X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GBA på DS?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 01/04-13 23:00 
Jeg er lidt fristet af, at coop.dk har en DS Lite til 500,-. Hvordan ser GBA-spil ud på den? Fungerer skaleringen ordentligt?

Hvis man vælger native resolution med borders, bliver skærmbilledet så mindre, end hvis man spiller på en GBA SP

Link...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-13 04:44 
Jeg kan ikke huske om man kan skalere billedet på GBA-spil på en DS/DSLite. Men hvis du kan så vil det se ud helt ad helvede til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkenDarkenSkrevet 02/04-13 06:40 
Jeg googlede det inden jeg bestilte for et par dage siden:
http://www.nintendo.com/consumer/systems/dslite/faq.jsp
Can the Nintendo DS Lite play Game Boy games?

What it can play:
Game Boy Advance games in single-player mode only
Game Boy Advance videos

What it cannot play:
Original Game Boy or Game Boy Color games
Game Boy Advance games in multi-player mode

Why there are limitations:
There are two main reasons that the Nintendo DS Lite is not compatible with older software. For one, the system is designed for wireless play and lacks a link cable port. Because older games aren't designed to use the wireless features, they can't communicate for multiplayer games.

Also, the Nintendo DS Lite lacks the special processor that is required to play these games. Because of the age of the processor, and the difficulty in adding that processor to an already highly complicated architecture, the processor was not included in the final design of the DS Lite.

Men efter Konsolkongens svar, så sidder jeg lidt og tænker "øv" at jeg ikke lige spurgte herinde først =/
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/04-13 08:03 
Gamecube gameboy player ftw!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-13 08:39 
Den har desværre et ret ringe billede, men det er også den jeg primært bruger :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/04-13 08:51 
Hvis man bare skal have en billig måde at spille GBA-spil, er den der Game Boy Mini så ikke et udmærket valg?
Har aldrig selv prøvet den, men mindes da at den fik god feedback.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-13 09:16 
Gameboy Micro? Jo den er super fed :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/04-13 09:19 
Gameboy Whatever :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 06/04-13 19:15, rettet 06/04-13 21:03 
Har lige hentet min DS Lite i Superbrugsen og har testet på min GBA SP og Liten.

Skærm størrelsen ser ved øjekast nøjagtig ens ud. Test (kort) med FFVI, giver mig klart det indtryk at der ingen forskel er, billedmæssigt. Med den bredere maskine (til os med store fede hænder), de udmærket højtalere (alt taget i betragtning) og at skærmen ikke er (edit)frontlit(edit), synes jeg klart det var købet værd.

Jeg ville have taget noget billede-værk, men da jeg kun har en telefon som kamera så går det ikke, den kan ikke stille skarpt på skærmene.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
WehnerWehnerSkrevet 06/04-13 20:54 
Er skærmen på en DS Lite ikke backlit?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkenDarkenSkrevet 06/04-13 21:02 
Mig der er gal på den. Den er ikke frontlit som GBA SP er. Den er backlit og det er gåååt
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
WehnerWehnerSkrevet 06/04-13 21:04 
Ah yes, cool.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 07/04-13 21:35 
Så har jeg også bestilt en :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 15/04-13 12:21 
Så har jeg en DS Lite. Der er nogle titler, jeg skal have tjekket ud, når jeg får tid. Bl.a. har jeg liggende nogle ældre, jeg enten aldrig fik spillet (Zelda Ages/Seasons) eller gerne lige vil se igen (Gargoyle's Quest). Dvs. at jeg skal have fat i et flash-kort til at emulere den oprindelige Game Boy, og her kommer mit spørgsmål så:

Er det bedst at købe et af de "SuperCards", som DBA flyder med, og som vel primært bliver brugt til piratkopiering (men det ser nu ud til at de også kan lovlige spændende ting), eller vil det fungere bedre, hvis man køber et af de mindre udbredte kort, der rent faktisk sidder i GBA-porten i stedet?

Primære mål er, at det skal køre helt enkelt, så jeg intet skal bøvle med, men bare kan spille og gemme spil uden problemer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig