X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS4-lancering


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/02-13 23:09, rettet 21/02-13 23:11 
Vi mangler en PS4 tråd.

Hvad med en preorder af konsollen ?
http://www.shopto.net/video%20games/ps4/PS4HW00-playstation-4-console :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
2'589 emne(r).

Svar
JmogJmogSkrevet 29/11-13 00:52 
Hvilke spil fik du med til din?
NaieraNaieraSkrevet 29/11-13 01:05 
NBA 2K14 og Rivals.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/11-13 01:07 
Tillykke med jeres PS4 :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/11-13 01:07 
STREAM!!!!!!!!!!! :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 29/11-13 01:11 
Naiera>
NBA 2K14 og Rivals.

Samme her plus Killzone.

Skal lige have taget en masse billeder af den til en kommende anmeldelse (så kan den passende også temperere), så skal jeg nok lave noget streaming.

Bliver uden kamerafeed, da de desværre ikke havde fået et eneste kamera hjem.
JmogJmogSkrevet 29/11-13 02:23 
Efter noget panik over at jeg havde fået blue light of death (var en kablingsfejl i mit setup) er jeg nu igang med at installere 1.51-opdateringen. Den gik automatisk igang med at hente den mens jeg valgte de første systemindstillinger ("gå i standby ved sluk" etc).

Den maxer min 20mbit download forbindelse ud, hvilket er ekstremt positivt.
JmogJmogSkrevet 29/11-13 02:59 
Er næsten færdig med at hente Resogun. Bliver streamet så snart jeg får fyret op for den.
JmogJmogSkrevet 29/11-13 03:10 
Så streamer jeg Resogun:
http://www.twitch.tv/primalsage
JmogJmogSkrevet 29/11-13 03:20 
For satan det er et godt spil
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-13 03:22, rettet 29/11-13 03:23 
Jeg prøvede det kort i co-op med Darkbeat. Det fungerede også godt.

Vi havde også lige en tre-mands party chat kørende på et par timer. Bortset fra at jeg laggede en smule til sidst da min download bløder, så virkede det fint. Det medfølgende headset er dog dårligere end jeg nogensinde havde frygtet. Det lyder virkelig skod. Vi skiftede alle til nogle alternative headsets og så fik vi det meget bedre psykisk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/11-13 04:00, rettet 29/11-13 04:01 
Jeg testede lige det med at få streamet lyd fra spillet til et par hørerbøffer jeg havde sat til controlleren og det virker fint og lød godt.

Det er smart at kunne gøre når man sidder og vil høre høj Resogun musik her kl 4 om natten.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/11-13 04:41 
Under opsætningen har jeg også sikret at min PS4 er klar til de cutscenes der nu måtte være i det næste Metal Gear spil

http://instagram.com/p/hQ3sd8HPKe/
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 06:40 
Har i fået hentet Netflix appen ned?
JmogJmogSkrevet 29/11-13 06:40 
Jmog>
Nogle RET interessante Black Friday tilbud på PSN koder hos Amazon.com i løbet af de næste par dage:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=724072

Der er 20 timer og 18 minutter til BF4 til PS3 (US PSN kode) kan købes for ca 164kr. Den kan så efterfølgende opgraderes til en PS4 version for 54kr.

Det virkede satme. Er igang med at downloade Battlefield 4 til min PS4 nu. Samlet udgift: 35 dollars/191kr.

Der var lidt bøvl med måden det hele kom til at virke på, men den endelige metode er godt nok ikke specielt besværlig, når fast de basale engangsting såsom oprettelse af konti er lavet. Her kommer den endelige guide til, hvordan du kan købe PSN-koder på Amazon.com eller ting på US PSN via dit danske kreditkort og stadig spille dem på din danske PSN-konto. Denne guide gælder kun PS4, da der ikke er on-the-fly account switching på Vita:

GUIDEN:

US PSN konto:
-Start med at oprette en US PSN konto herinde:
https://account.sonyentertainmentnetwork.com/external/create-account!input.action
-Brug dit rigtige navn og en Delaware adresse. For eksempel en af dem her:
http://www.publiclibraries.com/delaware.htm
-Det er vigtigt du tager Delaware, da der i de fleste andre stater vil blive lagt moms på dine køb. Det sker ikke med Delaware.

På Amazon.com:
-Opret en konto. Har du allerede et login til den britiske eller tyske Amazon, så brug dit eksisterende login. Det virker også på den amerikanske.
-Gå ind i "Account", vælg "Manage adress book" og vælg "Add new address". Indtast samme adresse som du oprettede til din US PSN konto. Du har nu fremover muligheden for at vælge mellem flere adresser når du handler hos Amazon. Da denne er den sidste du oprettede vil Amazon defaulte til at bruge den, når du køber hos dem og vil derfor acceptere den som gyldig når du køber US koder, selvom du stadig har din danske adresse i adressebogen. Når de validerer om en EU kunde kan købe en vare, så tjekker de kun adressebogen - ikke hvilken adresse dit kreditkort er linket til.
-Find det spil du vil købe på Amazon. PSN-udgaverne finder man ved at slå den fysiske udgave op og så vælge (i BF4's tilfælde) "PS3 digital code".
-Du får koden med det samme du gennemfører købet på mail.
-Skal du lave en PS3->PS4 udgave opgradering, så køb et PSN Card voucher til 10 dollars her:
http://www.amazon.com/10-PlayStation-Store-Gift-Card/dp/B00GAC1D2G/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1385701941&sr=8-2&keywords=psn+card
-Du får koden med det samme du gennemfører købet.

På PSN:
-Enten via din PS3 eller på webudgaven af PSN, log på med din US konto:
https://account.sonyentertainmentnetwork.com/external/auth/login.action?request_locale=en_US&service-entity=psn&returnURL=https://us.playstation.com/uwps/PSNTicketRetrievalGenericServlet
-Gå ind i PSN Store og "Accunt"-fanen og derefter "Redeem prepaid card". Indtast den BF4 PS3 kode du købte hos Amazon. Nu vil din US konto være registreret som ejer af BF4.
-Vælg "Wallet" ude til venstre og derefter "Add Funds To Wallet". Vælg "Use prepaid card" og indtast koden fra den 10 dollar voucher du købte hos Amazon.

På PS4:
-Hold PS-knappen inde og vælg "Log out of PS4"
-Tryk på PS knappen og vælg "New User". User 2, som den så laver, skal vi have tilknyttet til din US PSN konto. Så vil du altid kunne skifte mellem dem på den måde.
-Gå i "Settings", vælg "PSN" og "Sign in". Log ind med din US PSN konto.
-Hvis den spørger om den skal aktivere denne PS4 som din primære, så vælg JA. Effekten er at alt købt med din US PSN-konto vil kunne spilles af alle andre (=din danske PSN konto) på denne maskine.
-Gå ind i Playstation Store
-Vælg "PS3 to PS4" ude til venstre. Find BF4 og køb den. Du har 10 dollars i din Wallet, så den vil blot bede dig om at bekræfte købet.
-Nu starter downloaden. Når den er færdig, så log ind med din danske konto og spil.


Alt det ovenstående kan virke som en stor mundfuld, men der er mange penge at spare i forhold til danske butikspriser og PSN priser. "Fuld pris" uden det mindste rabat er for eksempel ca. 360kr. Når alt det ovenstående er udført én gang, så vil man blot skulle gøre følgende for at købe spil til US-priser:
-Køb downloadkode til spillet på Amazon.com
-Log på PS4 med US PSN konto og lav en "redeem code" i PSN shoppen på konsollen

Eller hvis det er noget som Amazon ikke sælger (eller de er dyrere), som kun kan fås direkte på PSN:
-Køb gift card på Amazon.com
-Log på PS4 med US PSN konto, find spillet i PSN shoppen på konsollen og vælg "Code", når den spørger hvad du vil betale med. Indast koden fra det Gift Card du købte.

Ikke ligefrem enormt besværligt. Der kører også af og til udsalg på US PSN, som vi aldrig ser herhjemme. I øjeblikket har de en "køb for 60 dollars og få 10 dollars i PSN kredit" (gælder også spil til 59.99 dollars), hvilket betyder, at man reelt kan købe et fuldprisspil til omkring 300kr.
JmogJmogSkrevet 29/11-13 06:44 
Beano>
Har i fået hentet Netflix appen ned?

Ja, den virker fint.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-13 06:45, rettet 29/11-13 06:47 
Nu vil jeg gå i seng :)

EDIT: Følger der en kode med på de 14 dages gratis PS plus, eller sker det automatisk? Måske gælder det slet ikke hvis man havde plus i forvejen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 06:52 
Jmog>
Beano>
Har i fået hentet Netflix appen ned?

Ja, den virker fint.

Den er også tilgængelig via web shoppen nu, ser jeg ;)

Vidzone er dog stadig MIA.
slk486slk486Skrevet 29/11-13 08:31 
Konsolkongen>
EDIT: Følger der en kode med på de 14 dages gratis PS plus, eller sker det automatisk? Måske gælder det slet ikke hvis man havde plus i forvejen?

Får vi de 14 dage i Europa?
j/k
JmogJmogSkrevet 29/11-13 08:35 
Det står der faktisk på ydersiden af kassen. Jeg har dog ikke gidet lede efter koden, for den skulle kun være for folk der ikke har plus i forvejen.

Kan være der slet ikke er en kode og det blot er et spørgsmål om at logge ind på PS4 med en konto der ikke har PS Plus tilknyttet og så aktivere plus i PSN Store.
SonicSonicSkrevet 29/11-13 08:50 
Ahrg denne tråd bevæger sig hurtigt nu :D Tillykke med jeres maskiner. Jeg henter 7-9-13 min senere idag :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
AmbyAmbySkrevet 29/11-13 08:56 
Darkbeat>
Under opsætningen har jeg også sikret at min PS4 er klar til de cutscenes der nu måtte være i det næste Metal Gear spil

http://instagram.com/p/hQ3sd8HPKe/

Hvad menes der med det?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
slk486slk486Skrevet 29/11-13 09:24 
^ At de er lange.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 09:32, rettet 29/11-13 09:43 
Jeg har lavet nogle tests af PS4 strømforbrug ifm. stand-by og et par spil. Interessante resultater.

Off-tilstand...
- Under 0.0w (kold boot med auto-login tager 21-22 sek)

Stand-by...
- Uden USB-power og uden internet connection option): 0.0w (fungerer som fuld nedlukning)
- Uden USB-power og med internet connection option): 2.8w
- Med USB-power og uden internet connection option : 6-7w
- Med USB-power og med internet connection option : 6-7w
- Med USB-power+internet connection option med aktuelt download (via web shoppen f.eks.) : 63-64w

Bemærk:
Boot fra stand-by afhænger om der er downloads/uploads kørende. 2-3 sekunder hvis der er noget aktivt, ellers tager det 21-22 sekunder som kold-boot.

Konsol tændt...
- Inaktivt i menuen/dashboard: 76-80w
- Assassin's Creed 4 gameplay: 98-103w
- Dashboard med Assassin's Creed 4 i pause: 114w
- Resogun gameplay: 108-111w
- Dashboard med Resogun i pause: 122w
- Netflix film (HD): 79-80w


Hvis man ikke har tænkt sig at oplade controller via konsollen, kan det være værd at slå fra da det sluger ca. 4w uanset om der er en controller tilsluttet eller ej.
2.8w er ganske anstændig stand-by strømforbrug når man stadig kan tænde maskinen via PlayStation App, Vita RemotePlay og web shoppen (til downloads).

PS4-lancering
slk486slk486Skrevet 29/11-13 09:36 
(kold boot med auto-login tager 21-22 sek)

Det er sgu godt nok for mig, men 2-3 fra standby generelt havde været bedre :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 09:44 
Det ville så også bare koste mere i strøm :)
slk486slk486Skrevet 29/11-13 09:45, rettet 29/11-13 09:47 
Altså min Mega Drive kan komme fra 0.0w off til on på mindre ;)

Med USB-power+internet connection option med aktuelt download (via web shoppen f.eks.) : 63-64w

...
Inaktivt i menuen/dashboard: 76-80w

Virker ikke som om standby download er så pokkers effektivt?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 09:46 
Og den bruger 15w i peak :D
AmbyAmbySkrevet 29/11-13 10:01 
Er der overhovedet nogen der har købt en Eye? Hvordan er den?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
DunwichDunwichSkrevet 29/11-13 10:34 
Prøvede PS 4 i Bilka i går, og var overrasket over at triggerne på controlleren virkede tynde og lidt skrøbelige? De var heller ikke så kurvede som jeg havde forventet.
slk486slk486Skrevet 29/11-13 10:38, rettet 29/11-13 10:38 
Så dukkede min Gamer pack endelig op :)

- og Rivals.
j/k
jaesjaesSkrevet 29/11-13 11:03 
Beano>
- Netflix film (HD): 79-80w

Urgh. De snakkede så meget om forskellige power modes ved annonceringen, at jeg havde håbet på meget lavere strømforbrug ved streaming - måske ikke lige under 2W som Apple TV, men 10-15W virkede sandsynligt. Så bliver det ikke lige PS4, der skal bruges til streaming her.
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 11:30, rettet 29/11-13 11:31 
Apple TV bruger mere end 2w under streaming, men langt under 80w :)

De gule undertekster på PS3/4 er nok for at til at bruge Apple TV til den slags.
slk486slk486Skrevet 29/11-13 11:32, rettet 29/11-13 11:47 
Fuck hvor er UI lækkert at bruge. Hurtigt og responsivt - selv PSN Store. Med en Momentus XT installerer den fandens hurtigt. Efter 15-20 sek. havde den talt op til 32GB, men om det er reel installation eller bare indikation af reservation er jeg usikker på. Killzone kunne jeg starte efter 5 eller sårn.

Beano>
De gule undertekster på PS3/4 er nok for at til at bruge Apple TV til den slags.

Stadig noget fis der er nogle serier og film, hvor man ikke kan slå det skidt (set med mine øjne) fra.
j/k
SonicSonicSkrevet 29/11-13 12:00, rettet 29/11-13 12:01 
Min skulle lande her over middag en gang. Jeg er ved at dø, lol.
@slk læk med den hybriddisk. Jeg kan få en 1 TB til 678 kr. på arbejde. Overvejer at nappe den med.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ProzelProzelSkrevet 29/11-13 12:04 
Naiera, hvilken butik? Jeg sad og ventede klokken 7.30 ved Fona, og sidenhen Expert, da Bilka fik udsolgt deres! (de havde 17, jeg var nummer 22)
NaieraNaieraSkrevet 29/11-13 12:10 
Altså jeg handlede jo i GamesTop, hvor de havde midnatsåbent.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ProzelProzelSkrevet 29/11-13 12:11 
Fair nok, læste lige for hurtigt.
AmbyAmbySkrevet 29/11-13 12:49 
Af en eller anden grund, er der meget mere støj på min PS4 end der var på PS3. Jeg må ud og finde et skærmet HDMI kabel.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
slk486slk486Skrevet 29/11-13 12:59 
Støj? I billedet?
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/11-13 13:01 
Amby>
Darkbeat>
Under opsætningen har jeg også sikret at min PS4 er klar til de cutscenes der nu måtte være i det næste Metal Gear spil

http://instagram.com/p/hQ3sd8HPKe/

Hvad menes der med det?

Der var en cutscene i MGS2 der varede 40 minutter og én der varede næsten en time i MGS4.
Hvis man sætter kontrolleren fra sig, så dør maskinen jo inden de er færdige :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-13 13:12, rettet 29/11-13 13:13 
slk486>
Fuck hvor er UI lækkert at bruge. Hurtigt og responsivt - selv PSN Store. Med en Momentus XT installerer den fandens hurtigt. Efter 15-20 sek. havde den talt op til 32GB, men om det er reel installation eller bare indikation af reservation er jeg usikker på. Killzone kunne jeg starte efter 5 eller sårn.

Killzone er heldigvis også intelligent nok til at vægte multiplayer over single når den installerer hvis man prøver at starte MP op først :)

Jeg prøvede kun mod bots i går, så sikkert derfor, men det kørte ikke 100% stabilt 60 frames. Det kørte 60 med dyk, jeg havde fået indtrykket at det kørte rocksolid, altid. Men det kan være pga. bots :)
Download, chat party og streaming pillede jeg lidt ved samtidig, men siden det styres af dedikeret hardware burde det aldrig have noget at sige med hensyn til et spils performance, så vidt jeg har forstået.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 29/11-13 13:13 
Nej, det burde det bestemt ikke, men der kan jo være fnidder her i starten :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-13 13:16 
Min har jo så kørt i lidt over seks timer i streg. Jeg er meget positivt overrasket over hvor lidt maskinen larmer for det meste. Drevet larmer en del når den loader lidt ting ind i Killzone, men det er begrænset hvor tit det sker :)

Også vildt at strømforbruget ikke er vildere end det Beano poster. Sidder og kigger lidt skævt til min Fat PS3 der vidst godt kan sluge over 250W... :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 13:28 
Det lyder voldsomt da jeg har målt den til ca. 175w under gameplay iflg. Strømforbrug-tråden ;)

250w er bare hvad strømforsyningen max. er rated til.
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 13:30 
Der er demoer af NBA Live og Lego Marvel Super Heroes på US PSN Store, som ikke er i EU shoppen endnu.
dRxLdRxLSkrevet 29/11-13 13:33 
Update inde fra PS4 antog at det skulle tage ~10 timer at downloade 325MB. Det skal det ikke. Prøver lige at downloade til USB pind.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 13:37 
Hvis du har problemer med at hente fra deres site pga belastning, kan du få filen af mig.
dRxLdRxLSkrevet 29/11-13 13:39 
Tak skal du have for tilbuddet. Download med min computer kører heldigvis fint nok omkring min båndbredde-max. Er lige blevet færdig =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 13:41 
Super :D
SonicSonicSkrevet 29/11-13 13:41 
Skal også have opdateret her senere, fra usb. Er det ligetil?

Og det kan man jo lide :)
PS4-lancering
Parental Advisory: Explicit Lyrics
2'589 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig