X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS4-lancering


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/02-13 23:09, rettet 21/02-13 23:11 
Vi mangler en PS4 tråd.

Hvad med en preorder af konsollen ?
http://www.shopto.net/video%20games/ps4/PS4HW00-playstation-4-console :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
2'589 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 14/06-13 16:13 
Og fedt at I begge to har samme slags øl på køl! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 14/06-13 16:16, rettet 14/06-13 17:57 
Øl?.. nej det er bare Budweiser og Miller Lite :)
ProzelProzelSkrevet 14/06-13 17:55 
Lækkert design og lækker størrelse. PS4 er indtil videre en vinder for mig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 02:32 
Følger foden med? Eller vil den koste 2-300kr som på PS2? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 15/06-13 07:03 
Er der et sted, hvor man kan forudbestille men ikke køber før afsendelsen...?
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 15/06-13 07:51, rettet 15/06-13 08:15 
Konsolkongen>
Følger foden med? Eller vil den koste 2-300kr som på PS2? :)

Den er ikke nævnt som inkluderet i de officielle specs, så ekstra tilbehør som på PS2 og PS3. Jeg lader min stå oprejst uden fod indtil jeg kan få en billig Kina klon :)


millennium>
Er der et sted, hvor man kan forudbestille men ikke køber før afsendelsen...?

Alle danske butikker da man herhjemme ikke må trække pengene før afsendelse. Mener heller ikke Amazon.co.uk gør det. Har min bestilling hos Coolshop.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/06-13 12:39 
Her er et billede af controlleren med det headset de har vist frem i deres videoer

PS4-lancering

Gad vide om det er noget der følger med konsollen. Det ligner ikke noget der burde være voldsomt dyrt.
BeanoBeanoSkrevet 15/06-13 12:42, rettet 15/06-13 12:46 
Det er med.

PS4-lancering
RJKRJKSkrevet 15/06-13 14:36 
Jeg prøver stadig at få forudbestilt en PS4 til en rimelig pris, som jeg kan afhente i en fysisk butik, uden at pengene bliver trukket før levering...

I dag var jeg i den lokale Fona, hvor jeg for det første måtte kæmpe hårdt for at overbevise tre medarbejdere om, at deres profilerede online-forudbestilling ikke virker, hvis man vil afhente. Da de omsider prøvede selv og konstaterede at jeg havde ret, fralagde de sig alt ansvar - webbutikken har slet ikke noget med Fona at gøre, mente de. Men efter nogle opfordringer så fik jeg dem dog til at melde problemet ind til hovedkontoret, og det "ville de så se på".

Jeg måtte selvfølgelig gerne forudbestille en PS4 i butikken, men så blev de 3500,- trukket omgående, og hvis de så endte med at sælge den til 4500,- når den kommer engang, så trak de 1000,- mere - medarbejderens egne ord. Det synes jeg ikke er nogen rimelig deal, så jeg måtte gå med uforrettet sag og en generelt dårlig oplevelse. Den ene medarbejder begyndte endda at skændes med mig om, hvorvidt det var mandag aften eller torsdag, at Microsoft og Sony havde annonceret priserne. Bizart.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
slk486slk486Skrevet 15/06-13 14:43 
De kan slet ikke trække mere end de allokerede 3500,-

Skørt at de opfører sig sådan overfor kunder.
j/k
ProzelProzelSkrevet 15/06-13 14:48 
3500,- må da også være absolut højeste pris, de tager for den. Regner selv med højest at give 3100,- som SONY opgav prisen til i euro.
RJKRJKSkrevet 15/06-13 14:48 
slk486>
De kan slet ikke trække mere end de allokerede 3500,-

Det kan de faktisk godt, omend det ikke er noget der foregår i Danmark, mig bekendt. Jeg har selv oplevet det en enkelt gang hos en amerikansk webshop, der trak 1.000,- over hvad jeg havde godkendt, fordi "varen var blevet dyrere".

Men jeg vil da heller ikke deponere 3.500 hos Fona på ubestemt tid - launchen kan sagtens blive skudt til foråret og det kan vare næsten et år, før jeg får varen. Jeg kan slet ikke se nogen grund til, at de skal tjene ekstra på mig, fordi jeg bestiller varen i god tid, så de ved hvor mange de skal få hjem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
slk486slk486Skrevet 15/06-13 14:50, rettet 15/06-13 14:51 
Det kan godt være med kreditkort, men ikke med Dankort :)

Ellers enig - det er en noget firkantet måde at lave forudbestillinger på. Nogen speciel grund til du ikke vil gøre det over nettet?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 15/06-13 14:55 
Det bekræfter bare alle mine fordomme om Fona. De har intet service kodeks. Bare unge medarbejdere der gemmer sig bag desken og viser eksplicit at kunderne er åååhhhh så besværlige.
The medium is the message.
--Skrevet 15/06-13 14:55, rettet 15/06-13 14:57 
I Gamestop skal du lægge et depositum på 500 kr med det samme. Herefter kan du så frit vælge imellem de bundlepakker osv der kommer, når disse bliver fremvist. Prisen kan dog stadig stige, men så vidt jeg kunne forstå på den lokale GS, ville prisen svinge på omkring 3300.

Så ved at forudbestille, lægegr du egentlig bare billet ind på en af de x antal konsoller butikker får på lager ved launch. Vælger du at skifte fra den ene bundle til en anden, skulle dette åbenbart ikke være noget problem.

Jeg har valgt at forudbestille der, eftersom jeg ikke vil til at vente en på at den bliver sendt fra udlandet. Vælger GS dog senere at banke prisen på på - lad os sige 3500 - trækker jeg bare min forudbestilling tilbage, får mit depositum tilbage, og går hjem og bestiller online.

Grunden til at de vil have et depositum, var så der ikke kom 1000 unger farende og forudbestilte, uden at have penge til at købe produktet når tiden var inde. Denne tanke kan jeg godt følge :D
Spiller nu: Animal Soccer World
RJKRJKSkrevet 15/06-13 14:56, rettet 15/06-13 14:57 
slk486>
Nogen speciel grund til du ikke vil gøre det over nettet?

Jeg VIL meget gerne købe den på nettet, da jeg der er bedst sikret. Men jeg gider ikke levering med Post Danmark, hvor der er ovenvældende fare for både at få den smadret og forsinket. Jeg vil afhente den i en butik, så jeg ved tingene er i orden, og hvor jeg kan aflevere den igen, når den går i stykker. Det giver mig vel Fona, Expert, Elgiganten og GameStop som muligheder. GameStop kan man ikke bestille på nettet, Expert har den ikke endnu, Fona virker ikke og Elgiganten tager 4000...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 15/06-13 14:59, rettet 15/06-13 15:00 
Hos GameStop kan du forudbestille mod depositum på 500. De har så bare ikke nogen officiel pris i butikkerne, men jeg satser lidt på der kommer noget tilbud sammen med en launchtitel (som man jo alligevel skal have) :)

EDIT: m1chelsen beat me to it :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 15/06-13 15:03 
@RJK: Fair nok. Elgiganten må vel også snart få deres pris tilpasset.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 15/06-13 15:08, rettet 15/06-13 15:13 
Prozel>
3500,- må da også være absolut højeste pris, de tager for den. Regner selv med højest at give 3100,- som SONY opgav prisen til i euro.

Den beregning holder aldrig når vi taler om vejl. DK pris. Kan godt være den kommer til at kunne købes for omkring 3100,- i butikkerne, men de sælger ofte til under vejl pris.
F.eks. PS Vita kostede €250 vejl hvilket blev sat til kr 2500,- Danmark. PS3 kostede vejl kr 5500 for tilsvarende €600.
Så snart der kommer en officiel Dansk vejl pris, skal butikkerne nok finde det rette niveau :)
JmogJmogSkrevet 15/06-13 16:15 
Jeps. Tag altid dollarprisen og gang med 9,5 så er du ret tæt på den endelige pris i kroner.
JmogJmogSkrevet 15/06-13 16:20 
Forudbestilte i øvrigt lige min PS4 i Gamestop. Havde en meget hyggelig sludder med en af de ansatte om E3, de titler der blev vist og maskinerne.

Han havde sjovt nok præcis samme holdning som mig. Har forudbestilt PS4, glæder sig til Watch Dogs, Infamous og Destiny og ser frem til at eksklusivitetsaftalerne på Dead Rising 3 og Titanfall udløber.
ProzelProzelSkrevet 15/06-13 16:28 
Beano: Jeg ville været helt enig, men efter jeg har set prisen på Wii U ændret sig, specielt hos Elgiganten. Så jeg tror, der er større sandsynlighed for, prisen bliver tættere hvad SONY siger, end hvad den før har været i DK ved andre launches.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/06-13 16:29 
tror jeg mødte SeventhSun bag disken i gamestop?

Han blev ved med at sige sony var bagud og MS gjorte det hele rigtig blablabla....
og de havde ret til at tjene på brugt spil.....øhhh er det ikke GS som næsten lever af brugte spil ???

JESUS!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 15/06-13 16:32, rettet 15/06-13 16:33 
Prozel>
Beano: Jeg ville været helt enig, men efter jeg har set prisen på Wii U ændret sig, specielt hos Elgiganten. Så jeg tror, der er større sandsynlighed for, prisen bliver tættere hvad SONY siger, end hvad den før har været i DK ved andre launches.

Grunden til prisen har ændret sig i Elgiganten har intet med Nintendos pris at gøre. Det er en retailer der vælger at tabe lidt fortjeneste mod at skabe lagerplads.

Prisen på PS4 KAN ikke blive tættere end normalt ved launch, da det styres af moms og afgifter.
BeanoBeanoSkrevet 15/06-13 16:39, rettet 15/06-13 16:44 
Præcist - det kan Sony ikke gøre meget ved og er grunden til at prisen i DK er højere end ved en valutakonvertering. Ellers skal Sony, som noget nyt, vælge at sælge konsollen billigere i DK for at udligne de danske afgifter, og det nægter jeg at tro på :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 16:43 
E-mil der arbejder i GamesTop i Svendborg sagde at kæden forventede at Svendborg afdelingen ville lave i hvert fald 52 forudbestillinger på PS4. Det virker fuldstændig latterligt højt hvis der virkelig kommer til at være mangel på maskinerne til launch. Til sammenligning fik de i hvert fald ikke mere end 10 PS3'ere ved launch dengang jeg arbejdede dernede. Så jeg ved ikke hvad de regner med, at 42 kunder skal gå skuffet derfra på launchdagen?

Wii var også noget af en farce, hvor butikken også fik færre maskiner end dem der var blevet bestilt, og der var fandeme mange kunder der forståeligt blev pisse sure.

Jeg planlægger selv at forudbestille i gamestop, men jeg har tænkt mig at så i kø foran butikken når de åbner.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 15/06-13 16:49 
Så må jeg væbne mig med tålmodighed, 3100,- er hvad jeg vil smide for maskinen, ellers bliver der ikke råd til spil :D
BeanoBeanoSkrevet 15/06-13 16:50 
ChronoSousa>
tror jeg mødte SeventhSun bag disken i gamestop?

Han blev ved med at sige sony var bagud og MS gjorte det hele rigtig blablabla....
og de havde ret til at tjene på brugt spil.....øhhh er det ikke GS som næsten lever af brugte spil ???

JESUS!

Det er så der man lader varen ligge på disken og går ud af butikken :)
SumezSumezSkrevet 16/06-13 15:25, rettet 16/06-13 15:30 
RJK>
Det kan de faktisk godt, omend det ikke er noget der foregår i Danmark, mig bekendt. Jeg har selv oplevet det en enkelt gang hos en amerikansk webshop, der trak 1.000,- over hvad jeg havde godkendt, fordi "varen var blevet dyrere".

Det kan ikke, rent teknisk, lade sig gøre med mindre de har gemt dine kortoplysninger, eller oprettet en abonnements-ordning via indløseren.
Rimelig dårlig stil fra den webshop, hvis de har kørt sådan.

Har du kørt dit Dankort igennem i en fona og accepteret et beløb, kan de aldrig hæve over dét.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 16/06-13 15:53, rettet 16/06-13 15:54 
Lad mig så bare sige, at der er mange ting man ikke "må" og ikke "kan" i teorien, men som så kan ske og sker i praksis alligevel. Det er i øvrigt ganske normalt at udenlandske webshops gemmer ens kortoplysninger, og dertil har de fleste af os vel Visa/Dankort, der kan virke som begge korttyper, så at noget er "umuligt" når det virker som Dankort, hjælper os ikke ret meget...

Men tilbage til emnet - det var slet ikke pointen, og mit formål med at skrive det var mere at udstille hvor fjollede de var, IKKE at det ville eller kunne ske i praksis.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 18/06-13 10:05 
Hvad er en ny PlayStation uden en gummiand?

"A closer look at the PlayStation 4, DualShock 4 and PS4 Eye"
http://www.youtube.com/watch?v=AvpCdtjTrAo

Ret frækt lavet.
slk486slk486Skrevet 18/06-13 10:46, rettet 18/06-13 10:48 
Den er godt nok responsiv!

Så traileren forleden, men det er mere imponerende live. Alt for cute :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 18/06-13 11:09, rettet 18/06-13 11:11 
Det der inside-controller-view, er godt nok tyv stjålet fra Rabbids Go Home.

Men jeg kan godt lide den der floaing screen, der kommer ud af controlleren. Meget godt.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 18/06-13 11:17, rettet 18/06-13 11:18 
Jeg bed mere mærke i at kameraet også tracker spillerens hoved og overkrop, og robotten flyver rundt om ham (7:10). Sødt tech-demo produkt.
slk486slk486Skrevet 18/06-13 11:24 
Ja, det er virkelig gennemført.
j/k
slk486slk486Skrevet 18/06-13 11:32, rettet 18/06-13 11:32 
Lidt PS4 gameplay fra Thief. Ser lovende ud.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5--ZKsAi5E0
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/06-13 11:46 
Knack gameplay og interview med Mark Cerny:
https://www.youtube.com/watch?v=iG98LuaYj_g
SumezSumezSkrevet 18/06-13 11:47 
Hvis det der AR fungerer ligeså "godt" som Wonderbook, springer jeg nok over.

Ok, jeg springer nok over alligevel :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/06-13 11:56 
Det er jo en tech demo, til leg...
j/k
SumezSumezSkrevet 18/06-13 12:01 
slk486>
Lidt PS4 gameplay fra Thief. Ser lovende ud.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5--ZKsAi5E0

Det er genialt klippet sammen at man placerer guttens ansigt nede i venstre hjørne i præcis det øjeblik han begynder at forklare noget HUD der ligger i nederste venstre hjørne :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/06-13 12:01, rettet 18/06-13 12:01 
@slk: Bliver vel lanceret som en slags opfølger til EyePet... måske bundlet med kameraet?
SumezSumezSkrevet 18/06-13 12:06 
slk486>
Det er jo en tech demo, til leg...

Det samme er Wonderbook :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/06-13 12:07 
Virker Wonderbook ikke godt nok efter hensigten?

Jeg har ikke prøvet det.
Bede-xBede-xSkrevet 18/06-13 12:22 
Beano>
Knack gameplay og interview med Mark Cerny:
https://www.youtube.com/watch?v=iG98LuaYj_g

Det ser godt nok licensspils-agtigt ringe ud. Jeg kan ikke forstå hvorfor de beskriver det som Crash Bandicoot når det mere ligner en simpel brawler med få udfordringsløse hop i usædvanligt tomme miljøer. Muligvis er det bare uheldige områder de fremviser, men jeg vælger at tvivle baseret på demoen..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 18/06-13 12:24 
Sumez>
Det er genialt klippet sammen at man placerer guttens ansigt nede i venstre hjørne i præcis det øjeblik han begynder at forklare noget HUD der ligger i nederste venstre hjørne :D

Ja, det taenkte jeg også :)

Sumez>
Det samme er Wonderbook :)

Fair nok, men min søn havde det nu meget sjovt et par timer med Wonderbook.

@Beano: Jo, det funker fint.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 18/06-13 12:31 
Umiddelbart virker dette en smuuuule mere stabilt end Wonderbook (som også virker ret fint), men gad vide om PS4 Eye kræver lige så meget lys, som Move kræver for at Wonderbook virker.

Vi kan aldrig bruge Wonderbook om aftenen - heller ikke selvom det er lyst udenfor, og alle lamper i stuen er tændt. Det kræver altså nogle watt.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 18/06-13 12:39, rettet 18/06-13 12:39 
Har kun fundet dette PR-lir fra februar...

PlayStation®4 Eye, a newly developed camera for PS4 incorporates two high-sensitive cameras that have wide-angle lenses with 85-degree diagonal angle views which can recognize the depth of space precisely. This enables PlayStation®4 Eye to cut out the image of the player from the background, or to grasp players’ position in front and behind, further broadening the ways to enjoy games. Incorporated four microphones are also capable of accurate sound detection and source origination. In addition, users will be able to login to their PS4 with face recognition and are capable of using their own body movements or voices to enjoy games more intuitively. Furthermore, PlayStation®4 Eye senses the color of DUALSHOCK®4′s light bar to judge the positions of multiple players, and set characters in the same positions or let a character talk to a particular player, enabling players to enjoy games in new way. PlayStation®4 Eye also supports PlayStation®Move motion controller. It detects the motion of PS Move more precisely, and reflects players’ in-game motion more accurately than ever.

http://www.vg247.com/2013/02/21/whats-the-deal-with-the-ps4s-eye-camera-ill-tell-you/
XiwanaXiwanaSkrevet 18/06-13 15:38 
Så har ElGigantos endelig nedjusteret pre-order-prisen med 500kr. til de meget mere passende 3.479kr.

Los Mutantos: PS4-pre-order
[inspirational quote here]
AmbyAmbySkrevet 18/06-13 16:04, rettet 18/06-13 16:05 
Spændende. Så mangler vi snart bare gamestop's udspil, før jeg laver en bestilling. Ville være nemmest at gå ned og hente maskinen istedet for forsendelse.

Elgiganten har den ikke som Collect @ Store.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
GreaseballGreaseballSkrevet 18/06-13 17:43 
Darkbeat>
Her er et billede af controlleren med det headset de har vist frem i deres videoer

PS4-lancering

Gad vide om det er noget der følger med konsollen. Det ligner ikke noget der burde være voldsomt dyrt.

endelig et headset som følger med som ikke er en kloset ting med en bøjle på. :p
Nogen der ved om det er et 2,5 eller 3,5 jack stik som sidder i PS4 controlleren?
2'589 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig