X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS4-lancering


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/02-13 23:09, rettet 21/02-13 23:11 
Vi mangler en PS4 tråd.

Hvad med en preorder af konsollen ?
http://www.shopto.net/video%20games/ps4/PS4HW00-playstation-4-console :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
2'589 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-14 21:57 
Jeg håber stadig på Yakuza 5 :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 01/09-14 22:44 
God damn it. Husk mig ikke på det. Solgte spillet virkelig så dårligt at de ikke engang kunne lave en barebone text translation som med 4?

Og hvad med zero så?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-14 22:45 
Jeg tror nok at spillet har været uhyre succesfuldt i Japan. De sælger ikke nok i vesten :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 01/09-14 22:49 
But we dont ask for much. Bare barebones localization.

Fuck markedet i vesten hvis den ikke engang kan supportere nok solgte kopier til det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-14 23:09 
Fuldstændig enig. Og det er jo ikke fordi spillene bliver dårligt modtaget. Tværtimod er den generelle mening i vesten at det er skide gode spil :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 01/09-14 23:23 
Det er godt nok utroligt at SEGA bare har givet op på deres måske eneste big budget serie udenfor Japan når der er så mange super niche Japanske udvikler der stadig oversætter deres spil med glæde.
Bede-xBede-xSkrevet 01/09-14 23:39, rettet 01/09-14 23:51 
Konsolkongen>
Bede-x>
EDIT: Tror ikke alle titlerne blev nævnt på selve konferencen, men måske kun "omkring" den. Er lidt usikker da jeg ikke selv har set den endnu :)

Der mangler Phantasy Star Nova :) Blev helt hyped da de startede traileren og så at Tri-Ace var involveret. Havde håbet på et nyt rigtigt RPG, men det er online igen og til Vita.

Det er længe siden det blev annonceret og vel stadig tvivlsomt on det kommer udenfor Japan/Asien (går jeg ud fra, har hverken fået set eller læst op på konferencen endnu). Ville blive positivt overrasket hvis det gjorde og jeg har da fingerne krydsede :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/09-14 00:58 
Hehe okay. Synes også der var mange andre spil i konferencen som ikke var på listen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 02/09-14 01:56 
Ja, det var spil-mæssigt et fremragende show og kun endnu bedre hvis Nova skulle være heldig at udkomme i vesten. 2015 ligner et fantastisk spil år :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/09-14 02:14, rettet 02/09-14 02:16 
Ja, nu tror jeg godt jeg endelig kan pakke min negativitet væk. Det ser ud som om der endelig sker noget :)

OT, jeg har spurgt om det før, men ingen har svaret. Er der virkelig ingen af jeres maskiner hvor blæseren går i selvsving hvis i under et spil går ud i dashboardet og f.eks. ind og kigger trophies? Sidder og spiller Metro nu og den er sikker hver gang. Inde i spillet siger maskinen næsten intet, men går jeg ind under trophies og venter et minuts tid, så går blæseren helt amok.
Jeg forstår dog ikke hvorfor? Det kan da ikke være særlig krævende, og maskinen er jo netop bygget op omkring multitasking. Jeg har også oplevet det i nogle spil, bla. helikopter-banen i Ghosts.

Jeg troede det var et problem med at maskinen stod oprejst og jeg synes det hjalp sidst jeg lagde den ned. Nu har jeg fjernet foden og lagt den horisontalt på en hylde (også selvom jeg synes den er pænere når den står op), men den larmer stadig ad H-til. Er den virkelig SÅ kræsen med airflow omkring konsollen? Der er fuldstændig frit bagtil, og mindst en to-tre cm hele vejen rundt ellers.

Jeg synes jeg har læst om mange der siger at deres maskiner larmer, især når de står op. Men mine egne tests er indtil videre lidt tvetydige :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 02/09-14 08:43 
Det er slet ikke noget jeg har lagt mærke til, men jeg bruger den egentlig ikke så meget.
j/k
AmbyAmbySkrevet 02/09-14 08:46 
Jeg bemærker det ikke. Min står i en hylde hvor den er lukket til alle sider undtagen fortil. De eneste tidspunkter den går amok, er når jeg glemmer at åbne lågen. Det er så fair nok :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/09-14 09:58 
Det kan da være at skidtet er defekt så. Jeg har dog min tvivl siden det sker så uregelmæssigt. Det kan næsten ikke være fordi den når at blive for varm siden blæseren går amok lige med det samme. Jeg tænker at det er fordi den er dårligt designet, eller det er en software fejl.
Jeg kan prøve om jeg kan optage det senere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 02/09-14 10:33 
Da maskinen kom frem viste strømforbrugsundersøgelser at PS4 trækker allermest strøm når man under et spil hopper til menuen. Det er som om spillet bare kører på fuld knald i baggrunden istedet for at gå i dvale.
BeanoBeanoSkrevet 02/09-14 10:36, rettet 02/09-14 10:40 
Det afhænger af spillet som på PS3. Hvis det f.eks. er et online spil, vil det være problematisk hvis spillet blev sat på pause af systemet.

Jeg kan nemt høre blæserstøj fra min PS4 men mindre end PS3 (1.gen slim model). Opfattelse af støj er meget subjektivt og afhænger også af miljøet.
Min konsol står oprejst inde i at skab som er åbent når maskinen anvendes. Det er ventilationshuller i bagpladen og ca. 10 cm plads til maskinerne ved siden af og ovenover.
DunwichDunwichSkrevet 02/09-14 10:40 
Konsolkongen>
OT, jeg har spurgt om det før, men ingen har svaret. Er der virkelig ingen af jeres maskiner hvor blæseren går i selvsving hvis i under et spil går ud i dashboardet og f.eks. ind og kigger trophies? Sidder og spiller Metro nu og den er sikker hver gang. Inde i spillet siger maskinen næsten intet, men går jeg ind under trophies og venter et minuts tid, så går blæseren helt amok.
Jeg forstår dog ikke hvorfor? Det kan da ikke være særlig krævende, og maskinen er jo netop bygget op omkring multitasking. Jeg har også oplevet det i nogle spil, bla. helikopter-banen i Ghosts.

Diablo 3 kører i skrivende stund på min PS4, og jeg er gået til dashboard og kigger i mine trophies, mens maskinen er helt stille; Altså, jeg kan høre den er tændt, og at den summer, men der er ingen blæser støj fra den.

Måske trænger din konsol til lidt støvsugning? Står den iøvrigt i et ryger hjem?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/09-14 10:52 
Der er ikke et støvfnug på den. Og nej for satan da :D Man kan ikke ryge og være glad for sine ting samtidig :p

Måske Diablo ikke kræver det helt vilde at køre. Det kan sagtens være at det ikke er et problem med f.eks. indie titler. Det har jeg ærlig talt ikke lagt mærke til :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 02/09-14 10:56 
Man kan ikke ryge og være glad for sine ting samtidig

Hah! Well put! :D
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/09-14 11:36, rettet 02/09-14 11:41 
Her er den DQ PS4 i virkeligheden. Den dér Treasure Slime dækker for USB portene, så jeg ved ikke hvad idéen er med det

http://uk.ign.com/articles/2014/09/02/the-limited-edition-dragon-quest-ps4-looks-interesting?utm_campaign=ign+main+twitter&utm_source=twitter&utm_medium=social

*EDIT* Ah hvis man læser bogstaverne i artiklen, står der at det er et beskyttelsescover der kan fjernes :D
slk486slk486Skrevet 02/09-14 11:43 
Sagde de også i Streamen :P
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/09-14 12:41 
3of19>
Da maskinen kom frem viste strømforbrugsundersøgelser at PS4 trækker allermest strøm når man under et spil hopper til menuen. Det er som om spillet bare kører på fuld knald i baggrunden istedet for at gå i dvale.

Det giver rigtig god mening at det er derfor. Retarderet design? Håber de kan rette det i fremtiden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/09-14 12:42 
Som sagt - det vil være retarderet hvis systemet gjorde det tvunget.
AmbyAmbySkrevet 02/09-14 13:19 
Nogen der ved om PS3 Headset Wireless Stereo 7.1 Pulse virker på PS4? Jeg synes det er lidt versionsforvirring om hvad virker.

Denne
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 02/09-14 13:26, rettet 02/09-14 13:29 
Det du linker til er ikke Pulse headsettet :)

Men ja, det første wireless headset, Pulse og det nye 2.0/Gold headset skulle virke med PS4. PS4 app'en virser de sidste to modeller ved opstart da de understøtter lydprofiler.

http://blog.eu.playstation.com/2013/10/30/playstation-4-the-ultimate-faq/#sect5
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/09-14 13:45 
Beano>
Som sagt - det vil være retarderet hvis systemet gjorde det tvunget.

Jeg ville foretrække at det eliminerede larmen. Ikke gjorde den tvungen ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/09-14 13:46, rettet 02/09-14 13:47 
Jeg tror du ved hvad jeg mente.

Prøv at give maskinen mere luft - ikke kun ved ventilationshullerne.
AmbyAmbySkrevet 02/09-14 13:50 
OKay, hvordan ser Pulse headsettet så ud? Jeg har det på billedet, hvad end det så kaldes. Synes bare ikke jeg kunne få lyd ud, efter valgt audio output.

Hvorfor er det i øvrigt man skal ind og manuelt vælge output ved brug af headset? Burde den ikke kunne checke om et headset er aktiv/tilsluttet og sende output til den?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 02/09-14 13:53, rettet 02/09-14 13:56 
Jeg har både Pulse og det nye 2.0/Gold, og der skal jeg ikke skifte over manuelt. Sker automatisk når jeg tænder for headsettet og der kommer en meddelelse på skærmen. Du bruger USB senderen, ikke?

Pulse:

PS4-lancering
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/09-14 14:00 
Beano>
Jeg tror du ved hvad jeg mente.

Prøv at give maskinen mere luft - ikke kun ved ventilationshullerne.

Jeg kan godt se din pointe med online-spil. Men i offlinemode og alle andre spil giver det ikke mening at den bare giver fuld skrue. Og det er dét jeg gerne så rettet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/09-14 14:08, rettet 02/09-14 14:12 
Ja ok måske, men tvivler på det vil hjælpe meget på støjproblemet. Trods alt relativt få watt højere iflg. mine målinger.

EDIT: Æv...

- Inaktivt i menuen/dashboard: 76-80w
- Assassin's Creed 4 gameplay: 98-103w
- Dashboard med Assassin's Creed 4 i pause: 114w
- Resogun gameplay: 108-111w
- Dashboard med Resogun i pause: 122w
BeanoBeanoSkrevet 02/09-14 14:15 
Men når/hvis Sony få snøvlet sig sammen til at lave den lovede pause/resume feature, så må det jo løse det?
slk486slk486Skrevet 02/09-14 14:28 
Jeg tror vist Sony skal cpu-idle tilsendt ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 02/09-14 14:31 
?
AmbyAmbySkrevet 02/09-14 14:44 
Beano>
Jeg har både Pulse og det nye 2.0/Gold, og der skal jeg ikke skifte over manuelt. Sker automatisk når jeg tænder for headsettet og der kommer en meddelelse på skærmen. Du bruger USB senderen, ikke?

(SNIP)

Ja, jeg bruger USB senderen. Skal der sættes noget op før det virker? Der kommer ingen meddelser hos mig, når jeg har sat USB dongle i og tænder for headsettet.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 02/09-14 14:47 
Nej ingen setup, det var plug'n'play hos mig (med Pulse og 2.0 modellerne). Der kommer lyd ud til headsettet men du skal selv skifte over?
slk486slk486Skrevet 02/09-14 14:54, rettet 02/09-14 14:55 
Beano>
?

http://www.cpuidle.de/ - Fra Athlon XP dagene.
j/k
AmbyAmbySkrevet 02/09-14 22:52 
Beano>
Nej ingen setup, det var plug'n'play hos mig (med Pulse og 2.0 modellerne). Der kommer lyd ud til headsettet men du skal selv skifte over?

Fik testet lidt da jeg kom hjem, og nu virker det fint. Ved ikke lige hvad jeg havde lavet de andre gange. Tak for hjælpen.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JmogJmogSkrevet 13/09-14 13:10 
PS4 konsol til 2888kr i Elmutanten fra næste uge. 300kr for Watchdogs, hvis man køber det sammen med konsollen.
BeanoBeanoSkrevet 07/10-14 09:50, rettet 07/10-14 09:50 
Sony har annonceret at Vib Ribbon kommer til PS3 og Vita som PSone classic.

http://blog.eu.playstation.com/2014/10/06/ps-one-classic-vib-ribbon-arrives-ps3-ps-vita-next-week/

Interessant at de nævner arbejdes på at få det til PS4 også. Bekræftelse af at de vil porte PS1 emulatoren til PS4, eller blot PS Now der tales om?
millenniummillenniumSkrevet 07/10-14 09:56 
Ja, det læste jeg godt. Spændende. Ikke fordi spillet er særligt dybt, men det er pokkers unikt.

Tror stadig jeg har den gamle PS1 version i samlingen.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 07/10-14 09:57 
Også her :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-14 16:43 
Men er hele idéen med Vib Ribbon ikke at man skal kunne bruge sine egne musik CD'er? Det kan aldrig virke med PS Now :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/10-14 16:49 
Man uploader bare CD'en til Sony... :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-14 16:52 
Ja selvfølgelig :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/10-14 16:55 
For jeg tror ikke de har Fede Finn & Funny Boys på Music Unlimited... ;)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/10-14 15:40, rettet 15/10-14 15:41 
Er der nogle der vil ha' en PS4 laptop ? :)
http://www.playbook4.com
https://www.youtube.com/watch?v=f20p5BOm4P0
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
OdinOdinSkrevet 20/10-14 12:46 
Nu hvor der langt om længe har ophobet sig en kritisk masse af gode spil til den nye generation af maskiner, står jeg på tærsklen til at samle en Playstation 4 op. Da jeg imidlertid har lidt dårlige erfaringer med skrøbelig hardware og Post Danmark, har jeg i sinde at samle en op i Elmutanten. Men nu ser jeg så, at de har to modeller. De koster begge 2999,- og den ene er i restordre, mens den anden har "EU MODEL!" stående i store, røde typer som om det er noget, der potentielt kunne være skidt for mig.

http://www.elgiganten.dk/product/konsol-spil/konsoller/PS4CONSOLE/playstation-4-med-500-gb
http://www.elgiganten.dk/product/konsol-spil/konsoller/PS4500GBEU/playstation-4-med-500-gb

Er der nogen af jer som har den fjerneste idé om, hvad "EU MODEL!" dækker over? Specs ser ud til at være nøjagtigt ens.
AmbyAmbySkrevet 20/10-14 13:02 
Ved ikke om det hjælper dig, men mener der er en del steder der har den til 3000 kr. Bilka og Fona
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
OdinOdinSkrevet 20/10-14 13:06 
Ah, det overvejede jeg ikke engang. Tak. :)
Den nærmeste Fona er faktisk væsentligt tættere på mig end den nærmeste Elmutant.
BeanoBeanoSkrevet 23/10-14 11:02 
Når Sony ikke vil/kan...

The PlayStation 4 version of 2D fighting game Skullgirls Encore will support PlayStation 3 fight sticks, developer Lab Zero Games has revealed.

The studio created a custom USB driver that means any stick that reads as a generic USB gamepad or joystick will work with the PS4 version of the game - and it's making the driver available to other developers free of charge.

It means players who already own a PS3 fight stick won't have to fork out hundreds of pounds for a PS4 version just to play with their controller of choice.

"Lab Zero feels very strongly about this," CEO Peter Batholow told GiantBomb.

"We think it's better for the consumer and the industry that you be able to spend your hard-earned money buying games instead of buying a new fight stick."

The video, below, shows Skullgirls programmer Mike Zaimont playing the PS4 version of the game, due out early 2015, using a PlayStation 3 Mad Catz Street Fighter 4 Tournament Edition fight stick.

The PS4 does not officially support PS3 fight sticks and so Lab Zero's driver will suffer some limitations (you'll need to switch back to a DualShock 4 to use the share feature, for example), but the developer is working to ensure it works with as many peripherals as possible.

It seems Sony has given Lab Zero Games' work its blessing: the driver will be tested at an upcoming official PlayStation event in December.

http://www.eurogamer.net/articles/2014-10-23-skullgirls-on-ps4-supports-some-ps3-fight-sticks
2'589 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig