X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Advanced RGB scart Vs. Component?


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 29/03-13 11:41 
Ville der være noget at vinde på en PAL ikke modded Xbox (1) ved at skifte fra det originale Advanced RGB scart fra MS og så over til component? Tænker her mest på om en PAL ikke modded kan vise progresive scan.
Kan sige at der er et ret så godt billede med det Advanced RGB scart i forhold til det elendige composit scart der fulgte med til den i tidernes morgen.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
WehnerWehnerSkrevet 29/03-13 12:07 
Var det ikke noget med, at den europæiske Xbox skulle softmoddes for at kunne bruge component overhovedet?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 29/03-13 12:26 
Ja, der var vist en eller anden disc man kunne smide i for at tvinge den i US NTSC mode.
KTCKTCSkrevet 29/03-13 12:38 
Det er korrekt, og ganske få spil/programmer understøtter højere opløsninger, så spørgsmålet er, om det er det værd for dig.
Personligt købte jeg component for at kunne få højere opløsninger i XBMC (homebrew medie afspiller).
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 29/03-13 13:39 
Jeg husker det som om, der kom et markant bedre billede, da jeg satte component til første gang.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 29/03-13 14:58 
Wehner>
Jeg husker det som om, der kom et markant bedre billede, da jeg satte component til første gang.

Fra composit eller advanced rgb scart?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
JmogJmogSkrevet 29/03-13 16:59 
Danny Salling>
Ville der være noget at vinde på en PAL ikke modded Xbox (1) ved at skifte fra det originale Advanced RGB scart fra MS og så over til component? Tænker her mest på om en PAL ikke modded kan vise progresive scan.
Kan sige at der er et ret så godt billede med det Advanced RGB scart i forhold til det elendige composit scart der fulgte med til den i tidernes morgen.

Intet at vinde medmindre du modder. Kvaliteten er stort set ens og en umodded PAL understøtter ikke progressive.
PlaykidPlaykidSkrevet 29/03-13 19:40 
Svj. husker skiftede jeg kun region på Xbox'en via et savegame hack, og mechassault, uden at installere softmod. Derefter blev 480p, 720p og 1080i enablet i dashboardet.
Jeg brugte en X2VGA adapter og smed billedet op på en PC skærm, det gav et markant bedre billede end RGB.

Min adapter virker desværre ikke mere :/
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-13 19:48 
Det er værd at nævne at 1.6 Xboxe (dem med Xcalibur encoderen) ikke kan outputte i progressive scan.
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=33450&start=3210
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/04-13 15:38 
Vil det sige at en ikke soft modded PAL maskine ikke vil kunne gøre brug af component i 576i opløsning?
Hvis den kan, vil billedet så ikke stadigvæk blive bedre end med RGB scart?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 15:57 
Hvis du ikke softmodder den vil den køre enten 480i eller 576i med component. RGB billedet er nok at foretrække over interlaced component, men det afhænger af dit TV hvad det viser bedst.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/04-13 16:00 
Men er RGB ikke også interlaced?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 16:20 
Jo, men du spørger jo også om 576i.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/04-13 19:13 
Jeg er total noob, så måske mine spørgsmål lyder mærkelige :-/
Kører RGB ikke 576i da?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 19:23 
Jo :) Og "i" står for "Interlaced". Hvis du bruger et HDTV vil du meget hellere have 480p og det lader sig kun gøre med component ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/04-13 19:37 
Ok, så "i" med component er bedre end "i"med RGB, right?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 19:39 
Nej, som jeg skrev afhænger det af dit TV. På papiret er RGB bedre med interlaced.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/04-13 19:47 
Hmm. Jeg har et HDTV hvor jeg bruger RGB fra Xboxen som ser rimeligt ud, men da jeg brugte RGB fra min DC så det ikke så heldigt ud, ser godt ud nu jeg, som du ved, køre fra VGA boks og overi en VGA til HDMI fætter, så jeg tænkte så bare at købe component til xboxen (ved godt det ikke bliver "p") og derfra køre overi en component til HDMI fætter (har ikke component indgang i mit tv) og så på den måde få et bedre billede end med RGB. Har læst på nettet at billedet bliver bedre ved at gå over til component fra RGB, godt nok en US side, så de kører jo nok "p".
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 10/05-13 11:19 
Har fået fat i en modded xbox som kan køre NTSC, så jeg leder efter et component kabel. Kan bare ikke finde noget som sælges i EU, nogen der kan hjælpe med et link?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
WehnerWehnerSkrevet 10/05-13 11:25, rettet 10/05-13 12:02 
Jeg købte i sin tid mit på www.gamebits.dk men jeg har ikke tjekket, om de stadig har dem.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/05-13 12:01 
http://www.av-cables.dk/xbox-kabler/
Danny SallingDanny SallingSkrevet 10/05-13 12:54 
Takker, hermed bestilt :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/05-13 14:23 
Godt, så blev der modtaget component kabler og component til hdmi converter. Problemet er bare at jeg ikke får billede eller lyd :-(
Har lige prøvet med en ikke modded pal maskine, og der kommer billede og lyd, men det forsvinder så bare hele tiden :-(
Nogen der kan hjælpe mig med at få sat en modded maskine op til at køre?
Meget gerne over tlf. da det går hurtigere :-)

Mvh.
Danny Salling

27642734
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/05-13 14:24 
Har købt denne her fætter:

converter
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/05-13 14:29 
Der ligger evo-x, avalaunch og enigmah videomode switch på harddisken i øvrigt.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/05-13 14:56 
Har du sat maskinen til 480p?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/05-13 18:02 
Har fået det til at virke nu :-)
Nu er der så bare et andet problem, billed og lyd forsvinder nogen gange, et halvt sekunds tid for så at komme igen, nærmest som som signal mistes et kort øjeblik. Nogen der har nogen bud på dette?
øsningen på det andet problem var at jeg skulle bruge et andet hdmi kabel end det jeg havde sat til, mærkeligt synes jeg :-/
Har iørigt også noglet forstyrelser hen over skærmen, ikke særlig tydeligt men det kan nemt ses, især hvis det er i en tekst. Virker som om der er noget der laver lort i mit signal, men hvad? :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/05-13 18:13 
Hvorfor bruger du ikke bare component indgangen på dit TV?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/05-13 18:41 
Det har ikke nogen :-( derfor converter :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/05-13 18:43 
Træls :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/05-13 19:10 
Hvordan ligger jeg et billede herind? Så vil jeg nemlige lige vise dig det.
Det fremkommer faktisk kun i spil, ikke i dashboard.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/05-13 19:33 
Her

"Hvordan indsætter jeg billeder"
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/05-13 19:44 
Hmm, det sker sku også på dashboarded alligevel :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/05-13 19:46 
Hvor kan jeg så uploade til? :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/05-13 19:46 
Photobucket, imageshack eller lign :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/05-13 19:59 
Er ved at uploade nu, så kan du lige se det forstyrelse jeg får :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/05-13 20:04 
Så skulle du kunne se billeder :-)

profil
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/05-13 23:14 
Tror sku det er converteren der er broken, billed og lyd forsvinder hvis man løfter lidt på den eller vender den, så der må være noget galt med connector på hdmi siden tror jeg :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 02/06-13 23:24 
Converteren virker fint når man bruge xbox 360, bare ikke når man bruger den gamle xbox. Nogen idéer om hvorfor jeg får de "striber" som man kan se i min photobucket profil når jeg bruger den gamle box?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 06/06-13 20:45 
Bliver sku snart idiot altså. Nu har jeg købt et kabel som er component i den ene ende og vga i den anden og kører det så igennem min vga til hdmi converter som virker 100% som den skal, problemet er der stadig med "streger" (ca. 10 stk) vandret på skærmen og nu er lyden også helt åndsvag :-/
Sender den gamle xbox men en eller enden frekvens end 360eren? Fordi den virker fint når man bruger component til hdmi.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig