X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS4-lancering


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/02-13 23:09, rettet 21/02-13 23:11 
Vi mangler en PS4 tråd.

Hvad med en preorder af konsollen ?
http://www.shopto.net/video%20games/ps4/PS4HW00-playstation-4-console :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
2'589 emne(r).

Svar
SonicSonicSkrevet 23/01-14 10:02 
Jeg kan se Thief 4 kommer næste måned. Er serien noget ved?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 23/01-14 10:43 
Det er en "fin nok" serie :P
1'eren og 2'eren er i hvert fald blandt de bedste stealth-spil synes jeg. AI'en er ikke for smart, men personligt synes jeg det giver et strategi/puzzle-præget gameplay, der er at foretrække fremfor det mere realistiske alternativ.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 23/01-14 11:00 
Ok, så at sammenligne med Dishonored?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 23/01-14 11:05, rettet 23/01-14 11:05 
Har ikke prøvet med Dishonered, men det spil ser godt nok ud fra at det tager en hel del hints fra Thief.
Mht. Thief 4, er der en tråd om spillet: http://www.playright.dk/forum/emne/34853-thief-4
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/01-14 11:13 
Så vidt jeg husker er de gamle Thief udviklere bag Dishonored, hvilket gør Dishonored til en spirituel efterfølger?
j/k
SumezSumezSkrevet 23/01-14 11:50 
Et hurtigt kig på de forskellige mere betydningsfulde credits på Mobygames, afslører en enkelt medvirkende, som lagde stemme til en rotte i det første Thief.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/01-14 11:54 
Og rotter er et vigtigt element i Dishonored.
Found the connection!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 23/01-14 11:54 
Jeg vidste jeg havde ret!

Tænkte på Arx Fatalis - ikke Thief. Nevermind :)
j/k
SumezSumezSkrevet 23/01-14 12:00, rettet 23/01-14 12:17 
Ja, sjovt nok mente jeg at Arx Fatalis havde en forbindelse til Looking Glass dengang det udkom, men kan ikke helt huske hvor jeg havde det fra. Kan ikke finde nogen navne der krydser over.

edit: Wikipedia:
Arkane Studios have stated that Arx Fatalis was intended to be Ultima Underworld III, however they could not obtain a license for the UW name.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 23/01-14 12:53 
Ja, men det er for længe siden at de gamle spil kom til at de kan bruges som barometer for hvordan det nye vil være.

Umiddelbart ser det dog ret lovende ud. Lidt i retning af Dishonored i stealthmekanikken.
DunwichDunwichSkrevet 23/01-14 12:53 
Overvejer at købe en PS4 i løbet af de næste par dage. Min PS3 bliver brugt som blu ray afspiller, så den ser jeg alle mine blu ray film på. Læser, at PS4 har/har haft problemer med at afspille diverse blu ray film. Er det børnesygedomme som er blevet fikset i updates? Er der stadig nogensomhelst problemer med blu ray afspilning på film fronten, på PS4? Idéen er, at jeg vil pensionere min PS3, og kun have PS4'en opsat ved mit anlæg - jeg har ikke plads til at have begge konsoller stående i mit tv/anlæg's møbel.

PS4 kan ikke afspille PS3 spil, kan den? Af og til spiller jeg stadig lidt The Last of Us, men hvis PS4 ikke er bagudkompatibel, overhovedet, med PS3 spil, så får jeg et lille problem der.
BeanoBeanoSkrevet 23/01-14 12:55 
PS4 er ikke bagudkompatibel overhovedet.
DunwichDunwichSkrevet 23/01-14 16:32 
Ok, men hvad så med de her blu ray afspilnings børnesygedomme, jeg har læst om; Er det blevet fikset? Ville være lidt surt at opdage, at en håndfuld af ens blu ray film pludselig ikke kan afspilles.
BeanoBeanoSkrevet 23/01-14 17:02 
Jeg har ikke hørt om problemet men der er ikke kommet en update siden launch.
slk486slk486Skrevet 23/01-14 17:49 
Min har afspillet blues uden problemer.
j/k
JmogJmogSkrevet 23/01-14 18:13 
Dunwich>
Ok, men hvad så med de her blu ray afspilnings børnesygedomme, jeg har læst om; Er det blevet fikset? Ville være lidt surt at opdage, at en håndfuld af ens blu ray film pludselig ikke kan afspilles.

Den kan endnu ikke afspille 3D Blurays, men det skulle vist være det. Det kommer helt sikkert i en opdatering.
3of193of19Skrevet 23/01-14 21:56 
Ja de ved bare ikke rigtig hvornår 3d opdateringen kommer, hvilket tyder på at den generelle 3D driver til PS4 ikke er færdig (der er vist ingen spil der understøtter 3D endnu?).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-14 21:59 
Trine 2 gør :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/01-14 22:00 
Men ikke i 1080p endnu, svjh.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-14 22:04 
Det er muligt, har ikke prøvet det :) Synes 3D er lort i alt andet end Super Stardust ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/01-14 22:19 
Og Apocalypse ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/01-14 16:47 
Basement Crawl på onsdag...

http://www.joystiq.com/2014/01/24/bombs-away-ps4s-basement-crawl-out-in-eu-next-week-na-soon/?ncid=rss_truncated

Ser meget Bomberman-agtigt ud.
DunwichDunwichSkrevet 28/01-14 17:13 
Jeg er voldsomt imponeret over dette stykke hardware. Controlleren er et mesterværk i sig selv; Ingen lag, latency eller deadzone i sticks'ene, uanset om jeg spiller et 30 eller 60 fps spil. Det har jeg ikke oplevet før, på en konsol. Virkelig lækkert, at controller lag nu hører fortiden til.

Meget kan man sige om CoD: Ghost - og det har jeg gjort - men det er væsentligt sjovere at spille nu, hvor frameraten er konstant høj, styringen i top, og grafikken sprød; At gå fra PS3 til PS4 versionen, er som at fjerne et slør fra sine øjne - rigtig dejligt. Og dælme om ikke PS4 har fået en udgave af Trine 2, som kører i 60 fps; Dét kan jeg rigtig godt li'.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-14 17:21 
Jeg troede COD Ghosts var 60 frames på PS3 også. Det har ellers altid været seriens varetegn. Måske de har sløset yderligere med versionerne til de gamle konsoller?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/01-14 17:57 
Fucking yes... PS1+2 software emulering på vej til PS4?

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-ps1-ps2-games-heading-to-ps4

Det er så kun et rygte pt., men bør teknisk set være "lige til højrebenet".
3of193of19Skrevet 28/01-14 18:09 
Hvis de så tillod at køre PS1 og 2 discs i PS4 ville det være nice.
slk486slk486Skrevet 28/01-14 19:33, rettet 28/01-14 19:35 
Emulering af PS2, med uprez istedet for upscaling? Sweet.

Konsolkongen>
Jeg troede COD Ghosts var 60 frames på PS3 også. Det har ellers altid været seriens varetegn. Måske de har sløset yderligere med versionerne til de gamle konsoller?

De har mere tilsigtet følelsen af 60 frames :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 03/02-14 17:23, rettet 03/02-14 17:29 
1.60 system update med support for PS3 Pulse & wireless headsets, samt den nye Gold model:

http://blog.us.playstation.com/2014/02/03/ps4-system-update-1-60-official-headset-support-gold-wireless-headset-out-soon

Edit: Hedder åbenbart Wireless Stereo Headset 2.0 i Europa...

http://blog.eu.playstation.com/2014/02/03/new-wireless-stereo-playstation-4-headset-revealed-ps4-system-update-1-60-detailed/
DunwichDunwichSkrevet 05/02-14 01:41 
Yes!

http://www.eurogamer.net/articles/2014-02-04-ps4-survival-horror-outlast-free-on-playstation-plus-tomorrow
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02-14 02:11 
Sweet :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/02-14 21:25 
Ny update til Killzone. Ser ud til at man nu kan locke frameraten i singleplayer til 30fps. Lækkert! Der var ikke meget ved det når den til tider steg til de ~38 stykker.

Har ikke prøvet det endnu selv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 07/02-14 22:20 
Du må være mega sarkastisk? Falder den til under 20? Ellers giver det ingen mening.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ProzelProzelSkrevet 07/02-14 22:27 
Locked framerate er bedre end unlocked, som sejler rundt. Det giver bare judder.
3of193of19Skrevet 07/02-14 22:34 
Gogo Tomb Raider:DE tl Xbox One :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-14 00:59 
Juggernaut>
Du må være mega sarkastisk? Falder den til under 20? Ellers giver det ingen mening.

Nej den stiger til over 30. Det lyder umiddelbart godt, men se på det sådan her. Dit TV viser konstant 60 billeder (frames) i sekundet (60Hz). Spil i 60fps kører altså så flydende som overhovedet muligt, men spil i 30fps er det næstbedste da det går rent op i 60. 2 x 30 = 60 ;)
Ved 60fps vil hver frame blive vist een gang i sekundet, og ved 30fps vil hver enkelt frame vises to gange i sekundet i stedet. Hvis frameraten afviger fra 30 (enten dykker eller stiger) så vil nogle frames blive vist i længere eller kortere tid end andre, og det vil medføre hakken i billedet. At framelocke et spil er naturligvis kun brugbart hvis spillet konstant ligger på de 30 frames eller højere. Man får ikke noget performance ud af at framelocke et spil, man kan sige tværtimod faktisk, men siden 30fps er det ideelle her, så vil det føles meget mere smooth :)

Håber det giver mening :)

Har lige prøvet det og det virker rigtig godt. Man kan skifte imellem locked eller unlocked inde i spillet, så det er nemt at danne sig et indtryk af mens man spiller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/02-14 01:25, rettet 08/02-14 01:27 
Konsolkongen>
Hvis frameraten afviger fra 30 (enten dykker eller stiger) så vil nogle frames blive vist i længere eller kortere tid end andre, og det vil medføre hakken i billedet.

Det er måske værd at nævne at der i PC verdenen er undtagelser, hvor det i praksis bedre vil kunne betale sig at låse til den laveste frame-rate selv om det ikke går rent op i 60. Så at begrænse opdateringen til fx 47 billeder i sekundet kan fint give mening under de rette forhold der og uden at medføre hakken i billedet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 08/02-14 02:07 
Ja det kommer vel helt an på den skærm man har.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-14 02:08 
Virkelig? Nu har jeg ikke så meget forstand på PC, men hvordan kan det lade sig gøre uden at vi snakker G-sync? En normal PC monitor er også kun 60Hz.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/02-14 02:12 
Vi snakker skam G-sync, hvor man kan synkronisere displayets refresh rate til GPU'en.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-14 02:14 
Ah, jamen så giver alt jo mening igen :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/02-14 02:17 
Yep ;)

AMD har vist også en løsning på vej (freesync) som teoretisk måske kunne fungere på konsol: http://www.anandtech.com/show/7641/amd-demonstrates-freesync-free-gsync-alternative-at-ces-2014
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-14 02:29, rettet 08/02-14 02:30 
Det er rigtig sejt at det faktisk virker på hardware vi allerede har. Men selvom der åbenbart findes en VESA-standard for variabel Vblank, så er der næppe noget TV der allerede gør brug af den.
Det er højst sandsynligt forbeholdt PC monitors for nu, men hvis FreeSync er lettere (billigere) at implementere end G-sync, kunne man forestille sig at flere TV ville gøre brug af det fremover, såfremt det blev tilføjet til PS4 og Xbox One.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/02-14 02:37 
Det ville være rigtigt fedt hvis det skete, for de anmeldelser der har været af G-sync gør det helt klart at det er at fortrække, hvis der opstår fluktuationer i frame-raten, så længe de ikke er for store eller frame-raten for lav. Og så er der jo hele fordelen ved at kunne låse opdateringerne til andet end 30 og 60 billeder i sekundet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-14 02:41, rettet 08/02-14 02:46 
Helt sikkert. Teknologien er alt for fed :)

Foruden moderne konsolspil ville en skærm med G-sync teoretisk set kunne locke til obskure refreshrates som f.eks. Neo Geo's 59.19Hz, så man undgår microstuttering som følge af framerate conversion på moderne TV. Det ville selvfølgelig kræve en fremtidig XRGB eller lign, med G-sync support, eller et fremtidigt TV der er retrovenligt, men det sker nok aldrig. Til den tid er SCART-porten nok fjernet for good på alle fjernsyn :D

EDIT: Og med "G-sync" mener jeg egentlig også FreeSync. Begge ser ud til at have potientiale, men G-sync er det federe navn ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 08/02-14 10:25 
Frodelene ved G-sync (mv) er jo netop at man IKKE skal låse frameraten til noget som helst. Skærmen opdaterer bare når den næste frame er klar. Det giver ingen jutter og ingen tearing.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 08/02-14 10:53, rettet 08/02-14 11:20 
Det var ihvertfald hvad man håbede på, da de først begyndte at snakke om det. I praksis viser det sig desværre at hvis man kører med ulåst frame-rate og den svinger for meget, sker der kun en afhjælpning af hvor hakkende det opleves (ud over man slipper for tearing naturligvis) og det skulle stadig være ret generende:

We replicated Nvidia's Montreal Tomb Raider set-up and found that the initial outdoor area the firm chose to demonstrate G-Sync really does showcase the technology at its best. The game is set to ultimate settings (essentially ultra, with TressFX enabled) producing frame-rates that smoothly transition between 45-60fps, the consistency of the refresh working beautifully in concert with the new display technology, producing a nigh-on flawless experience.

However, before we reached the first outdoor area, we had to contend with the game's initial stages, where a bound Lara frees herself from a cave-like dungeon, committing various acts of arson in order to move from one area to the next, before finally scrambling through the tunnels to freedom. It's at this point where we encountered G-Sync's ultimate nemesis - a remarkable lack of consistency in the frame-rate generated by the game. Suffice to say that TressFX remains a huge drain on resources, resulting in reported frame-rates of anywhere between 20fps and 60fps, Lara's "survival instincts" post-processing in combination with TressFX in particular proving to be the nadir of the experience.

When the game operates in a 45-60fps "sweet spot", G-Sync gameplay is exceptional, but the variation in performance overall just didn't work for us when we moved out of this window. Turning TressFX off gave us a locked 60fps experience from start to finish in the same area, producing the optimal way to play the game - but not exactly the kind of G-Sync stress test we were hoping for.

(..)

Dipping into the second BF4 campaign level - Shanghai - we instantly see variable frame-rates in the 40-60fps range, exactly the kind of spectrum where, theoretically, G-Sync works best.

Despite an improved level of consistency compared to Tomb Raider on ultimate settings, a lot more is being asked of G-Sync here - a first-person perspective invariably sees a greater degree of movement on-screen, with much more in the way of fast panning - exactly the kind of action that makes v-sync judder that much more noticeable. G-Sync reduces that judder significantly but the fact that frames aren't being delivered in an even manner produces observable stutter.

(..)

By running games completely unlocked, actual consistency while you play remains highly variable. G-Sync can mitigate the effects of this - but only to a certain degree.

There's a frame-rate threshold where the G-Sync effect begins to falter. It'll change from person to person, and from game to game, but across our testing, we found the sweet spot to be between 50-60fps in fast action games. Continual fluctuations beneath that were noticeable and while the overall presentation is preferable to v-sync, it still looked and felt not quite right.

(..)

And if our G-Sync testing has taught us anything, it's that - within reason - consistent frame-rates are more important than the fastest possible rendering in any given situation.

That being the case, with careful application, G-Sync opens up a lot more possibilities. In the era of the 60Hz monitor, the most consistent, judder-free experience we can get is either with a locked 60fps, or else the console standard 30fps. As we've discussed, theoretically, with G-Sync, target frame-rate could be set anywhere (40fps for example) and locked there without the stutter you'd have on a current display.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-nvidia-g-sync-review

Anandtech har også et fint review:

http://www.anandtech.com/show/7582/nvidia-gsync-review
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 08/02-14 11:38 
Det giver sig selv at hvis der er store spring vil det stadig bemærkes og at bruge mus er netop et svagt punkt for framerates mindre end 60, fordi man kan mærke elastik effekten med det samme. Med en controller vil det være væsentligt mindre rammende, men i begge tilfælde vil der ikke være hverken judder eller tearing - det vil være lavere input lag og sving i framerates. I den forstand kan jeg godt se ideen i at låse til et range, hvor det passer bedre for spillet.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 08/02-14 12:01, rettet 08/02-14 12:12 
slk486>
Det giver sig selv at hvis der er store spring vil det stadig bemærkes

Ja, så udviklerne kan alligevel blive tvunget til at låse frame-raten (men med flere muligheder for hvor det sker) eller sikre minimale udsving for at opnå en optimal oplevelse. Personligt glæder jeg mig til at se det "live", men jeg venter lige nogle måneder med at hoppe på vognen, da den Asus skærm der pt. understøtter det, ikke opfylder mine krav. Der skulle dog komme en del skærme med G-sync indbygget i Q2.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-14 14:48 
slk486>
Frodelene ved G-sync (mv) er jo netop at man IKKE skal låse frameraten til noget som helst. Skærmen opdaterer bare når den næste frame er klar. Det giver ingen jutter og ingen tearing.

Jo, men nu snakkede jeg også kun i forbindelse med retro konsoller, der ikke kører de normale 59.94Hz (60). Kunne man låse skærmen til deres refresh-rates ville man få en oplevelse uden unaturlig hakken, som på CRT. Men der vil naturligvis stadig være det slowdown og/eller framedrops der måtte være i nogle spil på maskinerne, det kan G-sync ikke gøre så meget ved :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 08/02-14 16:26 
Well, det bliver spændene at se hvad det giver mulighed for. Jeg rooter for FreeSync grundet åbenheden, men jeg har nu heller ikke sat mig ind eventuelle forskelle (udeover at G-Sync kræver særlig chip).
j/k
2'589 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig