X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Assassin's Creed IV: Black Flag


Svar
BeanoBeanoSkrevet 27/02-13 11:04, rettet 27/02-13 11:23 
På rygtestadie men virker sandsynlig imo, specielt med søslagene fra AC3 i tankerne...

The next Assassin's Creed game will star a pirate assassin and be set in the early 18th century Caribbean, a slew of leaks suggest. It will be named Assassin's Creed 4: Black Flag.

Leaked artwork posted by Kotaku showed a new hooded assassin taking on a ship full of... Se hele indlægget
342 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 05/09-13 21:25 
Det er det nemlig, og sådan nogle synes jeg også, der skal være plads til.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-13 21:25 
Og der håber jeg at spillet leverer, for verdenen tiltaler mig faktisk ret meget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/09-13 21:26, rettet 05/09-13 21:27 
Hvis der er nogen der kan levere på den front er det AC-holdet. Dermed ikke sagt at det ikke er muligt at lave et spil der spiller på begge tangenter (Dark Souls ;)), men nogen gange må man stille tilfreds med hvad man får - jeg er selv ret vild efter at prøve det her :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-13 22:07 
Jeg har ikke spillet andet end etteren og toeren, men det er da gentagelse på gentagelse alt hvad du finder og foretager sig. De må godt nok ha' oppet sig med serien derfra hvis du mener det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/09-13 22:14 
Nårh ja, hvis du kun har spillet AC1+2 ved du jo alt om serien... der er intet sket siden... *host* :D
SumezSumezSkrevet 05/09-13 22:16, rettet 05/09-13 22:16 
Tja, 2'eren er vist det bedste. Men du kan nok starte klub med Azzkikr :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-13 22:17 
Tja jeg har da spurgt en del til Brotherhood og Revelations, men foruden tower defence og multiplayer er mit indtryk at der ikke er sket meget andet :)

Jeg skriver i øvrigt ikke, at serie IKKE har forbedret sig siden, jeg skriver at så må de godt nok have oppet sig :)

3'eren ser meget mere interessant ud end de tidligere i serien, men har ikke spillet det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/09-13 22:33 
Sumez>
Hvis der er nogen der kan levere på den front er det AC-holdet.

Holdet? Vel snarere en fabrik ;)
Mener de har tre AC spil (inkl 4eren) på samlebåndet lige nu.
SumezSumezSkrevet 05/09-13 23:04 
Konsolkongen>
Tja jeg har da spurgt en del til Brotherhood og Revelations, men foruden tower defence og multiplayer er mit indtryk at der ikke er sket meget andet :)

Brotherhood og Revelations må være nogle af de mest overflødige spil der nogensinde er lavet, på linje med FIFA-serien. Men det er stadig gode spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 05/09-13 23:08 
På en måde for gode til at være overflødige.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-13 23:16 
Sammenligningen med FIFA kan jeg meget godt lide :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 06/09-13 08:56 
Og præcis! Min favorit-FIFA var dengang de indførte 50 spillere på banen, cirkulære mål med 2 målmænd hængende i bungie-snor, og håndvåben naturligvis.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/09-13 14:56, rettet 06/09-13 14:59 
Sumez>
Men du kan nok starte klub med Azzkikr :)

Great minds think alike :)

Wehner>
På en måde for gode til at være overflødige.

Langt fra.

Beano>
Nårh ja, hvis du kun har spillet AC1+2 ved du jo alt om serien... der er intet sket siden... *host* :D

Det er jo netop det der ikke er?

*Hint* et nyt våben/drabsmetode =/= serien har udviklet sig.
WehnerWehnerSkrevet 06/09-13 15:21 
Livet er for kort til at diskutere Azzcreed med Azzkikr.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/09-13 16:21 
http://www.youtube.com/watch?v=x46TBVfLGbM
slk486slk486Skrevet 12/09-13 18:25, rettet 12/09-13 18:27 
Lidt grafikmotor gejl.

http://www.youtube.com/watch?v=D4TZdt5DuuI

Har sgu svært ved at vælge mellem Watchdogs og Black Flag som første indkøb.
j/k
SumezSumezSkrevet 12/09-13 19:01 
Jeg er slet ikke i tvivl :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/09-13 19:10 
Heller ikke her, men Urhundene skal også spilles ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/09-13 12:44 
Der kommer for øvrigt også en HD udgave af Assassin's Creed: Lady Liberty (Eller: Assassin's Creed Liberation, som er den lidt kedeligere vestlige titel) til PS3.

Det er Vita spillet der har fået en makeover og nogen ekstra ting.

http://www.youtube.com/watch?v=Jj810dk4iaI
slk486slk486Skrevet 14/09-13 10:45 
@Sumez, Beano: Begrundelser?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/09-13 12:30, rettet 14/09-13 12:30 
Primært setting og omfang. Ser bare mere indbydende ud.
slk486slk486Skrevet 14/09-13 13:49 
Altså Black Flag?
j/k
silverstarsilverstarSkrevet 14/09-13 14:11 
Den måde de simulerer havet, bølger og farver i vandet ser godt nok fedt ud.
Så håber jeg bare at de omsider får bedre styr på historien i spillene, jeg har altid synes at fremtidsdelen af den var tåbelig og påklistret, jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de ikke bare holder sig til at fortælle en "gammel" historie fra den tid primær-historien foregår i.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 14/09-13 15:57 
slk486>
Altså Black Flag?

Ayyii, Sir
slk486slk486Skrevet 14/09-13 21:24 
Jeg ville så gerne de smed Desmond så langt væk at han aldrig kunne finde hjem. Ikke alene finder jeg karakteren ustyrligt irriterende, men sekvenserne ødelægger også fuldstændigt indlevelsen :(
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/09-13 21:26 
Desmond er ikke med i GTA4.. so there...
slk486slk486Skrevet 14/09-13 22:08 
Nej, men Niko er også et skvadderhoved ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/09-13 22:14 
Jøsses...og jeg har ikke engang drukket!... AC4 naturligvis :D

For mange open world spil dammit...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-13 23:57 
Det var jeg ikke klar over. Hvis han ikke er med hænger historien altså slet ikke sammen med resten af serien? Det ser jeg kun som et kæmpe stort plus, da jeg nok aldrig kommer igennem den røvkedelige toer og sjovt nok heller ikke gider tage serien op ved treeren, da jeg så mangler dele af historien (lige meget hvor ringe den så end er :) ).
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 15/09-13 10:31 
@Beano: I know :D

Men er der så ikke bare et nyt moderne kvaj, eller har de minimeret Animus fis?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 15/09-13 10:41 
Der er stadig moderne setting men skulle være nedtonet og for det meste frivilligt...

http://www.shacknews.com/article/80152/the-modern-day-story-of-assassins-creed-4-is-optional
slk486slk486Skrevet 15/09-13 10:47, rettet 15/09-13 10:48 
Dejligt, men da de moderne sekvenser stadig er der, håber jeg ikke de bryder indlevelsen alt for meget.
j/k
SumezSumezSkrevet 17/09-13 16:28 
Personligt kan jeg godt lide de små afbræk det giver.
Watch Dogs ligner et spil som alle andre, forklædt med store ord. AC4 er måske ikke på forkant her, i og med at det er nr 4 i en serie, men det er en serie jeg kan lide, og 4'eren ligner et friskt nyt tiltag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/09-13 09:22 
Oh no:

http://www.vg247.com/2013/09/23/assassins-creed-4-black-flags-modern-day-setting-ushers-in-a-new-age/

Suk... Gå nu bare væk med jeres matrix.
j/k
SumezSumezSkrevet 23/09-13 09:38, rettet 23/09-13 09:43 
Deres Matrix, hvad mener du?

Jeg må være mindretallet der var ret vild med Desmond-delen, og den måde plottet falder sammen på tværs af århundreder (og årtusinder).
At indlemme en person uden nogen "bleeding"-forbindelse til Kenway kan jeg slet ikke se hvordan giver mening i forbindelse med seriens plot (og den der "sjette sans"-ting, det omdrejer), men de kan forhåbentlig skrive sig ud af det uden at tage alt for mange skridt længere ud hvor de ikke kan bunde..

Er først lige kommet igang med AC3, som jeg har ladet ligge og samle støv i lang tid pga. de lunkne anmeldelser, og har hurtigt måttet konkludere at det var en dum idé. Er helt vild med den måde historien er fortalt, og hvor gennemførte figurerne er. Der er eddermaneme kælet for detaljerne i det spil, og det er den slags jeg gerne så konsekvent være ensbetydende med udtrykket "AAA", på tværs af udviklere. For min skyld måtte de gerne droppe hele "action"-delen og lave serien til et adventurespil eller "interaktiv film" propfyldt med NPC'er med spændende dialog. :)

BTW - _Major_ AC3 spoilers i den artikel :( Det måtte de gerne ha' advaret om
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/09-13 09:45 
Jeg mener bare deres Animus - computersimulering - matrix. Det ødelægger indlevelsen for mig. Jeg har ikke noget imod plottet som sådan, der til tider har været fantasifuldt nok, men de moderne brud... Det hjælper selvfølgelig heller ikke at jeg ikke kunne holde Desmond ud :)
Lur mig om der ikke er en eller anden "chokerende" forbindelse imellem dem alligevel :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 23/09-13 10:54, rettet 23/09-13 10:55 
Sumez>
Jeg må være mindretallet der var ret vild med Desmond-delen, og den måde plottet falder sammen på tværs af århundreder (og årtusinder).

Jeg vil ikke sige at jeg er direkte vild med det, men kan godt li som variation og syntes ikke det har hæmmet de AC spil jeg har spillet. Så det generer mig ikke hvis de bliver ved med at have den del med - bare udviklerne ikke går amok med det og fokusset er i fortiden :)


Sumez>
Er først lige kommet igang med AC3, som jeg har ladet ligge og samle støv i lang tid pga. de lunkne anmeldelser, og har hurtigt måttet konkludere at det var en dum idé. [...]

Godt at høre for jeg syntes anmeldelserne var lidt for hårde og spillet var en lækker spiloplevelse. Tror at det fik en halv-hård medfart primært fordi anmelderne kun spillede en fejlfyldt version og der kom en day 1 patch der fixede det meste. Den brøler man bebrejde Ubisoft men isoleret set, er spillet fortræffeligt.
SumezSumezSkrevet 23/09-13 11:59 
slk486>
Jeg mener bare deres Animus - computersimulering - matrix. Det ødelægger indlevelsen for mig. Jeg har ikke noget imod plottet som sådan, der til tider har været fantasifuldt nok, men de moderne brud... Det hjælper selvfølgelig heller ikke at jeg ikke kunne holde Desmond ud :)
Lur mig om der ikke er en eller anden "chokerende" forbindelse imellem dem alligevel :)

Jeg kan bare godt lide idéen om tid som en "flad dimension" fremfor den fremadgående strøm, og AC-seriens håndtering af den idé har trods tendenser til "wtf japan"-agtige slutninger holdt sig ganske pæn, uden at bevæge sig for meget ud i technobabble og krumspring ("der er meget i verden vi slet ikke kan forstå" er den pæne udgave af "a wizard did it").
Jeg synes at de indtil videre har været gode til at blande fortællingerne så den enkelte forfaders historie holdes separat og spændende samtidig med at den fungerer i samspil med det overordnede precursor/eden/jordens ødelæggelse/gud-tema, så jeg kan ikke se noget problem i at de holder fast i begge. Animus fungerer også som et fint handwave for det computerspils-interface vi ser, når vi spiller som en af Desmond's forfædre (bemærk at der intet HUD er når man spiller som Desmond :)).

Black Flag ville sikkert fungere fantastisk som et selvstændigt piratspil, men en af de ting der har imponeret mig ved AC-spillene har hele tiden været deres alsidighed, og der er noget virkelig imponerende ved at skifte mellem søslag på havet, en 1700-tals opera, det amerikanske vildnis, og nutidens New York, altsammen i samme spil. Så længe man kan holde fast i den røde tråd.
Derudover har Desmond-delen altid været en utroligt lille del af spillene, og som regel opsat sådan at den kan fint kan ignorere og tildels skippes, hvis man ikke har interesse i den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/09-13 12:04, rettet 23/09-13 12:06 
Beano>
Tror at det fik en halv-hård medfart primært fordi anmelderne kun spillede en fejlfyldt version og der kom en day 1 patch der fixede det meste. Den brøler man bebrejde Ubisoft men isoleret set, er spillet fortræffeligt.

Den patchede udgave jeg spiller er nu også utroligt fyldt med fejl, og jeg er allerede, på ca. 5-6 timer stødt på fem forskellige decideret game-breaking bugs, der i over halvdelen af tilfældende har medført genstart af konsollen, og i resten et "restart from checkpoint".
Synes også styringen er blevet en tand mere ustyrlig, hvilket til dels nok skyldes at jeg spiller på WiiU, og ikke er vant til knapperne, og til dels det faktum at man ikke længere skal trykke to knapper for at klatre, men kun den normale løbeknap, hvilket medfører at man kommer til at klatre op på alle mulige ting man ikke gider.
At der stadig ikke er nogen "kravl ned fra lav afsats"-knap gør det kun endnu mere kikset at se på når man uden held kegler rundt på diverse stakitter lige ved siden af en høstak mens en hel hær af rødfrakker er ved at opdage hvor man er henne >_>


Mit forslag til en løsning: I stedet for en enkelt "freerun" knap, så hav to knapper - én der søger opad (eller ligeud, via korte hop), og én der søger nedad (eller efter gemmesteder), begge med samme "high profile"-funktionalitet som den nuværende freerun...
Men der er nok en god grund til at de ikke allerede har implementeret det, som jeg bare ikke kan tænke på...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/09-13 12:11, rettet 23/09-13 12:13 
Der er jo ingen der køber Ass Creed for nutidsdelen, der ikke bidrager med noget som helst til gameplay, men fungerer som fortællerstemme og binder "kapitlerne" sammen. De kunne sagtens holde en rød tråd ved blot at være forskellige assassins i forskellige aldre uden nutidsdelen. Samtidigt giver det mig netop følelsen af at jeg i virkeligheden kun kan bevæge "mig" fra A-B, fordi historien allerede er skrevet.

Ideen ville fungerer langt bedre i en film/bog (i øvrigt hovedrystende forbipasseret chance at misse i den første) som reveal. Stop mens legen er god (for et par spil siden) og fokuser på det der er fantastisk ved spillene - afspejling af spændene tidsaldre, med tyk atmosphere og ekstravagante snigmord.

Det er vel næppe nødvendigt at bemærke det selvfølgelig er min holdning? ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 23/09-13 12:17, rettet 23/09-13 12:18 
Sumez>
Den patchede udgave jeg spiller er nu også utroligt fyldt med fejl, og jeg er allerede, på ca. 5-6 timer stødt på fem forskellige decideret game-breaking bugs, der i over halvdelen af tilfældende har medført genstart af konsollen, og i resten et "restart from checkpoint".

Ok, vildt... jeg stødte kun på een freeze-fejl i min gennemspilning (30+ timer) på PS3 udgaven med day 1 patch.
SumezSumezSkrevet 24/09-13 10:24 
slk486>
Det er vel næppe nødvendigt at bemærke det selvfølgelig er min holdning? ;)

Næhh, som jeg har udtrykt i flere indlæg, er min holdning stik det modsatte. At sige at "ingen køber Ass Creed for nutidsdelen" er nu en rimelig voldsom udtalelse, især på baggrund af at jeg blot to indlæg over dit, har redegjort hvorfor -jeg- synes at nutidsdelen i Ass Creed er vigtig, og bestemt en af grundende til at jeg køber det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/09-13 10:44 
Jeg er helt med på du mener nutisdelen er en vigtig del af historien, men du kan ikke overbevise mig om der er nogen der køber AC for at rende rundt og lave mere eller mindre arbitrære ting, som Desmond. Det er ligegyldigt gameplay :)
j/k
SumezSumezSkrevet 24/09-13 10:50, rettet 24/09-13 10:51 
Beano>
Ok, vildt... jeg stødte kun på een freeze-fejl i min gennemspilning (30+ timer) på PS3 udgaven med day 1 patch.

Udover de konstante fejl (oplever også tit fjender der forsvinder eller dukker op ud af ingenting (rimelig problematisk i forbindelse med en stealth-mission), er det det uforsvarligt højnede fokus på nærkamp med ufatteligt mange fjender, der "ødelægger" spillet for mig, og jeg forstår på den baggrund godt hvorfor AC3 har fået så lunkne anmeldelser.

For mig -behøver- det ikke være et stealth-spil, men der er virkelig mange missioner der slet ikke kan løses med stealth, og konsekvensen er tit et kæmpe-slagsmål med 10-20 soldater, hvilket virker uforholdsmæssigt voldeligt og drabeligt i forhold til seriens (og assassin-ordenens) udgangspunkt. At de intet har gjort for at gøre nærkampssystemet tilnærmelsesvist sjovt, hjælper ikke på det. Havde det i det mindste været det, ville det have været nemmere at sluge, men når de nu ikke har, måtte de gerne gøre som de har gjort hidtil, og holde slagsmål med fjenderne til at være en "straf", konsekvensen når man fejler sit stealth.
Det håber jeg i stor grad at de har forbedret i 4'eren! Det giver mening i forbindelse med den nye hovedperson at der er flere direkte konfrontationer uden stealth, men i den sammenhæng håber jeg virkelig at kampsystemet har fået en god og grundig overhaling.

Til gengæld synes jeg som nævnt at præsentationen og detaljegraden i spillet er så flot og imponerende, at det er værd at spille spillet for. Det er en virkelig, virkelig levende verden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/09-13 10:52 
slk486>
Jeg er helt med på du mener nutisdelen er en vigtig del af historien, men du kan ikke overbevise mig om der er nogen der køber AC for at rende rundt og lave mere eller mindre arbitrære ting, som Desmond. Det er ligegyldigt gameplay :)

Der er mange ting man ikke "køber spillet for", det er helheden er fungerer. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 24/09-13 11:10 
Men ville et AC-spil sælge en eneste kopi mindre, hvis de fjernede nutidsdelen?

Klart nej.

Når folk snakker om et AC-spil så snakker de om hvor fedt det er at rende rundt i Venedig, Rom, Konstantinopel etc. Ved AC4 har al snak handlet om, hvor fedt det bliver at være en pirat og sejle Caribien tynd.
slk486slk486Skrevet 24/09-13 11:17 
^ Ja, fin måde at udtrykke det på.

Jeg har ikke læst eller talt med en eneste, der udtrykte begejstring for en eller anden Desmond sektion.
j/k
SumezSumezSkrevet 24/09-13 11:23, rettet 24/09-13 11:24 
Det ville helt klart fjerne en del af substansen ved spillet (igen, læs nu det indlæg hvor jeg redegør for hvorfor jeg synes nutidsdelen er vigtig!). Hvorvidt det sælger mere eller mindre er vel irrelevant? Hvis kvaliteten af et spil skulle udregnes på baggrund af hvor godt det sælger, ville det stå virkelig sørgeligt til.


Rent bortset fra det, kan jeg sagtens forestille mig at nutidsdelen passer ret godt ind i deres forretningsstrategi (jeg tror nok udviklerne brænder for historien, men de skal jo også kunne sælge konceptet til CEO'erne) - ved at have en enkelt fortløbende historie, gennem alle spillene i historien, skaber de helt klart større kundeloyalitet, ligesom du som forbruger har mindre lyst til at skippe et kapitel i serien. Går du f.eks. direkte fra AC2 til AC3, uden at have spillet det to "masseproducerede" filler-spil der lå imellem, vil historien ikke give nogen mening. Det er nok ikke tilfældigt at hver eneste AC-spil siden 1'eren har sluttet med en massiv cliffhanger i forbindelse med nutids-delen. :)

Jeg synes også det er en utroligt stærk fortællermæssig styrke at have, især i forbindelse med spilproduktion (eller enhver form for serie), at kunne afslutte en historie i hver enkelt kapitel -samtidig- med at man har en fortløbende historie, man kan bygge op over hver iteration.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/09-13 11:24 
slk486>
Jeg har ikke læst eller talt med en eneste, der udtrykte begejstring for en eller anden Desmond sektion.

Nej, det er klart, hvis du vælger at ignorere det når folk gør det ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/09-13 11:30 
Ha ha :) Jeg har ikke set du har udtrykt begejstring for dem, bare forklaret at du synes de er vigtige - der er forskel. Tager jeg fejl?

Som jeg skrev tidligere kunne de sagtens holde den samme røde tråd uden at trække spilleren helt ud af spillet for at give lidt baggrundsinfo og spilde tiden med at gå fra Animus til en seng og tilbage igen (groft sagt).
j/k
342 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig