X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS4-lancering


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/02-13 23:09, rettet 21/02-13 23:11 
Vi mangler en PS4 tråd.

Hvad med en preorder af konsollen ?
http://www.shopto.net/video%20games/ps4/PS4HW00-playstation-4-console :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
2'589 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 30/05-13 10:22 
Det kan det kun være - de firmaer har ingen som helst tænkelig måde at vide hvad prisen er.

Priserne kommer til E3, og der er ingen som helst grund til at MS eller Sony skulle fortælle retail om prisen før da. Fem måneder er rigelig tid til at de kan planlægge deres bundles osv.

Men nu vi snakker om priser, så er det interessant at analytikeren Michael Pachter har meldt ud, at han regner med at PS4 bliver billigst. 350 dollars mod 399 dollars for Xbone. Bliver dælme en interessant launch, hvis det holder stik.
slk486slk486Skrevet 30/05-13 10:23, rettet 30/05-13 10:28 
Hvem lytter til Pachter mere - udover hans investeringskunder? Ellers enig - ingen kender retail priserne endnu og de fleste har inflated dem til omkring de 6k.

@Beano: :p - Jeg forudbestilte hos Coolshop da de havde 3999,- - kan jo altid annullere, hvis det bliver billigere, men jeg tror det kommer til at passe meget godt.
j/k
JmogJmogSkrevet 30/05-13 10:36 
"Hvem lytter til Pachter mere - udover hans investeringskunder?"

Han har faktisk meget ofte ret i sine analyser. Ja, han laver fejl, men på sådan noget som pris og services passer det han siger ofte. Især fordi han har mange kontakter i de forskellige firmaer, så det er sjældent blot gætværk.

Men det bliver en spændende E3. MS har deres pressekonference først og dermed også prisafsløring. Sikke en dobbeltwammy Sony kan fyre af, hvis de bagefter kommer med en kæmpe spilpræsentation med masser af eksklusive titler, masser af tredjeparts titler (på den kraftigste platform) og så kan slutte af med "...and by the way, it costs less than the Xbone".

(ok, navnet på konkurrenten nævner man aldrig, men det vil være hvad folk mentalt hører, når prisen afsløres)
BeanoBeanoSkrevet 30/05-13 11:00, rettet 30/05-13 11:02 
Jmog>
Men nu vi snakker om priser, så er det interessant at analytikeren Michael Pachter har meldt ud, at han regner med at PS4 bliver billigst. 350 dollars mod 399 dollars for Xbone. Bliver dælme en interessant launch, hvis det holder stik.

Jeg har ikke læst/set hans analyse men mon ikke begge maskiner kommer i mindst 2 SKUer?
Specielt PS4 håber jeg kommer i en kameraløs SKU - ikke pga. prisen for mit vedkommende men fordi det vil betyde at kamera/Move vil være en frivillig feature for forbrugerne og udviklerne :D
Hvis Sony har været lidt smarte, så er højtaleren i DS4 controlleren i virkeligheden en mikrofon så voice commands kan virke uden kameraenhed og headset.
slk486slk486Skrevet 30/05-13 11:11, rettet 30/05-13 11:12 
@Jmog: Det er bestemt ikke mit billede af Pachter mere, men jeg ser også kun det der kommer i gaming pressen.

Det er vel ikke garanteret at prisen fastsættes er det? Under alle omstændigheder tror jeg godt vi kan regne med fuld skrue fra begge parter.

Kom nu E3...
j/k
SumezSumezSkrevet 30/05-13 11:17 
Sony har jo lært fra PS2 og PS3 at der altid vil være tosser, der står klar med pengepungen for at betale en absurd overpris på førstedagen, så det skulle da være virkelig sært hvis de ikke udnytter det igen til PS4, og lader prisen falde efter nogle måneder - beklager hvis jeg træder nogen over tæerne. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/05-13 11:21, rettet 30/05-13 11:22 
Situationen er en anden denne gang - de har fået humble pie og er ikke så arrogante. De har ganske enkelt ikke råd til (markedsmæssigt) at tage overpris fra tidlige købere og lade andre sultne gamere vente eller købe en billigere XO.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/05-13 11:37 
Burde også være meget billigere at producere end PS3 var dengang. Eneste fordyrende komponent jeg lige kan komme i tanke om, er GDDR5 memory. Måske.
SumezSumezSkrevet 30/05-13 11:44 
slk486>
Situationen er en anden denne gang - de har fået humble pie og er ikke så arrogante. De har ganske enkelt ikke råd til (markedsmæssigt) at tage overpris fra tidlige købere og lade andre sultne gamere vente eller købe en billigere XO.

Hvorfor tror du det? Folk er stadig super-hyped, og lige nu sidder de på tronen efter MS har gjort sig selv til grin.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/05-13 11:49, rettet 30/05-13 11:49 
Du kan jo se på specs - maskinerne er relativt ens. Største forskel er Kinect kamera og RAM type.

PS3 var dyr at fabrikere for Sony i starten - derfor kostede den en bondegård.
SumezSumezSkrevet 30/05-13 12:06 
Jeg snakker ikke om omkostninger, men om markedsføring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/05-13 12:10, rettet 30/05-13 12:18 
Det siger medichlorianerne mig ;-)

Jeg tror det er en stor fejl at folk undervurderer MS. Det gjorde Sony sidste generation og det ved de godt de ikke skal igen. Sony sidder måske på tronen i bevidstheden hos mange af os bedrevidende (:-)) gamere, men preorder tallene viser at gængse forbrugere ikke er blevet forført og handler som de gjorde sidst. Alle de vokale gamere og brokkehoveder rundt omkring på nettet har det mest i munden ;)

Gameren i mig håber virkelig MS får et godt E3. Min indre fanboy vil gerne have Sony on top, men jeg vil gerne have at begge platforme er succesfulde. Konkurrencen sørger for at alle holder sig på tæerne og gør deres bedste.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/05-13 12:15, rettet 30/05-13 12:17 
@Sumez: Well, der er aldrig garantier for at de ikke får en hjerneblødning mht. prissætning (det samme gælder MS), situationen er bare en helt anden end PS3 :)
SumezSumezSkrevet 30/05-13 12:24 
Rent forretningsmæssigt ville det ikke være en dum idé. Så længe der er folk der er villige til at punge 5000 kr ud ved launch, hvorfor skulle de så ikke sætte prisen til det, uanset produktionsomkostninger? Det er kun ekstra fortjeneste.

De folk der har et lavere loft for køb af maskinen rammer de så når de alligevel sænker prisen efter nogle måneder. Uanset hvad, falder dyret nok i pris efter mindst et halvt års tid, så får de resten med der, og de folk der venter på et prisfald uanset hvad, kan de endda være heldige at spise af med en lidt højere pris.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/05-13 12:31 
Stort set enig men stadig ikke unikt for Sony - MS kan lige så nemt sætte prisen kunstigt for højt.

Faren ved at sætte en pris kunstigt højere end konkurrentens, er at man sender forbrugeren over til konkurrenten.
slk486slk486Skrevet 30/05-13 12:33, rettet 30/05-13 12:36 
Jeg er ikke enig. Forretningsmæssigt har de ikke råd til at lade MS sætte prisen på XO særlig meget lavere end PS4, men historisk vil de begge jo falde i pris efter et halvt års tid og formentlig (og forhåbentlig) derved nogenlunde følge hinanden.
Har vi egentlig haft en lignende situation før, hvor to konsolgiganter lancerer på samme tid?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/05-13 12:36 
Jeg tror heller ikke de gør det - hverken Sony eller MS. Siger bare de KAN gøre det :)
De holder 100% sikkert øje med hinanden lige nu og prisætter sig tæt på hinanden og justerer evt. lidt med forskellige SKUer og serviceaftaler.
SumezSumezSkrevet 30/05-13 12:37 
Beano>
Stort set enig men stadig ikke unikt for Sony - MS kan lige så nemt sætte prisen kunstigt for højt.

Faren ved at sætte en pris kunstigt højere end konkurrentens, er at man sender forbrugeren over til konkurrenten.

Det er også derfor jeg vurderer at det forspring Sony lige har skaffet sig over MS, også kunne gøre at de tør sætte prisen højt. Især når XBOne også formodes at blive smådyr. Ellers må jeg indrømme at jeg ikke har taget MS med i regnskabet, og kigget eksklusivt på Sony.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/05-13 12:41 
Bliver i hvert fald spændende - mon de begge venter med at komme med priser til efter E3, tættere på launch?
slk486slk486Skrevet 30/05-13 12:48, rettet 30/05-13 12:51 
Det er nok meget et spørgsmål om hvem der tør komme først ud af busken. Markedsmæssigt ser jeg det smartest at oparbejde en efterspørgsel uden pris, fordi denne så i mange tilfælde ikke bliver endegyldig, men blot et spørgsmål om lige at synke og acceptere :)

Desuden er der jo nu placeholders ude på 6k, så hvis disse får lov at leve længe nok tror jeg prisen i manges bevidsthed bliver accepteret - så længe det er under.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/05-13 12:59 
Plus at det er muligt for butikken at sætte vareprisen ned på en eksisterende bestilling. Men hvis vareprisen derimod stiger bliver de nødt til at annullere bestillingerne. Derfor er placeholder prisen bevidst sat for højt, i hvert fald i DK :)
JmogJmogSkrevet 30/05-13 13:19 
Beano>
Bliver i hvert fald spændende - mon de begge venter med at komme med priser til efter E3, tættere på launch?

Jeg tror det bliver E3. De kunne vente, men jeg tror de gør det da, netop fordi de ikke tør satse på den anden IKKE gør det og fordi der er så meget opmærksomhed omkring E3.

Det vil være et stort problem at være den eneste konsol der kan preordres "rigtigt". En pris betyder at forretningerne kan offentliggøre ikke bare hvad den koster men også bundlepriser. Så længe der ikke er en endelig pris på den ene, så skal den konkurere mod en model, der næsten helt sikkert vil være billigere (fordi placeholderpriser er sat for højt).

Det er heller ikke uvæsentligt, at "almindelige" forbrugere (dvs ikke os) måske ser at de kan preordre en ny konsol og derfor gør det fordi det skal være en julegave. Når den næste konsols pris annonceres er det forsent. Hr Hansen har forudbestilt en ny konsol og gider ikke bruge tid på at sammenligne features osv. Så snart der er officielle priser, så kickstartes preorders hos retailere og e-tailere for alvor. Det vil være katastrofalt at være alene.

Med hensyn til prisen, så tror jeg ikke Sony tør være den dyreste, selvom det er den bedste maskine. Nu mere end nogensinde før er det vigtigt at få et godt momentum på salg fra starten af, så forbrugere såvel som udviklere/udgivere får indtryk af at det er en platform der er værd at udvikle til. Alt det fokus der har været på dårlige salg af 3DS, Vita og senest Wii U vil der også være på de nye konsoller. ISÆR da de kommer samtidigt. Det vil være en fast historie i spilpressen så snart der er officielle salgstal og prognoser, fordi der ikke er nogen forbehold a la at den ene har været længere på markedet end den anden. Og i starten vil en stor del af salgene drives af entusiaster. Dem der ikke har råd til at købe ved launch men venter et halvt år vil i HØJ grad blive påvirket af hvorvidt konsol A eller B ser ud til at blive en succes.
JmogJmogSkrevet 30/05-13 13:30 
slk486>
@Jmog: Det er bestemt ikke mit billede af Pachter mere, men jeg ser også kun det der kommer i gaming pressen.

Prøv engang at se hans videoer på Gametrailers (eller PachAttach podcasts på itunes - det er det samme). De er både ret underholdende og informative.
BeanoBeanoSkrevet 30/05-13 13:51 
Jmog>
Jeg tror det bliver E3. De kunne vente, men jeg tror de gør det da, netop fordi de ikke tør satse på den anden IKKE gør det og fordi der er så meget opmærksomhed omkring E3.

Det vil være et stort problem at være den eneste konsol der kan preordres "rigtigt". En pris betyder at forretningerne kan offentliggøre ikke bare hvad den koster men også bundlepriser. Så længe der ikke er en endelig pris på den ene, så skal den konkurere mod en model, der næsten helt sikkert vil være billigere (fordi placeholderpriser er sat for højt).

[...osv...]

Du har nok ret :)
slk486slk486Skrevet 30/05-13 16:55, rettet 30/05-13 16:56 
Lol, play it safe much?

http://www.gamebits.dk/shop/playstation-4-konsol-15218p.html

Faktisk meget cool de allerede har PS4 konsol og titler på lager...
j/k
NaieraNaieraSkrevet 30/05-13 17:11, rettet 30/05-13 17:14 
VAREN ER PÅ LAGER!

Per ca. 17.10:

PS4-lancering
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 30/05-13 17:14 
Ja, netop ;-)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 30/05-13 17:14 
PS4-lancering

Afsendes i dag? Fri fragt?
Fristende1
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 30/05-13 17:15 
Gad vide hvad man kan få for den på ebay :D
j/k
NaieraNaieraSkrevet 30/05-13 17:16 
Mindst $9,999.00 :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 30/05-13 17:16 
10.000 er godt nok en sjat, men hvis de også har Elder Scrolls VI klar, så springer jeg på den!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 30/05-13 17:18 
dRxL>
Afsendes i dag? Fri fragt?

Desværre er klokken noget efter 13.00, så du må nok vente til på mandag med at modtage den.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 30/05-13 17:18 
Wehner>
10.000 er godt nok en sjat, men hvis de også har Elder Scrolls VI klar, så springer jeg på den!

Jeg var klar hvis det var Fallout 4.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 01/06-13 22:26 
Koster spillene bare i nærheden af 700-900 kr. så springer jeg gerne den næste generation over.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 01/06-13 22:30 
Hvorfor skulle de dog gøre det?
AmbyAmbySkrevet 01/06-13 23:15 
"According to Yoshida, "At a roundtable this morning, Sony's game studios chief, Shuhei Yoshida, told reporters that any requirement for users to register a game online in order to play it would be left to game publishers. Sony won't require that."

Sony officially states that PlayStation 4 will not have DRM against used games
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-13 23:56 
Det var sgu da en dejlig nyhed! Dvs DRM ad helvede til på EA's crap, men forhåbentlig ikke på så meget andet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/06-13 03:21 
Jeg har vist været helt galt på den, for jeg troede det var den måde det fungerede på XBone, også.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 02/06-13 13:05 
Sweet!

@Sumez: Ja, så har du været galt på den.
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/06-13 15:20 
Beano>
Specielt PS4 håber jeg kommer i en kameraløs SKU - ikke pga. prisen for mit vedkommende men fordi det vil betyde at kamera/Move vil være en frivillig feature for forbrugerne og udviklerne :D


Wish granted
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 02/06-13 15:41, rettet 02/06-13 15:45 
Super, men det kan sagtens være en besluning de ikke har/havde taget endnu. :)
SumezSumezSkrevet 02/06-13 16:15 
slk486>
@Sumez: Ja, så har du været galt på den.

For god ordens skyld, findes der en kilde der konsterer at det helt automatisk gælder alle XBone-spil, og ikke noget udgiveren kan styre, på linje med regionsbeskyttelse på X360? Hvad hvis en udgiver f.eks. går konkurs, går alle pengene så bare direkte til MS?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/06-13 17:40 
Rettighederne til et spil forsvinder vel ikke ud i den blå luft hvis en udgiver går ned? Opkøbes vel bare af andre.
slk486slk486Skrevet 02/06-13 21:08, rettet 02/06-13 21:10 
@Sumez: I praksis findes der vel ingen kilder der konstaterer noget som helst endnu, så alt er vel up in the air. Alle de udtalelser jeg har læst og hørt om emnet har ikke efterladt nogen åbninger for at publishers selv kan styre det. I forhold til konkurs er der jo altid en rettighedshaver på den ene eller anden måde - som Beano skriver. Om det i sidste ende bliver et system hvor kun EA har tilkoblet sig - vil tiden vise.
j/k
JmogJmogSkrevet 02/06-13 23:51 
Sumez>
slk486>
@Sumez: Ja, så har du været galt på den.

For god ordens skyld, findes der en kilde der konsterer at det helt automatisk gælder alle XBone-spil, og ikke noget udgiveren kan styre, på linje med regionsbeskyttelse på X360? Hvad hvis en udgiver f.eks. går konkurs, går alle pengene så bare direkte til MS?

Ja, Phil Harrison har udtalt, at der vil være et gebyr i forbindelse med salg af brugte spil. Til hvem, hvor meget og hvor har de intet sagt om. Meget tyder på at de endnu ikke ved det, fordi de stadig er igang med at lave en aftale med Gamestop.

Regionsbeskyttelsen ser også ud til at være en lille smule værre, da han har udtalt, at "konsollen" ikke understøtter det. Altså spil fra andre regioner.

Bliver spændende om de overhovedet kommer ind på det under deres E3 pressekonference. Jeg tvivler stærkt på det. Sandsynligvis bliver det i et interview bagefter. Forhåbentlig med en person der har fået lov til at forklare alle detaljerne og ikke skjuler manglende viden bag corp-sprog.
BeanoBeanoSkrevet 03/06-13 08:21 
MS kan trods alt også stadig nå at justere på den planlagte model efter den negative respons.Forhåbentligt "nøjes" de med at gøre det op til den enkelte udgiver som Sony.
SumezSumezSkrevet 03/06-13 08:31 
Well, som jeg forstår det er det noget der er gjort for at holde fast på udgiverne, og kunne konkurrere med 100% digital distribution på deres fysiske medier.
Selvfølgelig er det også flere penge til dem selv, men MS er jo heller ikke dumme, og hvis ikke det var for krav fra udgivernes side, og hele brugtspilsproblematikken, tvivler jeg på at hele dette system var blevet lavet. Derfor syntes jeg det ville være oplagt at det også på XBone var valgfrit fra udgiveren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 03/06-13 08:44 
Sumez>
Well, som jeg forstår det er det noget der er gjort for at holde fast på udgiverne, og kunne konkurrere med 100% digital distribution på deres fysiske medier.

Ja det er klart - det er gjort fordi at udgiverne får en bid af brugspilmarkedet som nogle af dem ser som verdens ondskab.

Udgiverne prissætter allerede selv udgivelserne, både de digitale og fysiske udgivelser.
slk486slk486Skrevet 03/06-13 09:18, rettet 03/06-13 09:54 
Det underfundige er at et nyt studie viser at verden hænger lidt anderledes sammen og at det formentlig vil resulterer i mindre salg, men kortsigtet vil det sikkert være en varm fornemmelse at blokere brugtsalget...
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/06-13 09:31 
ikke fordi jeg betvivler det, men har du nogle kilder? Jeg har absolut intet akademisk læst om det, og kunne godt tænke mig noget konkret viden.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'589 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig