X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS4-lancering


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/02-13 23:09, rettet 21/02-13 23:11 
Vi mangler en PS4 tråd.

Hvad med en preorder af konsollen ?
http://www.shopto.net/video%20games/ps4/PS4HW00-playstation-4-console :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
2'589 emne(r).

Svar
SonicSonicSkrevet 25/10-13 17:21 
Ja jeg læste også lige om det. Jeg kan ikke lade være med at få ordet "rushed" i tankerne hele tiden :) Men det er de jo ikke alene om.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 25/10-13 17:24 
Enig. Suspend/resume burde være en ret basal feature at have med fra starten. Dag 1 update forventede jeg dog.
slk486slk486Skrevet 25/10-13 18:15 
Æv, det er ellers en af mine mest ventede features :(
j/k
BeanoBeanoSkrevet 25/10-13 18:50 
Også her.

Det overrasker mig også at læse at voice commands (både via headset og kamera) og profil login via ansigtsgenkendelse er fra dag 1 - noget de knap nok har nævnt før?
slk486slk486Skrevet 25/10-13 20:29 
Vigtigere for Sony med noget direkte tilsvarende kinect?
j/k
JmogJmogSkrevet 25/10-13 23:00 
Triggerne (som klart er analoge) er i øvrigt fremragende. Både i bilspil (jeg prøvede driveclub) og shooters (Blacklight). En kæmpe forbedring i forhold til de gamle.
slk486slk486Skrevet 25/10-13 23:09 
Jeg er SÅ klar :)
j/k
SonicSonicSkrevet 26/10-13 00:47, rettet 13/05-14 18:26 
*
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/10-13 03:15, rettet 26/10-13 03:16 
Lækkert layout!

Der kommer også en masse F2P spil så hvis man har brugt alle sine penge på selve konsollen kan man spille Planetside 2, Blacklight Retribution, DC Universe Online, The Playroom, Warthunder og Warframe fra launch dagen af.
NaieraNaieraSkrevet 26/10-13 03:17 
Sonic>
Jeg håber ikke billederne æder alt for meget :)

Det fylder vel fem gange så meget når du bruger PNG i stedet for JPG :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 26/10-13 09:09 
@Darkbeat: Planetside 2 er ikke bekræftet som dag 1 titel.
SonicSonicSkrevet 26/10-13 09:32, rettet 26/10-13 15:08 
@Naira, I know :) De er også for store til dette forums bredde. Kan lige smide dem ned i et størrelsesformat der passer, de var oprindeligt lavet til et andet forum :)

:Edit: Har skaleret dem ned til Playright størrelse :)
Og tilføjet lidt flere titler.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 26/10-13 18:59 
Noget nyt Killzone footage. Ser godt ud.

Pænt
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 26/10-13 22:59, rettet 26/10-13 23:10 
Beaten af Bede-x.

Meltdown part 2, hvis man keder sig
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-13 02:06 
Er der kommet noget information om strømforbruget på PS4? Jeg kan ikke finde noget når jeg søger. Eller dvs. jeg kan finde rigtig mange artikler der hedder noget i retningen af "PS4 power consumption, noise level and more...", men ingen af dem skriver noget om strømforbruget, andet end at maskinen kan suge lidt om natten :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/10-13 02:04 
Jeg kan ikke huske det præcise tal, men det lå vist på omkring samme niveau som en PS3 slim.
slk486slk486Skrevet 27/10-13 02:30, rettet 27/10-13 02:30 
@Sonic: Injustice UE er også launch.
j/k
SonicSonicSkrevet 27/10-13 08:39, rettet 27/10-13 08:40 
@slk rettet :)

Faldt over dette, ved ikke om det er druknet et sted i tråden:

"Second Screen"
PS4 Link vil også kunne bruges som skærm nr. 2 i de spil som understøtter dette.
Udover PS Vita kan der også benyttes smartphones og tablets. Dette via PS4 Link App til Android og Apple iOS (iPhone og iPad).
Trods navnet "Second Screen" er det ikke kun en skærm, men den holdholdte enhed kan også bruges som en "controller nr. 2".
Sony omtaler THE PLAYROOM, der følger med konsollen (kræver PS4 kamera). Et spil hvor der kan tegnes på den mobile enhed, og herefter kan tegningerne "swipes" over på den store skærm og indgå som 3D-objekter i spillet.

Jeg vidste man kunne bruge sin iPhone eller Android til at købe spil til sin PS4 med, og at man fra sin iPhone eller Android kan sætte dem til at downloade også, men jeg har ikke hørt om second screen før nu. Lyder da lidt fedt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 27/10-13 08:42 
Jeg nævnte det for nogle uger siden ifm det blev annonceret på ps bloggen, ja druknet ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-13 13:37 
Jmog>
Jeg kan ikke huske det præcise tal, men det lå vist på omkring samme niveau som en PS3 slim.

Okay jeg havde frygtet et noget højere tal :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 13:42, rettet 30/10-13 13:50 
Så blev det bekræftet at Planetside 2 ikke kommer til launch...

"PlanetSide 2 PS4 release date is 'early 2014'"
http://www.computerandvideogames.com/435945/planetside-2-ps4-release-date-is-early-2014/

Men heeeyyy... Angry Birds: Star Wars kommer til PS4/XBO launch. Weee!
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 19:21 
Shitstorm...

http://blog.us.playstation.com/2013/10/30/ps4-the-ultimate-faq-north-america

Bemærk dog den er for US.
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 20:06, rettet 30/10-13 20:06 
Her er EU versionen:
http://blog.eu.playstation.com/2013/10/30/playstation-4-the-ultimate-faq/

1 dag line-up (dvs. ikke hele launch line-up) ser tyndere ud...

- Killzone Shadow Fall
- Knack
- Resogun
- Sound Shapes
- Escape Plan
- Flow
- Flower
- Playroom (preinstalleret)
- Angry Birds Star Wars
- Assassin’s Creed IV Black Flag
- Call of Duty Ghosts
- FIFA 14
- Battlefield 4
- JUST DANCE 2014
- Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition
- LEGO MARVEL Super Heroes
- Madden NFL 25
- NBA 2K
- Contrast
- Pinball Arcade

Tidligere nævnte titler jeg ikke kan se: Minecraft, Blacklight, War Thunder, War Frame, Putty Squad
Jeg bemærkede også at NFS: Rivals ikke er på men står stadig til udgivelse d. 29/11 på Amazon (udsat?). De skriver dog at listen ikke er final og de kan jo komme i ugerne efter. Så ser vi.

Blandt (nye) kedelige observationer i FAQen bemærkede jeg at maskinen ikke vil understøtter MP3 eller DLNA streaming. Kun streaming fra Music Unlimited (moneymoneymoney). De skriver at andre video og musik services (Netflix, youtube?) vil blive annonceret inden launch. Video sharing er kun til Facebook, youtube kommer senere.

Mht. pause/resume (der kommer senere), så virker det til at de planlægger det vil virke på tværs af spil hvilket vil være nice - hvis jeg altså fortolker det korrekt.

Men læs FAQ'en - den er omfattende :)
SumezSumezSkrevet 30/10-13 20:13 
Pinball Arcade er det første spil jeg kunne finde på at købe en PS4 for. Next-gen versionen af det spil ser supersmuk ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 30/10-13 20:26, rettet 30/10-13 20:27 
Beano>
1 dag line-up (dvs. ikke hele launch line-up) ser tyndere ud...

De er åbenbart stadig ved at opdatere listen for de har tilføjet:

Super Motherload* XGen Studios
Tiny Brains* Spearhead Games
Warframe* Digital Extremes

Dog kun på den amerikanske side.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 20:30, rettet 30/10-13 21:22 
Ok det var hurtigt, cool :)

Edit: Og Skylanders + DC Universe Online :O
HankyHankySkrevet 30/10-13 21:00 
Hvorfor fanden kan den ikke afspille en ganske almindelig musik-cd? Ja, undskyld sproget >.<
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SonicSonicSkrevet 30/10-13 21:53 
Jeg er også målløs over manglende medieunderstøttelse, især fra Sony. Man kan få tv idag der kan afspille mkv/mp4.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 31/10-13 08:20 
1/2 times gameplay fra Galak-Z via Twitch:

http://www.twitch.tv/raptr/c/3166638
slk486slk486Skrevet 31/10-13 08:23 
Det er lidt spøjst, men for mit vedkommende helt fint at nedprioritere det fra starten og muligvis endda have spare den røde laser helt væk.

Nogen her der bruger deres PS3 til at afspille CD'er?
j/k
SonicSonicSkrevet 31/10-13 08:26 
Jeg gør, af og til :) Ikke at jeg bruger mine CD'er meget mere, de er rippet, og ligger som mp3. Det kan man så heller ikke bruge på PS4. Nej, vil man høre musik på den, skal man subscribe til deres musikservice, LOL!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 31/10-13 08:28, rettet 31/10-13 08:28 
@slk: Ja, 1-2 gange for 6 år siden :) Rippede nogle CDer i starten på PS3 men siden har jeg bare overført MP3 filerne til konsollen via USB eller DLNA for at bruge det i spil.
slk486slk486Skrevet 31/10-13 08:31, rettet 31/10-13 08:32 
Den helt manglende MP3 musik understøttelse må da være et bevist valg, når den understøtter mp3 i hardware til spil.

Galak-Z ser iøvrigt lækkert ud, men kan muligvis blive frustrerende at styre - historieelementerne og tut'en irriterer mig allerede, selvom det ikke er mig der spiller :D Time will tell.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 31/10-13 08:34 
PS4-lancering

Yoshida er ikke helt uden humor.
slk486slk486Skrevet 31/10-13 08:35 
He he :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 31/10-13 09:01 
Fra FAQen vedr hvad der tidligere har været diskuteret (controller opladning, støj, RemotePlay, etc)...

How loud is PS4 when it is running?
PS4’s cooling system is optimized for living room use and is generally much quieter than PS3′s. PS4 features a stepless speed fan system that will smoothly increase the speed of the fans as needed. As with all game consoles, it’s important to keep PS4 in an environment with plenty of air circulation.

Does PS4 feature a “stand-by” mode?
Yes, PS4’s stand-by mode deactivates its primary functions to reduce energy usage, though it is still able to charge DUALSHOCK 4 wireless controllers and download system updates in this power-saving mode. As an added benefit for PlayStation Plus members, PS4 can automatically download game patches when in standby mode as well.

How can users charge DUALSHOCK 4? Does PS4 include a charge cable?
You can charge the DUALSHOCK 4 on a PS4 system whether the system is active or in standby mode using the bundled micro USB charge cable. Licensed charging stations will be available, and universal chargers that support micro USB and the Dedicated Charging Port (DCP) specification can be used to charge DUALSHOCK 4.

Is it possible to charge a DUALSHOCK 4 controller via my PS4 when I’m not playing?
Yes, you can charge DUALSHOCK 4 controllers when PS4 is in stand-by mode. However, in Europe, PS4 users will need to navigate to Settings, then Power Save Settings, and enable the Supply Power from USB Ports option.

When will Remote Play work best?
Remote Play will work best when the PS Vita system is located within the same WiFi network where PS4 is connected. We also recommend that PS4 be connected to the local area network via an Ethernet cable, that a router suitable for gaming be used and that the PS Vita system be within close proximity of the WiFi access point so that the connection is free of interference.

Can Remote Play work outside the user’s home network?
We strongly recommend that Remote Play be used within the same WiFi network where PS4 is connected. Remote Play may or may not work over a wide area network. For Remote Play to function over a wide area network, a robust and stable WiFi connection and broadband Internet connection is required, and the local area network where PS4 is connected must be configured to permit the PS Vita system to access PS4.

Dag 1 update kan (som på PS3) hentes ned på USB stick fra en PC og installeres den vej, hvis man vil spare lidt tid ved have den klar på dagen. Ellers hentes updaten i baggrunden på PS4.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/10-13 09:13, rettet 31/10-13 09:13 
Sonic>
Jeg gør, af og til :) Ikke at jeg bruger mine CD'er meget mere, de er rippet, og ligger som mp3. Det kan man så heller ikke bruge på PS4. Nej, vil man høre musik på den, skal man subscribe til deres musikservice, LOL!

Ja det er fandeme da irriterende. Fint at man kan lytte til anden musik når man spiller, men hvis det skal foregå over en spotify-lignende løsning er det ikke noget jeg kommer til at bruge.

Håber de lytter til kritikken og tilføjer i hvert fald mp3, men også meget gerne flac support, som kan overføres fra USB/DLNA.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 31/10-13 09:20 
Det tror jeg bestemt de gør - men ikke noget der kommer de første par måneder. 100% sikkert jeg ikke hopper på Music Unlimited pga. den slags skumle metoder. Den musik jeg vil lytte til har jeg på min egen NAS.
SumezSumezSkrevet 31/10-13 09:52, rettet 31/10-13 09:54 
slk486>
Nogen her der bruger deres PS3 til at afspille CD'er?

Jeg har ikke andre cd-afspillere længere (som er sluttet til anlægget) end min X360 og PS3, så ja, en af de to er det eneste jeg nogensinde bruger.
Har dog ikke planer om at pille min X360 fra over de næste 3 år.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 31/10-13 09:55 
Beano>
How loud is PS4 when it is running?
PS4’s cooling system is optimized for living room use and is generally much quieter than PS3′s. PS4 features a stepless speed fan system that will smoothly increase the speed of the fans as needed. As with all game consoles, it’s important to keep PS4 in an environment with plenty of air circulation.

Nok de bedste nyheder mht. PS4 jeg har hørt i meget lang tid
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 31/10-13 10:23 
Beano>
...
Dag 1 update kan (som på PS3) hentes ned på USB stick fra en PC og installeres den vej, hvis man vil spare lidt tid ved have den klar på dagen. Ellers hentes updaten i baggrunden på PS4.

Hvornår vil denne kunne hentes?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
slk486slk486Skrevet 31/10-13 10:25, rettet 31/10-13 10:32 
God ide, hvis du tænker at hente den på forhånd :)

Kan godt lide den casual tone der er i FAQ'en.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 31/10-13 10:36 
Dark-Light>
Hvornår vil denne kunne hentes?

Ikke nævnt - men vi får jo først maskinen 2 uger efter US, så updaten bør længe være klar for os. Med mindre der er seperate updates for US og Europa.
AmbyAmbySkrevet 31/10-13 10:51 
God pointe :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 31/10-13 10:52 
De skriver forresten at det gøres via safe-mode, så lidt anderledes end på PS3 svjv
SonicSonicSkrevet 31/10-13 12:57 
There is hope...
PS4-lancering
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KilroyKilroySkrevet 31/10-13 13:09 
Hanky>
Hvorfor fanden kan den ikke afspille en ganske almindelig musik-cd? Ja, undskyld sproget >.<

Formentlig for at spare penge, ved ikke at inkludere flere lasere i drevet end højst nødvendigt.
Kilroy Was Here
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/10-13 13:11, rettet 31/10-13 13:12 
Den kan da afspille DVD'er. Jeg har aldrig hørt om en DVD laser der ikke kunne aflæse CD'er også :)

Med mindre der findes BD-lasere der nu kan aflæse DVD'er, men ikke CD'er...
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/10-13 13:13 
Den kan afspille DVD og Blu-ray.
Måske er det bare dét at der ikke er noget CD afspiller software inkluderet?
slk486slk486Skrevet 31/10-13 13:13, rettet 31/10-13 13:20 
Jo den kan godt spille DVD'er. Der er vel håb for det kan patches ind og at linsen kan focusere og laseren kan nå op i infrarød.
j/k
2'589 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig