X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS4-lancering


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/02-13 23:09, rettet 21/02-13 23:11 
Vi mangler en PS4 tråd.

Hvad med en preorder af konsollen ?
http://www.shopto.net/video%20games/ps4/PS4HW00-playstation-4-console :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
2'589 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 23/10-14 21:46, rettet 23/10-14 21:47 
Update 2.0 frigives på tirsdag.

Info fra sidste uge om yderligere features:
http://blog.eu.playstation.com/2014/10/16/expect-ps4-system-software-2-00
BeanoBeanoSkrevet 25/10-14 06:32 
Share Play demo

http://youtu.be/ocJeVjGIFfY
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-14 18:36 
Bliver spændende at prøve :)

Også super lækkert at der nu kommer custom music. Dog ikke så fedt at man skal lade USB-stick/HDD sidde i maskinen for at bruge det. Her kunne de virkelig godt ha' smidt et par porte på bagsiden af maskinen så det ikke skæmmede fronten.

Jeg ved nok hvad jeg skal udsætte min maskine for så snart garantien er udløbet... :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/10-14 19:03 
Til den tid er DLNA streaming forhåbentligt kommet alligevel ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-14 19:52, rettet 25/10-14 19:53 
Haha ja det kunne også være en løsning :D

Hvis den understøtter mp3, så understøtter den vel også helt automatisk mp3 V0, altså variabel bitrate?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/10-14 20:03 
Ingen anelse, det har de svjv ikke specificeret. Så du må prøve det på tirsdag :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-14 20:35 
Jeg mener at de normale mp3 encoders plejer at understøtte den slags. Så det håber jeg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 26/10-14 02:52 
Beano>
Til den tid er DLNA streaming forhåbentligt kommet alligevel ;)

Eller bare bruge en Xbox one til multimedia :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-14 02:59 
Hvad hjælper det når man gerne vil bruge sin musik i sine PS4-spil? :)

Er Xbox One stadig mega træls hvad dette angår; Skal man have musik-appen pinned i siden af skærmen før det virker. Eller har de rettet det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/10-14 06:53, rettet 26/10-14 06:54 
3of19>
Beano>
Til den tid er DLNA streaming forhåbentligt kommet alligevel ;)

Eller bare bruge en Xbox one til multimedia :)

Stor strømslugende kasse bare for det? Nej tak. Kunne aldrig finde på at bruge en konsol til multimedie stuff i dag, håbløs løsning når jeg allerede har XBMC der er langt bedre på alle fronter. Vil bare have mulighed for nem adgang til egen musik i enkelte spil. Video og photos er jeg fløjtende ligeglad med på en konsol.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/10-14 16:03 
Her er en video med de nye features i 2.0.

https://www.youtube.com/watch?v=n8j90KcOX64
BeanoBeanoSkrevet 27/10-14 16:36 
PS App'en får også en overhaling, forhåbentligt landscape support på iPad :)
BeanoBeanoSkrevet 28/10-14 07:07 
PS App'en er opdateret til 2.0 på iOS. Nydeligt nyt layout og landscape-mode også.
BeanoBeanoSkrevet 28/10-14 10:16 
Så skulle 2.0 opdatering være oppe, ca. 218MB.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-14 10:53 
Fik lige set videoen Bo linker til. Ser virkelig ud til at de har oppet sig med denne update. Glæder mig til at prøve den senere :)

Det skal heller ikke være negativt brok det hele ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/10-14 14:53, rettet 28/10-14 14:55 
USB Player virker fint - understøtter også m3u filer (playlists) men har ikke nogen MP3 V0 filer at teste med.

Men vist ret buggy (surprise) update. Rest Mode (ny navn for Standby Mode) går nogen gange i ged for nogle og maskinen skal koldstartes. Jøsses.

Den opdaterede Library funktion er ok men vil stadig klart foretrække foldere. Sortering i Library huskes pr. kategori hvilket er praktisk, men man kan ikke fjerne demoer og betaer fra listen. Dumt.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/10-14 15:56 
Prøvet lige share play. Men skal ha en god upload. Før det virker!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 28/10-14 18:48, rettet 28/10-14 18:49 
Fik anbefalet at lave en "rebuild database" via Safe Mode og det ser ud til at løse mit problem med Rest Mode efter ca. 10 reboots. Moderne gaming, yay :D

Kan man ikke vente på at themes kommer op i EU Store, kan der hentes tre gratis på den japanske. Nemmest at logge ind på ens japanske konto (på PS4) og finde dem via [Settings] -> [Themes] hvor der er et direkte PSN Store link. Toro temaet som blev vist ifm. TGS koster desværre penge, æv :(
BeanoBeanoSkrevet 28/10-14 19:40 
Whoa...

Kopiering til USB stick er blevet meget hurtigere. 1GB video capture der ca. tog 2 min. før, tager nu ca. 20 sekunder. Nice!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/10-14 20:48 
Psn nede igen! :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
WehnerWehnerSkrevet 28/10-14 20:50 
Ja, det har kørt ringe hele dagen, men jeg kan slet heller ikke komme på nu. Vi har ellers Destiny-raid nu :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/10-14 21:06 
Osse her, 2 kom aldrig på (pga psn) og efter 1 time skaffet vi 6. Og så gik servern ned >< og bagefter kunne jeg ikke spille i fireteam. Ingen plus pga psn.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 30/10-14 12:29, rettet 30/10-14 12:30 
Nå men mine problemer med rest-mode (pausetilstand) var åbenbart ikke ovre. Begynde at fryse igen i går, flere gange. Åbenbart et udbredt problem men ikke alle som render ind i det.

Forsøgte at nulstille system indstillinger, rebuild dabase og endda geninstallere updaten via safe-mode, men intet hjalp og det blev ved med at ske.

Men tror jeg har fundet en workaround: slå "automatisk upload & download" fra i settings. Min teori er at systemet ifm. rest-mode forsøger at uploade nye/ændrede save games som fejler og får systemet til at hænge.
Jeg har i hvert fald ikke oplevet problemet siden jeg slog det fra.

Så hvis der er nogen her som har samme issue, prøv at slå det fra.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-14 00:09, rettet 01/11-14 00:12 
For helvede da også.

Havde købt Wolfenstein i dag. Smider det i maskinen og ser at der er en update på over 5GB. Nej om jeg gad, så jeg satte maskinen i Rest Mode og satte mig til at løse nogle PC-problemer i stedet. Nu flere timer senere kommer jeg tilbage og ser at den ikke har downloadet en skid, for de har valgt at nulstille ens indstillinger for standby. Jesus Christ, så ryd da hellere hele harddisken så vi ved at vi skal ændre indstillinger igen :(

Halvanden time går der så endnu før jeg kan spille. Tænk hvis jeg var født med fugt nok i knoppen, til at downloade mine spil digitalt også. Så var det dobbelt op på øv...

EDIT: Og hvor provokerende er det ikke at den først tjekker for, og downloader updates når man første gang starter spillet op. Så skal man lukke ned > installere update > starte igen. Kunne det ikke gøres smartere mon?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 01/11-14 00:27 
Ja, jeg har flere gange undret mig over at patch-tjek/download ikke trigges af at man sætter skiven i. Det ville ellers have givet fin mening.
BeanoBeanoSkrevet 01/11-14 00:41, rettet 01/11-14 00:46 
Jeg blev spurgt efter rest-mode indstillinger efter 2.0 installation.

Du kan sagtens spille uden at hente updaten først, det gjorde jeg selv. Så genstarter du bare spillet når den er klar. Logisk nok at updaten ikke installeres mens du spiller det.

Spil updates checkes og installeres i baggrunden hvis det er slået til. Dog kun i rest-mode hvis man er PS+ medlem. Check om det måske bare er slået fra i settings.

Jeg oplever forresten stadig elendig download hastighed siden 2.0 - konsekvent ca. 20-25% hastighed af det jeg fik før.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-14 01:02 
Du kan sagtens spille uden at hente updaten først, det gjorde jeg selv. Så genstarter du bare spillet når den er klar. Logisk nok at updaten ikke installeres mens du spiller det.

Jeg gider bare ikke spille noget når jeg ved der er patch til det, hvis nu noget fucker up mens man spiller :)
Jeg ved godt at den ikke kan installere imens man spiller. Det jeg mener er bare at jeg synes det er dumt at den ikke starter med at hente updates med det samme man sætter skiven i. Tit er det updates på ganske få megabytes, så man skal genstarte spillet med det samme alligevel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-14 01:07 
Jeg er ikke sikker på hvad maskinen laver nu. Den står og blinker orange og controlleren tændt (muligvis noget jeg lige har gjort), men maskinen tænder ikke. Er det fordi den er ved at installere updaten? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/11-14 01:08 
Du er rendt ind i samme problem som mig, og mange andre :(
BeanoBeanoSkrevet 01/11-14 01:10 
Konsolkongen>
Jeg gider bare ikke spille noget når jeg ved der er patch til det, hvis nu noget fucker up mens man spiller :)
Jeg ved godt at den ikke kan installere imens man spiller. Det jeg mener er bare at jeg synes det er dumt at den ikke starter med at hente updates med det samme man sætter skiven i. Tit er det updates på ganske få megabytes, så man skal genstarte spillet med det samme alligevel.

Enig man kan dog checke for update manuelt uden at starte spillet i 2.0.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-14 01:10 
Jeg er på ingen måde overrasket.

Hvad gjorde du for at komme videre herfra? Trak du strømmen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-14 01:11 
Beano>
Enig man kan dog checke for update manuelt uden at starte spillet i 2.0.

Okay det er altid noget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/11-14 01:11 
Det må du aldrig gøre. Hold powerknappen inde i 10-15 sekunder.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-14 01:15 
Værste fald skal den vel bare rebuilde database? Jeg er kommet til at trække stikket masser af gange mens den stod i standby uden der skete noget :) Men jeg prøver at holde knappen inde. Jeg går ud fra at den så ikke har downloadet en skid imens alligevel.

PS4 er en maskine af lort. Men det er meget sjovt når det virker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/11-14 01:17, rettet 01/11-14 01:19 
Det er blevet anbefalet at en database rebuild, setting reset og evt. geninstallation af updaten via safe-mode kan afhjælpe rest-mode problemet, men hjalp ikke for mig.

Som workaround slog jeg automatisk upload/download fra og har ikke haft problemet siden.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-14 01:18 
Det må jeg også hellere lige gøre. Tak for tippet :)

Til min store overraskelse så havde den sgu downloadet og installeret updaten (siger den i hvert fald). Så det var da dejligt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/11-14 01:22 
Super ;)

2.0 updaten skulle have haft lidt ekstra tid i ovnen for det er noget juks de har sendt ud. Jeg er glad for de nye features som der trods alt er mange af, men overhovedet ikke holdbart at den kan fryse i rest-mode.
BeanoBeanoSkrevet 01/11-14 01:29 
Har forresten også fået løst youtube problemet. Måtte slette PSN godkendelse på min Google konti, og så linke konti igen fra konsollen. Åbenbart gået kludder i registreringen første gang.
3of193of19Skrevet 01/11-14 10:45 
Har Sony ikke beta tests til deres systemupdates?!
BeanoBeanoSkrevet 01/11-14 12:15 
Kun internt. 2.0 er open beta, uofficielt :O
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-14 19:54, rettet 04/11-14 19:55 
Plus titler i december og januar:

Beyond that, in December we’re adding Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition and Secret Ponchos to PS4′s IGC line up. Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition is the first AAA Blu-ray title to join the Instant Game Collection for PS4, and we think you’re going to love it. Then in January, we’re adding inFAMOUS First Light and The Swapper for PS4. We will still add DRIVECLUB to the PS Plus line up when it becomes available.

So, to recap:

December
Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition
Secret Ponchos
More TBC

January
inFAMOUS: First Light
The Swapper
More TBC

http://blog.eu.playstation.com/2014/11/04/playstation-plus-november-content-update-little-something-extra/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 04/11-14 20:10 
Injustice og Secret Ponchos, yay. First Light var i "ser interessant ud men ikke nok til at jeg vil købe det"-kategorien, så det er helt perfekt at få det via plus.

Swapper har jeg, men fremragende titel. Crossbuy, så det burde være både PS4 og Vita-ejere, der får det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/11-14 20:14 
Injustice understøttede ikke sticks, vel? :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/11-14 10:19 
Update 2.01 rulles ud nu, skulle fixe problemerne med rest-mode.
BeanoBeanoSkrevet 05/11-14 16:46 
2.01 ser ud til at fixe mit rest-mode problem. Har anvendt rest-mode 6-7 gange uden problemer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-14 18:54 
Fedt :) Det var hurtigt at de rettede den fejl.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/11-14 19:12 
Og det skulle lige passe andet ;)

Bortset fra den sjuske-brøler er 2.0 ellers rigtig nice. Kom så med det LBP theme... :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-14 19:15 
Ja de har virkelig rettet og tilføjet flere ting end jeg havde regnet med. Så jeg er glad nok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/11-14 19:19, rettet 05/11-14 19:23 
Ja, jeg ser dog gerne foldere i nærmeste fremtid. Burde altså ikke være så svært...

Edit: Mht. share-play, lusket at Advanced Warfare og Minecraft blokerer det. Bliver interessant at følge hvordan den feature bliver modtaget hos udgiverne.
JmogJmogSkrevet 09/11-14 23:10 
Konsolkongen>
Du kan sagtens spille uden at hente updaten først, det gjorde jeg selv. Så genstarter du bare spillet når den er klar. Logisk nok at updaten ikke installeres mens du spiller det.

Jeg gider bare ikke spille noget når jeg ved der er patch til det, hvis nu noget fucker up mens man spiller :)
Jeg ved godt at den ikke kan installere imens man spiller. Det jeg mener er bare at jeg synes det er dumt at den ikke starter med at hente updates med det samme man sætter skiven i. Tit er det updates på ganske få megabytes, så man skal genstarte spillet med det samme alligevel.

Jeg læste lige på Neogaf at det faktisk er muligt manuelt at initiere patches uden at starte spillet. Marker spillet og tryk på option-knappen, så kan man søge efter opdateringer.
2'589 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig