X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS4-lancering


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/02-13 23:09, rettet 21/02-13 23:11 
Vi mangler en PS4 tråd.

Hvad med en preorder af konsollen ?
http://www.shopto.net/video%20games/ps4/PS4HW00-playstation-4-console :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
2'589 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 30/11-13 14:07 
Sloth>
Dunwich: Den er ikke "skæv". Det er pga. gummiføddernes placering.

http://static.gamespot.com/uploads/scale_super/253/2533664/2376245-5az.jpg

Vægten ligger der hvor fødderne er, men trykker du på den side, hvor der ikke er en fod, vipper den.

Ja det er et bevidst designvalg så den ene ende "svæver". Der skal noget pres på før den vipper.
XiwanaXiwanaSkrevet 30/11-13 16:13 
Har ikke fulgt så meget med i releasen. Men bilkas tilbudsavis for næste uge, hvor der reklameres med den yderst rimelige retailpris på 3.499kr. for konsollen alene, fangede da min interesse.
Så går man ind på bilka.dk for at tjekke lagerstatus, og hvad skriver de der? 'PlayStation®4-systemet er desværre udsolgt på Bilka.dk for øjeblikket og vi forventer det på lager senest den 11/02-14.' Senest 11. februar næste år!? Man skulle nok have været lidt hurtigere ude.
[inspirational quote here]
HankyHankySkrevet 30/11-13 16:18, rettet 30/11-13 16:18 
Senest d.11 februar 2014 kunne i princippet betyde næste uge, selvom jeg tvivler :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 30/11-13 16:48 
Blu-ray film understøttelsen er noget skuffende syntes jeg. Kører ikke som en app (=ingen multi-tasking som f.eks. Netflix, etc.) og er oven i købet sløvt at starte op og lukke ned :P
slk486slk486Skrevet 30/11-13 17:07 
Må sige at kombinationen af ingen deadzone, præcise sticks, 1080/60, samt bred dynamic range, gør cod til en rigtig lækker fornøjelse, på trods af det er cod :)
j/k
SumezSumezSkrevet 30/11-13 17:22 
Bilka er ikke ligefrem kendt for at have nogen af deres tilbudsvarer på lager nogensinde, så jeg ville ikke sætte næsen op efter det :D De skal bare have folk i butikken.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-13 19:10 
slk486>
Må sige at kombinationen af ingen deadzone, præcise sticks, 1080/60, samt bred dynamic range, gør cod til en rigtig lækker fornøjelse, på trods af det er cod :)

Jep :)

Darkbeat og jeg har spillet det en smule i går nat. Det var rigtig sjov :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 01/12-13 10:38 
Xiwana>
Har ikke fulgt så meget med i releasen. Men bilkas tilbudsavis for næste uge, hvor der reklameres med den yderst rimelige retailpris på 3.499kr. for konsollen alene, fangede da min interesse.
Så går man ind på bilka.dk for at tjekke lagerstatus, og hvad skriver de der? 'PlayStation®4-systemet er desværre udsolgt på Bilka.dk for øjeblikket og vi forventer det på lager senest den 11/02-14.' Senest 11. februar næste år!? Man skulle nok have været lidt hurtigere ude.

Nix. Bilka.dk og Bilka er i grunden to forskellige butikker. Varer der er på nettet er ikke nødvendigvis i de fysiske butikker, og priserne er heller ikke nødvendigvis identiske.

Jeg ved dog at Bilka-butikkerne har lagt maskiner til side, således at de har haft konsoller klar til salg jvf. udsalgskataloget.
Kilroy Was Here
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/12-13 15:31, rettet 01/12-13 15:35 
PS4 launch i Tyskland + Black Friday
http://youtu.be/a4oY75rTaQ4
http://youtu.be/OsKHrWiYu4U

Det er nok derfor de fleste andre steder har en pre-order ordning :D
SonicSonicSkrevet 01/12-13 15:46 
Holy shit, godt jeg ikke nåede i Mediamarkt (der hvor den øverste video er fra :D).
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/12-13 15:48 
Hold kæft det er sjovt at se på!
Men også scary :/
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 01/12-13 15:50 
Slap af nogle tåber :P

Jeg fatter ikke de gider...
enfenenfenSkrevet 01/12-13 16:17 
Sørgeligt at der findes mennesker, der opfører sig sådan...
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/12-13 21:28 
Hmm var det ikke meningen at PS4'eren skulle gemme de sidste femten minutters gameplay når man trykker på share-knappen? Den gemte godt nok en 15min video, men det var af noget der skete for ca 25min siden. Giver det mening?

Prøvede at optage hvordan AI'en kan fucke up i Assassins, men det kom så ikke med i videoen. Jeg forstår ikke helt hvordan det kunne lade sig gøre :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/12-13 21:55 
Jo det var også sådan jeg havde forstået det. Bug måske?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 01/12-13 21:56 
Jeg har set andre nævne det så nok en bug.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/12-13 23:28, rettet 01/12-13 23:28 
Ja, min har også gemt noget for langt tilbage idag af én eller anden grund. Det var i Call of Duty
JmogJmogSkrevet 01/12-13 23:50 
Man kan i øvrigt ændre i indstillinger på hvordan Share-knappen skal agere, hvilket er rart. Jeg finder det langt mere naturligt at bruge enkeltklik til screenshot og at holde den inde til at gå i streaming/upload klip-menuen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-13 01:15 
Jep det virkede fint i Killzone bagefter, så det er nok bare en bug.

Jeg har også indstillet knappen til at fungere som Jmog siger :)

Man kan ikke redigere i længden på en optaget video, vel? Nogen gange vil man bare gerne se de sidste 2min og så virker det helt åndssvagt at have en 800mb video på 15min til at fylde. Tænker at det nok kommer i fremtiden, ligsom man allerede kan det nu på Xbox One :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/12-13 02:17 
Jo, det kan man skam godt. Vælg videoen og tryk på share-knappen (eller hold den inde, hvis det er din indstilling) og vælg at du vil uploade den. Nu kan du vælge "Edit" og lave et start og et slut tidspunkt. Tryk derefter på "Trim" og så gemmer den en udgave af videoen som kun indeholder den sektion af videoen. Du kan redigere den trimmede, hvis der er mere du vil have skåret af. Uanset om du uploader den derefter eller lader være, så ligger den trimmede version (OG den fulde - slet hvis du ikke vil gemme den) inde under dine captures sorteret efter spil nu.

Også dejligt at når man sætter den til at uploade, så behøver man ikke vente på den er færdig men kan bare spille videre imens.

Er der forresten nogen det er lykkedes at lave en manuel "Optag nu" sekvens? Jeg har kun prøvet det et par gange, men det virker ikke som om den gør det. Når jeg dobbeltklikker på share for at starte optagelse kommer der sådan et optage ikon med rød prik midlertidigt i øverste højre hjørne, men når jeg dobbeltklikker igen for at stoppe den, så er det præcis samme ikon, den viser igen, og der ligger ikke noget under mine captures.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-13 03:50 
Ah, men jeg har ikke facebook så det virker ikke hos mig :) Jeg håber virkelig at man får muligheden til at uploade til noget andet i stedet i fremtiden :)

Nej jeg kunne heller ikke få det til at virke med "optag nu".
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/12-13 07:05 
Man skal ikke dobbelt-trykke anden gang, bare et enkelt tryk for at gå til share menuen som samtidig sætter end-point.
BeanoBeanoSkrevet 02/12-13 08:48 
Er det muligt at få vist PSN ID i login billedet på PS4?

Når man nu har flere PSN konti til forskellige regioner under samme navn, bliver det noget forvirrende...
Bede-xBede-xSkrevet 02/12-13 10:48, rettet 02/12-13 10:49 
PS4 er blevet den hurtigst sælgende konsol i Storbritanniens historie:

http://www.eurogamer.net/articles/2013-12-02-ps4-fastest-selling-console-in-uk-history

Knack debuterer højere på salgslisten end Super Mario 3D World.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 02/12-13 10:53 
De nævner bare ikke hvor mange det rent faktisk er.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 02/12-13 10:57, rettet 02/12-13 11:03 
Nej, men MVC skriver:

The exact number of PS4s sold in the UK was not revealed, although MCV understands that the figure is not just higher than PSP’s 180k, but significantly so.

http://www.mcvuk.com/news/read/ps4-beats-xbox-one-to-fastest-selling-uk-console-ever-crown/0125168

Interessant, især fordi det var et af de steder Microsoft dominerede i sidste generation og samtidigt skulle det være mere end Wii Us totale salg:

https://mobile.twitter.com/wyp100/status/407435007049740288?screen_name=wyp100
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 02/12-13 11:01 
Det er da bestemt interessant, ville bare være cool at vide :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 02/12-13 11:58 
Det påstås at være over 250K enheder...

http://www.mcvuk.com/news/read/ps4-has-sold-over-250k-ps4s-in-the-uk/0125169
JmogJmogSkrevet 02/12-13 14:58 
De sagde i hvert fald at de allokerede 300k til UK launch så det lyder realistisk.
JmogJmogSkrevet 02/12-13 15:00 
Beano>
Er det muligt at få vist PSN ID i login billedet på PS4?

Når man nu har flere PSN konti til forskellige regioner under samme navn, bliver det noget forvirrende...

Ser ikke ud til det. Giv dem hver sit avatar-billede. Det gør det nemmere at associere "US" med noget grafisk fremfor et navn.

Jeg har faktisk kun en avatar på min danske konto. Det gør det nemt at huske, at den er den primære.
JmogJmogSkrevet 02/12-13 15:00 
Beano>
Man skal ikke dobbelt-trykke anden gang, bare et enkelt tryk for at gå til share menuen som samtidig sætter end-point.

Takker!
JmogJmogSkrevet 02/12-13 15:01 
Konsolkongen>
Ah, men jeg har ikke facebook så det virker ikke hos mig :) Jeg håber virkelig at man får muligheden til at uploade til noget andet i stedet i fremtiden :)

Nej jeg kunne heller ikke få det til at virke med "optag nu".

Jeg har som sådan heller ikke Facebook. Oprettede en dummy-konto med falsk navn til det her.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-13 15:01, rettet 02/12-13 15:02 
Jmog>
Beano>
Man skal ikke dobbelt-trykke anden gang, bare et enkelt tryk for at gå til share menuen som samtidig sætter end-point.

Takker!

Det må så betyde at vi (Jmog og jeg) skal holde share knappen nede for at stoppe optagelsen? Efter som vi har ændret share-knappens funktion.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/12-13 15:03 
Jmog>
Ser ikke ud til det. Giv dem hver sit avatar-billede. Det gør det nemmere at associere "US" med noget grafisk fremfor et navn.

Jeg har faktisk kun en avatar på min danske konto. Det gør det nemt at huske, at den er den primære.

Jeg har auto sign-in på min primære konto og forskellige avatars/billeder, så problemet er ikke stort lige nu med to konti... men med flere bliver det lidt rodet :P
BeanoBeanoSkrevet 02/12-13 15:06 
Konsolkongen>
Det må så betyde at vi (Jmog og jeg) skal holde share knappen nede for at stoppe optagelsen? Efter som vi har ændret share-knappens funktion.

Ja. Når man går til share menuen, er det end-point.. med mindre du går tilbage i spillet, i så fald fortsætter optagelsen. Hopper man ud at et spil til dashboard sættes en optagelse på pause :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-13 15:08 
Smart jeg troede bare den viste sort skærm når man hoppede i Dash, ligesom den gør når man streamer :)

Jeg overvejer lidt om jeg bare skulle få lavet den skide dummy facebook account... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/12-13 15:10 
Det er da underligt at man kun kan uploade til Facebook? Især når konsollen understøtter streaming til Twitch.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/12-13 15:12 
"Smart jeg troede bare den viste sort skærm når man hoppede i Dash, ligesom den gør når man streamer :)"

Jeg legede med optage funktionen for at teste skifte imellem dashboard og forskellige apps - og resultatet var kun det fra spillet med små hop i lyden... snydt :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-13 15:12 
Jeg kender forbavsende lidt til de sociale medier, så jeg ved ikke rigtig hvilke alternativer der kunne være. Tænker YouTube, men så bliver man jo bare bundet til Google+ :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/12-13 15:15, rettet 02/12-13 15:16 
Youtube skal nok komme - tror det mere er politik end teknik der er grunden til det ikke er med fra dag 1.

Der er heller ingen Youtube app endnu.
dRxLdRxLSkrevet 02/12-13 15:34 
Bedste nye feature for mig indtil videre er at man kan slutte sine gode høretelfoner til kontrolleren og få al lyden ud den vej. Det er en lille ting, men det er virkelig rart ikke at skulle til at rode med alle mulige mellemled som forstærkere og andet med ledninger og at man derved også bliver ret fri med sine høretelefoner. Gætter på at ps3 også kunne sende lyd ud igennem et bluetooth headset, men at give muligheden for at få det ud igennem kontrolleren er virkelig godt tænkt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 02/12-13 15:36 
Det tror jeg ikke man kunne - men man kunne få chat audio ud på TV'et hvilket desværre mangler på PS4 :P
JmogJmogSkrevet 02/12-13 15:40 
Sumez>
Det er da underligt at man kun kan uploade til Facebook? Især når konsollen understøtter streaming til Twitch.

Twitter kan man også uploade til.

At gemme på Twitch er noget der skulle være på vej.
slk486slk486Skrevet 02/12-13 15:55 
Vidste slet ikke man kunne uploade video til twitter.

Twitches archiving skal ske fra deres side.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 02/12-13 16:10 
Twitter er kun til billeder.
JmogJmogSkrevet 02/12-13 16:26 
Husker jeg helt forkert eller får man ikke twitter som valgmulighed når man vil uploade et videoklip?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/12-13 16:44 
Twitter understøtter desværre ikke video klip, kun video embedding.
Youtube og muligheden for at sende til et USB drev håber jeg kommer i fremtiden.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-13 16:55 
Hvis youtube kommer så gider jeg ikke rode med Facebook, så venter jeg bare :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 02/12-13 16:59 
Darkbeat>
Twitter understøtter desværre ikke video klip, kun video embedding.
Youtube og muligheden for at sende til et USB drev håber jeg kommer i fremtiden.

Det sidste jeg har hørt, er at muligheden for at gemme direkte til USB skulle komme i en senere opdatering.
Kilroy Was Here
slk486slk486Skrevet 02/12-13 23:06 
Havde lige et crash to dash i AC4, så nu har jeg gjort dagens gode gerning og sendt en error report :)
j/k
2'589 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig