X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nogenlunde billig smartphone til kæreste


Svar
DunwichDunwichSkrevet 31/03-13 13:01 
Min kæreste vil gerne have sig en ny mobil. Hun bruger, og har brugt, en ret gammel Nokia i flere år nu, men her på det sidste, er hun begyndt at kaste sultne blikke efter min iPhone.

Hun vil ikke give meget mere end 1500,- kontant for en ny smartphone, og hun har desuden et princip med ikke at købe ting på afbetaling. Mht. afbetaling, så gælder det også det med at købe en telefon rentefrit over f.eks 24 måneder, hos ens mobil selskab - det vil hun heller ikke, da hun sidestiller det med ordinær afbetaling.

Kan det overhovedet lade sig gøre i dag, at finde en hæderlig smartphone til omkring 1500 kr kontant? Et af hendes størreste kriterier for at få en smartphone er, at hun synes det er smart den måde min iPhone gemmer SMS beskeder fra en bestemt person, som én lang samtale, i stedet for i seperate beskeder, som på alm. mobil telefoner. Så hvis jeg kan finde en smartphone som opfylder det ene kriterie, til ca. 1500 kr, så skulle problemet vel være løst.
--Skrevet 31/03-13 13:07 
Kan anbefale denne mobil til 1000 kr uden abb. Dejlig stor skærm, og den findes både i sort og hvid.

Både damen og jeg har denne, og den fungerer perfekt, og er rimelig billig.

LG mobil
Spiller nu: Animal Soccer World
DunwichDunwichSkrevet 31/03-13 13:09 
Tak for tippet! Gemmer den osse SMS beskeder fra en person, som én lang samtale, som på iPhone?
--Skrevet 31/03-13 13:10 
Yep :)
Spiller nu: Animal Soccer World
amnesiaamnesiaSkrevet 31/03-13 21:35 
En brugt IPhone 4/4s ligger også i den prisklasse, hvilket umiddelbart ville være den mest lækre overgang fra gammel Nokia til smartphone.
Græsset ER grønnere på den anden side!
--Skrevet 31/03-13 22:37 
Det var da noget af en påstand :D
Spiller nu: Animal Soccer World
NaieraNaieraSkrevet 31/03-13 23:16 
Hvorfor?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 31/03-13 23:37 
Det kommer an på hvad man definere som "den mest lækre". At defimere det som en brugt iphone vil jeg da mene er en påstand?
Spiller nu: Animal Soccer World
NaieraNaieraSkrevet 01/04-13 00:04 
Næh. Det er da klart den mest lækre smartphone af den art. Og den vil tørre gulvet med en LG til 1500,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 01/04-13 00:11 
Dejligt med påstande. Men tror du ikke den iphone burde tørre glasset fra sin egen skærm op først?
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 01/04-13 00:22 
Nu er det meget muligt at en brugt X har bedre specs end en ny Y, men jeg tror nu alligevel jeg ville foretrække en form for garanti hvis det var min første smartphone, og jeg var vant til en Nokia der er bygget som en kampvogn.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
amnesiaamnesiaSkrevet 01/04-13 03:07 
Nu var det nærmest mest med hensyntagen til de nævnte "sultne blikke" efter trådstarters Iphone. Jeg vil tro at dét at blive præsenteret for en ny Android telefon i samme prisklasse vil føles som en løsning der kunne være bedre.

Dette er ikke for at bashe sidstnævnte, da jeg selv har en Android telefon, men blot en iagttagelse ud fra min egen kærestes skifte fra gammel Nokia til smartphone. Trådstarters kærestes smartphone erfaringer er ikke nærmere specificeret, så jeg antager at det er den første vedkommende kommer til at eje? Her er der bare færre valg der skal tages for at løse specifikke opgaver og mere "holde i hånden"-mentalitet på en Iphone.

Ovenstående er blot mine erfaringer fra samme opgave, hvor det blev en brugt Iphone der nu løser opgaven.

Det er ligeledes konstateret i ud fra erfaringer med mobiletelefoner større organisation at Android telefoner bare holder det kortere tid kontra telefoner fra Apple.
Græsset ER grønnere på den anden side!
--Skrevet 01/04-13 09:45 
Jeg er ikke i tvivl om at en iphone er en lækker mobil på mange områder. Dog virker det på mig ofte som om at folk som har har taget skridtet og smidt penge efter en iphone, nærmest får en lidt arrogant holdning som virker meget snæversynet. Om det er for at retfærdiggøre købet af en telefon i den prisklasse, over for dem selv aner jeg ikke, men det virker som om at de selv samme mennesker "glemmer" de problemer en del jævnligt oplever med iphone, eller bare ikke vil indse disse.

Som sagt, så er der positive ting ved iphone, ingen tvivl om det, men jeg mener helt klart at man med rette kan overveje om pris og kvalitet på produktet hænger sammen. Specielt i forhold til hvad man går efter.

Derfor synes jeg at folk der udtaler noget i stil med "Køb apple, alt andet er lort", mangler indblik og har en primitiv indgangsvinkel til problemstillingen. Det svarer lidt til hvis en godt kunne tænke sig en retrokonsol, og man så svarer: "Køb en Mega Drive. Nintendo er lort.", eller omvendt. Det er en lidt træls fanboy holdning vil jeg mene.

Når det så er sagt, så vil jeg da også lige fortælle hvorfor jeg ikke mener at en brugt iphone er værd at satse på som sin første smartphone. Her er der 2 sider af sagen. den første er at jeg har oplevet en hel del personer som rander rundt med en iphone med smadret skærm. Her taler vi både i vennekredsen, i sportsklubben, og på skolen. Om man vil det eller ej, så er der en tendens til at iphone skærme knækker, det er i hvert fald min erfaring.

Når det så er sagt, så kan man passende spørge sig selv, om det er rimeligt at en telefon til den pris går så let i stykker. Det kan man jo lige overveje.

Med det in mente, kan man så passende undersøge hvor meget reklamationsret der er tilbage på en brugt iphone, og huske på - hvis der er mere tilbage - at bevis byrden i tilfælde af skæden er pålagt køber de resterende 18 mdr. af de 2 år.

Hvis der er nogen speciel garantiordning hos apple, som gør at man kan få skiftet skærm uden beregning i en længere periode, kan du se bort fra dette indlæg.
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/04-13 10:48 
Har haft en del smartphone, 2 LG, og sidste var playstation mobilen. Idag har jeg en iphone 5 . Det er den bedste mobil jeg har købt. Der er mange ting hvor jeg ikke er enig med appel . Men mobilen er fantastisk!! :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/04-13 10:50, rettet 01/04-13 10:51 
Sidste ting... Køb en der har 4g . Nettet er hurtigere end mit bredbånd :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-13 11:09 
Det er min erfaring at glasset på en iphone 4S er forbandet holdbart. Har formået at smide den hårdt ned i et flisegulv og telefonen er stadig minty-fresh. Bruger sådan et Vapor4 cover jeg fik at T.L.O, men det dækker kun siderne. Coveret fik dog en hel del skrammer ved slaget :)

Jeg bryder mig bestemt ikke om Apple og mange af deres ideer. Mit umildbart eneste problem med iPhone er at alt skal køre igennem deres forfærdelige iTunes program på PC. Og hvad værre er så findes der intet alternativ til Linux, som jeg bruger 99% af tiden jeg sidder ved en PC. Jeg kan uden de helt store problemer tilgå mine billeder på telefonen, men overføre musik... forget about it.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 02/04-13 12:11 
Der er jo også Huawei til rimlige penge, men er ikke klar over hvor gode de er.
I love monster land
FancyPantsFancyPantsSkrevet 02/04-13 14:24 
De dyrere Huawei modeller får vist rimelig gode anmeldelser... Men jeg ved så ikke hvor langt man skal op i pris før man rammer hvad de kalder "dyrere" :P
Har ingen personlig erfaring med dem.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WonderboyWonderboySkrevet 02/04-13 14:50, rettet 02/04-13 14:50 
Nej jeg kender dem heller ikke så godt, men har hørt de skulle være rimlige gode, men ved ikke om det passer eller hvilken model der er bedste og hvad den koster.
I love monster land
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig