X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS4-lancering


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/02-13 23:09, rettet 21/02-13 23:11 
Vi mangler en PS4 tråd.

Hvad med en preorder af konsollen ?
http://www.shopto.net/video%20games/ps4/PS4HW00-playstation-4-console :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
2'589 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 16/10-13 16:43 
Er endnu ikke nået til Flower i bunken, så det må blive på PS4, hvilket nok ikke skader spillet :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 16/10-13 16:44 
Næppe ;)
BeanoBeanoSkrevet 16/10-13 16:45 
Kunne være fedt hvis Journey også kom som cross-buy ...
BeanoBeanoSkrevet 16/10-13 16:49 
Fra hardware-tilbud tråden...

Konsolkongen>
Arcadesticks? Det går jeg og regner med at de gør :O

Ja arcadesticks. Der har været tale om de ikke vil være kompatible og Sony selv har vist ikke bekræftet noget svjv :(
Har selv et dejligt Sega Virtua Stich High Grade som ville være lækkert at kunne bruge fortsat.
BeanoBeanoSkrevet 16/10-13 18:18 
Velocity 2X (PS4/Vita) interview og gameplay:

http://www.eurogamer.net/articles/2013-10-16-heres-a-look-at-some-more-of-velocitys-sequel

Velocity Ultra (Vita) er lige annonceret til PS3 også.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-13 22:27, rettet 16/10-13 22:27 
Jeg kan ikke se logikken i at arcadesticks ikke skulle virke mere, da PS3'en var naturligt kompatibel med mange PC gamepads og lign. Indtil jeg hører andet forventer jeg, at jeg fortsat kan bruge mit stick på PS4 uden jeg skal hen og modde yderligere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 16/10-13 22:34 
Jeg håber sgu også at PS3-sticks virker. Ellers bliver jeg såen lidt knotten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 16/10-13 23:14 
Der går rygter om, at Drive Club også bliver delayed.
Bare de ikke delayer Infamous :P

Kotaku
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/10-13 23:15 
Jeg forventer at alt hvad der hedder USB sikkert kommer til at virke fint på begge nye konsoller. Det er mere de forskellige trådløse protokoller der er skrevet om... Forhåbentligt kan man nu hører hvad en anden person siger over et Xbox headset :)
JmogJmogSkrevet 16/10-13 23:17 
USB rat fra denne generation er bekræftet som ikke virkende på Xbox One.

Det giver ingen teknisk mening. Økonomisk derimod...
NaieraNaieraSkrevet 16/10-13 23:25 
Det' fandme dyrt at købe et ordentligt stick. Endnu værre hvis man skal have to! Spader.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 17/10-13 00:42 
Jmog>
USB rat fra denne generation er bekræftet som ikke virkende på Xbox One.

Det giver ingen teknisk mening. Økonomisk derimod...

Går ud fra du ikke har set promo videoen hvor de fint forklarer at det jo er fordi der er så meget innovation i de nye accessories? :) Udover det er det nye modulære princip rigtig smart.
j/k
JmogJmogSkrevet 17/10-13 10:32 
Og der er og bliver jo noget vrøvl. Uanset hvad nye rat kan, så er det pissenemt at understøtte de gamle. Der er jo blot tale om at understøtte en driver til dem. En driver som ratproducenterne endda selv skriver.

Næ, det her handler udelukkende om at de har lavet en aftale med Madcatz om at de får lov at være den officielle leverandør af rat og samtidigt lukker de for understøttelse af gamle rat, så eksisterende rat-ejere bliver nødt til at købe et nyt.

Jeg har ikke set videoen. Hvad er det nye modulære princip?
slk486slk486Skrevet 17/10-13 10:45, rettet 17/10-13 10:57 
Både Thrustmaster og Mad Catz rat på vej.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=wT_CVUjQXjA#t=225

Og iøvrigt - en soundbar med Forza mode? Seriously?
j/k
JmogJmogSkrevet 17/10-13 10:57 
Sikke dog en gang ordgylle!

Deres forklaring for hvorfor de gamle rat ikke vil være kompatible er jo grinagtig. Det kunne stort set koges ned til "vores nye rat er så avancerede at det ikke var muligt at få de gamle til at virke". Vrøvl. Det er jo driverstyret, hvad der virker.

Og det med modularitet er jo ikke noget nyt. I mine Fanatec CSR Elite Pedals kan jeg lave alle de indstillinger de snakker om. Jeg kan justere bredden, hvor træge/hvor meget kraft man skal bruge på dem, vinklen osv. Jeg kan vælge om jeg vil have en gearstang eller ej, hvad type gearstang, om den skal være i højre eller venstre side af rattet, hvor højt den skal være placeret, skal den være vinklet osv.
slk486slk486Skrevet 17/10-13 11:00, rettet 17/10-13 11:03 
Det er bare et valg ikke at understøtte de gamle rat - problemet opstår med bortforklaringen.

Fik indtryk af modulariteten var understøttet på system niveau - så pågældende controller/rat kan sige "jeg har speedometer" eller "jeg har gearstang", men det er nok bare innovationstænkning fra min side :)
j/k
JmogJmogSkrevet 17/10-13 11:05 
Ja, de prøvede på at få det til at fremstå som noget specielt ved konsollen. Gav ikke meget mening for mig. Hvorfor skulle konsollen (reelt driveren) have noget at sige mht hvor på et rat at knapper er placeret eller hvor/hvordan pedaler er placeret. Konsollen aner det ikke og er bedøvende ligeglad. Det er rent mekanisk.

Din motor i en bil ved jo heller ikke at du sætter nye dæk på, den sørger bare for at de drejer rundt.
slk486slk486Skrevet 17/10-13 11:12, rettet 17/10-13 11:13 
Det smarte ville netop opstå, hvis dækkene eksempelvist kunne fortælle motoren at de understøtter den her fart, den her bremselængde, den her torque, den her temperatur - whatever. Det var det jeg hørte, men sikkert slet ikke det der rent faktisk er gældende :D
j/k
slk486slk486Skrevet 17/10-13 15:06, rettet 17/10-13 15:06 
Lovecraft, cyberpunk, puzzles. What's not to like?

http://blog.us.playstation.com/2013/10/17/magrunner-dark-pulse-on-ps3-is-a-lovecraftian-cyberpunk-puzzler/
j/k
SumezSumezSkrevet 17/10-13 15:42 
Lovecraft og Cyberpunk er et match made in heaven, i bedste Quake-stil. Der hvor historien halter er at de samtidig blander en skamløs Portal-klon ind i mikset - ikke bare mht. gameplay, men også setting og opbygning, og det virker umiddelbart som noget der stjæler billedet i forhold til det andet, mere interessante. Kunne de ikke have holdt de to spil adskilt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/10-13 15:47 
Ja, det ligner desværre portal lidt for meget, ihvertfald i starten. Ser dog ikke ud til der er nogen portals, så... ;)
j/k
slk486slk486Skrevet 18/10-13 11:16, rettet 18/10-13 11:16 
Nooo :(

http://www.vg247.com/2013/10/18/sony-confirms-driveclub-delay/

Nu er der kun NFS på PS4. Not good, men de skal naturligvis hellere tage sig deres tid.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/10-13 11:56 
Jeg har heller ikke været imponeret af det de har vist fra spillet de sidste par måneder, specielt i betragtning af hvad de har leveret før. Trist men forhåbentligt betyder det et bedre spil af se frem til.

Driveclub forbliver en IGC titel men Contrast bliver IGC sammen med Resogun til launch:
http://www.youtube.com/watch?v=1qOpaJkh4jY
HankyHankySkrevet 18/10-13 14:31 
Er der efterhånden mere der er værd at spille, hvis man anskaffer sig en PS4 ved launch?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Bede-xBede-xSkrevet 18/10-13 14:36 
Resogun, Ass Creed 4 og Killzone er vist dem der får mest positiv omtale. Får de fikset al den tearing der var i de seneste film som blev postet på Gaf, kunne jeg godt finde på at snuppe Killzone sammen med maskinen, men store forventninger til spillet har jeg ikke.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 18/10-13 14:52, rettet 18/10-13 14:55 
Det er vel bare mere Killzone, så hvis man kan lide 2 og 3 ... Personligt ser jeg meget frem til Shadow Fall.

Det er også de 3 jeg er på + Knack, samt hvad der ellers kan fange min interesse på PSN ved launch.
j/k
JmogJmogSkrevet 18/10-13 15:09 
Resogun, AC4, Contrast, Killzone - dem glæder jeg mig til. War Thunder, Blacklight og Warframe ser lovende ud. Minecraft glæder jeg mig også til. Planetside 2 (hvis de når launch).

Det er rigeligt til launch. Og derefter vil det strømme til med Indie titler (Galak-Z er konsolkøbsgrund i sig selv for mig) og i starten af 2014 får vi Infamous, Driveclub, Thief etc.
Bede-xBede-xSkrevet 18/10-13 15:38 
Da Hankys tidligere indlæg indikerer han også er PC gamer, kunne et af problemerne med flere af de titler der bliver nævnt være at de allerede findes eller er på vej til PC, hvor de typisk er billigere og kører bedre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 18/10-13 15:41 
Det er klart at foretrækker man PC gaming til multi-platform og ikke har interesse i de eksklusive titler, så er der ikke nogen grund til at købe en PS4...
j/k
HankyHankySkrevet 18/10-13 15:57 
Ja, jeg foretrækker min PC til multiplatformsspil, da jeg simpelt hen ikke orker 720p / 25-30 fps, når man så længe har kunne spille i 1080p / 60 fps på sit TV, endda med 360/PS3 controller i de spil hvortil man synes det passer. Jeg har stort set kun konsoller i dag for de eksklusive titler.

Resogun ser dog godt ud - Killzone ser også fint ud, men jeg finder forgængerne så utrolig kedelige, at jeg nok ikke nærmer mig det.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 18/10-13 16:00 
Hvis man dog bare kunne fodre en disk til sin PC og spille med det samme, uden at skulle igennem windows, installere, osv...

Anyway, det er den gængse gamle diskussion :)
j/k
HankyHankySkrevet 18/10-13 16:03 
Med de internetforbindelser der er i dag, er det lige før det er hurtigere at hente spillet ved at dobbeltklikke på titlen i Steam, end det er at starte et spil op på PS3, der først skal installere selve disken for at virke ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 18/10-13 16:04, rettet 18/10-13 16:12 
Ok, Hr. Orth ;)

Har du smidt din PC på storskærmen, eller sidder du ved et skrivebord?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/10-13 16:50, rettet 18/10-13 16:50 
Livet er for kort til at spille på PC.
ProzelProzelSkrevet 18/10-13 17:22 
Livet er for kort til 720p / 25-30 fps.
slk486slk486Skrevet 18/10-13 18:28 
Livet er for kort til at gå op i opløsning og framerate istedet for at spillet taler for sig selv.
j/k
HankyHankySkrevet 18/10-13 18:34, rettet 18/10-13 18:43 
Undskyld, men det er sgu noget lort at skrive. Jeg glemmer aldrig at jeg købte Skyrim til Xbox 360 sidste år (!) (det var på tilbud), efter kort at have spillet det på PC. Jeg kunne ikke tro mine egne øjne - hold kæft hvor var det grimt, når man først havde vænnet sig til det andet. Lige dér indså jeg, at maskinerne var ved at være virkelig langt bagud, sådan helt helt langt bagud.


slk486>
Har du smidt din PC på storskærmen, eller sidder du ved et skrivebord?

Det kommer an på hvad jeg spiller - jeg har et 40" TV til at stå lige i nærheden af mit skrivebord, hvor jeg også spiller Wii U (ja, det hænder den tændes)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 18/10-13 18:49, rettet 18/10-13 18:52 
Jeg falder selv i, da der er nogle spil jeg spiller på PC (Skyrim er et af dem), men det gør det da ikke mindre sørgeligt at det skal handle om opløsning og framerate? Jeg købte Skyrim til release på 360 og brugte vel 10-20 timer på det. Købte det senere på Steam, da det var på tilbud og har installeret den ene og den anden mod for at få grafikken til at skinne, men det bliver sgu ikke et bedre spil.

Iøvrigt var det bare en retort til Prozel's retort til Beano ;)
j/k
ProzelProzelSkrevet 18/10-13 19:39 
Hvordan kan et spil ikke blive bedre af at det kører mere flydende, og samtidig er pænere?
enfenenfenSkrevet 18/10-13 20:29 
Thumbs up :) (såfremt spillene ellers er identiske)
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 18/10-13 21:03 
Prozel>
Hvordan kan et spil ikke blive bedre af at det kører mere flydende, og samtidig er pænere?

Jeg foretrækker at game på konsol pga komfort og simplicitet, men jeg er helt enig med dig i, at oplevelsen, når først man er igang, klart er større, hvis framerate og billedkvalitet er højere.
enfenenfenSkrevet 18/10-13 22:25 
Der er jeg så også enig. Foretrækker konsol over pc grundet komfort og lige til at gå til.
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 19/10-13 14:36, rettet 19/10-13 14:42 
Putty Squad film og sammenligning med det "gamle":

http://youtube.com/watch?v=x29txeacniA
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/10-13 14:58 
Jeg er også rimeligt glad for Sleeping Dogs på PC. Har smidt et par billeder op i tråden om spillet.
De få hardcore "PC Master race" folk der er på nettet er dog lidt træls at hører på, for man går virkelig glip af mange gode spil hvis man kun er på PC, syntes jeg.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 19/10-13 17:11 
PC master race er folk der går glip af det vi andre kan nyde.

Jeg er alt for glad for spil, til at begrænse mig til én platform.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 19/10-13 17:37 
Jmog>
Jeg foretrækker at game på konsol pga komfort og simplicitet, men jeg er helt enig med dig i, at oplevelsen, når først man er igang, klart er større, hvis framerate og billedkvalitet er højere.

Også min holdning og var tanken bag min kommentar. Jeg vil bare spille og ikke konstant rode med at opgradere PC hardware, drivers, etc. for at sikre at de nye spil kører optimalt eller sidde på mit kontor at spille på min PC - been there, done that! Så hellere klaske spillet i en konsol tilsluttet stort TV i stuen og flade ud i en lænestol. Ikke at jeg er ligeglad med opløsning og framerate - langt fra - men jeg ved den oplevelse som spillet er designet som, er den som dukker op på skærmen (for det meste) uden dikkedarer pga. standard platformen. Med PS2, PS3, Vita, Xbox 360, 3DS, Wii U, Ouya, iPad og snart PS4 (og måske XBO) samt en stor stak retro konsoller, syntes jeg ikke jeg går glip af noget som helst ved at fravælge PC som spilplatform.
HankyHankySkrevet 19/10-13 17:48 
Det lyder lidt som om I kun har spillet på PC i 90'erne eller kun har et forhold til en PC via kontorarbejde. Men det bliver da skønt for folk der anskaffer sig en PS4 / Xbox One, nogenlunde at kunne spille spillene som de har set ud på PC de sidste par år ;P

Alle I der snakker om komfort, simplicitet, store TV, sofa og lænestol - alt det kan man altså også fra en computer, hvis blot den er placeret i stuen. Hvis jeg kun havde haft mulighed for at spille nogle af de store multiplatformstitler på PS3/360/Wii U de sidste par år, ville jeg have følt mig snydt (Asscreed III, FarCry 3, Skyrim, Hitman Absolution, Saints Row III / IV, GRID2, Tomb Raider, Splinter Cell Blacklist). Jeg er ikke PC-fan eller noget - jeg vil bare have den bedst mulige spiloplevelse :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/10-13 18:12 
Det jeg personligt blev træt af ved PC-platformen var jeg altid skulle optimere de enkelte spils instillinger manuelt for at få dem til at køre som smurt. Jeg havde aldrig penge nok til at øsle på det bedste og dyreste, så jeg blev nødt til at tænke økonomisk og vælge den bedste ydelse i forhold til pris. Selvom jeg altid har fundet det fornøjeligt at samle en PC'er fra bunden, var det aldrig en fryd at smide penge efter de opgraderinger man nødvendigvis blev nødt til at investere i for at følge med ræset. Jeg har altid oplevet platformen som mere besværlig og dyrere end konsollerne, og det synes jeg stadig er tilfældet selv nu, hvor man trods alle mulige fremskridt f.eks. skal starte Steam, starte et givent spil, som så åbner f.eks. U-play-klienten, hvorefter man endnu engang kan få lov til at starte sit spil.

Trods mange uheldige lån fra PC-platformen (f.eks. patches) slipper jeg stadig mere eller mindre for det ovenstående på konsollerne. Jeg smider bare disken i maskinen og trykker eksekvér. Det er det simplicitet betyder for mig, og livet er for mig, for kort til at jeg orker at rode med alle mulige instillinger, drivers etc. for at få det optimale ud af mit spil, på min egen personlige PC.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 19/10-13 18:22 
Hanky>
Det lyder lidt som om I kun har spillet på PC i 90'erne eller kun har et forhold til en PC via kontorarbejde.

Og det lyder lidt som noget vås at fyre af... ;)

Min hjemme PC er selvbygget/samlet men gider ikke løbende spilde tiden (og penge) med opgradere grafikkort osv. hver 6-8 måned hvis jeg vil spille de nyeste AAA spil.


Hanky>
Alle I der snakker om komfort, simplicitet, store TV, sofa og lænestol - alt det kan man altså også fra en computer, hvis blot den er placeret i stuen.

Det er indlydsende - måske vil man ikke have en gaming PC inde i stuen også, eller flytte rundt på PCen?
Men når det så er sagt, er jeg interesseret i hvad Valve har gang i - hvis der kommer en lokkende formfaktor, anstændig pris, god brugeroplevelse og en ordenlig controller, så måske...
JmogJmogSkrevet 19/10-13 18:36, rettet 19/10-13 18:37 
Hanky>
Det lyder lidt som om I kun har spillet på PC i 90'erne eller kun har et forhold til en PC via kontorarbejde. Men det bliver da skønt for folk der anskaffer sig en PS4 / Xbox One, nogenlunde at kunne spille spillene som de har set ud på PC de sidste par år ;P

Alle I der snakker om komfort, simplicitet, store TV, sofa og lænestol - alt det kan man altså også fra en computer, hvis blot den er placeret i stuen.

Nej, jeg har skam prøvet at vende tilbage til PC tidligere på året. Efter at have set i trailers hvor flot Bioshock Infinite så ud på PC besluttede jeg mig for det. Det holdt kun et par aftener, og da Infinite udkom købte jeg det gladeligt på Xbox.

Jeg sluttede min Macbook (dual boot med Win 7) til TV'et med HDMI og spillede noget af det første Bioshock fra sofaen med en trådløs Xbox controller i 1080p og alle detaljer på max. Det så åndssvagt godt ud. Så prøvede jeg nogle lidt nyere spil som pressede hardwaren mere og gjorde, at jeg var nødt til at eksperimentere med grafiske indstillinger for at få et flydende resultat.

Og der blev jeg mindet om, hvorfor jeg forlod PC som gamingplatform. Jeg gider ikke spille tid på eksperimenter selvom det endelige resultat vil være flottere. Jeg gider ikke skulle slutte en maskine til tv'et hver gang jeg vil game, boote op og starte steam, håbe på at spillet har ordentlig gamepad-understøttelse, ændre på grafiske indstillinger, døje med driveropdateringer, potentielle fejl som ingen kan forklare og som måske forhindrer mig i at spille spillet.

Og jeg gider ikke læse en anmeldelse af et spil og bagefter tænke "vil min oplevelse rent visuelt være den samme?".

Jeg elsker at købe spil, der er optimeret til lige præcist MIN maskine og at kunne regne med, at når nogen siger "kæft, hvor er det flot fordi x", så skal jeg ikke frygte, at det kun gælder, hvis jeg opgraderer til samme specs som dem.

Jeg elsker 60fps, og jeg er en kæmpe grafikluder, men at gå ned til 30fps er det klart værd for mig i bytte for de fordele, der er ved konsol.
2'589 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig