X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Souls II


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/04-13 09:59 
Jeg synes spillet fortjener sin egen tråd, nu hvor der for alvor begynder at dukke information op om spillet.

Man kan blive lidt nervøs for hvordan produktet i sidste ende udarter sig, med en ny producer ved roret, og snak om at gøre spillet mere tilgængeligt. Et løfte om større tilgængelighed blev dog også givet under udviklingen af Dark Souls, og det gik jo udmærket alligevel.

I aften klokken 21.00 dansk tid vil IGN vise en "eksklusiv" 12 minutter gameplay video fra spillet.

Dark Souls II
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 10/04-13 10:04 
Nuclear Detergent>
Jeg synes spillet fortjener sin egen tråd, nu hvor der for alvor begynder at dukke information op om spillet.

Hvad, hvor? Jeg har ledt efter ny info i lang tid, og har ikke kunnet finde noget decideret nyt siden de kom med traileren, udover noget om en afstemning omkring spillets tagline.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/04-13 10:12 
Det var mest en henvisning til gameplay videoen i aften, men her er et interview med co-produceren.

Det er dog fra januar
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 10/04-13 10:14 
Glæder mig også meget til at se den video når jeg kommer hjem i aften, selvom jeg ikke forventer noget der ligner andet end det vi kender fra DS og DS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/04-13 10:19 
Jeg vil umiddelbart være tilfreds med endnu spil i serien der bare tweaker gameplayet lidt, så længe de holder samme høje standard med hensyn til kreativitet fra de to første spil.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 10/04-13 10:36 
Præcis. Det er en spilserie hvor jeg ikke synes de behøver at ændre meget i efterfølgerne. Nye bosser og nye områder med samme originale kreativitet og gennemførte level design er alt jeg behøver. Jeg kan faktisk slet ikke vente med at spille mere! Jeg overvejer at lægge en forudbestilling på Zavvi allerede nu. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 10/04-13 11:16 
“I will follow the same concept as Dark Souls, but there were a lot of hidden story elements that some players may not have caught before, and I’m hoping to make some of that a little bit more clear or directly expressed to the player as well – not just in the story, but messaging. A lot of elements were very subtle in Dark Souls, and that was something that was characteristic to Dark Souls. But I personally am the sort of person who likes to be more direct instead of subtle, so I think that part of me will [result in] a difference [for] players when they pick up Dark Souls II. It will be more straightforward and more understandable.”

Dumt dumt dumt dumt...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/04-13 11:25 
Ja, det lyder ret grælt :(
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/04-13 15:33 
Gad vide om det betyder at spillet får et rigtigt sammenhængende plot og historie denne gang.

Så længe det ikke bliver bioware/bethesda-agtig fortællemetode/dialog behøver det jo ikke nødvendigvis være dårligt.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/04-13 16:05 
Tjaa, hvis ikke dårligt, så i det mindste ægerligt.

Serien repræsentere for mig den modsatte grøft af fortællemetoder i spil: Historien opleves frem for at blive fortalt. Det fungerer så glimrende i både Demon's og Dark Souls at det ville synd at se serien bevæge sig over i den rille stort set alle andre adventure RPG'er bevæger sig i.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/04-13 16:46 
De forrige spil har jo ikke noget rigtigt plot, det er i stor grad op til spilleren selv at fortolke de ting han ser i spillet.

Men det betyder vel ikke at man ikke kunne integrere et rigtigt plot også, samt en mere direkte fortælle stil og få det bedste fra begge verdener.

Som sagt, så længe der ikke går ren bioware/bethesda i den, tror jeg som sådan godt det kunne blive udmærket.

Men nu må vi se, det er umuligt at udlede alt for meget fra de udtalelser der.
SumezSumezSkrevet 10/06-13 20:36, rettet 10/06-13 20:40 
E3 trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=7ecITYi40tA&feature=youtu.be

Nu med Nitzer Ebb o__O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-13 23:10 
Det så da heldigvis ud til at køre enormt meget bedre end Dark Souls gør :)

Damn jeg burde få mig nosset sammen til at få gennemført både Demons og Dark :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/06-13 23:22 
Jeg var ikke særlig imponeret af traileren, men der er jo masser af tid endnu.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-13 23:24 
Det er også begrænset hvor meget de kan vise uden at vise bugs ad libitum og clipping fejl ;):D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/06-13 23:31 
Ja, men navnligt lavt polygon tal og grimme textures pinte mine øjne. Teknisk lignede det mere et MMO.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-13 23:32 
Det kunne jeg ikke se må jeg nok indrømme. Så det på E-mils iPad-dingenot.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/06-13 00:01 
Hvis det bliver halvt så flot som "1'eren", bliver det gudeskønt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/02-14 12:54 
I preperation for 2'eren er der sørme lige kommet en Zero Punctuation på 1'éren.

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/8802-Dark-Souls

Slutningen af anmeldelsen vil jeg sent glemme :D
j/k
SumezSumezSkrevet 20/02-14 13:19 
Jeg har fulgt med i hans ugentlige "Let's drown out" videoer på YouTube, og på det seneste har de snakket vildt meget om Dark Souls, så jeg håbede at denne ville komme. Faktisk er han forholdsvist fattet i den her anmeldelse, for i bl.a. deres Hexen drown-out, kan han nærmest ikke tie stille om spillet, så fanget han er af det.

Yahtzee har lige siden spillet udkom, erklæret at han synes Dark Souls (og Demon's Souls) er et dårligt spil fordi han har givet op ved minotaur-bossen (dvs. knap nok nogen steder inde i spillet), og følt sig provokeret hver gang folk har fortalt ham at man bare skal over den barriere, så viser spillet sig alt det har at byde på. Det der så især er enaverende er at han i alle de middelmådige AAA-titler han har anmeldt i mellemtiden, har klaget gentagne gange over alle de ting, moderne spil bare ikke gør længere, uvidende om at Dark Souls har alt det han har savnet.
Han har tit en ret provokerende "jeg har ret"-attitude, og opført sig meget overlegen hver gang folk har bragt spillet op overfor ham, så det er fantastisk at han har taget spillet op og indrømmet at han har taget fejl.

Nu skal Zero Punctuation ikke være en standard for anmeldelser, da det kører sit helt eget koncept, men jeg synes det er en interessant tanke, om det er fair at elementer som en høj indlæringskurve, krav om at lægge en masse tid i spillet før det "bliver godt" (et koncept der garanteret passer på nogle, men som andre ikke kan genkende, så mht. Dark Souls må det være en subjektiv indgangsvinkel), og generelt bare en "smal" målgruppe, skal have en indflydelse på anmeldelser af spil.
På den ene side skal anmeldelser jo gerne tilgå spillet så objektivt som muligt, men er det også ensbetydende med at en anmeldelse skal henvende sig til alle mennesker på én gang? Hvis spillet er et fantastisk spil når man er kommet over startbarrieren, kan det så nogensinde trække ned at den er der for nogle mennesker?
Spørgsmålet er om spillet ville være bedre med en lettere introduktion, som Yahtzee giver udtryk for at savne, der langsomt vænner spilleren til spillets verden og koncepter - jeg tror det ville gå ret meget ud over den samlede oplevelse, der alligevel må være altafgørende for om der er tale om et godt spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/02-14 14:11, rettet 20/02-14 14:13 
Min fornemmelse er at det er den vej de forsøger at gå med Dark Souls II - en lettere introduktion. Jeg kan nu heller ikke se meget bonus i at man skal kæmpe sig igennem 20 timers spil, før det giver bonus. Det er for meget unødvendigt arbejde. Det samme gælder mange RPGer. Man hører tit "du skal bare lige spille 20 timer, så åbner det sig op". Eller et Nintendo spil, hvor man skal trækkes igennem en verbos tutorial, før man kan nyde spillet. Fuck det - det skal være godt fra starten. Det er Demon's og Dark Souls nu også er for mig :)

Nej anmeldelser vil aldrig være for alle, men man finder vel gerne en eller flere, der typisk deler ens holdninger og smag, som man kan støtte sig op af. Ellers betyder anmeldelsen jo ikke noget.
j/k
SumezSumezSkrevet 20/02-14 14:25 
Jeg kan nu heller ikke se meget bonus i at man skal kæmpe sig igennem 20 timers spil, før det giver bonus.
Nu snakkede vi jo heller ikke om FF13, men Dark Souls. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/02-14 14:30 
Nej, men du har godt fanget pointen :p

Overvejer at kaste mig over Dark Souls endnu engang inden release, så er der nogen speciel grund til at spille spillet på samme platform som man køber II eren på? Tænker overførsel eller andet.
j/k
SumezSumezSkrevet 20/02-14 14:31, rettet 20/02-14 14:32 
Ikke hvad jeg har hørt om - har selv spillet 2'eren til 360 selvom jeg spillede 1'eren på PS3, da jeg ikke har tålmodighed til PS3'en, og 1'eren efter sigende kørte ligeså godt på 360. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/02-14 14:33, rettet 20/02-14 14:34 
Har spillet det, eller preordered det?

Jeg dobbelt dyppede i sin tid og har det både til PS3 og PC, så hvis der ikke er nogen specielt grund til det, vil jeg da spille på PC.
j/k
SumezSumezSkrevet 20/02-14 14:35, rettet 20/02-14 14:35 
Hovsa. "Bestilt" spillet, selvfølgelig :P Underbevidst ønsketænkning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/02-14 10:57 
"Let's Play Dark Souls 2 With Peter Serafinowicz"

http://www.youtube.com/watch?v=H4N1pIs2GIc
slk486slk486Skrevet 21/02-14 10:58 
Serawho?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/02-14 11:02, rettet 21/02-14 11:02 
Han er voice actor i spillet... finder man ud af :)

"peeeete..."
slk486slk486Skrevet 21/02-14 11:04, rettet 21/02-14 11:04 
Javel ja :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/02-14 11:07 
Han er med i Shaun Of The Dead, hvis du missede referencen :)
slk486slk486Skrevet 21/02-14 11:21 
Det gjorde jeg :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/02-14 11:22 
Godt... for ellers... ;)
SumezSumezSkrevet 21/02-14 11:47 
Tror jeg gør som Camous og undgår videoer, og gemmer overraskelsen til man sidder overfor spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig