X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Witcher 3


Svar
SumezSumezSkrevet 27/03-13 12:29, rettet 27/03-13 12:29 
Jeg synes det var passende med en ny tråd, i stedet for at køre videre i "Witcher 2" tråden.

Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
379 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 19/03-15 13:08, rettet 19/03-15 13:11 
Der er slet ingen tvivl om, og det kommer jeg vist også ind på i et af de første indlæg jeg skriver i trådens start for ~2 år siden, at Witcher 2 led under nogle ærgerlige begrænsninger som følge af hvor ekstremt lineært det er.
Det havde et ret åbent system for crafting, sidequests og forskellige måder at styrke din figur af, men i kraft af hvor ensrettet spillet var, og fjender der aldrig respawner, var det nærmest kortlagt helt fra starten præcis hvordan man ender med at benytte det. Det var skuffende for mig.

Så det er helt sikkert en kæmpestor fordel for 3'erens gameplay at det får mulighed for at køre mere på dette. Det ville bare være ærgerligt hvis det betyder at de kommer til at gå på kompromis med den ene ting der får 2'eren til at adskille sig fra alt andet der er set i genren i nyere tid. Det må man vel kunne se, uanset hvor meget man holder af Skyrim-formlen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 19/03-15 13:26 
Sumez>
Ja, du er meget sjov :P, men mener du seriøst at du hellere vil have et spil som er mere i stil med alle de 500 andre open world fantasy spil derude fremfor et der som Witcher 2 udmærker sig ved at have en langt mere involverende verden og dynamisk historieforløb?

Det ville jeg i hvert fald helt klart. Jeg oplevede historien i Skyrim som lige så intens som den i Witcher 2 - men selvfølgelig anderldes fortalt, fordi jeg i langt højere grad selv var med til at skabe narrativet. For mig er det en af styrkerne ved gaming modsat læsning. Hvis man kun spiller på konsol, så er der faktisk heller ikke SÅ mange spil i open world fantasy-settingen.

Det kan være, at jeg tager fejl, men en anden ting er - kan det passe, at du har fået dig en lille pet peeve med at skulle stikke til Skyrim, hvor end du ser muligheden, lige som du gjorde det med Halo før i tiden?

Når du eksempelvis skriver...

Sumez>
en åben verden som Skyrim, hvor alting er designet til at bevare status quo fra første til sidste minut i spillet.

...så tænker jeg straks på hele borgerkrigshistorien og hvordan, man der netop kunne påvirke, hvem der skulle styre byerne og landet generelt set.

Vi må se ret forskelligt på det i hvert fald.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 19/03-15 13:27, rettet 19/03-15 13:29 
Quest markers kan enten slås fra, eller man kan omgås dem ved at vælge en ligegyldig side-quest som aktiv quest (FAQ'en nævner det ikke specifikt). Det er selvfølgelig en ringe trøst da det ikke ændrer ved grundproblemet, som reelt er, at spillet fortæller dig, hvad som er en quest - meget værre IMO da quest markers kan være vage, og dermed stadig give fokus på udforskning, mens det andet altid er meget in-your-face

Mht. historien, så har de åbenbart adopteret det onde fra andre open world-spil, at man kan løse de primære quests, når man vil. Det er svært at komme uden om i et spil der gerne vil blande open world med en traditionel historiestruktur, men det vil altid hæmme historien.
SumezSumezSkrevet 19/03-15 13:43, rettet 19/03-15 13:45 
Det kan være, at jeg tager fejl, men en anden ting er - kan det passe, at du har fået dig en lille pet peeve med at skulle stikke til Skyrim, hvor end du ser muligheden, lige som du gjorde det med Halo før i tiden?

Skyrim er bare den nyeste poster boy for genren. Jeg synes overhovedet ikke jeg stikker til Skyrim, jeg er jo ret glad for spillet (selvom jeg bedre kan lide Oblivion og Morrowind), siger bare at det ikke er den retning jeg har lyst til at se Witcher gå i. Elder Scrolls gør deres ting, og ser ikke nogen grund til at Witcher bør gøre det samme, når de er det eneste der gør det andet.

Som jeg uddyber i tråden om Witcher 2, vækkede det spil virkelig noget i mig, som jeg ikke har oplevet i genren de sidste mange år. Det tegnede et billede af en virkelig spændende verden, hvor der var kælet for alle detaljerne, og man virkelig interesserede sig for figurerne og hvad de tænkte. Jeg snakkede med næsten alle i en by fordi jeg var oprigtigt interesseret i hvad de havde at sige, og ikke bare af "spilmekaniske" årsager som i meget andet man ser i genren.
Jeg synes også spillets verden i Skyrim var spændende, og lige netop mht. det politiske spil og dillemmarne det byder på, var det en klar forbedring over de tidligere spil i serien. Men det er klart at jo mere åben, og dermed også statisk, en spilverden er, jo større begrænsninger sætter det for hvad man kan gøre med den.

...så tænker jeg straks på hele borgerkrigshistorien og hvordan, man der netop kunne påvirke, hvem der skulle styre byerne og landet generelt set.

Jeg synes netop at dette er et perfekt eksempel på hvor lidt handlinger der "påvirker verden" i Skyrim rent faktisk påvirker noget som helst. :P

PS: Mht. Halo, så hold øje med min Twitch inden længe ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 19/03-15 13:45 
Tak, men ellers tak :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 07/04-15 10:14, rettet 07/04-15 10:15 
Lidt gameplay fra starten af spillet:

https://youtu.be/McI_PbjqWsg

Jeg er så klar på at udforske den verden, at jeg nok ender med at dumme mig og spille det på launch, selv om erfaringen siger, jeg burde vente til patch fire eller fem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 07/04-15 11:50 
Jeg glæder mig vildt til det. Heldigvis kommer det nok lige oveni en Destiny-udvidelse, så jeg kan vente, til der er kommet en patch eller to :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 07/04-15 23:07, rettet 07/04-15 23:08 
DLC annonceret:

“With the development of Wild Hunt coming to an end, the team has embarked upon the creation of two new really big adventures set in The Witcher universe,” says Marcin Iwiński, CD PROJEKT RED co-founder. “We remember the time when add-on disks truly expanded games by delivering meaningful content. As gamers, we’d like to bring that back. We’ve said in the past that if we ever decide to release paid content, it will be vast in size and represent real value for the money. Both our expansions offer more hours of gameplay than quite a few standalone games out there.”

Hearts of Stone will take Geralt on an all-new, 10-hour-plus adventure into the wilds of No Man’s Land and the nooks and alleys of Oxenfurt, where he’ll try to complete a contract from the mysterious Man of Glass. Caught in a thick tangle of deceit, Geralt will need all his cunning and strength to solve the mystery and emerge unscathed.

Blood and Wine, a 20-hour-plus tale that will introduce the all-new in-game region of Toussaint, will take Geralt to a land untainted by war, where an atmosphere of carefree indulgence and knightly ritual masks an ancient, bloody secret.

“While we’re offering the Expansion Pass now, we want to make one thing clear: don’t buy it if you have any doubts. Wait for reviews or play The Witcher and see if you like it first. As always, it’s your call,” Iwiński concludes.

The upcoming expansions will offer gamers new adventures, gear and foes and will feature characters both new and dearly missed -- all crafted with maximum attention to detail and quality by the joint forces of CD PROJEKT RED’s Warsaw and Cracow studios.

Hearts of Stone will premiere in October, while Blood and Wine is slated for release in the first quarter of 2016.
Both expansions will be available on all three platforms: Xbox One, PC, PlayStation 4.

http://thewitcher.com/news/view/991

Kan godt li' deres stil med ikke bare at hype det til himlen og i stedet anbefale folk der er i tvivl om at vente på anmeldelser. De forsøger at køre på at være de sympatiske, men de har nok opsparet i karma banken hos mig til det er til at holde ud :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 07/04-15 23:46 
Well, det er jo altid et positivt tegn at de stoler på anmeldelser, det tror jeg folk har savnet i skyggen på al det embargo- og preorder-helvede vi ser for tiden. Så må tiden vise om anmeldelserne har samme tillid til spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 08/04-15 12:42 
True dat
What is the Matrix?
GreaseballGreaseballSkrevet 09/04-15 21:06 
Kan godt lide at de vil lave store udvidelser, og ikke bare sådan 3 - 4 nye random missioner.
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-15 15:24 
Ny trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=nYwe_WHARdc
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 10/04-15 15:55 
Er det fordi, det er min yndlingsgenre, eller er det rent faktisk en helt sublim trailer?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-15 16:23 
Nej, det ser fantastisk ud.

Er så meget bevægelse og liv i scenerne, der er ikke noget at gøre. Bliver dag et for mit vedkommende og de kommer også til at få penge for DLC'en. Nogen gange må man bare overgive sig ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/04-15 19:19 
"Breathtaking magic!" -> *Geralt tryller en kvindes BH væk* :D

Rart at se, at der bliver lagt vægt på alt det, der gjorde de to første spil fede. Jeg kan vist ikke undgå at skulle spille det her på et eller andet tidspunkt.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 10/04-15 19:37 
Even racism!

Er det mig eller ser det slet ikke nær så flot ud som det har gjort tidligere?
Dog ikke noget jeg selv har et problem med, synes stadig det ser fantastisk ud, og glæder mig vildt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/04-15 19:44 
KillerBean2>
"Breathtaking magic!" -> *Geralt tryller en kvindes BH væk* :D

Breasttaking magic!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
enfenenfenSkrevet 10/04-15 21:44 
Ser meget fedt ud. Har dog ikke spillet de forrige.
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 22/04-15 20:59 
Her er en enkelt mission på små ni minutter gennemspillet: http://www.bleedingcool.com/2015/04/22/watch-an-entire-mission-from-the-witcher-3-wild-hunt/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 23/04-15 13:16 
Ikke en specielt spændende quest, men lækkert at se det i 60fps. Også selvom det er lidt misvisende på den officielle Xbox kanal :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 09/05-15 10:14 
Clueless Gamer spiller The Witcher 3.

"Sex on the back of a stuffed unicorn" Det ikke noget man ser i alle spil :p

Clueless Gamer: Conan Reviews "The Witcher 3: Wild Hunt"
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-15 16:08 
Anmeldelser:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1044844

Hvor er det god stil at have dem i så god tid før udgivelse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 12/05-15 16:17 
10/10 på Gamespot. Ikke dårligt for euro-jank :D

Man begynder jo næsten at tro på, at det indfrier løfterne.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-15 16:21, rettet 12/05-15 16:22 
Lyder til at være alt det open world spil næsten aldrig formår at være:

Almost every story can be gently nudged in a new direction, too, and it's endlessly fascinating to see the ramifications of your words and actions ripple out across the land. What's especially interesting is the subtlety at play. The choices you make aren't often the heavy-handed, telegraphed conundrums of, say, Fable; sometimes a simple turn of phrase in a conversation tree can unwittingly send the dominoes falling.

You might make a new friend or a life-long enemy - and, sometimes, it's not readily apparent that you've had any effect at all. Even the more obvious choices you're presented with - would you care to rescue this man from a burning building, sir, or free this dark spirit trapped beneath the earth? - can splinter the game's quest structure into strange new pieces that snap back to reveal unexpectedly ambiguous conclusions.

Ambiguity and the messiness of human life. Games have already proven that they can build and populate open worlds, even worlds as majestic and romantic and wild as this one. But this stuff is a reminder that the Witcher 3 is trying to do something different. It is trying to make an open world feel convincingly inhabited, to give it the warp and weft of narrative history. That's a pretty interesting quest, and CD Projekt is a pretty interesting adventurer, beating a path into strange and bewitching new places. The result is that this Polish studio's first open world is one of the greatest we've ever seen.

http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-12-the-witcher-3-is-a-masterpiece-of-world-building
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 12/05-15 16:22 
Euro jank er det bedste jank! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/05-15 16:25 
"one of the best RPGs ever made" ... det er vel ikke så ringe igen?

http://www.gametrailers.com/reviews/j9qz9m/the-witcher-3--wild-hunt-review
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-15 16:37, rettet 12/05-15 16:39 
Jeg er SÅ klar:

Wild Hunt’s geographical size is impressive on its own—this game is much larger than previous bragging-rights-holders like Skyrim and Grand Theft Auto V, and it feels it. That immense size doesn’t just exist for its own sake; it serves an important function in the game’s overall design and effect. Wild Hunt conjures the illusion of an actual kingdom full of actual villages populated by actual people, and through sheer size effectively conveys the feeling of wandering an endless wilderness.

http://kotaku.com/the-witcher-3-wild-hunt-the-kotaku-review-1703766283?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Twitter&utm_source=Kotaku_Twitter&utm_medium=Socialflow
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/05-15 16:45 
Ja, der er vist ikke noget at rafle om. Håber bare, min PC kan trække det nogenlunde uden at tabe pusten :)
AV Intelligent Terminal
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-15 21:08 
Gameplay og impressions fra Eurogamer:

http://youtu.be/xpHGn1a8cQM
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 13/05-15 06:15 
Bede-x>
Ikke en specielt spændende quest, men lækkert at se det i 60fps. Også selvom det er lidt misvisende på den officielle Xbox kanal :)

Mere "friskt" at de spillede PC versionen i Clueless Gamer indslaget :O
GreaseballGreaseballSkrevet 13/05-15 09:17 
Ligner mere det er Xbox One versionen de spiller i Clueless Gamer indslaget. Kunne god ikke finde nogen steder hvor der står noget hvad udgave det er. Andet end de viser et cover til XboxOne i start og slut og spiller med et Xboxone pad(som også virker på en pc ja). Men vil da mene at PC udgaven på Max settings vil se lige et hak bedre ud end end det vi ser i indslaget. Hvis man skal dømme efter tidligere klip der frigivet omkring spillet.
BeanoBeanoSkrevet 13/05-15 09:25, rettet 13/05-15 09:36 
Damien Monnier (CDP) bekræftede det på Twitter at det er PC versionen der blev spillet på trods af de viste XB1 cover to gange - eller ville det jo ikke være "friskt". Ikke at det er en unik situation, bare noget fis at det sker.

Edit: https://twitter.com/Bacon_is_life/status/596564841554386944
JmogJmogSkrevet 13/05-15 15:36 
Greaseball>
Ligner mere det er Xbox One versionen de spiller i Clueless Gamer indslaget. Kunne god ikke finde nogen steder hvor der står noget hvad udgave det er.

Det var et hint med en vognstang at de sagde 60fps :-D
GreaseballGreaseballSkrevet 14/05-15 09:24 
Nu hørte jeg ikke de sagde 60fps nogen steder Jmog. Ellers havde jeg nok ikke undret mig.
JmogJmogSkrevet 14/05-15 10:58 
Hov, sorry. Troede det var den Bede snakkede om da han nævnte 60fps.
GreaseballGreaseballSkrevet 14/05-15 18:40, rettet 14/05-15 18:40 
Aah ok. Helt i orden :)
DunwichDunwichSkrevet 25/05-15 13:41 
Det var da egentligt hurtigt, denne tråd / debat døde, specielt taget i betragtning de fine anmeldelser spillet har fået.
JmogJmogSkrevet 25/05-15 13:54 
Jeg skal helt klart have det, men vil gerne have spillet noget mere af toeren først. Når jeg er færdig er treeren bedre (pga patches) og potentielt billigere.
PapandPapandSkrevet 25/05-15 14:28 
Jeg har den installeret og klar, men er ved at kæmpe mig igennem toeren, så jeg kan tage et savegame med over. Glæder mig helt vildt til at komme i gang.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
GoodtimesGoodtimesSkrevet 25/05-15 15:23 
Jeg er godt i gang med Witcher 3, selvom jeg formentlig dårlig nok har skrabet overfladen. Spillet lader til at være mindst ligeså spækket med indhold som 2'eren, og virker indtil videre helt fantastisk.

Det sætter dog store krav til computeren.
Min maskine kunne køre 2'eren glidende i max indstillinger (alt pånær ubersampling), men kan kun lige akkurat køre 3'eren på laveste indstillinger.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/05-15 15:36 
Hvilket hardware har du i maskinen? :)
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/05-15 17:30 
Jeg er også et stykke inde efterhånden. Indtil videre er jeg blæst bag over. Det er sådan cirka alt det jeg håbede Dragon Age Inquisition ville være (men ikke var).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-15 18:23, rettet 25/05-15 20:50 
Nedenstående er med fuldt forbehold, da jeg ikke har gennemført det endnu og som altid kan den slags ændre sig løbende. Er kommet til Skellige, så har set et godt udsnit af, hvad det har at byde på..

Jeg så mig faktisk ret sur på spillet i starten. Styringen er lidt kluntet og når man er i kamp, kan det være svært at bedømme præcist, hvornår man rammer, fordi Geralt veksler mellem forskellige animationer hver gang man slår og nogle gange tager længere tid end andre. Undervandskontrollen kunne også snildt forbedres. Styringen kan sagtens tøjles af en erfaren spiller, men andre vil meget vel mærke frustrationen.

Det der dog virkelig kostede point hos mig i begyndelsen, var den enorme mængde side aktiviteter der fungerer ligesom i Ubisoft Game og selvfølgelig skæmmer oplevelsen. Kravl op i tårn.. Jeg mener, rør ved notice board og få aktiviteter af følgende slags:

- Ødelæg X monster camps
- Overvind X bandit lejre
- Ryd X forladte områder
- Befri X personer
- Find X bevogtede skatte
- Træk kraft fra X steder

Osv osv. De gentages et utal af gange (20+) og er selvsagt karakteristiske for open world design af værste skuffe. Typisk hører man udtalelser om, at man "jo bare kan springe det over" og modsat fx. Dragon Age: Inquisition er det også tilfældet, forudsat man er villig til at betale prisen. For desværre er det sådan, at nogen gange kan der faktisk ske noget interessant, mens man udfører/udforsker aktiviteterne. Så for at skippe det dårlige, er man nødt til også at miste noget af det gode, hvilket er et frygteligt valg overhovedet at stille spilleren over for.

At det så ved siden af skaber den sædvanlige kognitive dissonans, hvor plottet prøver understrege vigtigheden i at Geralt skynder sig videre, mens spilleren render rundt og laver spildtidsgøremål, er en konflikt spillet/genren åbenbart er ligeglad med..

Der er forskellige årsager til, at jeg vælger at udholde opsætningen i det her tilfælde.

1) Fraværet af levelskalering - i hvert fald på monstre, tror det er der på loot - gør, at der stadig er en vis spænding ved at gå ud til en ny crappy sideaktivitet. Man kan rent faktisk dø i Witcher 3, modsat fx Assassin's Creed, hvor man kun dør, når styringen fucker op.

2) Modsat Ubisoft Game så mindskes følelsen af at man går rundt med en indkøbsliste man skal i gennem, fordi de fastholder aktiviteterne på kortet som ukendte med et spørgsmålstegn, indtil man når der ud. Således bevares håbet om, at der måske kan være noget nyt, når man når frem. Dog håbets sejr over gusten erfaring..
Man spammes heller ikke med skinnerboks sætningen "der er nu X til næste belønning", som man konstant skal udsættes for i Ubisoft Game.

Ovenstående er det tætteste jeg kan komme på at forsvare, hvad der er elendigt spildesign. Dermed ikke sagt at det er undskyldt.

Resten er næsten altsammen godt. Der var en fare for, at open world aspektet kunne risikere at ødelægge seriens fokus på historie og den gode nyhed er, at det ikke er tilfældet. Så længe man udviser de tidligere nævnte forbehold. Quests/contracts er opfindsomme og suverænt udført og nok bedre, samt mere varierede end noget andet spil i genren. Bare vent til i oplever stemningerne i SPOILER-TEKST:
Bloody Baron og Witches in the Wood
. Også cool at ens bestiary er mere end bare "flavor tekst", men reel brugbar viden mod flere fjender.

Verdenen er gigantisk, fyldt med detaljer og liv. Spillets vindeffekt på træerne, buske og græs er overdrevet for altid at give følelsen af bevægelse og det ser i særdelshed fantastisk ud, lige når det trækker op til storm, hvor himlen bliver sort, mens solen kæmper for at trænge i gennem skyerne. Det er stemning af den slags der betyder SÅ meget for et open world spil og der er en overflod af det.

Der er en del micro management som ikke vil falde i alles interesse (vægt, reparere våben, potion brug mm.). Jeg kan sagtens se fascinationen, især på højere sværhedsgrader, hvor man grundigt skal overveje tilgangsvinklen til mange encounters. Det var dog noget som sagtens kunne gøres valgfrit med tilføjelsen af en slags hardcore mode, men det er måske hvad mods er til for..

Bedømmelse hvor jeg er nu? Afsindigt fængende. Jeg elsker det og har det oppe omkring Morrowind og Dragon's Dogma, som det allerbedste jeg har oplevet i genren, men også noget som hele tiden trues af udviklernes besættelse af at være omfattende. Håber ikke det bliver for meget i længden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 25/05-15 18:35 
Nuclear Detergent>
Jeg er også et stykke inde efterhånden. Indtil videre er jeg blæst bag over. Det er sådan cirka alt det jeg håbede Dragon Age Inquisition ville være (men ikke var).

Virker det rent faktisk Bioware-agtigt?
Jeg tror noget af det bedste, for mig, i Witcher 2 var at det er alt det ingen Bioware-spil nogensinde har været, eller forsøgt på at være - En solid historie med overbevisende figurer, interessante npc'er, tvivlsom moralitet og valg der virkelig gør en forskel, og ikke bare virker som en gimmick.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-15 18:40, rettet 25/05-15 19:13 
Det er ikke Bioware-agtigt overhovedet. Valg er ikke åbenlyst gode eller onde og man kan ikke altid forudse konsekvenserne af dem, når de foretages. Kombineret med quest-lines, der udfolder sig overraskende og til tider vender tilbage, længe efter man er gået videre, leveres der virkelig et helstøbt indtryk. Naturligvis kan det reduceres til simple forgreninger, men i konteksten er det ikke gjort meget bedre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/05-15 21:18 
Jeg er efterhånden lidt i syv sind med det her spil. Nu hvor Skyrim knækkede mig fuldstændigt, er jeg blevet en smule bange for store open world RPG'er. Det første Witcher er et af de bedste PC-spil, jeg nogensinde har spillet. Jeg er fuldstændig pjattet med det. Men jeg var ikke specielt imponeret over 2'eren :/
AV Intelligent Terminal
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-15 21:32, rettet 25/05-15 21:32 
Det er, indtil videre, vildt godt, men hvis du forsøger at pløje dig i gennem alt, tror jeg du går død i det. Med mådehold overfor sideaktiviteterne kan jeg ikke forstille mig andet, end at du kommer til at holde af det :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GoodtimesGoodtimesSkrevet 25/05-15 21:59 
KillerBean2>
Hvilket hardware har du i maskinen? :)

Core i7-860 4x2.8Ghz
ATI Radeon HD5870 1GB
8 GB RAM

Det var en ganske habil maskine i gamle dage.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/05-15 22:10 
Udviklingen går også bare ubehøvlet stærkt :D
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/05-15 22:31 
Sumez>
Nuclear Detergent>
Jeg er også et stykke inde efterhånden. Indtil videre er jeg blæst bag over. Det er sådan cirka alt det jeg håbede Dragon Age Inquisition ville være (men ikke var).

Virker det rent faktisk Bioware-agtigt?
Jeg tror noget af det bedste, for mig, i Witcher 2 var at det er alt det ingen Bioware-spil nogensinde har været, eller forsøgt på at være - En solid historie med overbevisende figurer, interessante npc'er, tvivlsom moralitet og valg der virkelig gør en forskel, og ikke bare virker som en gimmick.

Jeg synes det overgår Biowares titler på stort set alle områder (selvom jeg synes de er svære at skære over en kam). Jeg var dog nervøs for at Witcher 3 ville falde i samme fælde som Inquisition, der under overgangen til at være et decideret open world-koncept gjorde alle (stort set) side-quests til Ubi-collectathons. Det er heldigvis ikke tilfældet. Der var designet en kæmpemæssig verden som var visuelt spændende at udforske, men fyldt op med junk-quests. Her synes jeg Witcher 3 udnytter sit potentiale langt bedre.

Der er, som Bede-X nævner, nogle side-quests der går igen, men indtil nu synes jeg ikke det er særligt slemt - nok mest fordi dem der går igen er så umiddelbare: Jeg ridder forbi en bande tyve, som udfordrer mig til kamp, og jeg bruger fem minutter på at hugge dem i småstykker, og åbner en kiste med nogle gode sager - op på hesten igen, og videre til det jeg egentlig skulle.

Historierne, npc'erne og verdenen er, IMO ikke gjort bedre. Indtil videre virker valgene til at have konsekvenser, men det er svært for alvor at vide, førend anden gennemspilning.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
379 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig