X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Witcher 3


Svar
SumezSumezSkrevet 27/03-13 12:29, rettet 27/03-13 12:29 
Jeg synes det var passende med en ny tråd, i stedet for at køre videre i "Witcher 2" tråden.

Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
379 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/10-15 21:50 
PS4 versionen har fået et mærkbart performance boost ifm. 1.10 updaten:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-witcher-patch-110-gives-ps4-the-boost-its-been-waiting-for
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/10-15 22:59 
Jeg så her den anden dags at de udgiver udvidelsen i et fysisk cover, men uden disc, kun download. Det er virkelig dumt at de overhovedet gider. Det havde været fantastisk med udvidelsen på disc bundlet med den ekstremt store patch. Det ville være en fornuftig måde at gøre det på og ville også fremtidssikre grundspillet fremover :)

Jeg venter stadig på min GOTY udgivelse. Jeg er sikker på den kommer. Så må vi bare krydse fingre for at de laver en DR3: Apocalypse Edition, hvor alle patches er pre-installeret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 13/10-15 23:10, rettet 13/10-15 23:12 
Som jeg har skrevet før i tråden, er spørgsmålet om de laver en GOTY eller Enhanced Edition, som de gjorde med de tidligere spil? Det sidste er ikke bare en opsamling af det allerede udgivne, men vil introducere ændringer og nyt content, der stadig vil få updates/patces efter udgivelse, hvis det bliver som med de gamle spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 13/10-15 23:19 
Beano>
15GB? Tror jeg bare sletter spillet fra min maskine... :P

Er det sådan at en Patch ikke fylder oven på men mere erstatter allerede eksisterende data i spillet? Dog stadigvæk, 15GB! Ikke noget under det tog så lang tid at update spillet forleden.
BeanoBeanoSkrevet 13/10-15 23:32 
Det har du nok ret i men mere fordi jeg fandt det overflødigt at skulle downloade 15GB til et spil jeg har sat på længere pause, i værste fald opgivet ;)
Bede-xBede-xSkrevet 14/10-15 01:07, rettet 14/10-15 02:00 
Beano>
PS4 versionen har fået et mærkbart performance boost ifm. 1.10 updaten:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-witcher-patch-110-gives-ps4-the-boost-its-been-waiting-for

Til gengæld er det ikke gået lige så godt for One udgaven. Gætter på spillet forsat vil få updates/patches selv efter GOTY udgaverne udkommer, omend hastigheden de udgives i bliver sat kraftigt ned :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 14/10-15 08:00 
Hvad nu hvis spillet viser sig ikke at være årets spil? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 14/10-15 08:27, rettet 14/10-15 08:30 
Det er det jo ikke allerede med både The Talos Principle og Earth Defense Force 4.1 på PS4 ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 14/10-15 09:49 
Siden hvornår er det blevet et krav med GOTY priser for GOTY udgivelser? :D
SumezSumezSkrevet 14/10-15 09:56 
:D

GiantBomb>
Additionally, simply having a new version labelled "Game of the Year" may be enough to convince people on the fence about a game to pick it up, so because there is no actual rule or law about what publishers call their re-releases, it isn't entirely unheard of for games that were never actually named "Game of the Year" by any publication or website to release a Game of the Year Edition. Such cases include Worms Reloaded, Two Worlds, L.A. Noire, and Kohan: Immortal Sovereigns.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 22/10-15 14:48 
Så hvilken version PS4 eller XBone køre bedst i øjeblikket?
Bashful Neophyte
OdinOdinSkrevet 22/10-15 14:56 
PS4. Ifølge Digital Foundry.

Link...
dRxLdRxLSkrevet 24/10-15 12:49 
Er der eksempler på XO versionen af en multiplatform titel kører bedre eller er pænere end samme titel på PS4?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 24/10-15 13:06 
Witcher 3 var faktisk et sådant eksempel - helt op til den seneste patch, hvor det vendte.
Bede-xBede-xSkrevet 24/10-15 13:08, rettet 24/10-15 13:50 
Ja, det er sket, selv om det er sjældent. Fx Assassin's Creed Unity eller Resident Evil: Revelations 2 (til dels Witcher 3 indtil patchen). I visse spil hænder det også at One versionen kører marginalt bedre, men med dårligere opløsning. Ellers er texture filtering et af de områder, hvor One tit har været foran PS4, som af en eller anden grund ofte bruger lavere AF setting eller trilinear filtering.

Typisk er PS4 udgaverne dog bedst.

EDIT: DF har lige smidt en artikel om texture filtering: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-vs-texture-filtering-on-console
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 24/10-15 13:58, rettet 24/10-15 23:44 
Filtreringskvaliteten (trilinear vs anisotropic) kunne have noget at gøre med den superhurtige RAM der sidder på CPU'en på XO. 10 Mb så vidt jeg husker. Når en tekstur først er på plads i denne hukommelse, er det at sample mange gange relativt billigt i tidsforbrug.


edit: Det var 32Mb ESRAM i XO, ikke 10Mb som jeg huskede ovenfor.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 25/10-15 07:54 
Ok tak for svarene, så må det være en PS4 jeg skal gå efter.

Selvom jeg nok bliver ked af ikke at kunne spille Scalebound og Raiden V når de udkommer.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-15 12:31, rettet 25/10-15 12:31 
Noget andet der er værd at tage med i overvejelserne er at load- og install-tider på Xbox One tit tager mange gange længere tid end på PS4. Det er ikke pis når jeg siger at install-tiderne for et spil på Xbox One nemt tager 5-10 gange så lang tid. I hvert fald baseret på de titler jeg ejer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/10-15 12:52 
Ja, det er helt vildt så lang tid det tager at installere disc spil på X1.
XiwanaXiwanaSkrevet 25/10-15 12:56 
Ja, installationer og updates suger på XO. Halo Master Chief Collection tog adskillige aftener at installere pga. min dårlige netforbindelse. Til gengæld er xbox-controlleren meget bedre end konkurrentens.
[inspirational quote here]
JmogJmogSkrevet 25/10-15 13:15 
Smag og behag. Jeg foretrækker DS4. Jeg bryder mig ikke om skulderknapperne på X1 controlleren. De er ikke ret gode til folk der kun brugere pegefingrene til hhv skulderknap og trigger. Jeg synes også sticks er mere behagelige at have tommelfingrene på i længere tid på DS4.

Begge er dog fremragende controllere (selvom X360 stadig er kongen).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-15 13:17, rettet 25/10-15 13:18 
Selvom jeg ikke er særlig Xbox glad generelt, så vil jeg gerne medgive at Xbox One controlleren er bedre end DS4. Dog ikke meget, for det er begge udmærkede controllere. Xbox har bedre analoger og DS4 har bedre skuldreknapper :)

Synes Xbox One-controlleren er et enormt step up i forhold til Xbox 360-controlleren som var lousy IMO :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 25/10-15 13:37, rettet 25/10-15 13:38 
Jeg elskede 360-controlleren, og har altid hadet Dual Shock 1, 2 og 3 (ikke så mærkværdigt, da de var identiske i størrelse og layout), der, til trods for deres overlegne D-pads, gav mig kramper i alle spil, hvor de analoge sticks var i brug. Så med dén udmelding om Xbox One-controlleren, ser jeg da bestemt frem til at prøve kræfter med den, når der engang ophober sig nok exclusives til maskinen, at det retfærdiggør et køb.

(For lige at give Sony en smule oprejsning, så kan jeg godt lide PS4'erens controller, der slet ikke er forbundet med samme ubehag for mig.)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-15 13:40 
Jeg har også nydelige små hænder, så det kan sagtens forklare at jeg aldrig har oplevet sådanne problemer med PlayStation-controllerne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 25/10-15 14:15 
Selvfølgelig er det et spørgsmål om personlig præference. Jeg kan blot konstatere, at DS4'erens symmetriske sticks (især det venstre) og triggernes design giver mig kramper i tommel- og pegefingre. At controlleren vinder på internt batteri, d-pad og face buttons er en ringe gevinst, når man sidder tilbage med kramper i fingrene.
[inspirational quote here]
WehnerWehnerSkrevet 25/10-15 14:25 
Jeg har også 360-controlleren som favoritten, men efter at have spillet meget Destiny på PS4 har jeg jo været nødt til at lære at elske DS4. I starten var det umuligt, og jeg fik meget ømme hænder, men sådan et par silikoneknopper, der lige gør hvert stick 2 mm højere har reddet controlleren for mig:

http://cdon.dk/spil/silicone_thumb_grips%3a_concave_%26_convex_-_black-30423312
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 25/10-15 18:27 
Jeg har heller ikke det store imod PS4 controlleren udover netop det at man får ondt i hænderne efter at have brugt den i nogen tid. Det er faktisk et rimelig stort minus, og virkelig ærgerligt - når nu Sony langt om længe indså at de skulle redesigne deres controller, at de så ikke udnyttede chancen til at få noget fornuftigt ergonomisk ud af det. :\ Måske var de for bange for at den ville ligne en Xbox controller for meget?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/10-15 20:39, rettet 25/10-15 20:40 
Skal jeg være ærlig holder jeg også mest af Xbox360 controlleren. Hader at mine tommelfingre skal røre hinanden når det kommer til PS3'ens controller.

PS4 controlleren ser bedre ud i designet IMO
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 25/10-15 20:53, rettet 25/10-15 21:09 
Lige præcis det med at tommelfingerne støder sammen på PS3 controlleren, når venstre analog skubbes til højre og det højre til venstre på samme tid, har været til at få spat af og kunne være løst, hvis de bare havde placeret de to sticks asymmetrisk. På PS4 er problemet heldigvis løst, dog med at placere pindene længere fra hinanden.

Jeg hører også til gruppen der elsker 360 controlleren (minus D-pad) og er rigtig glad for at Sony har skiftet design til denne generation. Havde de beholdt de gamle controllers var det næsten ligegyldigt hvad de ellers havde gjort, så ville maskinen for altid være lidt underlegen i mine øjne. De må dog godt forbedre batteri tiden og gøre sådan man kan slukke for lyset på de nye controllere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 25/10-15 23:02, rettet 25/10-15 23:09 
Bede-X>
De må dog godt forbedre batteri tiden og gøre sådan man kan slukke for lyset på de nye controllere.

Amen. Jeg er så TRÆT af det batteri. Hvem pokker var dog den snotklovn der tog den jammerlige beslutning at hælde et skvattet 1000mAh-batteri i en controller med en permanent buldrende højfjeldssol på fronten? Gud nåde én hvis man kommer til at spille mere end to aftener i træk mellem opladninger - og hattrick for at bruge et proprietært, indbygget batteri, der tvinger mig til at rode rundt efter USB-kabler i mørket midt under et spil for at oplade det (tip: Bloodborne er pisseligeglad med mit behov for time-out). Jeg sukker virkelig efter 360'ens controller, der snildt kørte 25 timer og blot krævede at jeg smed et par friske, genopladede AA-batterier i den fra skuffen i stedet for at sidde lænket til konsollen via en alt for kort ledning i en akavet stilling som en radbrækket træl.

(Ja, Jmog har gjort mig opmærksom på, at controlleren fint kan transmittere trådløst mens den bliver opladet fra en vægoplader tættere på sofaen, men jeg nægter at lade fornuftige råd bremse min svada.)
WehnerWehnerSkrevet 25/10-15 23:08 
Jeg støtter 100 % din svada. Samme oplevelse.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-15 23:28, rettet 25/10-15 23:32 
Haha :D Ja det er ikke det smarteste :)

Nogen herinde der nogensinde har brugt LED-baren til noget som helst andet end at se om controlleren er tændt?

Det er så dum en feature. Det eneste tidspunkt man kan se lyset når man spiller er når der kommer genskin fra TV'et :/

EDIT: Jeg synes dog stadig at det er smadret at Xbox One ikke har indbygget batteri. Det kan altså godt gøres fornufigt, som f.eks. Wii U'ens pro controller der vel holder strøm i et år eller sådan noget mellem opladninger :)

Jeg er især forbløffet over at de ikke har inkluderet et genopladeligt batteri i den nye Elite controller til Xbox One der udkommer lige om snart. Til prisen burde det snildt kunne ha' ladet sig gøre :/

Ellers en super spændende controller. Jeg overvejer at købe en, da jeg formegentlig kan få den billigere igennem arbejde. Men vi snakker stadig ca 3x pris af en almindelig :O

Jeg håber Sony laver noget lignende. En Dual Shock 4 med paddles, holdbare analoger og større batteri. Det kunne være blær :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 25/10-15 23:33 
Det eneste, jeg har brugt den til, er "forkortet batterilevetid"-funktionen.

Den lyser vist rødt, mens jeg er død i Destiny, men det har jeg nogenlunde styr på, hvornår jeg er, alligevel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-15 23:36 
Haha :D Jeg opdagede først efter flere dage at den ændrede farve i Killzone alt efter hvor langt nede i energi man var. Det er så dumt.

Det er rigtig smart til at identificere controllere hvis man spiller flere i local multiplayer. Og jeg kan se fornuften hvis det skal bruges sammen med EyeToy 3. Men lad da lortet være slukket ellers :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 26/10-15 01:39 
Jeg elsker controllere med indbygget genopladeligt batteri. Wii U Pro er nævnt. DS3 controlleren er også et godt eksempel. Jeg har vist opladet den færre end ti gange i al den tid jeg har haft PS3. Den holder latterligt længe.

DS4 er en ganske anden sag. At man ikke kan slukke for højfjeldssolen foran giver ingen mening. Og det må vel være den der er synderen, for det er jo stadig Bluetooth de bruger til kommunikation med konsollen, så den del burde ikke trække mere strøm end DS3.

Ikke at jeg selv har brug for det, men det er sku smart at man bare kan smække et par standard høretelefoner direkte i controlleren og derigennem få "trådløs" lyd fra sine spil, selvom man ikke har trådløse høretelefoner.
BeanoBeanoSkrevet 26/10-15 06:24, rettet 26/10-15 06:44 
Jeg tror ikke lysbaren er den store synder mht. batteriet - har ikke observeret at levetiden bliver bedre af at dimme lyset, bare elendigt uanset. Tror bare de har sparet og sat et billigt batteri i.
Jeg købte oplade-docken ved launch, penge godt givet ud - meget nemmere og hurtigere end at rode med kabler.


Konsolkongen>
Det kan altså godt gøres fornufigt, som f.eks. Wii U'ens pro controller der vel holder strøm i et år eller sådan noget mellem opladninger :)

Ja, Nintendo lader være med at udgive spil så forbrugeren aldrig tænder maskinen - smart løsning :D
OdinOdinSkrevet 26/10-15 08:16, rettet 26/10-15 08:21 
Jmog>
Jeg elsker controllere med indbygget genopladeligt batteri.

Hvorfor er det en fed ting at det er _indbygget_? Når nu det er muligt at lave brugerudskiftelige batterier, der stadig kan oplades via et kabel tilsluttet controlleren på nøjagtigt samme vis som du gør nu, ville det så ikke - alt andet lige - være at foretrække?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-15 12:41 
Ikke hvis Xbox 360 Play and Charge bruges som eksempel. Det var min erfaring at de gik i stykker efter ganske få måneder :(
Jeg havde faktisk helt glemt at der var sådan et til Xbox One også. Nogen der kan bekræfte at de faktisk virker nu?
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/10-15 12:59 
Jeg erindrer at Hanky har talt rigtig positivt om Play and Charge Kit til Xbox One.

Og så har de endelig fattet, at gøre så kablet rent faktisk kan overføre data og ikke bare strøm.
Når min wired 360 controller engang dør, så overvejer jeg kraftigt at købe en One controller til min PC i stedet.
... Eller bare hvis jeg i mellemtiden får købt mig en Xbox One. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DunwichDunwichSkrevet 26/10-15 14:09 
Konsolkongen>
Jeg havde faktisk helt glemt at der var sådan et til Xbox One også. Nogen der kan bekræfte at de faktisk virker nu?

Det virker fremragende. Tager ca to timer at lade op, og holder i hvertfald en uge hos mig. Meget bedre end PS4'erens ditto.
3of193of19Skrevet 26/10-15 14:15 
Hvis MS inkluderede det opladelige batteri med One controlleren var det vist den bedste løsning. Opladeligt mens man spiller med kabel, eller skift batteriet hvis man har ekstra, eller nogle AA ekstra liggende.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-15 14:42 
Ja det ville være en fremragende løsning :)

Tak for svaret Dunwich. Hvis både du og Hanky taler godt for det, så må jeg have sådan et :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 02/12-15 18:23 
Jeg er ved at være nået dertil, hvor spillet virkelig begynder at fænge. Andre der spiller det nu?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-15 19:51, rettet 02/12-15 19:51 
Jeg prøvede det kun kort og droppede det hurtigt igen da Fallout kom. Synes kampsystemet var dårligt :/ Det skal dog have en chance mere på et senere tidspunkt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 02/12-15 19:59 
Jeg synes, kamp fungerer virkelig godt. Det er meget actionpræget og slet ikke weird ligesom i toeren, hvor man lidt følte, at de havde lavet et anderledes system bare for at skille sig ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 02/12-15 20:48 
Er i gang med det igen nu min store udflytning er overstået.
Jeg synes kampsystemet er godt selvom det er simpelt. Bedre end næsten alt andet i genren.

Helt generelt er det et fint spil, men synes det falder i mange af de samme faldgruber som de fleste andre open world spil. Verden er meget ensformig og præget af ærinder, quest markers og tilfældige folk med gule udråbstegn til dig. Det har ikke samme charme og levende verden som 2'eren
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 02/12-15 20:57 
Verden er bestemt ikke så afvekslende som Skyrims. Men der er jo kun et Skyrim (endnu).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OdinOdinSkrevet 02/12-15 21:04 
Er i gang med det igen nu min store udflytning er overstået.

Er I rykket ind i den nye domicil endnu?
SumezSumezSkrevet 02/12-15 21:07, rettet 02/12-15 21:08 
Wehner>
Verden er bestemt ikke så afvekslende som Skyrims. Men der er jo kun et Skyrim (endnu).

Jeg ville nok sige det som at verden er ligeså ensformig som Skyrim :P

Det kunne bestemt være værre, men lige nu holder jeg det op mod Witcher 2


Odin>
Er i gang med det igen nu min store udflytning er overstået.

Er I rykket ind i den nye domicil endnu?

Det må vente knap tre uger endnu :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 04/12-15 05:01 
The Witcher 3 vandt velfortjent årets spil og årets rollespil på Game Awards. CD Projekt Red fik også prisen som bedste udvikler :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
379 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig