X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS4-lancering


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/02-13 23:09, rettet 21/02-13 23:11 
Vi mangler en PS4 tråd.

Hvad med en preorder af konsollen ?
http://www.shopto.net/video%20games/ps4/PS4HW00-playstation-4-console :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
2'589 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 19/10-13 19:08, rettet 19/10-13 19:50 
Beano>
Min hjemme PC er selvbygget/samlet men gider ikke løbende spilde tiden (og penge) med opgradere grafikkort osv. hver 6-8 måned hvis jeg vil spille de nyeste AAA spil.

Hvis folk ikke vil spille multiplatformsspil på konsol eller ikke har lyst til at rode med PC indstillinger, så dem om det, men lad os nu lige bevare et nogenlunde objektivt syn på sagerne. De fleste AAA titler bliver lavet til konsoller, som kommer i lange cyklusser, hvilket har den betydning at nødvendigheden af at opgradere ens grafikkort også udsættes tilsvarende (om end måske ikke helt så længe), fordi mange af PC'ens AAA titler er konsolports.

Ja, hvis du vil ud og spille Assassin's Creed 4 ved 4K/60fps som det ses fremvist på high-end maskiner, så skal du være med på ræset:

http://www.pcgameshardware.de/Assassins-Creed-4-Black-Flag-PC-256660/News/Assassins-Creed-IV-Gameplay-PC-Vorteile-1093165/

Men hvis det eneste du vil er at spille spillene på konsol settings (typisk 720p/30fps), så er mindst fire-fem år mellem hver opgradering slet ikke utænkeligt. Folk stiller sig bare tit ikke tilfreds med så lidt på PC og så holder opgraderingerne måske lidt kortere, men med en anden (minimum) baseline for de fleste AAA konveteringer (fx 1080p/60fps). Der er ingen som har behov for at skifte grafikkort hver 6-8 måned for køre spil på konsol niveau.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 19/10-13 19:12 
Klart nok - jeg mente også for at spille dem på høje settings.
SumezSumezSkrevet 20/10-13 00:59 
Prozel>
Hvordan kan et spil ikke blive bedre af at det kører mere flydende, og samtidig er pænere?

Sådan, helt seriøst?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 20/10-13 01:30 
Ahr, come on, Sumez.

Bedre framerate giver bedre styring. Bedre styring giver større fornøjelse.

Højere opløsning og AA giver mindre aliasing og shimmering - begge skavanker som hæmmer indlevelsen, da det konstant minder en om, at det er et spil og ikke en "ægte" historie man deltager i.

Og "pænere" kan jo dække over mange andre ting. I et openworldspil kan det være flere NPC'er, hvilket får byen til at føles mere levende og ægte. Det har Ubisoft sagt vil være en af forskellene på Watch Dogs på next gen/PC og den nuværende generation.

At federe grafik ikke kan gøre et spil sjovere er noget sludder. Hvis gameplay er bøffen, så er grafikken sovsen. Bøffen er lækker i sig selv, men man nyder den endnu mere, når der er sovs til.
enfenenfenSkrevet 20/10-13 07:51, rettet 20/10-13 07:51 
Vel skrevet Jmog.

Sumez>
Prozel>
Hvordan kan et spil ikke blive bedre af at det kører mere flydende, og samtidig er pænere?

Sådan, helt seriøst?

Hvis spillene ellers er identiske, er det sgu da en no brainer.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 20/10-13 15:41 
Jmog>
Ahr, come on, Sumez.

Bedre framerate giver bedre styring. Bedre styring giver større fornøjelse.

Højere opløsning og AA giver mindre aliasing og shimmering - begge skavanker som hæmmer indlevelsen, da det konstant minder en om, at det er et spil og ikke en "ægte" historie man deltager i.

Det er klart at en reel teknisk begrænsning bør overkommes for et bedre spil, men der er vel ingen der seriøst kan påstå at Skyrim bliver et decideret bedre spil af at blive spillet på en high spec pc? Det er jo stadig det samme spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 20/10-13 15:56 
Der er vist ingen der påstår at lige netop Skyrim bliver et bedre spil. Jeg skrev blot at jeg synes det var grimt sammenlignet med, og når jeg kan, hvorfor så ikke :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 20/10-13 15:58 
Jo, det kan jeg da seriøst godt påstå. PS3-udgaven kører meget sjældent med 30fps. Oftest er det omkring 20-25. En stabil framerate på mindst 30 gør spillet nemmere at styre, såvel som at animation visuelt forekommer at være bedre, når den ikke hakker eller er under 30fps. Hele idéen med Skyrim er da i øvrigt også at skabe illusionen af at man er i en spændende fantasy-verden. Bliver denne illusion forstærket, når textures er mere detaljerede (og i øvrigt ikke laver LOD popin) og når drawdistance er markant bedre såvel som at det hele er skarpere i en højere opløsning? Klart.
enfenenfenSkrevet 20/10-13 16:02 
Sumez>
Det er klart at en reel teknisk begrænsning bør overkommes for et bedre spil, men der er vel ingen der seriøst kan påstå at Skyrim bliver et decideret bedre spil af at blive spillet på en high spec pc? Det er jo stadig det samme spil.

Hvis jeg sidder med samme spil på en high end pc (1080p) og en Low end pc (800x600), så jo, så bliver spillet en bedre oplevelse på high end pc'en. På samme måde vil Watch Dogs være bedre på PS4 end på PS3.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 20/10-13 21:52 
Sjovt du nævner Infinite - jeg indkøbte helt ny top end hardware til det spil :) Har ikke brugt den særlig meget siden, så det var et dyrt spil!
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-13 22:21 
Jeg tænker lidt på om jeg skal lade min PS4 forudbestilling stå og så hente den engang næste år i stedet. Knack, Killzone, Ass Creed 4 og Call of Duty er det eneste der siger mig bare en lille smule. Og der er bare ikke noget der overhovedet ligner mere end 5 eller 6/10.

Jeg hælder personligt mest til Ass Creed 4 og den serie er jeg slet ikke glad ved ellers. Ser nok tiden lidt an og håber der kommer anmeldelser i god tid så man kan tage en beslutning derefter. Det ligner dog den værste konsol launch-lineup nogensinde :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 21/10-13 00:26 
Prøv at kigge på tidligere launch lineups. Det her er en af de bedste hvad angår variation og potentiel kvalitet. Og det er ubetinget det største launch lineup nogensinde.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/10-13 05:06 
Jeg har kigget på tidligere line-ups. Hvilke mener du var ringere? Som sagt er jeg ikke enig i at der skulle være meget kvalitet at hente, det ligner alt sammen noget jeg vil finde enormt middelmådigt. Jeg kan heller ikke se hvor den store variation skulle være at finde. Killzone, COD og Battlefield er mere eller mindre det samme og set utallige gange før.
Ass Creed er en piratsimulator med stealth-assassins der med ninja-agtige moves hopper rundt på hustagene, for det var en stor del af piraternes hverdag. Grundlæggende noget der er set utallige gange før da serien er malket til hudløshed.
Det eneste der har en reel chance for at blive unikt er Knack, men jeg synes desværre ikke det ser sådan ud.

Sportsspil, Need for Speed og Skylanders er slet ikke mig. Jeg behøver vel ikke nævne det, men download-spil siger mig umiddelbart ikke noget. Resogun ser fint ud, men det er ikke noget jeg gider købe en konsol til 3500kr for at spille.

PS3'en havde en langt mere varieret (PAL i hvert fald) lineup:
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_launch#PAL_launch_titles

Af dem var jeg rigtig glad for Virtua Fighter 5 og Resistance Fall of Man. Resistance var måske ikke for alle, men jeg synes det var bundsolidt og foregik i et interessant univers :)

Jeg tror ikke jeg kan finde to launch-titler til PS4 jeg vil kigge tilbage på i fremtiden og have specielt gode minder fra. Jeg håber jeg kan finde frem til en enkelt titel jeg gider spiller inden maskinen kommer. Ellers går der forhåbentlig ikke alt for lang tid før der kommer noget der er mere interessant for mig :)

Det glæder mig at du finder launchen fantastisk. Smag og behag :)
Jeg hopper nok på alligevel og henter maskinen (nu den alligevel næsten er betalt) da ny hardware i det mindste altid er spændende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 21/10-13 08:45 
Jeg tror alle tre next-gen konsoller, om man så kalder WiiU next-gen eller ej (for mig er den ihvertfald next-gen nintendo ;P), løber ind i samme problem, en drøj start. WiiU er først ved at blive rigtigt interessant nu her, med Mario næste måned, og som jeg har nævnt før, køber jeg ikke en PS4 før Second Son kommer til den i februar. Ud over Second Son aner jeg pt. ikke, hvad jeg ellers skulle købe til PS4. Jeg gider ikke rigtigt fps, selvom det nye flotte Killzone lokker. Watch_dogs er jeg slet ikke sikker på jeg gider spille nu, og ja, Knack ser lidt meh ud, syntes jeg. Ideen er måske fin nok, men ja :)
For mig at se er udviklerne slet ikke klar til næste generation, og et shift vil tage tid, og have svingende kvalitet.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Bede-xBede-xSkrevet 22/10-13 09:21 
Killzone: Shadow Fall TGS demonstration:

http://youtu.be/qy23A8mwDbs
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 22/10-13 09:58 
Ser sateme godt ud.

Men hold da op de kan kævle de japanere...
dRxLdRxLSkrevet 22/10-13 12:11 
Endelig ser det bedre ud end Halo ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 22/10-13 12:30 
Nyeste Halo-beater™. Nice. Det kan kun blive godt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 22/10-13 12:50 
dRxL>
Endelig ser det bedre ud end Halo ;)

Det skete allerede for snart 5 år siden - men konkurrencen var dog heller ikke så stor dengang
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-13 15:01 
Halo har været middelmådigt i mange år. Men Killzone 2 var, bortset fra grafikken, meget dårligere på alle andre områder. Håber de har oppet sig hvad gameplayet angår for det ser sgu godt ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/10-13 15:03, rettet 22/10-13 15:05 
Det var udelukkende grafikken jeg talte om.

Gameplayet virker umiddelbart noget anderledes end de tidligere spil imo - hurtigere tempo, zip-lines, owl, etc. Noget revolutionerende forventer jeg dog ikke, bare det er underholdende at spille.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-13 15:10 
Det var også mest til Dr Laks og Wehner :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 22/10-13 15:42 
Beano>
Det var udelukkende grafikken jeg talte om.

Gameplayet virker umiddelbart noget anderledes end de tidligere spil imo - hurtigere tempo, zip-lines, owl, etc. Noget revolutionerende forventer jeg dog ikke, bare det er underholdende at spille.

Ugler virker umiddelbart ret revolutionerende for et FPS, synes jeg!
Kilroy Was Here
FancyPantsFancyPantsSkrevet 22/10-13 16:26 
Next-gen owl!
Nu hvor ideen til next-gen dog allerede var snuppet
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 22/10-13 16:57 
Men den er ikke raceren... kun en cross-gen vovse!
BeanoBeanoSkrevet 23/10-13 08:14 
Sessler om DS4:

http://www.youtube.com/watch?v=uv6i35OFbAE
enfenenfenSkrevet 23/10-13 09:45 
Jeg synes, at de fleste meldinger overvejende går på, at controlleren er rigtig god. Bliver spændende at få prøvet den.
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 23/10-13 22:38 
Jeg synes Killzone ligner en typisk launch titel uden sjæl.

Er det dét spil, folk i almindelighed har besluttet sig for, er PS4'erens killer app?
HankyHankySkrevet 23/10-13 22:56 
Hvem har sagt det?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
enfenenfenSkrevet 23/10-13 23:04 
Dunwich>
Jeg synes Killzone ligner en typisk launch titel uden sjæl.

Er det dét spil, folk i almindelighed har besluttet sig for, er PS4'erens killer app?

Ser trods alt bedre ud end Perfect Dark Zero, der var launch titel til Xbox360.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 24/10-13 07:35 
Underligt at folk bliver ved med at sammenligne med tidligere launches...
Hvis ps4's launch titler ikke er nok til at overbevise en person om et tidligt køb af maskinen, kan det vel være lige meget hvad ps2, ps3 eller xbox360 havde ved launch :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 24/10-13 08:08 
@Dunwich, deres, for mig, killer app kommer til februar ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 24/10-13 08:09 
Selve maskinen? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/10-13 08:18 
Sumez>
Underligt at folk bliver ved med at sammenligne med tidligere launches...

Vel ikke mere underligt end at antage at folk betragter et spil som killer-app bare fordi de køber det til deres konsol ved launch.
SumezSumezSkrevet 24/10-13 08:33 
Okay? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/10-13 08:37 
Jonathan Blow interview om The Witness:

http://www.youtube.com/watch?v=16wLW9hJTkg
slk486slk486Skrevet 24/10-13 08:41, rettet 24/10-13 08:44 
Sonic>
... og have svingende kvalitet.

Som i alle andre gens?

Sumez>
Hvis ps4's launch titler ikke er nok til at overbevise en person om et tidligt køb af maskinen, kan det vel være lige meget hvad ps2, ps3 eller xbox360 havde ved launch :P

Enig, jeg tror egentlig også bare mange søger lidt validering af deres beslutning :) Det er OK bare gerne at ville have maskinen!

Beano>
Vel ikke mere underligt end at antage at folk betragter et spil som killer-app bare fordi de køber det til deres konsol ved launch.

Nope :)
j/k
SonicSonicSkrevet 24/10-13 08:51 
Lige præcis slk. Det er noget folk glemmer åbenbart.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/10-13 09:05 
Jeg synes ikke det giver nogen mening, ikke at sammenligne. Det er da trods alt spillene der sælger maskinen, ikke omvendt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 24/10-13 09:09 
Men hvad har det med tidligere launches at gøre?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/10-13 09:20 
Ikke andet end at det er sørgeligt at PS4'eren har SÅ ringe en launch sammenlignet med alt andet jeg kan komme i tanke om. Jeg synes især det er relevant med PS4 der helt åbenlyst kun har de tørreste mainstream og/eller multiplatform-spil når den udkommer. Om det er bevist eller ej ved jeg ikke. Folk er vilde med det jo.

Jeg kunne godt tænke mig at jeg havde et større valg af genrer eller at der i det mindste var nogen der prøvede at lave noget originalt til maskinen i forbindelse med launchen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/10-13 09:22, rettet 24/10-13 09:22 
Tja, X360 var ekstremt tør læææænge efter launch, så det skal nok komme :)
Se, nu sammenlignede jeg selv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/10-13 09:23, rettet 24/10-13 09:26 
@Kk: Det forstår jeg godt - ikke at jeg deler din betragtning, men jeg kan stadig ikke se hvorfor det er relevant at sammenligne - det ændrer vel ikke din holdning til spillene?

Se, nu sammenlignede jeg selv.
Eeew :)

Mest interessante launch, jeg har været interesseret i, så jeg er glad.
j/k
SumezSumezSkrevet 24/10-13 09:28, rettet 24/10-13 09:29 
Iøvrigt var min kommentar ikke rettet mod KK, men primært til Jmog, der mente at PS4 var den bedste launch nogensinde med det argument at alle andre har været elendige (hvilket jeg synes er en ret sløv måde at blive "den bedste" på), eller enfen der mener at det giver mening at sammenligne Killzone med Perfect Dark Zero fremfor alt hvad der ellers findes i genren. :)

Altså, det er jo fint nok, at sammenligne launch-spil på den måde, hvis man har lyst, men det kan aldrig være noget der påvirker købet af maskinen. Der giver det kun mening at sammenligne med konkurrentens launch :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/10-13 09:30 
Sumz>

Selvfølgelig kommer det. Jeg prøver bare på at retfærdiggøre at jeg skal smide over 4K for maskine og spil når der faktisk ikke er noget der ikke er noget ved launch jeg ville købe ellers. Jeg er bange for at det er grafikken der bliver spillenes eneste force, og så stor en grafikluder tror jeg ikke jeg er :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/10-13 09:33 
Sumez>
Altså, det er jo fint nok, at sammenligne launch-spil på den måde, hvis man har lyst, men det kan aldrig være noget der påvirker købet af maskinen...

Selvfølgelig kan det det? Hvis man ikke er tilfreds med udvalget af spil skal man da ikke købe maskinen. Jeg har bare været for dum at forudbestille, fordi jeg troede der faktisk kom noget for mig, det har jeg været vandt til med alle andre launches :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/10-13 09:40 
Hvis man ikke er tilfreds med udvalget af spil skal man da ikke købe maskinen.

Det er jo det der er min pointe? Du skal købe den hvis du har lyst, og er interesseret i udvalget. Du skal ikke købe den fordi PS2'ens eller X360'ens launch var dårlig. Det er ret selvsagt og fjollet at påpege, måske derfor det er så nemt at misforstå? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/10-13 09:40, rettet 24/10-13 09:41 
@KK: Du kan vel bare afbestille - vel ikke tvunget til at købe maskinen når den nu er så forfærdelig?
slk486slk486Skrevet 24/10-13 09:49 
Konsolkongen>
Jeg prøver bare på at retfærdiggøre at jeg skal smide over 4K for maskine og spil når der faktisk ikke er noget der ikke er noget ved launch jeg ville købe ellers.

Se på det sådan her: Er der nogen risiko ved at købe ved launch, når du vel formentlig skal have en indenfor et år alligevel?
j/k
WehnerWehnerSkrevet 24/10-13 09:50 
At man får v0.1
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
2'589 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig