et twist på at det er anden gang vi er i denne verden. I stedet for at man skal det samme igen, er det hele piftet lidt op med den nye model.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 10/12-13 21:58 
Sumez>
På dette tidspunkt kunne man være fristet til at drage konklusionen, at Zelda-serien bare ikke er min type spil. Uanset hvor populært et spil er, så vil der altid være folk, hvis smag det ikke falder i. Efter at have tilbragt et utal af timer med A Link Between Worlds har jeg dog måttet konkludere, at det er pacingen i de ældre spil, jeg ikke er kompatibel med, for her er alt fedtet skåret fra, så folk der vil igang med at spille spillet kan gøre netop det. Og sikke et spil det er.

Jeg går ud fra at du er klar over at Twilight Princess og Ocarina tilhører de nyere spil, mens LBW netop forsøger at spille som de ældre spil? :)
Men positivt at LBW er et spil der kunne omvende dig, og håber da at det har givet dig blod på tanden til at opleve de "rigtige" ældre spil, for jeg synes det at have misset ALttP og Link's Awakening må have efterladt et ret stort hul :)

Jeg venter stadig spændt på mit eksemplar, levering fra VG+ har aldrig været superhurtigt.

Ah. Jeg ville ellers (grundet alderen) have regnet Ocarina med til de ældre spil. Så de gamle 2D klassikere går også direkte i flæsket på gameplayet? Herligt!
SumezSumezSkrevet 10/12-13 22:05, rettet 10/12-13 22:06 
Ja, det der håndholderi med tutorials der følger dig gennem hele spillet er et kendetegn fra de nyere zelda-spil, der havde sin start med Ocarina, så uanset alderen giver det mere mening at gruppere det med den nyere halvdel af spil, der stort set alle er bygget op omkring det spils skabelon. :)
Er lettet over at det ikke er noget der er tilstedeværende i LBW.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 10/12-13 22:47 
Herold>
I realiteten, nu hvor jeg har været gennem spillet, så synes jeg at det gør spillet mere åbent.

Men det kunne man jo også fint have opnået, uden at starte med overrumplende at smide 15 stykker udstyr i hovedet på spilleren. Man kunne fx bare have lagt de nødvendige stykker udstyr i begyndelsen af hver dungeon. Og man kunne i hvert fald have gjort det uden det tumpede betalingssystem, for der er altså intet sjovt i at rende rundt og samle penge ind.

Men nok om den sag. Det skal selvfølgelig ikke helt overskygge spillets øvrige kvaliteter :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 10/12-13 22:51 
Ja, altså med åbent mener jeg at det er spillerens eget valg hvornår de vil tage de forskellige dungeons, hvor det kun er udstyret fra shoppen der er kravet. Omvendt har det også givet plads til nogle lidt andre små-dungeons, fx. dem hvor man man skal ind og hente penge. Jeg ved ikke - som sagt foretrækker jeg mest den oprindelige model.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 10/12-13 23:01, rettet 10/12-13 23:02 
RJK>
Herold>
I realiteten, nu hvor jeg har været gennem spillet, så synes jeg at det gør spillet mere åbent.

Men det kunne man jo også fint have opnået, uden at starte med overrumplende at smide 15 stykker udstyr i hovedet på spilleren. Man kunne fx bare have lagt de nødvendige stykker udstyr i begyndelsen af hver dungeon. Og man kunne i hvert fald have gjort det uden det tumpede betalingssystem, for der er altså intet sjovt i at rende rundt og samle penge ind.

Men nok om den sag. Det skal selvfølgelig ikke helt overskygge spillets øvrige kvaliteter :)

Hvis man decideret grinder Rupees spiller man det også forkert. Jeg samlede bare op hvad jeg så rundt omkring og undersøgte alle secrets jeg opdagede og det betød jeg til sidst kunne købe alle items samt den sidste flaske.
Køb items hen ad vejen som du får råd til dem og lej dem du får brug for til en dungeon, hvis der ikke lige er råd.

SPOILER-TEKST:
Og mangler man til sidst VIRKELIG penge gir et run igennem lv 3 i Treacherous Tower snildt 5000 Rupees, og lidt andet godt. Det er sjovt nok og tager under 20 minutter. Bare medbring to-tre blå potions, især hvis du ikke har den røde rustning endnu.
SumezSumezSkrevet 23/12-13 11:25, rettet 23/12-13 11:28 
Jeg er pt. to dungeons inde i spillets "dark world" (hvilket er gået overraskende hurtigt pt.), og selvom jeg nyder spillet i stor grad, spekulerer jeg på om jeg er den eneste der er lidt overrasket, og nok egentlig også skuffet over spillets ekstremt store mængde genbrug?

Det er klart for enhver at spillet er baseret på A Link to the Past, men noget jeg slet ikke syntes har været nævnt i de anmeldelser jeg har læst, er hvor meget der er taget direkte derfra. Det er ikke bare den grundlæggende (som jeg troede) "byen til venstre, slottet i midten, ørkenen i bunden, bjergene i toppen" struktur - Hele overworld kortet er nok 95% direkte tile-for-tile kopi af det i ALttP, helt ned til detaljer som mand i telt under broen der giver dig en tom flaske, og en pil af sten der peger på et sted man kan hoppe i floden, osv. Selv flere puzzles relateret til overworld er i store trækt genbrugt i forhold til ALttP

Heldigvis er alle dungeon designs originale, men størstedelen af koncepterne bag dem er igen genbrug direkte fra ALttP, helt ned til den visuelle stil og stort set samtlige fjender, der igen er løftet direkte, inkl. adskillige som man ikke har set i serien siden det spil - At fjenderne, looket og selv musikken i Lorule er komplet magen til Dark World i ALttP gør det også meget svært at se det som andet.

Selvfølgelig er de elementer der er genbrugt fra ALttP unægteligt kvalitet, og derfor kan man ikke rigtig påstå at det gør LBW til et dårligere spil, men det gør det godt nok til et væsentlig mindre interessant spil. Det der ærgrer mig allermest er nok at de få originale elementer der er i spillet, er så velgjorte at jeg ikke er i tvivl om at de sagtens kunne have taget den samme engine og assets, og lavet et helt nyt spil ud fra det, som havde været mindst ligeså godt, og væsentlig mere originalt. Jeg føler nærmere at jeg spiller et remix af ALttP end en efterfølger til det.
Der lader også til at være færre hemmeligheder gemt rundt omkring, hvilket faktisk tilmed får det til at føles lidt som en "light-udgave" af forgængeren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/12-13 12:19, rettet 24/12-13 12:22 
Jeg har spillet det nogle timer nu og kan godt lide det. Jeg var ligsom Sumez meget overrasket over den store mængde genbrug. Jeg havde slet ikke sat mig ind i spillet før jeg købte det, men jeg kunne i lang tid ikke lade være med at sidde med følelsen af at det var for nemt bare at kopiere mappet fra ALttP på den måde, det lugter lidt for meget af romhack :D
Dungeons synes jeg virker gode og den nye wallmerge ability tillader nogle virkelig seje og gennemtænkte puzzles som jeg forventer bliver gennemgående i hele spillet.
Det der våben-leje halløj kan jeg virkelig ikke lide. Allerede anden gang jeg besøgte shoppen havde jeg så mange penge at jeg lejede hele svineriet. Nu vælter jeg så rundt med items der ikke føles som om har nogen værdi overhovedet og jeg har adgang til langt de fleste secrets på worldmappet allerede fra starten. Det er meget anderledes end andre Zelda titler og kloner hvor man føler at man faktisk har opnået noget stort, hver gang man får en ny item og gradvist låser op for mere og mere af spillets verden. Her har man ikke den følelse og jeg er bange for at det vil skæmme helhedsindtrykket meget i sidste ende :(
Spillet er heller ikke svært, så jeg kan ikke forestille mig at jeg kommer til at miste de lejede ting ret mange gange, hvis nogen overhovedet. Og skulle det ske så har jeg allerede igen penge nok til at leje hele baduljen på ny, så det vil egentlig bare være unødvendig tidsspilde at skulle rejse tilbage til shoppen for at gøre det.
Er der forresten noget forced saving hvis man dør? Ellers kan man vel bare slukke og genstarte spillet hvis ikke gider leje tingene igen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/12-13 13:01, rettet 24/12-13 13:03 
Jeg har nu spillet spillet færdig, og jeg sidder også lidt tilbage med "romhack" fornemmelsen. Det var et dejligt spil, men jeg er ikke slået væk på den der 10/10 måde alle anmeldere lader til. Men jeg vælger at se 10/10-modtagelsen som et tegn på at formularen fra LttP på ingen måder er forældet, og står ligeså stærkt i dag.
Jeg har dog ikke fået helt den samme fornemmelse af at have været på et stort eventyr som jeg havde efter LttP. Måske er det fordi jeg er blevet ældre? Måske er det fordi det er på en håndholdt? Måske virker "Lorule" bare for ligegyldigt. Måske er det bare lidt for nemt, og hurtigt overstået. Dungeons er meget små i forhold til alle andre spil i serien, og man sidder aldrig fast mere end et sekund ad gangen. Jeg blev i hvert fald nærmest overrasket over at spillet lige pludselig var slut, men jeg må også indrømme at jeg havde meget svært med at lægge det fra mig mens jeg var i gang.

På den positive side er stort set alle de ting jeg var bange for at blive skuffet over, klaret rimelig positivt. For det første er bliv-til-en-tegning virkelig godt implementeret. Det føles naturligt, og slet ikke som en gimmick. Det er aldrig for obskurt, og det er rimelig tydeligt hvornår man skal bruge det, men aldrig i så grad at spillet løser dine puzzles for dig.
Våbenleje var som system ret underligt. Ligesom KK havde jeg penge til det hele første gang det var der, men til gengæld kan jeg godt lide at have adgang til et bredt arsenal fra starten af, hvilket tillader spillet at smide lidt flere ting efter dig fra starten af. Bagsiden er så at spildesignerne aldrig kan vide præcis hvad spilleren har med sig, og derfor er puzzles i en dungeon hele tiden kun bygget op omkring ét værktøj, hvilket bliver lidt tamt.
Leje-systemet betyder også at der nu er en reel konsekvens af game over, men kombineret med at spillet er så nemt at jeg ikke på ét eneste tidspunkt formåede at blive game over, falder det lidt til jorden.
Jeg kan til gengæld godt lide Zelda som et "open world" spil, hvor jeg kan tilgå alle 7 "dark world" dungeons i den rækkefølge jeg har lyst til (pånær én der er afhængig af én anden). Jeg så dog stadig gerne en væsentlig større overworld, noget a la Link's Awakening, det ville have været fantastisk. Så jeg ser det ikke som en skidt ting at de går på kompromis med "udstyrs-kæden", der langsomt åbner spillet ét område efter det andet. I stedet indeholder dungeons kister, som nemt kan misses, der giver dig mulighed for at opgradere sværd og rustning. En mellemting hvor nogle enkelte items kan findes i dungeons ville måske ikke have været helt af vejen, som de stadig har gjort det med sand rod og titan's mitt.
Jeg kan også godt lide at "seashells" er tilbage, nu i dyrebaby-form, og tillader dig at opgradere alt dit udstyr. En opgraderet is-stav er virkelig rar at have med i Turtle Rock.

Jeg vil også slutte mig til koret der siger at det er et spil der skal spilles i 3D. Selvom det er fuldt spilbart uden, er 3D-effekten virkelig gennemført, og man føler for første gang at det virkelig er en del af spillet. Det er et supersmukt spil, på sin helt egen måde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 25/12-13 01:37 
Missede jeg noget, eller gav slutningen ingen mening?

SPOILER-TEKST:
Rovio er Lorules udgave af Link, og det er derfor han har alle helte-tingene og "hjælper" Link ved at leje/sælge dem til ham, for at Link skal hjælpe hans egen prinsesse, med at gennemføre en plan som Rovio selv er imod, og hele tiden bare kunne tale hende fra. Rimeligt ulogisk til at begynde med, men det er Rovios sæk, jeg tænker på. Den han hele tiden har stående i hjørnet, og siger er "vigtigere end livet selv", og som han endda slæber med rundt i hele slutscenen - uden noget som helst formål. Jeg troede det var stumperne af den ødelagte Triforce, som han havde brugt de tjente penge på at indsamle, hvilket så havde givet det hele en eller anden form for mening. Men, nej, det forbliver bare komplet ubesvaret, selvom der tydeligvis har været en tanke med den sæk. Kan man mon få sækkens indhold i Hero Mode eller noget?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 25/12-13 10:36 
SPOILER-TEKST:
jeg tror sækken er bare hans rupees
SumezSumezSkrevet 25/12-13 20:14 
SPOILER-TEKST:
Det er nok det sidste spil, hvor jeg ville hænge mig i historien, men Rovio/Link har da aldrig nogensinde hjulpet Hilda med at gennemføre nogen plan? Gennem hele spillet er han ude efter at bekæmpe Yuga, mens Hilda bare holder det hemmeligt at han arbejder for hende.
I sidste ende er historien temmelig tåbelig, og spillets største charme ligger i de få figurer man møder undervejs, selvom de godt nok heller ikke når at få meget scenetid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/01-14 20:55 
Trods min umiddelbare store skuffelse med spillet, må jeg indrømme at jeg alligevel har holdt nok af det til at spille det gennem tre gange, næsten i træk. Jeg er nu i gang med et 3-heart run på hero mode. Alle fjender laver insta-kills nu, og det gør spillet langt mere underholdende!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 01/03-14 17:01 
Nu har jeg også fået spillet ALBW lidt, og synes at I glemmer at nævne at det er et super-flot spil. Nok den bedste brug af bump-mapping jeg endnu har set i et spil. Det giver virkelig megen dybde i kombination med dynamiske lyskilder. 3DS er åbenbart lidt vildere end jeg umiddelbart havde fået indtryk af.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 01/03-14 17:13 
Jeg har ikke bemærket at spillet er særlig teknisk imponerende, rent grafisk, og i stilbilleder ligner det ofte lort. Men når man ser det i aktion, med 3D-effekten slået til, så brillierer det virkelig. Det er rigtig flot og charmerende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 01/03-14 17:36 
og 60 fps i 3d er heller ikke til at kimse af
dRxLdRxLSkrevet 01/03-14 18:56 
@Sumez: Jeg synes det er flot på den samme underspillede måde jeg også var vild med i Four Swords.
Lagde først mærke til at der var fine pixel-shader effekter i spil når man gik rundt i lavt vand i den første hule på vej ind i kirken, men her senere i spillet er jeg mest imponeret over hvordan bump mapping nærmest er brugt konsekvent på alle gulve og væge.

Har også læst op på GPU'en i 3DS'en og den er vildere end jeg troede. Den har en vertex shader med en del gode features men dens pixel/fragment shader er en "configurable fixed function" pipeline, hvilket vil sige at man kan vælge mellem en række indbyggede textur-effekter som man kan variere visse parametre på.

Produktbeskrivelse fra GPU producenten.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-14 23:15 
Det er egentlig et meget fint spil på trods af romhack og arrange-mode følelsen. Helt sikkert det bedste der er sket for serien de sidste mange år. Vil tro jeg er tæt på at være igennem nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
95 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig