X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt Space Hulk spil på vej


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/03-13 06:32 
Så er der mere tur-baseret goodness på vej.
Et Space Hulk spil der ENDELIG er baseret på brætspillet er på vej og udkommer engang imellem sommer og jul. Det kommer primært til PC og Mac, men der kommer også en grafisk nedskaleret iOS version så man kan nakke genestealers på sin iPad.

http://www.rockpapershotgun.com/2013/03/01/space-hulk-preview/
nerosnerosSkrevet 02/03-13 13:29 
Yeah! Fede nyheder :D
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 02/03-13 13:33 
Ja, hvis bare det også blev udgivet på konsollerne:-(
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/03-13 13:44 
iOS er da halvvejs :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/08-13 03:10, rettet 16/08-13 03:15 
Space Hulk er ude nu og er et ganske fornuftigt lille spil. Der er nogen bugs der nok bliver rettet på et tidspunk, men det fungere godt og så er det for øvrigt Dansk produceret.

Her er et par screenshots jeg har taget:

Nyt Space Hulk spil på vej
Nyt Space Hulk spil på vej
Nyt Space Hulk spil på vej
Nyt Space Hulk spil på vej
Nyt Space Hulk spil på vej

og en launch trailer

http://youtu.be/2Eeoxz2cQ4U

Jeg er ret vild med det lille first person cam man kan se øverste hjørne af nr 2 screenshot. Det er ikke så tydligt hér, men det ligner et små-gnidret video feed lige ud af Aliens. Good stuff!
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/08-13 03:57 
Havde det gamle Space Hulk ikke også et lignende kamera, eller er det mig der husker forkert? :0
Jeg spillede mere Space Crusade på Amiga som bette dreng, og senere brætspillet.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/08-13 07:10, rettet 16/08-13 07:10 
Jo, det gamle Space Hulk var et slags FPS med 5 skærme og ikke turbaseret som det burde være. Jeg var også meget mere til Space Crusade på Amiga'en... Det er et godt spil og brutalt unfair hvis man spiller "alene" (med kun ét team) imod CPUen.
slk486slk486Skrevet 16/08-13 07:46 
Det gamle Space Hulk var umuligt på Amiga - langt bedre på Saturn. Space Crusade var en klar favorit - Aaaaaaaarg, Dakakakakaka!
j/k
SumezSumezSkrevet 16/08-13 10:26 
Hvor er det genialt at det rent faktisk ligner en spilleplade :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/08-13 19:25 
Jeg er ret interesseret, men det får godt nok en hård medfart på RPS.

RPS review?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 16/08-13 22:43, rettet 17/08-13 01:40 
Ærgeligt. Jeg elsker space hulk brætspillet og Rab har ret i sine observationer om originalen.

Hvis nogen er ude efter den her slags turn based tactics, så kan jeg på det kraftigste anbefale at spille Blue Byte's Incubation istedet. RIGTIG godt spil, med gameplay tyvstjålet og elaboreret :)
j/k
SumezSumezSkrevet 17/08-13 00:55 
Genial anmeldelse!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/08-13 20:45 
...Faktisk giver den mig helt vildt meget lyst til at spille Space Hulk nu.
Har lige fundet det frem fra gemmerne, som jeg http://www.playright.dk/forum/emne/4875-hvad-kom-ind-ad-doeren-i-dag?svarid=526281#526281]købte på loppemarket for et par år siden[/LINK]" target="">købte på loppemarket for et par år siden sammen med et par andre slemt heldige fund, og lader til at være komplet og i hamrende godt stand.
Har kigget lidt gennem reglerne, damn det her skal spilles snart...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/08-13 23:22, rettet 17/08-13 23:23 
Har også spillet brætspillet den gang i 90'erne med blyfigure og det hele. Havde også DeathWing udvidelsen. Jeg har altid været meget fascineret af spillets regler. Det er virkelig godt skruet sammen.
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 17/08-13 23:40 
Sumez>
...Faktisk giver den mig helt vildt meget lyst til at spille Space Hulk nu.
Har lige fundet det frem fra gemmerne, som jeg http://www.playright.dk/forum/emne/4875-hvad-kom-ind-ad-doeren-i-dag?svarid=526281#526281]købte på loppemarket for et par år siden[/LINK]" target="">købte på loppemarket for et par år siden sammen med et par andre slemt heldige fund, og lader til at være komplet og i hamrende godt stand.
Har kigget lidt gennem reglerne, damn det her skal spilles snart...

Tag det med på onsdag, så kan vi tage et spil.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/08-13 07:19, rettet 18/08-13 07:19 
Jeg kiggede også kigget lidt efter brætspillet online. Det genudkom i en version 3 i 2009, men åbentbart kun i et begrænset oplag, så de eneste komplette sæt jeg lige har kunne finde på nettet er sindsygt dyre.
JmogJmogSkrevet 18/08-13 12:26 
slk486>
Ærgeligt. Jeg elsker space hulk brætspillet og Rab har ret i sine observationer om originalen.

Hvis nogen er ude efter den her slags turn based tactics, så kan jeg på det kraftigste anbefale at spille Blue Byte's Incubation istedet. RIGTIG godt spil, med gameplay tyvstjålet og elaboreret :)


Ahh, incubation. Første gang jeg spillede et squad-baseret turbaseret taktikspil. Det åbnede mine øjne for en helt ny genre. Fed stemning og genialt gameplay.

Gad vide om det stadig holder i dag.
SumezSumezSkrevet 18/08-13 16:16 
Darkbeat>
Jeg kiggede også kigget lidt efter brætspillet online. Det genudkom i en version 3 i 2009, men åbentbart kun i et begrænset oplag, så de eneste komplette sæt jeg lige har kunne finde på nettet er sindsygt dyre.

Efter sigende skulle den første udgave stadig være at foretrække.

TheDuke>
Tag det med på onsdag, så kan vi tage et spil.

Fed idé!! :) Hvor længe tager et spil? Og kan vi fremskaffe et bord til det? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/08-13 20:19 
Jeg fik mig heldigvis preordered et. Kvaliteten er virkelig lækker, men gameplay har de ikke pillet meget ved, så vidt jeg kan se.

Incubation holder stadig, ja!
j/k
TheDukeTheDukeSkrevet 18/08-13 21:29 
Sumez>
Fed idé!! :) Hvor længe tager et spil? Og kan vi fremskaffe et bord til det? :P

Det er nok minimum 15 år siden jeg spillede det sidst, men jeg mener at det tager omkring 45 minutter per spil.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/09-16 10:12 
Space Hulk er ude fysisk til PS4 nu (jeg kan ikke tilføje nye versioner af spil til databasen)

Space Hulk: Ascension og Warhammer 40.000: Deathwatch kommer ligeledes også ud fysisk. Ser ud til at blive udgivet af nogen der hedder "Funbox Media" og de to sidstnævnte kan jeg kun finde på amazon.co.uk, så det kunne måske godt gå hen og blive nogen samle objekter om nogen år hvis de er så meget "under the radar"?
WehnerWehnerSkrevet 11/09-16 12:08 
Jeg rykker i hvert fald lige tråden over i 'multiplatform'.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 11/09-16 13:16 
Wow brætspillene er dyre nu. Havde jeg dog bare mine 2 set endnu var jeg blevet rig!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 11/09-16 13:21 
Jeg kan ikke finde ud af hvilke spil det drejer sig om nu?

Er det det her:
https://www.youtube.com/watch?v=4fH0rawQmQQ
Bashful Neophyte
OdinOdinSkrevet 11/09-16 13:43, rettet 11/09-16 14:11 
Nej, og heller ikke det nyligt udgivne Warhammer 40.000 Eisenhorn: Xenos.
Det er imidlertid disse tre:

https://www.amazon.co.uk/Funbox-Media-SPAP400-Space-Hulk/dp/B01H39NXMW/
https://www.amazon.co.uk/Funbox-Media-SHAP400-Space-Ascension/dp/B01H39O66O/
https://www.amazon.co.uk/Warhammer-40-000-Deathwatch-PS4/dp/B01H39O68W/

Men jeg klandrer dig bestemt ikke for din forvirring. Efter mange år med streng kontrol af deres IP og hvilke udviklere og udgivere der fik lov at bruge den, er Games Workshop vendt på en tallerken og kaster nu IP-licenser ud som flyveblade.
nerosnerosSkrevet 11/09-16 13:59 
Ja det er meget forvirrende ;-)

Tak for info ihvertfald. Jeg synes nu det jeg linker til ser yderst godt ud også, men her er nok ikke så meget brætspil mere.
Bashful Neophyte
OdinOdinSkrevet 11/09-16 14:09, rettet 11/09-16 14:13 
Tak for info ihvertfald. Jeg synes nu det jeg linker til ser yderst godt ud også, men her er nok ikke så meget brætspil mere.

Det er næsten kun positivt at det ikke ligner Space Hulk-brætspillet, synes jeg. Det har vi set nok oversættelser af.
Jeg savner virkelig et spil der dykker dybt ned i den sindssygt rige lore som Warhammer 40.000-universet har at byde på. Til dato har der ikke været et eneste spil som gør netop dét. Jeg har helt sikkert bitchet over det i forum tidligere, men hvorfor er det altid de samme to faktioner af Space Marines vs Orker eller Genstealers? Det univers er kæmpestort og der er myriader af skræmmende væsener, guder og vilde scenarier de kunne diske op med. Men nej; det ender altid med de samme to retter på menukortet: Orker eller Genestealers. Suk.

Jeg håber, håber, håber at Deathwing tør bryde ud af formen. Jeg købte Warhammer 40.000: Space Marine til 360'en i håb om, at de turde gøre noget spændende med universet i Gears Of War-formatet, men blev desværre skuffet. Selv halvvejs gennem spillet lugtede det af at der var noget godt i vente lige om hjørnet, men det kom aldrig.
WehnerWehnerSkrevet 11/09-16 15:04 
neros>
Jeg synes nu det jeg linker til ser yderst godt ud også...

Ja, den trailer ser ikke helt dum ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 12/09-16 10:44 
Jeg er sådan set enig med dig Odin men Genestealers er rimelig badass altid ;-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig