X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dreamcast FAQ


Svar
nerosnerosSkrevet 13/04-13 09:21, rettet 13/04-13 09:23 
Tænkte vi havde brug for sådan en fantastisk tråd.

Jeg tænker på hvor mange spil til Dreamcast som egentlig understøtter link up? F.eks kunne det være herre fedt hvis det kunne lade sig gøre med Outtrigger?

Link kablet er ikke det letteste at finde til salg men det findes:

Unofficial Versus or Link Cable
Bashful Neophyte
84 emne(r).
1 2 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 13/04-13 09:21, rettet 13/04-13 09:23 
Tænkte vi havde brug for sådan en fantastisk tråd.

Jeg tænker på hvor mange spil til Dreamcast som egentlig understøtter link up? F.eks kunne det være herre fedt hvis det kunne lade sig gøre med Outtrigger?

Link kablet er ikke det letteste at finde til salg men det findes:

Unofficial Versus or Link Cable
Bashful Neophyte
--Skrevet 13/04-13 10:57 
Findes der nogle PAL shmups, eller er det JAP only? Den håndfuld stykker jeg har kigger efter har alle været JAP. Under Defeat ser ellers herligt ud.
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/04-13 11:45 
Bangai-O
Giga Wing
Gunbird 2
rez railshooter
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-13 11:48 
neros>
Tænkte vi havde brug for sådan en fantastisk tråd.

Jeg tænker på hvor mange spil til Dreamcast som egentlig understøtter link up? F.eks kunne det være herre fedt hvis det kunne lade sig gøre med Outtrigger?

Link kablet er ikke det letteste at finde til salg men det findes:

Desværre ikke så mange i følge denne liste:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Dreamcast_network_games
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/04-13 11:51 
ChronoSousa>
Bangai-O
Giga Wing
Gunbird 2
rez railshooter

Bah, synes nu ikke noget af det ser voldsomt spændende ud :/ Bliver nok nød til at anskaffe mig sådan en bios ting. Men tak for listen.
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-13 11:54 
Giga Wing er nu fedt nok. Det var det spil der fik mig hooked på shooters :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/04-13 11:58 
Har nok i mine 2 Cave shmups til X360, når det kommer til shmups med fest og farver. Vil gerne noget mere "Raptor"-like :P Synes stadig at Under Defeat ser mega cool ud.
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-13 12:01 
Det er så vildt at Raptor stadig er genrens højdepunkt for dig... >_<

:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 13/04-13 12:05 
Dreamcasten er regionsfri.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 13/04-13 12:07 
Konsolkongen>
Desværre ikke så mange i følge denne liste:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Dreamcast_network_games

Det er godt nok for dumt at spil som Outtrigger ikke understøtter det :-(
Bashful Neophyte
--Skrevet 13/04-13 12:08 
Konsolkongen>
Det er så vildt at Raptor stadig er genrens højdepunkt for dig... >_<

:D

Det er da et glimerend spil - Mange gode minder!
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-13 12:10 
Jeg synes det ser forfærdeligt ud :(
https://www.youtube.com/watch?v=wxvuvXaDBCw
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/04-13 12:13 
Sådan er vi så forskellige. Vi bliver nok aldrig enige vedr. Raptor :D
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-13 12:18 
neros>
Dreamcasten er regionsfri.

Haha ja :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/04-13 12:25, rettet 13/04-13 12:30 
øhh hvornår er den blevet det? :/
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-13 12:29 
Det er den bare fordi det er så nemt at gøre den regionsfri :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/04-13 12:31 
Ahh K.
Ikke alle har superkræfter som dig. Du skal bare kigge på en konsol for at gi' den 60hz :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 13/04-13 13:56 
Man sætter bare en boot disc i den!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-13 13:58 
Det er ikke sejt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 13/04-13 16:44 
Haha!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 13/04-13 17:06, rettet 13/04-13 17:08 
Hvad er det man gerne vil have, når man savner en mere "raptor-like" shooter?
Skudmønstre der ikke kan undgås, og bliver sværere at undgå pga. ustyrlig acceleration og deceleation i flyets styring? En health-bar, så man kan tåle at blive ramt af førnævnte skud uden det har nogen umiddelbar konsekvens?
Bortset fra de ting, er der da ikke så meget der adskiller Raptor fra en masse andre shooters, er der?

edit: Jeg glemte: ingen popcornfjender.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 13/04-13 17:14 
Som jeg ser det svarer det til at sammenligne Quake med BF. Ja, begge er FPS, men der er et hav til forskel.

Tror bare jeg bedre kan lige mere "realistisk" omgivelser, frem for at styre en eller anden mindreårig anime figur :P

Når det så er sagt, så tror jeg lige så meget at der er tale om at jeg ikke kender så voldsomt meget til Shmups udvalget, og derfor søger groft imellem titlerne, og hurtigt vurderer om titlen tiltaler mig eller ikke.
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 13/04-13 17:27 
Du burde komme med til træf så vi kan vise dig hvad det går ud på ;-)
Bashful Neophyte
--Skrevet 13/04-13 17:36 
Det vil jeg også rigtig gerne. Vil gøre hvad jeg kan for at deltage ved næste træf.
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/04-13 18:02 
I første omgang har jeg lige bestilt mig et brugt men boxed Agetec stick til £54.99 plus fragt hos en seller på Amazon, og er i gang med at bestille en håndfuld nye boxed controllers og VMUs på Ebay.

... Nu håber jeg bare at der ikke er en anden prut der har bestilt samme stick før mig, og de ikke har fået opdateret fordi det er lørdag eftermiddag/aften :(

Senere må jeg i gang med at se på spil der kan udnytte denne fine pind.
SF3 Third Strike kan jeg 'til nøds' godt leve med at købe på XBLA engang, så jeg overvejer om Alpha/Zero 3 måske kunne underholde mig, samt andre fighters.
Ellers håber jeg på også at få smeltet isen til noget shmup engang, så de kan underholde mig mere end de par minutter det tager mig at dø på sørgelig og ynkelig vis. :)

- Og Raptor er nu engang sjovt IMO... Men samtidig langt fra det bullet hell man oplever i de fleste shmups jeg har set screens/previews af (og heldigvis for det).
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 13/04-13 18:07 
Har også lige haft DC hjelmen på, og købt fra Ebay. Boxed Mouse + Tastatur (til Q3 :D), samt en pakke med 2 controllers, 2 WMU og 2 rumblepacks, hvor det hele er nyt. Og så lige Shenmue :)

Men ja, Raptor ER nemlig et sjovt spil :P
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/04-13 19:06 
Jeg har to controllere + 2 rumblepacks i forvejen, men de controllere er ved at være godt trætte.
Merprisen er ikke så stor ved at gå op til 4 frem for 2 controllere, så det vil jeg gøre... Så kan de gamle blive skrællet eller gemt som reserve.
Jeg har i forvejen 3 hvide VMUs, og de sælger kun enkeltvis eller bundles af 6, så jeg køber vist bare 6 blå VMUs... Eller skriver en kommentar i bestillingen, om de kan blande 3x blå og x3 grøn :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 13/04-13 19:24 
Eeew Raptor...

Overrasket over prisen på den Agetec! Er det virkelig det man skal af med for dem nu om dage, eller var du utålmodig? :)
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/04-13 19:30 
Der er nogle på Ebay fra Japan til omkring 250-300, men når fragten så er på samme beløb (og de risikerer at blive snuppet i tolden oveni)

Jeg købte den der umiddelbart stod som 2. billigste på Amazon, men alligevel endte med at være billigst.
Billigste stod til £49.99, men fragten endte med at gøre den dyrere end den til £54.99.

Et Cthulhu PCB hos Gremlinsolutions/ArcadeWorldUK koster lige omkring £40 + fragt, og så er der stadig ikke VMU support.... Og så er det heller ikke et 'originalt' produkt, hvilket også tæller lidt lige i dette tilfælde :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 13/04-13 19:48 
slk486>
Overrasket over prisen på den Agetec! Er det virkelig det man skal af med for dem nu om dage, eller var du utålmodig? :)

Ja det er vist en ret normal pris efterhånden. Jeg køber mit fra Japan snart.
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/04-13 20:05 
Hvad er btw den letteste (eller nærmere billigste) måde at forbedre billedet fra det forfærdelige SCART kabel der fulgte med? :)

Der er en del Composite cables til lige omkring en halvtredser på Amazon (og sikkert også andre steder hvis jeg lige gad lede), men jeg ved ikke om de bare vil være penge ud af vinduet.
Der er også en "PC VGA Box Converter", meeeeeeeen £49.99 - Dem vil jeg hellere bruge på noget Sanwamitsu guf til den Agetec
(og muligvis et Dual Strike V3, hvis jeg ikke på anden vis kan fikse det 360 stick jeg har forvandlet til en dyr mursten)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 13/04-13 20:08 
Jo mindre du vil prøve kræfter med en VGA box så skal du da bare købe et almindeligt RGB kabel.

ebay er din ven
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-13 20:10 
Som Neros siger. Du bør ALTID undgå composite som pesten, uanset konsollen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 13/04-13 20:50 
Ja helt enig her! Composite er noget hø..
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/04-13 22:25, rettet 13/04-13 22:45 
D'oh... Det lykkedes mig at forvirre mig selv med composite og component.
Umiddelbart ser det dog ikke ud til at der findes nogle direkte component kabler til Dreamcast.

Ville ønske der var et lidt bedre close up af pins på det RGB kabel, så jeg kan se om det overhovedet er anderledes end det kabel jeg allerede har, ellers ville det jo bare være penge ud af vinduet, som i stedet kunne smides efter en femtedel af en VGA box :P

EDIT:
Kan se at nogen sælger en nyere udgave af VGA boxen til £29.99 + fragt (og en enkelt svensker der vil have £58)

DC VGA Box v2
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-13 22:47, rettet 13/04-13 22:49 
Dreamcasten kan ikke outputte i component. Hvis du bruger et HDTV så køb en VGA box.

Kan du tage et billede af dit Scart kabel så vi kan se hvad du snakker om?

EDIT: Dit HDTV skal selvfølgelig have en VGA indgang ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/04-13 22:57 
Brugesr selv VGA boks og så en VGA til HDMI adaptor (tak Konsolkongen :-)) og med de rette indstillinger på mit Samsung PS51D535 ser det formidabelt ud, langt bedre end "bare" med RGB kabel. Så køb en VGA boks, du vil ikke fortryde det :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HankyHankySkrevet 13/04-13 23:01 
En fyr på Assemblergames.com laver sine egne Dreamcast VGA-boxe med scanline-generator til 49$ (6$ for forsendelse).

Hanzo:
Dreamcast FAQ

Link til tråd:
http://www.assemblergames.com/forums/showthread.php?42388-Dreamcast-VGA-box-amp-Scanline-generator
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 13/04-13 23:12, rettet 13/04-13 23:13 
That's pretty sweet!

ærgeligt ikke alle spil understøtter vga. Ville gøre det lidt nemmere - som det er nu er jeg nød til at skifte mellem vga og rgb, afhængigt af spillet og regionen.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-13 23:14 
Men hovedparten gør :) Ellers er det ikke umuligt at lave en switch så man kan skifte mellem VGA og RGB.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 13/04-13 23:14 
Konsolkongen>
Men hovedparten gør :) Ellers er det ikke umuligt at lave en switch så man kan skifte mellem VGA og RGB.

Ja, jeg har moddet min vga box med en switch, men det er stadig irriterende.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-13 23:20 
Ja det er ret irriterende med de titler der alligevel kører 480i i RGB. Dino Crisis har jeg f.eks. stadig ikke fået spillet da det ikke understøtter VGA :p

Det er dog super lækkert med de titler der med RGB outputter i lækker, lækker 240p. Men der er så heller ingen undskyldning for at de ikke skulle understøtte 480p VGA også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/04-13 23:26 
Jeg har smidt den til de 29 Pund i min kurv... Skal jeg spille non-VGA spil må jeg enten finde på noget med et switch, eller bare have det gamle kabel liggende klar :P

Mit TV har en VGA indgang der pt. bliver optaget af en Acer Revo jeg aldrig bruger, og ellers har jeg også en monitor eller to der kan æde VGA input :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 14/04-13 09:52, rettet 14/04-13 09:56 
Danny Salling>
og med de rette indstillinger på mit Samsung PS51D535 ser det formidabelt ud, langt bedre end "bare" med RGB kabel. Så køb en VGA boks, du vil ikke fortryde det :-)

Der er intet der kan slå RGB på en Sony PVM/BVM ;-)

Det eneste jeg behøver at finde ud af er en måde hvor på min PVM vil erkende Dreamcastens RGB scart. Monitor og Scart vil bare ikke gå i sync? Men det kan en syncstrike sikkert godt klare, ellers vil jeg prøve lykken med det rette RGB scart kabel. Har lige købt et nyt et håber det virker! En PVM er ekstremt kræsen hvad angår tilslutning..
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 14/04-13 22:35, rettet 15/04-13 02:35 
Ja, hvem der bare havde en :)

Agetec @ £35

http://www.jammaplus.co.uk/forum/forum_posts.asp?TID=49506&title=dreamcast-arcade-stick-35-inc
j/k
nerosnerosSkrevet 15/04-13 11:42 
Access Denied? ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 15/04-13 11:49 
Hanky>
En fyr på Assemblergames.com laver sine egne Dreamcast VGA-boxe med scanline-generator til 49$ (6$ for forsendelse).

Tak for tippet. Jeg har aldrig været tilfreds med den uofficielle Kina VGA boks jeg har pga. lodrette striber, så jeg har bestilt en Hanzo box i det håb at den virker bedre :)
amnesiaamnesiaSkrevet 15/04-13 11:49 

Jeg har godt set den derinde, men forsendelse fra England har det gerne med at løbe op desværre.

Jeg kunne ellers godt bruge sådan et Agetec stick også.
Græsset ER grønnere på den anden side!
SumezSumezSkrevet 15/04-13 13:11 
Beano>
Tak for tippet. Jeg har aldrig været tilfreds med den uofficielle Kina VGA boks jeg har pga. lodrette striber, så jeg har bestilt en Hanzo box i det håb at den virker bedre :)

Lodrette striber? Jeg troede DC'ens VGA-signal blev genereret stort set "råt" indeni maskinens egne grafik-chips, er det virkelig muligt at fucke dem op fra VGA-boksens side?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/04-13 13:15 
Dunno, men nu prøver jeg denne som forsøg :)

Problemet er beskrevet her:
http://www.playright.dk/forum/emne/32060-kina-vga-boks-problemer
84 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig