X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dendy


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/03-13 17:07, rettet 20/03-13 17:10 
Jeg syntes generelt ikke at man ved ret meget om østblokken andet end de klassiske stereotyper om at alt er brunt, fuld af vodka og helt ligeglad i trafikken, men de spiller også spil.

En af de mest udbredte retro konsoller i Rusland er åbentbart den Taiwanesiske FamiClone "Dendy" som var lige så populær som Famicom var i den vestlige verden, men den kostede så bare det halve.

Dendy

Spillene på dem var selvfølgelig også bootleg versioner af Famicom spil der kom på grønne,gule og orange cartridge. De havde ofte misvisende artwork eller var hacket helt i stykker så de næsten var uspillelige.

Dendy

Grunden til at jeg hørte om den var fordi jeg faldt over nogen videoer fra en slags Russiske AVGN der kalder sig Kinaman på YouTube.

Selvom man ikke forstår hvad han siger er hans Dendy Chronicles videoer helt fantastiske og bør ses.

Start her: http://youtu.be/kne6AKyYUuM

Mere om Dendy konsollen på Wikipedia
Alf81Alf81Skrevet 20/03-13 17:56 
Åh gud... Bo, for saaataaan.
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/03-13 18:04 
Jeg syntes vi skal sende nogen til Rusland med en trillebør rubler og købe ind til et Dendy træf :D
HankyHankySkrevet 20/03-13 18:07 
Oh snap!
Mr. Mary...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OlimarOlimarSkrevet 20/03-13 19:08 
FBI med Matrix cover, så ved man bare det sparker røv.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/03-13 19:11 
Glem FBI cartridge... Double Dragon II cover med Kazuya Mishima og noget der ligner Ken Masters... Jeg er på!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/03-13 19:23 
Rusland havde også allerede Terminator 4 årevis før filmen kom... Så fremtidsagtige er de bare!

Dendy

http://youtu.be/K3f3itoyRhE
WonderboyWonderboySkrevet 20/03-13 19:26 
Der er også denne.

Dendy console
I love monster land
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/03-13 19:31 
Gad vide om det er en bootleg af en bootleg eller hvad?
BeanoBeanoSkrevet 20/03-13 19:36 
Darkbeat>
Rusland havde også allerede Terminator 4 årevis før filmen kom... Så fremtidsagtige er de bare!

Ikke nok med det, de har også spottet at Morpheus var i FBI. The Matrix får pludseligt en helt ny vinkel...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/03-13 19:50, rettet 20/03-13 20:19 
Det må have været vildt at vokse op et sted hvor det her bare var de spil man kunne få... Ikke noget med at der var nogen alternativer. Kun bootlegs hvor man ikke er helt sikker på hvad det er for et spil der er på carted.

Dendy
Dendy
Dendy
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/03-13 20:26 
Her er et afsnit med subs

http://youtu.be/uttp6EeyTP8
WehnerWehnerSkrevet 20/03-13 22:48, rettet 20/03-13 22:48 
Det ser faktisk ud til, at jeg skal en minitur til Leningrad i april :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 20/03-13 23:08 
Hvor er det bare fedt og bedst... og på alle måder brunt, bare i farver.
Hvad sker der?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/03-13 23:35 
Hvis man følge med i GameCenter CX er der en special hvor de er i Cambodia og besøger "The Russian Market" hvor de finde bootleg cartridges og en bootleg Crash Bandicoot disc der knækker i hænderne på sælgeren da hun tager den ud af pakningen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-13 00:27, rettet 21/03-13 00:29 
Hele det afsnit er så forkert og pisse sjovt :D De siger det ikke direkte, men hele afsnittet handler om udfordringen: "Arino, du bliver aldrig den bedste gamer i Japan alligevel, så hvad med at prøve at blive den bedste i et så elektronik-fattigt land som Cambodia?".
Et af de bedre afsnit og det siger ikke så helt lidt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
scavengerscavengerSkrevet 21/03-13 09:21 
Jeg har faktisk nogle af de der cartridges som jeg har købt sammen med en klonmaskine der hedder Polystation der har stjålet design, æske og det hele fra den første Playstation. Under låget er der bare ikke et CD drev, men et cartridge slot. Æsken har et prismærkat i polske Sloty, så den har nok fundet vej til Danmark dernede fra.

Hvis der er interesse for det, kan jeg godt tage den med til SSKT10.
Nemo me impune lacessit
dchangdchangSkrevet 21/03-13 10:35 
Darkbeat>

Dendy

Er jeg den eneste der næsten læser Attach a Manure School? Lyder som et ret specielt spil... :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BeanoBeanoSkrevet 21/03-13 11:25 
dchang>
Er jeg den eneste der næsten læser Attach a Manure School?

Nej :D
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/03-13 12:17 
Jeg lagde også særligt mærke til Manure delen... Det passer sikkert fint med at spillet er noget gylle. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 21/03-13 12:17 
Eller Metal Gear med hacket grafik
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 21/03-13 12:58 
scavenger>
Jeg har faktisk nogle af de der cartridges som jeg har købt sammen med en klonmaskine der hedder Polystation der har stjålet design, æske og det hele fra den første Playstation. Under låget er der bare ikke et CD drev, men et cartridge slot. Æsken har et prismærkat i polske Sloty, så den har nok fundet vej til Danmark dernede fra.

Sådan en så jeg i Tjekkiet for mange år siden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TheDukeTheDukeSkrevet 22/03-13 16:41 
AVGN + "Vittighedstimen" fra Drengene fra Angora = Win
TheDukeTheDukeSkrevet 22/03-13 17:04 
Grineren, jeg har præcis sådan et "Super Wonderful Mario" kart. Efter prismærket at dømme stammer mit eksemplar fra et arabisk-talende land.

http://www.youtube.com/watch?v=Unhavc-_WBE
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/03-13 10:19 
Her er en bedre video. Ikke lige så god billed kvalitet, men den fortæller om hvordan det er at vokse op med Dendy og så har den undertekster (soft subs... Skal slås til i Youtube menuen)

http://youtu.be/rJQr3tnjHlg


Virkelig facinerende sager og ved at se den har jeg allerede opdaget et par spil som ser kick-ass ud og som jeg ikke havde hørt om før, nemlig New Ghostbusters II og den Japanske version af Shatterhand der har cutscenes og halløj
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig