X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS4-lancering


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/02-13 23:09, rettet 21/02-13 23:11 
Vi mangler en PS4 tråd.

Hvad med en preorder af konsollen ?
http://www.shopto.net/video%20games/ps4/PS4HW00-playstation-4-console :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
2'589 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 12/11-13 12:33, rettet 12/11-13 12:34 
Sessler skal nok til at skrue lidt ned for sit "salt"forbrug. :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/11-13 12:40 
Her er Battlefield 4 i Remote Play.
Det er nu en meget smart feature hvis man bor i et hjem hvor man skal dele TV med nogen

http://www.youtube.com/watch?v=X21AVmMzrUU
PS4 Remote Play - Battlefield 4 Gameplay
BeanoBeanoSkrevet 12/11-13 13:19, rettet 12/11-13 13:21 
Kingdom Under Fire II dukket op som PS4 titel:

Gameplay trailer (PC):
http://www.youtube.com/watch?v=9qcG5Umy1aw

Info:
http://www.thesixthaxis.com/2013/11/12/kingdom-under-fire-ii-announced-for-ps4/
SumezSumezSkrevet 12/11-13 13:20 
Giant enemy crabs!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/11-13 13:21 
Og real time weapon change!
slk486slk486Skrevet 12/11-13 14:41 
Darkbeat>
Her er Battlefield 4 i Remote Play.
Det er nu en meget smart feature hvis man bor i et hjem hvor man skal dele TV med nogen

Eller til sengen eller toilettet :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/11-13 14:47 
Ser ud til der er en smule mere lag i forhold til Wii U, men rækkevidden burde være i orden (og faktisk være anvendeligt hos mig) siden det både kan virke via router/access point og direkte til konsollen. Kan også køre over internettet men så er der garanteret mere lag.
SumezSumezSkrevet 12/11-13 14:50 
slk486>
Eller til sengen eller toilettet :)

Tror ikke man skal formode at rækkevidden er bedre end på WiiU, ud fra hvad jeg har hørt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 12/11-13 14:53, rettet 12/11-13 14:53 
Jeg syntes det er smaddersødt, at de trods alt kigger Nintendo lidt over skuldrene med det remote play der, for det er sgu en smart feature, og med vitaen bliver billedet endnu smukkere. Om det kommer til at køre flydende, kan man kun håbe på, hvis man benytter funktionen. Jeg benytter det ikke på min WiiU, og kommer nok heller ikke til det med PS4, men det er da fedt at man kan :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 12/11-13 14:54 
Sumez>
Tror ikke man skal formode at rækkevidden er bedre end på WiiU, ud fra hvad jeg har hørt?

Jo da, det kan kører over wifi, så rækkevidden afhænger af dit (eller dine) access point.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/11-13 14:57, rettet 12/11-13 15:02 
Sumez>
Tror ikke man skal formode at rækkevidden er bedre end på WiiU, ud fra hvad jeg har hørt?

Som sagt - det er over ens wifi netværk (i modsætning til Wii U), så hvis du har wifi dækning på toilettet, virker det.

EDIT: Jeg er mere bekymret over lag end rækkevidde. PS3-PSP/Vita remote-play havde god rækkevide (samme princip) men lag gjorde det uspilleligt. PS4 er dog at andet bæst mht. dedikeret hardware og OS, så kan ikke helt sammenlignes.
SumezSumezSkrevet 12/11-13 15:08, rettet 12/11-13 15:08 
Så må performance og input lag da være væsentlig værre end på WiiU? Synes hele tiden jeg har hørt folk påstå at WiiU's hurtige kommunikation med konsollen kun er muligt med den begrænsede rækkevidde vi ser. Samtidig synes jeg hele tiden folk har påstået at PS4's remote play skulle være fuldstændig ligeså responsivt som WiiU's.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/11-13 15:09 
Ja, lag må være værre, men hvad mener du med performance? Kvaliteten kan vel indstilles som idag.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/11-13 15:13, rettet 12/11-13 15:16 
Sumez>
Så må performance og input lag da være væsentlig værre end på WiiU? Synes hele tiden jeg har hørt folk påstå at WiiU's hurtige kommunikation med konsollen kun er muligt med den begrænsede rækkevidde vi ser.

EDIT: Det vil vise sig. De uafhængige test videoer jeg har set, havde ret lav lag men der var noget.


Sumez>
Samtidig synes jeg hele tiden folk har påstået at PS4's remote play skulle være fuldstændig ligeså responsivt som WiiU's.

Herinde? Det har jeg ikke bemærket, tværtimod.
JmogJmogSkrevet 12/11-13 15:22 
Sonic>
Jeg syntes det er smaddersødt, at de trods alt kigger Nintendo lidt over skuldrene med det remote play der, for det er sgu en smart feature, og med vitaen bliver billedet endnu smukkere. Om det kommer til at køre flydende, kan man kun håbe på, hvis man benytter funktionen. Jeg benytter det ikke på min WiiU, og kommer nok heller ikke til det med PS4, men det er da fedt at man kan :)

De kigger ikke Nintendo over skuldrene. Nintendo kiggede PSP/PS3 remote play over skuldrene. PS4/PSV-remote play er blot en videreudvikling som virker bedre grundet indbyggede dedikerede chips i begge devices til det (= grunden til det understøttes i stort set alle spil) og hurtigere wifi standarder (PSP's var pinligt langsom).
SumezSumezSkrevet 12/11-13 15:22 
slk486>
hvad mener du med performance?

Streaming-kvaliteten. Tænkte dog primært på input lag, ved ikke hvorfor jeg skrev det andet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 12/11-13 15:23, rettet 12/11-13 15:23 
Jmog>
De kigger ikke Nintendo over skuldrene. Nintendo kiggede PSP/PS3 remote play over skuldrene. PS4/PSV-remote play er blot en videreudvikling som virker bedre grundet indbyggede dedikerede chips i begge devices til det (= grunden til det understøttes i stort set alle spil) og hurtigere wifi standarder (PSP's var pinligt langsom).

Skægt, for da jeg første gang hørte om PSP/PS3, tænkte jeg med det samme på GBA/Gamecube kablet. :P Det er cirklen uden ende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 12/11-13 15:26 
Beano>
Sumez>
Tror ikke man skal formode at rækkevidden er bedre end på WiiU, ud fra hvad jeg har hørt?

Som sagt - det er over ens wifi netværk (i modsætning til Wii U), så hvis du har wifi dækning på toilettet, virker det.

EDIT: Jeg er mere bekymret over lag end rækkevidde. PS3-PSP/Vita remote-play havde god rækkevide (samme princip) men lag gjorde det uspilleligt. PS4 er dog at andet bæst mht. dedikeret hardware og OS, så kan ikke helt sammenlignes.

Der er lidt misforståelser angående Remote Play. Sony siger selv at der er tre måder man kan køre det på:

1: Wifi direkte mellem Vita og PS4 (burde have samme rækkevidde og kvalitet som Wii U-metoden)
2: Wifi fra Vita til hjemmerouter til PS4
3: Wifi fra Vita til ekstern router til hjemmerouter til PS4

Indtil videre har jeg ikke set ene eneste test, hvor anmeldelserne har prøvet andet end metode nummer to. Og under dårlige forhold (hotel wifi eller event wifi med mange samtidige brugere). Og metode 1 ER mulig. Yoshida har selv tweetet, at selvom din router skulle gå ned, så vil du stadig kunne bruge Remote Play når du sidder derhjemme.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/11-13 15:26, rettet 12/11-13 15:27 
Det er blevet annonceret at man udover at handle på PSN Store også kan handle på Amazon Digital via PS4. For mig kommer det fuldstændig uventet: Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at Sony (eller Microsoft eller Nintendo for den sags skyld) frivilligt ville introducere konkurrence til et system hvor de (plus udgivere af tredjeparts software) ellers havde fuldstændig kontrol over pris. Nu må tiden så vise om det kommer til at betyde lavere (bedre) priser reelt, især set i forhold til fysiske udgivelser, men det er en spændende udvikling.

Kotaku nyhed
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 12/11-13 15:28 
Sumez>
Streaming-kvaliteten. Tænkte dog primært på input lag, ved ikke hvorfor jeg skrev det andet.

Billedkvalitet og stabilitet afhænger vel af båndbredden, men det vil vise sig. Opløsningen på VIta er højere end Wii U's gamepad (960×544 vs 854×480) og langt bedre display, så i teorien bør det være pænere, hvis altså komprimeringen ikke er for hård.
slk486slk486Skrevet 12/11-13 15:30 
Må tiden vise. I de test jeg har læst om var lag ikke slemt.

@Nuclear: Blev også skrevet på forrige side ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 12/11-13 15:31, rettet 12/11-13 15:32 
Jmog>
Der er lidt misforståelser angående Remote Play. Sony siger selv at der er tre måder man kan køre det på:

1: Wifi direkte mellem Vita og PS4 (burde have samme rækkevidde og kvalitet som Wii U-metoden)
2: Wifi fra Vita til hjemmerouter til PS4
3: Wifi fra Vita til ekstern router til hjemmerouter til PS4

Fornuftigt tiltag at man selv kan vælge! :) Det er ikke alle spil der kræver lige vild responstid.

Beano>
Billedkvalitet og stabilitet afhænger vel af båndbredden

Og packet loss, men ja, grundlæggende har du ret - på den front er der nok ikke grundlæggende forskel mellem de to.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/11-13 15:32, rettet 12/11-13 15:34 
@Jmog: Vel også hvad jeg skriver mht. muligheder :)

Men ja - der er mange faktorer der spiller ind. Det skal prøves hos een selv før man reelt ved hvordan det spiller. Ligesom Wii U.

EDIT: Og anvender man remote-play over ens router/access point kan det være en fordel at tilslutte PS4'er via LAN kabel så den ikke også bruger wifi.
slk486slk486Skrevet 12/11-13 15:35 
.. Og om man er følsom overfor den lag der er.
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/11-13 15:42 
slk486>
@Nuclear: Blev også skrevet på forrige side ;)

Beklager :/

Til gengæld kan den "feature" sagtens tåle mere opmærksomhed.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 12/11-13 16:12 
Beano>
@Jmog: Vel også hvad jeg skriver mht. muligheder :)

Så misforstod jeg. Jeg troede du mente at man kun kunne køre det over routeren og ikke direkte :-)
BeanoBeanoSkrevet 12/11-13 16:26 
Så formulerede jeg mig bare dårligt ;)
SonicSonicSkrevet 12/11-13 16:28 
PS4-lancering

Man, so hyped :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 12/11-13 17:49 
Giantbomb unboxing
http://www.youtube.com/watch?v=PuSW2rOQGw4
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 12/11-13 18:59 
Positive signaler vedr. MP3 og andre media features....
http://www.dualshockers.com/2013/11/12/sony-was-caught-off-guard-by-reaction-to-ps4-mp3dlna-exclusion-was-focusing-on-gaming-features/
BeanoBeanoSkrevet 12/11-13 20:54 

En konsol der vipper? wtf?

"* rubber feet not included"
JmogJmogSkrevet 12/11-13 21:28 
slk486>
Så det lader til Sessler alligevel fik "sin" prelaunch PS4... Hvad hedder et hissy fit iøvrigt på dansk? :)

Rimelig stort at Sony nu tillader at åbne PSN storefronts.

http://www.vg247.com/2013/11/12/amazon-opens-playstation-network-store/#more-425909

Et "hysterisk tilfælde".

Og så er det da i øvrigt en kæmpestor nyhed at Amazon vil sælge downloadkoder til PSN. Selv hvis de kun virker med amerikanske PSN konti, så kan man jo oprette sådan en, redeeme koden på sin PS4 og derefter skifte over til sin danske konto. Alle konti logget ind på en PS4 kan jo tilgå indhold, som en anden konto har downloadet.

Black Friday og buy one get two udsalg, here I come.
SonicSonicSkrevet 12/11-13 22:29 
Ah, mon det bare er så ligetil? For hvis det er tilfældet, skal der dælme shoppes!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 12/11-13 22:33 
En tysker på Neogaf havde faktisk købt en AC4 season pass kode på Amazon.com og redeemet den på sin EU PSN konto.

Det lover EKSTREMT godt. Hvis vi ikke engang behøver køre med to PSN konti og downloadkoder bliver regionsfri er det dælme fagre nye verden.
slk486slk486Skrevet 12/11-13 22:34, rettet 12/11-13 22:35 
Det var det da med PS3 - altså ligetil, men normalt har de ikke Black Friday udsalg på download goods, så vidt jeg ved. Dog muligvis Cyber Monday :D

Det ville være fedt, hvis det er totalt frit, ja!
j/k
JmogJmogSkrevet 12/11-13 22:55 
Selv uden deals så vil digitale køb til fuld pris stadig være interessante for os. 60$ = 333kr. Væsentligt billigere end fysiske nye udgivelser i EU.
SonicSonicSkrevet 12/11-13 23:30 
Hm, til de 300 og en svat får man da sikkert snildt en fysisk kopi i england.
Men deres udsalg kan godt være lokkende. Jeg vil dog bare så gerne beholde fysiske kopier.
Anyways er det da super fedt, hvis man kan få det billigere den vej, på samme account endda.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 12/11-13 23:32 
Konkurrence til priserne på PSN er allerede startet. 60$ for Fifa 14 til PS3 på PSN. Amazon tager 48$ for en downloadkode til PSN. Og det er et spil der kun har været ude i lidt over en måned.

Fan...tastisk :-)
SonicSonicSkrevet 12/11-13 23:43 
Fortæl lige lidt om, hvordan det virker med, at downloade fra to regioner på samme account, hvis du gider :)
På PS3 skulle man vist bruge to accounts, og på et tidspunkt accepterede den amerikanske shop ikke mit danske visa mere.
Hvad er nyt?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
3of193of19Skrevet 12/11-13 23:49 
Nok at man bare får en kode med email når man køber på Amazon. Den kode indtaster man så bare på son alm eu account og presto!
JmogJmogSkrevet 12/11-13 23:50 
At Amazon er en shop som accepterer dit danske Visa, så du vil kunne købe PSN koder hos dem.

Worst case scenario, hvis koderne er regionslåste: Opret en US PSN konto og brug den til at redeeme og downloade dine Amazon-køb på din PS3/PS4. Din danske konto vil stadig være i stand til at spille spil som en anden bruger har downloadet på konsollen.

Best case scenario, hvis koderne er regionsfrie: Køb koder på Amazon og redeem dem på din danske PSN konto.

Eventuelt, hvis du ikke har en PSN-konto i forvejen, så lad helt være med at oprette en DK konto.
SonicSonicSkrevet 12/11-13 23:55 
Smart :) Det er de færreste Playstation spil der er region-locked, ikke?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 13/11-13 00:02, rettet 13/11-13 00:03 
Alle koder har førhen været region-locked, så det er svært at sige hvordan det bliver, men ingen fysiske kopier er region locked fremadrettet.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 13/11-13 00:03, rettet 13/11-13 00:03 
@sonic: Der er et enkelt regions låst PS3 spil, så ja ;)
JmogJmogSkrevet 13/11-13 00:16 
Niiiice. PS Plus 1-års abonnements normalpris på DK PSN er 375kr.

På Amazon? 277kr. :-)
BeanoBeanoSkrevet 13/11-13 00:21 
Fona var billigere med 175,- på tilbud nogle måneder siden... fortrød jeg ikke bare nuppede et par år mere :p
slk486slk486Skrevet 13/11-13 00:24 
@Jmog: Prøver du lige, please? :D
j/k
JmogJmogSkrevet 13/11-13 00:25 
God pris!

Dog værd at tage med i beregningen at prisen på Amazon ikke er et tilbud. Det er normalprisen.
BeanoBeanoSkrevet 13/11-13 00:26, rettet 13/11-13 00:26 
Ja prisen er dælme ok. Spændt på om det holder det med regions-frie redeem koder!
slk486slk486Skrevet 13/11-13 02:16, rettet 13/11-13 02:17 
Ganske godt interview med Shuhei fra ign. Interessant perspektiv på Wii U oven i købet.

http://www.ign.com/videos/2013/11/12/ps4-sony-on-wii-u-changing-your-psn-name
j/k
2'589 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig