X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castle Of Illusion remake


Svar
dRxLdRxLSkrevet 15/04-13 22:57 
Lad os håbe det bliver godt, synes stadig at Master System versionen er et af de absolut bedste spil på maskinen.

Kommer til sommer
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
85 emne(r).
1 2 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 15/04-13 22:57 
Lad os håbe det bliver godt, synes stadig at Master System versionen er et af de absolut bedste spil på maskinen.

Kommer til sommer
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SonicSonicSkrevet 16/04-13 00:31 
Jeg husker kun spillet svagt, men jeg mener at huske, at det var fantastisk.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/04-13 00:34 
Kan det passe det også fandtes i en SMD version? Synes jeg kan huske at have spillet det hos min moster, før vi selv havde en Megadrive i huset.

Hun var i hvert fald svært glad for spillet, om det var på en SMD eller SMS :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 16/04-13 00:58 
Det ser ihvertfald lækkert ud. Kom nu Sega!
j/k
millenniummillenniumSkrevet 16/04-13 06:57 
Nice. Epic Mickey 3DS burde have indfriet behovet, men fejlede.

Desværre er det skuffende hvis dette spil ikke kommer til 3DS. Platformere er nu stadig den bedste genre til håndholdt.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 16/04-13 06:57 
Det kom både til MegaDrive og Master System (gamegear, som jo "bare" var Master System hardware).

Det sjove er at jeg finder at Master System versionen er langt bedre end MD versionen.
Ikke bare hvad level design og pasing angår, men grafikken er faktisk en lille smule kikset på MD, mens Master System versionen synes at få alt hvad man overhovedet kan ud af maskinen.

Check f.eks. de her billeder, hvor Mickey bare ser forkert ud i MD versionen:
Castle Of Illusion remake

Og hvordan han bare ligner Mickey i SMS versionen:
Castle Of Illusion remake
Castle Of Illusion remake

Hvis man vil være helt overbevist om hvor fantastisk SMS versionen er og hvor "forkert" MD versionen er, er der også longplay film af de to spil man kan se:

MD:
http://www.youtube.com/watch?v=4Dnp6XdhkWY

SMS:
http://www.youtube.com/watch?v=BE-rFtBnvjY
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 16/04-13 08:27 
Man kan jo så også diskutere om man kan lide den lyse palette fra SMS versionen eller den dystre fra MD versionen :) Personligt er jeg også mere til SMS udgaven's look. Må jeg ud at finde.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 16/04-13 08:45, rettet 16/04-13 08:45 
Jeg stemmer helt klart også på SMS(Gamegear) versionens simple charme. Man kan se hvad tingene er og gør, alene ud fra et still billede. MD er lidt mere fuzzy.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 16/04-13 08:49, rettet 16/04-13 08:50 
Er der kun grafisk forskel, eller spiller de forskelligt? Jeg har kun spillet MD-udgaven, og kan meget fint lide grafikken i den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-13 09:17 
Det er helt andre baner også :) Jeg synes også Master System-spillet er det bedste af de to, men det er stadig ganske godt til Mega Drive. Sjovt nok har jeg, lige siden jeg var barn, haft det hårdt over Mickeys udseende i Mega Drive-versionen som Dr. Laks også har det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 16/04-13 09:28 
Ja, Mickey ser lidt mærkelig buttet og utryg ud. :-)
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 16/04-13 09:55, rettet 16/04-13 10:09 
Sumez, ja de spiller ret forskelligt.
I SMS udgaven kan Mickey samle kasser o.lign. ok og kaste rundt med dem, som bruges i simple piuzzles eller besejre fjender. Derudover starter man med max 3 HP, og kan undervejs finde to ekstra så man har 5 mod slutningen af spillet.
På MD er der simple pick-ups som varierer fra verden til verden (æbler, glaskugler osv) som Mickey så bruger som projektiler.
I begge udgaver har Mickey en booty-bounce til komme af med fjender.

SMS udgaven har så også to direkte sequels, Land of Illusion til SMS og GG, samt Legend of Illusion, først eksklusivt til GG efterfulgt at en Brasilien only MS port fra 1998 O.o
BeanoBeanoSkrevet 16/04-13 10:15 
Screens fra remaken:
http://www.vg247.com/2013/04/15/castle-of-illusion-remake-due-in-northern-summer/
slk486slk486Skrevet 16/04-13 10:20 
Eneste der mangler nu er en fysisk release :D
j/k
SumezSumezSkrevet 16/04-13 10:29 
Hvis man ikke synes det ligner Mickey i SMD-udgaven, må den da være helt gal her i remaken. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 16/04-13 10:33 
Ja det ser umiddelbart ikke lovende ud. Det første jeg tænkte var, åh nej det ligner MD versionen, så gameplayet lægger sig måske også primært op af dette.

Angående Mickey's look så minder det om det grimme look i den her CG serie: http://www.youtube.com/results?search_query=mickey+mouse+clubhouse&page=&utm_source=opensearch

Men der er heldigvis ikke købepligt, og de kan ikke gå tilbage i tiden og ødelægge den SMS version der findes...
:-/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 16/04-13 10:38 
Oh, ye of little faith.
j/k
3of193of19Skrevet 16/04-13 11:36, rettet 16/04-13 11:36 
Synes nu ikke looket er et problem. Jeg jeg ville have foretrukket noget mere i retning af Ni no Kuni, med diskret cel-shading, men sålænge gameplayet er godt er det kun en mindre detalje
SonicSonicSkrevet 16/04-13 12:37, rettet 16/04-13 12:39 
Syntes nu også det remake ser ret godt ud, ud fra de screens jeg har set.
Jeg syntes dog Disney's nye embossed logo ser aaaalt for shitty ud, bare lige for at nævne det :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 16/04-13 12:53, rettet 05/06-13 10:22 
Check i øvrigt de her rippede Mickey sprites fra MD versionen ud, og prøv at finde én hvor han ikke ser retartederet ud:

Castle Of Illusion remake

Kilde
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-13 12:54, rettet 16/04-13 12:55 
Jeg synes det ser hyggeligt nok ud :)

EDIT: Dr. Laks>
Fem ned, en til højre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 16/04-13 12:56, rettet 05/06-13 10:23 
Og se så hvor fine de er i SMS versionen (Land of Illusion, men det er Castle of Illusion sprites plus nogle ekstra, f.eks. minierne):
Castle Of Illusion remake

Kilde
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-13 13:01 
Der er et eller andet, med især ørerne, i Mega Drive-versionen der ser lidt underligt ud. Øjnene kan jeg også bedre lide i Master System-versionen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/04-13 13:08 
De har prøvet lidt for hårdt på at blære sig med antallet af farver på SMD, og skabe en "dybde" der ikke klæder en klassisk tegneseriefigur. SMS-udgaven med et mindre orange ansigt og outlines farvet efter fill-farven ville have været tilpas.

Alternativt kunne det jo lægge sig op ad spritesne fra Capcom's fremragende Magical Quest serie, som rammer en meget god mellemting:
Castle Of Illusion remake

En af de bedre Mickey Mouse sprites er selvfølgelig også Mickey Mania, men størrelsen af den gør sig ikke passende til Castle of Illusion-gameplayet :)
Castle Of Illusion remake
(kæmpe-billede, så skal klikkes for større)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-13 13:11 
Jeg synes han ser omtrendt ligeså retarderet ud i Magical Quest som i Castle of Illusion MD :)
Magical Quest 2 findes også til MD.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 16/04-13 13:15 
For mig at se er overkroppen, ørene, og øjnene det der springer mest ud som værende anderledes. SMS ligner den gamle Mickey, hvor MD ligner det lidt nyere Mickey. Remaken ser ud til at bruge en nyere Mickey, det ses bl.a. på det vide i øjnene. Ikke noget jeg har et problem med. Jeg syntes den gamle stil er rigtigt hyggelig, no doubt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 16/04-13 13:15, rettet 05/06-13 10:24 
Han ser lidt retarderet ud, med åben og blanke stirrende øjne, men hans proportioner er i det mindste langt mere korrekte end MD Castle of Illusion.

Mickey Mania er i øvrigt bedre i Mega Drive versionen, som er et af de flotteste spil på maskinen.
Man bliver imponeret når man ser hvad TT fik ud af den begrænsede pallete:
Castle Of Illusion remake

kilde
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 16/04-13 13:23 
dRxL>
Mickey Mania er i øvrigt bedre i Mega Drive versionen, som er et af de flotteste spil på maskinen.
Man bliver imponeret når man ser hvad TT fik ud af den begrænsede pallete:

Jeg kan ikke helt se forskellen på grafikken i MD og SNES versionerne, men jeg synes at begge 16-bit udgaver er tæt på uspillelige, i forhold til PS1-udgaven (Mickey Mania) der fik rettet op på de værste fejl mht. styring og collision detection.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 16/04-13 13:25 
Så nå jeg nu kigger efter Mickey Mania på bayen skal jeg kigge efter PS1 udgaven?
j/k
dRxLdRxLSkrevet 16/04-13 13:32 
slk486>
Så nå jeg nu kigger efter Mickey Mania på bayen skal jeg kigge efter PS1 udgaven?

PSX udgaven skulle have en voldsomt opskruet sværhedsgrad, Mega CD versionen har stort set alt indholdet fra PSX udgaven (og en masse ekstra tale).

Jeg kan i øvrigt ikke nikke genkendende til at MD versionen skulle have problemer med styringen, så jeg tror kun det er SNES versionen der suger.

Denne youtube video der sammenligner versionerne siger i øvrigt det samme: http://www.youtube.com/watch?v=u73dRwRqiJM
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 16/04-13 13:53 
Jeg synes ikke PlayStation udgaven føles på nogen måder sværere, men til gengæld mere fair.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 16/04-13 14:05 
Jeg prøvede at downloade PS1 udgaven af Mickey's Wild Adventure på PS3 og var ved at kaste controlleren gennem væggen. (OBS: Betonvæg). Flot animation, men magen til komplet ustyrligt og dårligt testet spil skal man lede længe efter.
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 16/04-13 14:07 
Jeg husker ellers PS1 spillet stå i mindre erindringer som noget af det bedste til maskinen. Gennemførte det flere gange, for nogle år tilbage.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 16/04-13 14:49 
Så godt et spil er det nu ikke, og synes også det er lidt sjovt at dRxL plejer at være så meget oppe og ringe over det, og selvom PS1-udgaven er stærkt forbedret, føles det stadig noget kluntet i forhold til den typiske japanske platformer fra den tid. Men det er bestemt underholdende med et par finurlige idéer der gør det værd at spille.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-13 15:08 
Synes ikke jeg kan huske nogen problemer med styringen i Mega Drive udgaven. SNES udgaven husker jeg også som lidt dårligere og har load-tider hvilket er ret spøjst.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 16/04-13 22:50 
Konsolkongen>
Synes ikke jeg kan huske nogen problemer med styringen i Mega Drive udgaven. SNES udgaven husker jeg også som lidt dårligere og har load-tider hvilket er ret spøjst.

Load tiderne skyldes nok at spillets data er komprimeret for at få plads til mere animation. SNES CPU'en er meget sløv ift MD, det gør nok at udpakningen på SNES tager mærkbar længere.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-13 07:58 
Ja det giver meget fin mening. Det virker bare underligt i et cartridge-spil :)
Men sådan er det jo også med Aero Blasters på Mega Drive :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 05/06-13 00:21 
Mere video her: http://www.youtube.com/watch?v=9LtSY7SOvOU
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 05/06-13 09:09 
Åh nej, de skulle ikke have vist det klip med mickey-løber-væk-fra-rullende-æble. Det er simpelthen den mest slidte mellemsekvens man putte i et spil.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-13 09:38 
Hvad mener du?
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 05/06-13 09:48 
3D sekvensen hvor Mickey løber ind mod kameravinklen, fulgt af et stort æble. (A'la Crash Bandicoot)
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-13 09:54, rettet 05/06-13 09:54 
I Castle of Illusion på MD bliver man forfulgt at et æble to gange i spillet. Desuden minder scenen mig om Mickey Mania hvor man ud mod kameraet på samme måde, fra en vred elg. Det er vidst Crash Bandicoot der har stjålet her :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/06-13 09:57 
Ja, det var generelt en populær sekvens i 16-bit alderen, der er f.eks. også Gnu-scenen i Lion King, og noget lignende i Super Star Wars spillene.


Men det gør det bestemt ikke bedre. :) Helt enig med Millennium her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-13 10:02 
Når de er et remake af et spil fra 16-bit dagene hvor den slags var "populært". Kan jeg ikke se hvad der er galt i det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/06-13 10:04, rettet 05/06-13 10:04 
Dig om det.


Jeg synes også det er lidt trist at de snakker om hvor meget de gjorde for at få liv "disney-animationen" i den gamle version, og NU er det fuldt ud muligt med det nye spil, og så viser de en eller anden generisk low-poly 3D verden.
Bevares, det nye spil er noget flottere end jeg havde ventet, men der er godt nok ikke meget "Disney-magi" over det. Så burde de hellere være gået med noget fuld HD 2D-animation, men det havde nok været for dyrt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-13 10:14 
God argumentation. Jeg synes den slags korridor-løbe helvede bliver misbrugt alt for meget nu til dag. Værste eksempel er Uncharted 3, hvor man flere gange ikke aner hvilken rute der er den rigtige, dør og bliver smidt tilbage til et checkpoint 10 sekunder tidligere. Det ødelægger flowet i spillet totalt og er egentlig bare spild af tid da man før eller siden vil klare det, da der ikke er nogen konsekvens.

Det de viser fra Castle of Illusion remaket virker dog langt mere straight forward, som det også var i 16-dagene. Jeg synes det kan være et fint take på en sekvens fra et retro-spil hvis det er gjort simpelt nok. Jeg tror ikke nogen af os kan tænke på Mickey Mania uden at tænke på sekvensen med elgen, eller Lion King med gnuerne som du selv nævner.

Men fair nok, det er ikke noget jeg gider bruge tid på at diskutere med dig. Kender ikke mange der så ulideligt påståelige :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/06-13 11:12 
Fair nok, det indlæg var da et væsentligt bedre argument end "det skal være der fordi det er en remake"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/06-13 11:36 
Er spillet DL only?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 16/08-13 17:38, rettet 16/08-13 17:40 
Man får Megadrive-originalen med hvis man forudbestiller på PSN:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-08-16-castle-of-illusion-remaster-out-4th-september-for-10?page=comments

Rigtig godt incitament til at forudbestille.

Spillet udkommer 4. september på Live og PSN. Man kan forudbestille fra 21. august på PSN.

Jeg kan godt lide tendensen med at give originalen med, når der er remakes. Flashback gør det samme senere på måneden (forudbestilling dog ikke nødvendig).
ElgenElgenSkrevet 16/08-13 17:40 
Et MegaDrive eller Genesis cart man får?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
85 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig