X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS4-lancering


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/02-13 23:09, rettet 21/02-13 23:11 
Vi mangler en PS4 tråd.

Hvad med en preorder af konsollen ?
http://www.shopto.net/video%20games/ps4/PS4HW00-playstation-4-console :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
2'589 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 27/11-13 16:40, rettet 27/11-13 16:41 
Ja shoppen åbnes som web site eksternt. Jeg taler om selve appen.

Coolshop har behandlet min PS4 ordre kan jeg se...
slk486slk486Skrevet 27/11-13 16:46 
Også min :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/11-13 17:41, rettet 27/11-13 17:41 
Den officielle EU update (322MB) er klar til download på USB stick, hvis man vil være beredt:
http://uk.playstation.com/systemsoftwareversion/

Ønsker man at installere ny HDD skal man i stedet bruge den fulde firmware installer på 901MB:
http://uk.playstation.com/ps4initialise/
slk486slk486Skrevet 27/11-13 17:41 
Tak, jeg sad lige og tænkte om jeg mon skulle gøre noget specielt andet end bare at skifte disken :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/11-13 17:45 
Jeg regner ikke med at der bliver problemer efter US launchen forløb ret smertefrit mht. firmware download, men sker ikke noget ved at have filerne liggende :)
slk486slk486Skrevet 27/11-13 17:47 
Men det ser ud til det er nødvendigt at downloade den hvis man vil skifte hdd ikke?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/11-13 17:51, rettet 27/11-13 17:51 
Ja det skal du. Den store 901MB fil.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/11-13 18:07 
Nåh nu har coolshop annonceret at de pludselig har pakket en til at sende til mig. Mystisk. Har ikke fået nogen bekræftelsesmail i starten af ugen.
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 27/11-13 21:06 
Halløj, hvis det er okay ville jeg gerne høre jeres mening omkring et emne og høre om der var noget man kunne gøre:

Kaptajnen havde forudbestilt og betalt sin PS4 i Fona på Strøget, og på dagen han havde forudbestilt den forhørte han sig også på om hvor vidt der var midnatsåbent torsdag/fredag nat. Det fik han at vide at der var (hvorfor skulle der ikke være det jo? Der har været til alle andre store launch udgivelser)
Men idag var han tilfældigt forbi derinde for at bestille noget og spurgte casually om der var midnatsåben igen og de svarede "Nej, for vi mener ikke det er værd at holde åbent og hyre folk til den aften når alle skal ha forudbestilt på forhånd, så der bliver intet løssalg."
Den eneste grund til at Kaptajnen bestilte i den Fona var fordi han fra starten fik at vide der ville være midnatsåben, og nu finder vi ud af der ikke er, men der er i for eksempel GameStop.

Mit spørgsmål er mere i retning af om det er noget man kan klage over? Falsk reklamation for et midnatsåben event og nu er der jo ingen chance for at bestille den nogen anden sted fordi alt er udsolgt.

Plus, hvad synes I om Fona's holdning med at det ikke er værd at holde midnatsåben til lige netop playstation 4?

Tak for jeres tid, og god fornøjelse med launchen. ^_^
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
BeanoBeanoSkrevet 27/11-13 21:18 
Jeg forstår godt Fona's argument men jo, det er lidt småligt, specielt hvis de allerede har meldt ud om midnatsåben. Der er nok ikke meget andet at gøre end sende et klage-mail og håbe der er nogen der læser den. Evt. skrive på Trustpilot hvis de ikke reagerer. En opsigelse eller returnering af ordren hjælper næppe.
PapandPapandSkrevet 27/11-13 21:26, rettet 27/11-13 21:28 
Jeg tror i bare skal være rigtige glade for at få en maskine og så sluge de ekstra timers ventetid. Alt udsolgt og sikkerheden for både kunder og butikkens lager, har eksempelvis gjort at vi hos GAME i Norge har skippet natåben totalt på PS4. Det er formentlig samme vurdering Fona har gjort.

Melder man ud om natåbent officielt via skiltning eller nyhedsbreve, så skal man selvfølgelig overholde det uanset.

Edit: At skrive negativt på Trustpilot fordi en sælger giver en forkert udmelding som denne, synes jeg til gengæld er småligt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BeanoBeanoSkrevet 27/11-13 21:57 
Hvis man som forbruger føler sig dårligt behandlet, er det ikke småligt at fortælle det videre hvis man er fair i sin vurdering. Naturligvis bør man forsøge at kontakte butikken først.
enfenenfenSkrevet 27/11-13 22:14 
Elgiganten kører med PS4 køtilbud i morgen.

PS4, 2 controllere og valgfrit spil. 4999,-

PS4 hos Elgiganten
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 27/11-13 22:15 
5K? Så er den vist også betalt...
HankyHankySkrevet 27/11-13 22:15 
Ja, sikke et "tilbud".
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 27/11-13 22:16, rettet 27/11-13 22:17 
Det er fredag, bare så nogen ikke tosser der ud i morgen ;)
BeanoBeanoSkrevet 27/11-13 22:21, rettet 27/11-13 22:23 
Ser lige at min coolshop ordre er afsendt og er i Post Danmark's hænder allerede iflg. tracking... kun små 20 km væk :)
WehnerWehnerSkrevet 27/11-13 22:25 
Taulov ftw. :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 27/11-13 22:26 
enfen>
Elgiganten kører med PS4 køtilbud i morgen.

PS4, 2 controllere og valgfrit spil. 4999,-

Hjernedød pris.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 27/11-13 22:26, rettet 27/11-13 22:26 
@Wehner: Yes ;)
enfenenfenSkrevet 27/11-13 23:06, rettet 27/11-13 23:07 
Et "tilbud" behøver jo ikke nødvendigvis betyde, at det er billigt :)

Men "hjernedød" pris vil jeg nu ikke kalde det.
What is the Matrix?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/11-13 23:10 
Jeg kigget også på prisen for 2 dage siden.
Og jo, tæt på hjernedød!!
ps4 3500
controller 600
så vil de ha 900kr for et spil?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/11-13 23:11 
Det kan være at det er digitale versioner :D
JuggernautJuggernautSkrevet 27/11-13 23:12 
Ja, i limited edition..:-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/11-13 23:14 
Eller en controller du selv skal downloade og få til at virke! :o
#NEXTGEN
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 27/11-13 23:17 
En 3D printer og resten kommer som DLC ;)
slk486slk486Skrevet 27/11-13 23:20 
I skulle ha hørt Bilka kundeservice da jeg ringede ind for at afbestille. Man kunne ligesom fornemme det ikke var noget de hørte hver dag :D
j/k
enfenenfenSkrevet 27/11-13 23:22, rettet 27/11-13 23:23 
ChronoSousa>
Jeg kigget også på prisen for 2 dage siden.
Og jo, tæt på hjernedød!!
ps4 3500
controller 600
så vil de ha 900kr for et spil?

Jeg sammenlignede bare prisen på coolshop - 3700,- + 600,- og så virkede prisen ikke vanvittig. Absolut ikke billig.

Men der er jo ingen, der har fået vredet armene om. Det kunne jo være, der var nogen, der bare ville have en PS4 på launch dagen.
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 27/11-13 23:59 
Kom lige i tanke om at jeg har købt flower til ps3 men aldrig rigtig gjort det færdig. Det skal jeg spille med min datter på 4. Hun kommer til at hade computerspil som det kedeligste i verden =)

På den anden side har hun været pænt godt underholdt af "Epona spillet" på 3DS til det punkt hvor hendes bamse-hest nu hedder Epona og hun har sørget for at få et stykke legetøj der ligner det store Deku træ med hjem til mig fra sin mor =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 28/11-13 00:21 
Beano>
Ja shoppen åbnes som web site eksternt. Jeg taler om selve appen.

Men øøhh, det er der ingen af os der har gjort :-)

Vi har talt om PSN Store og det at logge på inde i app'en. Begge dele gøres via Safari.
BeanoBeanoSkrevet 28/11-13 00:26, rettet 28/11-13 00:27 
Åh det misforstod jeg åbenbart for kunne heller ikke få det til at passe ;)

Ja det er ikke elegant at PSN Store via app'en bare er hjemmesiden som ikke performer optimalt imo.

Log in er noget man kun behøver gøre een gang.
NaieraNaieraSkrevet 28/11-13 00:30 
Før den blev opdateret skulle det gøres hver gang jeg åbnede appen. Dét var irriterende :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 28/11-13 00:31 
Det tror jeg på ;)
JmogJmogSkrevet 28/11-13 01:26 
December måneds PS Plus titler, deriblandt Contrast og Resogun, er i øvrigt på PSN Store nu. Jeg "købte" dem lige via webshoppen på min iPhone og det gik faktisk overraskende smertefrit. Den kører væsentligt hurtigere i mobil-mode end jeg havde frygtet.

PSN vil sikkert blive bombarderet de næste par dage med folk der prøvet at købe og downloade, så det kan sikkert godt betale sig at skære i det mindste et af de led fra ved at købe dem allerede nu. Så kan man nøjes med at gå i sin download-liste og vælge at hente dem i morgen nat.
JmogJmogSkrevet 28/11-13 01:44 
Ser faktisk ud til at de fleste af launchspillene er på shoppen nu.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/11-13 04:55 
Så ser der også ud til at min PS4 fra Coolshop er i Københavns pakkecenter.

Jeg har siddet og kigget lidt på debatten på deres hjemmeside om produktet og jeg tror jeg har en teori om hvorfor der har været så meget kaos omkring det.

Den 11 Juni. satte Coolshop en ny pre-ordre pris på konsollen ned fra 5000.- til 3000.- efter prisen var annonceret på E3. Det har nok resulteret i at en masse derinde, ligesom mig selv, annullerede deres pre-ordre og bestilte en til den nye pris.

I mellemtiden er retailprisen så steget til 3699,- men på grund af noget, som sikkert står i købeloven et eller andet sted, kan de ikke lige pludselig kræve de ekstra 700,- fra folk.

Det er sikkert derfor de har spillet dumme og ladet som om de ikke har nogen idé om de fik nogen hjem og hvor mange det blev og om det først blev til næste år, i håb om at det ville få folk til at annullere deres pre-orders, således at de istedet "pludselig" kan sælge fra et lager af PS4 konsoller, umiddelbart efter launch, til de 3699,-
JmogJmogSkrevet 28/11-13 07:06 
Nogle RET interessante Black Friday tilbud på PSN koder hos Amazon.com i løbet af de næste par dage:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=724072

Der er 20 timer og 18 minutter til BF4 til PS3 (US PSN kode) kan købes for ca 164kr. Den kan så efterfølgende opgraderes til en PS4 version for 54kr.

Opret en Delaware-adresse i din adressebog på Amazon.com (bare log ind med din danske konto). Vælg den som shipping adress, når du kører ordren igennem (den er ligeglad med hvor dit kreditkort er fra). Opret en US PSN-konto og log ind på den på din ps3 eller PSN webshoppen. Redeem koden. Log ind på din PS4 med US kontoen, find spillet og kig efter muligheden for "upgrade my PS3 version for 10$". Køb det og download spillet.

Log ind på PS4'en med din danske konto og spil spillet.

Alternativt hvis du endnu ikke har en PSN konto eller er ligeglad med trophies, venneliste osv., så stryg alt det ovenstående angående den danske konto og kør fast med US-kontoen. Jeg ved endnu ikke om remote play kun virker, hvis PS4 og Vita kører samme konto, men det vil i hvert fald ikke være et problem med to konti på PS4.
BeanoBeanoSkrevet 28/11-13 07:06 
Jmog>
Ser faktisk ud til at de fleste af launchspillene er på shoppen nu.

Blacklight og flOw misser dog PS4 release dagen. SCEE påstår at de sandsynligvis dukker op i næste uge.
JmogJmogSkrevet 28/11-13 07:36 
Ærgerligt, men heldigvis er der rigeligt at spille.
AmbyAmbySkrevet 28/11-13 07:48 
Jmog>
December måneds PS Plus titler, deriblandt Contrast og Resogun, er i øvrigt på PSN Store nu.

Det er dog som om storen ikke kan finde ud af skelne mellem PS4 og PS3. Hvis man går ind under Instant Collection, er Contrast og Resogun der ikke. Der skal man ind selv og finde dem under PS4 menuen.

Derudover, da jeg smed Contrast og Resogun og Grid 2 i kurven, ville den have jeg skulle betale for Grid 2. Jeg fjernede den, og "købte" den for sig selv, og den var gratis, bare der ikke var andre PS4 titler i kurven.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AmbyAmbySkrevet 28/11-13 08:16 
Jmog>
Nogle RET interessante Black Friday tilbud på PSN koder hos Amazon.com i løbet af de næste par dage:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=724072

Apropos har amazon PS+ for 30$, men går ikke ud fra der er nogen måde vi kan udnytte det?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 28/11-13 09:55 
Så kom min PS4 ind af døren fra Coolshop...
SonicSonicSkrevet 28/11-13 10:06 
Oh you bastard :) Smut på twitch, så vi kan kigge med :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 28/11-13 10:20, rettet 28/11-13 10:21 
Godt det ikke er mig der kan sidde og spille PS4 i aften og nyde Resogun mv. Hah! Taber!
j/k
SumezSumezSkrevet 28/11-13 10:39 
slk486>
I skulle ha hørt Bilka kundeservice da jeg ringede ind for at afbestille. Man kunne ligesom fornemme det ikke var noget de hørte hver dag :D

Er faktisk overrasket over at de ikke tit er ude for folk der kun lægger forudbestillinger "for en sikkerheds skyld", når de ikke kræver bindende forudbetaling.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 28/11-13 10:41 
Jeg har nu læst adskillige steder, at Mediamarkt vist nok skulle have rigeligt til butikkerne, så de ikke har solgt alle på pre-orders, åbenbart. Hm, må se om jeg tager chancen, eller bare venter.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 28/11-13 10:42 
Sonic>
Oh you bastard :) Smut på twitch, så vi kan kigge med :D

http://www.twitch.tv/beandk
slk486slk486Skrevet 28/11-13 10:42 
Ja. Jeg tror rigtig mange slet ikke tænker over det og bare ser forudbestillingen som et reelt køb - og man skal jo ikke have to.

Det var bare morsomt at høre hvor overrasket han blev i den anden ende :D
j/k
SonicSonicSkrevet 28/11-13 10:47 
Well, fik lige en mail fra Mediamarkt. Ingen PS4 fredag :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 28/11-13 11:12 
Beklager mine manglende skills i Resogun... det skal der arbejde med ;)
2'589 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig