X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

How low can you go? - Nedjustering af samlingen


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-13 20:21 
Okay, jeg må efterhånden sande, at jeg er typen, der ikke får spillet nogen spil overhovedet, hvis der er for mange af dem at vælge imellem. Både mit MegaDrive og mit Master System får ikke en brøkdel af den opmærksomhed, det fortjener. Mest fordi, mine gode spil drukner i et hav af uspilleligt lort.

Så jeg har besluttet mig for, at alt det skrald, der ikke har anden funktion end at være pynt på hylderne, skal sælges pronto. I første omgang går det ud over mit MegaDrive. Men er du sindssyg, hvor er det svært! Der er rigtig, rigtig mange titler, som jeg glædeligt vil sælge uden at blinke. Der er også en pæn håndfuld, som jeg ikke vil sælge, om jeg så fik en gøb for tindingen. Og så er der alle dem, der giver mig sved på panden. Dem, der ligger i gråzonen. Jeg har ikke svært ved at vælge en 50 stykker, som skal med i graven, men så er der også en hel del, der måske vil hjemsøge mig i helvede, hvis der ikke er plads til dem i kisten.

Jeg kan virkelig ikke bestemme mig for, hvor hård jeg skal være ved mig selv. På den ene side VED jeg, at jeg kommer til at sælge ting, jeg bitterligt vil fortryde at havde gået af med. Men på den anden side kan jeg altid købe dem igen senere, og de fortjener ikke at bare skulle stå på min hylde og lave ingenting.

Nogen, der har erfaring med at luge ukrudt i samlingen?
AV Intelligent Terminal
--Skrevet 14/03-13 20:37 
Har jeg forstået dig korrekt, at du har en KOMPLET MS PAL samling, og du vil til at splitte den op :O??? NOOOOO!!!!!!

;(
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-13 20:43, rettet 14/03-13 20:59 
Ja, men hvad nytter kompletheden, når det meste af den er røv? :D

Det er nu heller ikke sikkert, at SMS'en får samme tur. Den er så meget mere uskyldig end MD'en :)
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/03-13 21:09 
Helt enig. Alt hvad der er i min samling ( kig på den her på PR) er spil jeg elske at kigge på (og spille) der går ikke en dag hvor jeg ikke kigger på min samling. Når jeg køber stort ind, sælger jeg alt det jeg ikke vil ha i samlingen. Engang i mellem sælger jeg noget fra samlingen, selv om jeg troet jeg ville beholde den. Jeg sælger alt mit atari 2600 , og noget pc duo meget snart. (Hvis man må sælge her på PR snart? Sætter jeg det op her)

Men behold kun det du spiller, eller det som gør dig glad :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
scavengerscavengerSkrevet 14/03-13 23:55 
Jeg vil gerne købe noget af alt det tilbage jeg solgte dig sidste år :-)
Nemo me impune lacessit
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/03-13 03:52 
Jeg har skam også spil der aldrig har set indersiden af en konsol, men man når det jo nok en dag... Måske...
spectrespectreSkrevet 15/03-13 07:22 
ChronoSousa>
Men behold kun det du spiller, eller det som gør dig glad :)

Det er en slam dunk det der. Jeg har aldrig forstået det fede ved en komplet samling. Det er jo bare 100vis af spil og kroner på det værste shovelware som en samling, som minimum, 50% består af.

Godt at du er kommet til fornuft KillerBean2 :D
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/03-13 09:50 
scavenger>
Jeg vil gerne købe noget af alt det tilbage jeg solgte dig sidste år :-)

Du kan også få meget mere end det. Du siger bare til :)
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/03-13 09:53 
Ja, alt andet end mine scf spil og mine Psx rpg'er + få andre undtagelser til diverse systemer kunne jeg godt være foruden.

Omvendt orker jeg heller ikke forsøge sælge det, mange af de især nyere spil er alligevel ikke en skid værd, så måske det bare ryger op på loftet og holder min 360'er med selskab.
SumezSumezSkrevet 15/03-13 09:54, rettet 15/03-13 09:55 
Det er klart det giver mest mening at begrænse sig til de spil man allerhelst vil spille. Hvorfor købe en masse spil man aldrig får spillet? Jeg kender det selv, og hvis jeg skal være fornuftig, er jeg helt klart på niveau med 1up her.

Men jeg tror jeg er nødt til at skubbe fornuften til siden, til fordel for mavefornemmelsen. Er der noget supergodt argument for at begynde at sælge dine spil? Ville det være meget slemt at beholde det? Jeg har det lidt som om at hvis man begynder at sælge ud af den slags, ender man med en dag at fortryde det. Måske ikke i morgen, eller om et år, men hvad hvis man står om fem år og ærgrer sig gul og blå over af man opgav sin samling til fordel for nogle håndører der alligevel drukner i forhold til det boliglån man sidder på?
Jeg vil som en del af min argumentation fremhæve Scavengers eget indlæg fra tidligere, til trods for at du selv også lige har quotet det:
scavenger>
Jeg vil gerne købe noget af alt det tilbage jeg solgte dig sidste år :-)

Jeg synes faktisk det er trist hver gang jeg ser folk herinde sælge ud af deres samlinger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/03-13 10:17 
Sumez>
Er der noget supergodt argument for at begynde at sælge dine spil? Ville det være meget slemt at beholde det?

AAAHHHGH! Nu begynder jeg at få kolde fødder igen :(

Måske skulle jeg bare ændre taktik. Noget med at pakke alt lortet væk og kun have det gode stående fremme. Og så lade helt være med at opsøge den komplette samling aktivt... for det er virkelig dødens pølse.

Det eneste jeg egentlig rigtig er ude efter, er at genfinde glæden ved at spille mine spil :D
AV Intelligent Terminal
--Skrevet 15/03-13 10:26 
Var det så ikke en idé kun at købe spil - fremover - som du har lyst at spille?

De gange hvor jeg har solgt ud af min samling, har jeg hver eneste gang fortrudt det efterfølgende. Nogle gange er der gået 1 år, eller 2, men jeg har altid efterfølgende ærget mig.

Herhjemme, har jeg gjort det på den måde at jeg har delt det op imellem samling, og det jeg rent faktisk bruger. Generalt bruger jeg den største del af min gamingtid på nyere konsoller. Derfor har jeg også kun disse stående fremme i stuen, sammen med de tilhørende spil. I soveværelset har jeg så et par reoler med alt mit retro, og får jeg en dag lyst til at nørde fx MD, snupper jeg den med ind i stuen, sammen med det spil jeg vil nørde.

Så idéen med at dele det op i hvad du "bruger" og hvad du har i "samlingen" er IMO ikke helt tosset :)
Spiller nu: Animal Soccer World
ElgenElgenSkrevet 15/03-13 10:28 
KillerBean2>
Det eneste jeg egentlig rigtig er ude efter, er at genfinde glæden ved at spille mine spil :D

Kan se at du allerede er tilmeldt forstående SSKT...det er den måde jeg plejer at spilleglæden tilbage på };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 15/03-13 11:45 
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, KillerBean2.
Mit tilfælde er så håbløst, at jeg ikke engang kan få mig selv til at overveje at sælge spil, som ikke bliver spillet.
Dog skal det nævnes, at jeg stort set aldrig køber spil, som jeg ikke har et ønske og en forventning om at komme til at spille. Problemet er bare, at tiden går, nye konsoller kommer til, og man drukner i dårlig samvittighed fra alle uspillede titler, som står på hylden og kigger bebrejdende. Men jeg kender godt problemet, for så orker man faktisk ikke at tage stilling til det, og så får man jo slet ikke spillet noget.
Som sagt, jeg er selv ringe til at sælge ud, og kun dubletter og de fleste sportsspil kan forlade hylden uden sved på panden. Jeg undskylder mig med at jeg yderst sjældent køber spil til fuld pris, og hvis jeg endelig gør, bliver de også spillet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 15/03-13 12:04 
Dit forbrugsmønster minder meget om mit Kenneth. Og lige nu er køen ekstra lang...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 15/03-13 16:19 
Jeg gør mig ingen forhåbninger om at spille alle mine spil. Jeg køber alle bare nogenlunde gode JRPG'er, og så supplerer jeg med shmups, fightere, og andre spil jeg finder værdige. Det er OK bare at samle :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
scavengerscavengerSkrevet 17/03-13 13:23 
Sumez>
Jeg vil som en del af min argumentation fremhæve Scavengers eget indlæg fra tidligere, til trods for at du selv også lige har quotet det:
scavenger>
Jeg vil gerne købe noget af alt det tilbage jeg solgte dig sidste år :-)

Jeg synes faktisk det er trist hver gang jeg ser folk herinde sælge ud af deres samlinger.

Killer Bean og jeg har lavet en del handler over tiden, men den sidste år var på næsten 100 Mega Drive titler. En del af dem, gav jeg kun slip på, fordi KB2 er en så dedikeret Sega samler. Derfor vil jeg nødig se dem gå til en tredjemand :-)
Nemo me impune lacessit
happyEDhappyEDSkrevet 17/03-13 19:20 
Jeg solgte alt det jeg havde tilbage sidste år til rigtig billige priser, da jeg ikke ville bruge tid på at sælge enkelvis.
Der var mange salg der var hårde at komme mig over, er sku blevet glad for det. det bedste jeg har gjort.
Nyder at bare kan spille det jeg lige har lyst til ved at bruge bibliotek og købe brugt og sælge igen når jeg ikke spiller.
Og så bliver der købt en masse dlc.håber PS4 har de fleste spil som dlc til gode priser.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/04-13 16:46, rettet 27/04-13 16:47 
Så, nu fik jeg solgt en ordentlig luns af både mit MegaDrive og mit Master System til Papand. Det føles godt. Specielt fordi pengene bliver brugt til en Taito Egret II, som kommer til at levere væsentligt mere sjov end en stor bunke spil, jeg aldrig spiller :)
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/04-13 16:53, rettet 27/04-13 16:59 
Jeg har faktisk tænk mig at gøre det samme.... Jeg vil godt komme vider med min snes samling.... Og sælge alt andet?

Nogle ideer?
Om jeg skal sætte hele lortet på ebay?
Eller bruge tid på at finde en der gider ta det hele?
(man kan se min samling her på PR)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 27/04-13 17:40 
Du får mere ved at sælge individuelt på ebay, tilgengæld kræver det også mere tid:)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/04-13 17:47 
Det hele er pakket ned, Så når jeg pakker ud igen må jeg se hvad for nogle ting som skal væk.?
(Alt før NES er solgt.Ud over vectrex)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 27/04-13 17:50 
Det er vel meget nemt, hvis det er alt andet end snes :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/04-13 18:16 
Ja eller holder mig til alt i 16bit! ?
Alt sammen er tanker lige nu...

Jeg vil bare godt vider med snes i CIB.
Som er pisse dyrt! :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
PapandPapandSkrevet 27/04-13 22:16 
KillerBean2>
Så, nu fik jeg solgt en ordentlig luns af både mit MegaDrive og mit Master System til Papand. Det føles godt. Specielt fordi pengene bliver brugt til en Taito Egret II, som kommer til at levere væsentligt mere sjov end en stor bunke spil, jeg aldrig spiller :)

Jeg har pakket alt ud og er begyndt at spille bunkerne igennem. Det er en kæmpe fornøjelse! Tak for handelen!
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/04-13 22:29 
Velbekomme ;)
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig