X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tegneserier på film


Svar
millenniummillenniumSkrevet 23/07-03 13:22, rettet 23/07-03 22:27 
Den nye bølge af filmatiseringer af tegneserier ser ud til at have sin stortid for tiden. Især muligheden for CGI har givet anledning til nye tolkningsmuligheder af tegneseriens univers, og alt i alt mener jeg at de fleste udfald af film har været ganske vellykede:

Blade: En glimrende filmatisering. Flot æstetik, masser af sort humor og filmen tager absolut ikke sig selv højtieligt. Den giver et flot billede af vampyrenes underverden, der næsten er surrealistisk. Farverne er flot brugt, ved fortrinsvist at bruge sort, blå og rød i stor del af filmen. Stephen Dorf er glimrende filmskurk. Blade 2 mener jeg ikke kunne hamle op på 1'eren. Det virker som om det bedste krudt er brændt i starten og slutningen, og bliver til tider alt for grotesk.

X-Men: Bryan Singer har virkelig formået at skabe en god film, med dobbeltbetydning (parallellen mellem mutanterne og jøderne). Den er tro mod tegneseriens kult, og har sine interne jokes for fans'ne. Desuden formår den glimrende at lege med publikums forventninger til det næste øjeblik. Jeg havde dog forventet et større klimaks ved slutningen, den første gang jeg så den. Jeg har desværre ikke fået set 2'eren, endnu.

Spiderman: Igen en glimrende film, som kun kunne blive en realitet ved hjælp af CGI. Selvom den har delvist mange jern i ilden bliver det aldrig roddet eller overgearet. Tobey som Peter Parker er et glimrende valg. Eneste minus er dog overdrevet fokus på romantikken. At bruge Spiderman som symbol for USA (with great power comes great responsability) er en ganske fik ide. Too bad Bush ikke fik lyttet til dét budskab.

Daredevil: Den overraskede mig positivt. Det giver filmen god dybde at fokuserer på heltens kamp med sin egen samvittighed, og det moralske spørgsmål om selvtægt er etisk korrekt. Men det er skurkene, særligt Colin Farrel, der løfter filmen til højderne. Den var også en del mere brutal end jeg havde forventet, men fansn't af tegneserien er vel heller ikke 13 år længere, så det er kun i orden.

Hulk: Den står på min to-see liste.

Jeg hører og læser rygter om at den næste Batman er baseret på Frank Millers tegneserie. Dét bliver spændende hvis de kan finde ud af at tolke Millers univers ordenligt.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 23/07-03 13:31 
Nu er det desværre ikke længere Darren Aronofsky, men Christopher Nolan der står til at skulle instruere den. Vel stadig et interessant valg, men det andet havde været mere interessant.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 23/07-03 17:56 
*SPOILERE KAN FOREKOMME UNDER DE FORSKELLIGE TITLER, MEN JEG FORSØGT AT MINIMERE DEM*

Nu har jeg nok set alle Marvel-filmene, og generelt er jeg tilfreds, selv om de altid går over grænsen med at bøje historien og figurerne på nogle punkter:

Spawn (1997):
Ikke nogen Marvel-helt (han er fra Image Comics), men Farlane har lavet nogle af de flotteste Spiderman tegninger igennem tiden. Jeg har desværre kun læst meget få Spawn-blade.
Lidt for useriøs og Farlane brændte vist nallerne på denne film. Den minder lidt om Nick Fury, der heller ikke tager sig selv seriøst, men derfor kan jeg stadig bedre lide den end Nick Fury.

Nick Fury (1998):
Klart den værste Marvel-licens nogensinde. Jeg kunne simpelthen ikke holde ud at se det hele, for David Hasselhoff duer bare ikke som andet end Knight Rider.
At det er en tv-film gør jo det hele meget værre, men jeg tager mig nok sammen til at se den hele film igen engang.

Blade (2000):
Har aldrig læst så mange af bladene, men filmen er i sig selv glimrende. Skuespillerne leverer en god præstation og soundtracket kører stadig på min computer.

X-Men (2000):
Fed film, der holdes mest oppe af personernes indbyrdes forhold og de mange referencer til bladene. Hugh Jackman leverer en genial Jærv (Wolverine) og Patrick Stewart ER simepelthen Professor X (ellers skulle det være Ben Kingsley). Ian McKellen spiller flot som Magneto og James Marsden er tilpas duksedrengs-agtig som Kyklopen (Cyclops).
Jeg blev ret skuffet i starten, for historiens kronologi og personernes optagelse i X-Men er helt forskruet i forhold til tegneserien, men jeg kan godt tilgive dem det på baggrund af et ukendt nyt eventyr.
Valget af skurkene er dog skidt i mine øjne, og Toad skulle aldrig have optrådt, han er jo til grin. Sabeltand (Sabretooth) er fin nok, da han og Jærven (Wolverine) har nogle fede kampe i bladene, og Mystique er også meget nyttig.

Blade II (2002):
God film, som i min bog er bedre end 1'eren. Der er en ny spændende historie med fjender-går-sammen-mod-større-fjende-temaet.

Spiderman (2002):
Jeg blev positivt overrasket, for filmen er imponerende godt skruet sammen med nogle nogenlunde passende skuespillere. Tobey klarer det nogenlunde, Kirsten Dunst er ikke smuk nok til at være Mary Jane og Willem Dafoe er fuldstændig genial som Den Grønne Gnom (Green Goblin). J.K. Simmons laver også en genial J.J. Jameson, og ellers er de andre personer anonymt passende, synes jeg.
Mine største kritikpunkter er, at hans netskydere er erstattet af en uforklarlig evne til at slynge net ud. Dette ødelægger så meget, for det har altid været en central del af tegneserien, at han skal holde dem forsynet. Parker bliver bidt af en radioaktiv edderkop, hvor det i filmen er en gen-manipuleret kravler, hvorfor?!? Den Grønne Gnom's (Green Goblin)

DareDevil (2003):
Skildrer faktisk Dæmonens (Daredevil) univers flot og giver den helt rigtige stemning omkring Murdoch's personlige problemer. Affleck klarer sig imponerende godt i rollen og Colin Farrel's Bullseye er tilpas sindssyg og er klart filmens højdepunkt. Elektra er også velvalgt men skildres dog lidt for sødt af Jennifer Garner. Micheal Clarke Duncan som Keglekongen (Kingpin) er lige til at græde over, for han kunne aldrig være sort rent historisk i forhold til bladene. Han har dog den rigtige størrelse og spiller rollen fint. Franklin (Foggy) Nelson spilles fint nok af Jon Favreau, men er ikke helt "dum" nok og burde være mere tyk.
En okay film, der dog på en eller anden måde virker for tynd og kort...

X2 (2003):
Smuk fortsættelse til X-Men, og på alle punkter en bedre film end 1'eren. Der er mere action og kød på historien i forhold til 1'eren. De nye personer er kærkomne, og Magneto's rolle bliver uddybet på en perfekt måde. Jærvens (Wolverine) historie er også et godt valg, og optakten til X3 gav mig kuldegysninger. Der er igen en masse referencer og hvis de fortsætter på denne måde, bliver der nok flere X-Men film efter 3'eren. Mine kritikpunkter er de samme som den første X-men, for kronologi og personer er ret frit valgt.
Nok den bedste Marvel-film indtil videre!

Hulk (2003):
Massiv film, der på sine 2½ time får skildret en historie, der ligger meget fjernt fra den originale historie i bladene. Dog redder den sig selv med nogle respektfulde glimt alligevel, og CGI-Hulk er så flot lavet, at man er lige ved at fælde en tåre når han springer sine kilometer-spring. Eric Bana klarer rollen som Banner flot og Jennifer Connelly er også god som Betty Ross.
Der er brugt en meget kreativ filmisk stil, der låner lidt fra 24-timer og skaber en del nye selv. Dette kan godt virke lidt for meget, da man godt kan blive hevet lidt ud af handlingen, men ret kunstnerisk er det meget flot.
Historien er nok den dybeste af Marvel-filmene indtil videre, og uden spoilere kan jeg nævne, at jeg personligt blev ret grebet af dens udvikling.
Kampscenerne er skildret flot af Ang Lee og man sidder og hopper i sæderne af ret begejstring.
Slutningen giver endelig en ordentlig Marvel-kamp, men er alligevel en smule antiklimatisk til sidst...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 23/07-03 21:37, rettet 24/07-03 12:45 
Spawn kan jeg nu ikke sige meget godt om. Den har sine momenter, men det hele slæbes ned af håbløst dårligt skuespil. Særligt Martin Sheen kunne man godt forvente lidt mere af. Der er også gået for meget på kompromis i forhold til tegneserien. Spawn's kappe er jo næsten ikke til stede i filmen, og kan trækkes væk når den er i vejen. I serien er den over-dimensionerede røde kappe en vigtigt del af heltens udtryk.

Jeg kan godt se komplekset i at bruge en sort skuespiller til at spille King Pin i Dare Devil, men hvem skulle ellers gøre det. Hvem kan ellers være en 2 meter høj kæmpe MF'er...? Faktisk blev jeg lidt overrasket over at King Pin optrådte i DareDevil, for på en eller anden måde har jeg, fra tegnerserien, altid set King Pin som Spidermans ultimative nemesis. Lidt a'la Batman og Joker. - Men det er måske bare mig. :)

Jeg mener de små tekniske ændringer man gør sig når man tolker en tegneserie til filmmediet, er ganske tilforladelige, (spidermans netskyder etc) hvis bare filmen er tilpas tro mod seriernes ideologi, hvilket de fleste klare glimrende.

Jeg ved dog ikke om tolkningen af MiB er i orden, for jeg har aldrig læst tegneserien.

Lad os se hvordan det kommer til at gå med filmatiseringen af 'The Fantastic Four'. Mon ikke der kommer en stor CGI udgave af Thing...
The medium is the message.
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 23/07-03 21:42 
husk alle de dårlig marvel film
captain america
the punisher
fantastic four
og de gamle spider-man og hulk film.
for de stinkler helt vildt.
for ikke at snarkke om superman og batman 3-4 som heller ikke er særlig gode
men andre tegneserie film som
from hell , the crow og ghost world er da heller ikke ringe
these go to eleven....
GreaseballGreaseballSkrevet 23/07-03 22:21 
Men der er en masse at se frem til. Der kommer jo en Spiderman2 og X-Men3, X-Men er jo for starten planlagt til at være en trilogi.
Andre tegneserier som er på tale til komme som film er, Superman, Ghost rider(hvem kender den?) og en film med Fantastic Four. Tror i ikke også at vi kommer til at se mere til Hulk?
Serien Zits, som godt ikke er en superhelte serie, kommer også som film, den har jeg dog ikke de store forventninger til, tegneserien er god, men som film.... nej.
millenniummillenniumSkrevet 24/07-03 12:43 
om Spiderman 2:

Politiken...
The medium is the message.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/07-03 13:01, rettet 24/07-03 13:03 
Brad Pitt skal spille Captain America i en ny film.

Edit: Det er (selvfølgelig?) kun rygter.

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
millenniummillenniumSkrevet 24/07-03 13:45 
Hmm, jeg har altid set Captain America som lidt af et dårligt symbol for tumbet amerikansk patrionisme. Han er lidt for meget den mandlige pardon til Wonderwoman (og omvendt), så jeg håber lidt det bliver ved rygterne.
The medium is the message.
AmbyAmbySkrevet 24/07-03 14:01 
Apropos Dr. Octavius er der så en der lige kan fortælle hvordan hans forvandling er sket ?
Jeg troede at det var hans egen påfund, men ifølge aintitcoon.com beskrivelsen af en teaser, så fungerer "armene" efter egen vilje.

??
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/07-03 14:11 
Mener du hans origin i Marvel-universet eller i filmene?
AmbyAmbySkrevet 24/07-03 14:16 
Origin i Marvel.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/07-03 14:34 
Hey! Det har også altid undret mig?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/07-03 16:54 
Dr.Octopus (Otto Octavius): Første gang set i Amazing Spider-man # 3 (juli 1963) Atom-fysiker der har skabt et mave-bælte med fire teleskop-arme der sætter ham i stand til at behandle de farlige radioaktive stoffer. Ved en eksplosion i laboratoriet rammes han af radioaktivt materiale der fusionerer armene til hans krop. Ved samme lejlighed bliver han sindssyg og begynder sin kriminelle løbebane. Han er nu i stand til at styre sine ekstra arme med tankens kraft alene. Armene har ved flere lejligheder været af og påmonteret. Man finder alternative oprindelses-historier i blandt andet Ultimate Spider-man.
KTCKTCSkrevet 24/07-03 20:25 
Ja, de har visse steder udvist egen vilje, men generelt har han fuld kontrol over dem.

Forresten er Solidus' fangearme næsten fuldstændigt identiske med Dr. Octopus', så mon ikke den gode Kojima har "lånt" lidt?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 24/07-03 20:31 
DAVIDFAB >
husk alle de dårlig marvel film
captain america
the punisher
fantastic four
og de gamle spider-man og hulk film.
for de stinkler helt vildt.

Captain America har jeg vist (heldivis) ikke set, og heller ikke The Punisher (Dolph Lundgren - noooo!) eller Fantastic Four, men Spiderman og Hulk har da kun optrådt i tv-serier før, har de ikke?

Jeg glæder mig dog til at se de nye udgaver af The Punisher og Fantastic Four...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 24/07-03 20:38, rettet 24/07-03 20:39 
millennium >
Spawn kan jeg nu ikke sige meget godt om. Den har sine momenter, men det hele slæbes ned af håbløst dårligt skuespil. Særligt Martin Sheen kunne man godt forvente lidt mere af. Der er også gået for meget på kompromis i forhold til tegneserien. Spawn's kappe er jo næsten ikke til stede i filmen, og kan trækkes væk når den er i vejen. I serien er den over-dimensionerede røde kappe en vigtigt del af heltens udtryk.
Helt enig!

millennium >
Jeg kan godt se komplekset i at bruge en sort skuespiller til at spille King Pin i Dare Devil, men hvem skulle ellers gøre det. Hvem kan ellers være en 2 meter høj kæmpe MF'er...?
Det har jeg også tænkt over, men kunne de så ikke bare have lavet en "Micheal Jackson" på ham?

millennium >
Faktisk blev jeg lidt overrasket over at King Pin optrådte i DareDevil, for på en eller anden måde har jeg, fra tegnerserien, altid set King Pin som Spidermans ultimative nemesis. Lidt a'la Batman og Joker. - Men det er måske bare mig. :)
Det er bare dig. Keglekongen (Kingpin) har altid været Dæmonens (DareDevil) nemesis, men da Edderkoppen (Spiderman) og Dæmonen (DareDevil) ofte har arbejdet sammen, har der været en del sammenstød med Keglekongen (Kingpin).
Edderkoppens (Spiderman) hovedfjender har altid været Den Grønne Gnom (Green Goblin), Dr.Octopus og Sjakalen.

millennium >
Jeg mener de små tekniske ændringer man gør sig når man tolker en tegneserie til filmmediet, er ganske tilforladelige, (spidermans netskyder etc) hvis bare filmen er tilpas tro mod seriernes ideologi, hvilket de fleste klare glimrende.
Jeg tilgiver også meget, men de går altid lidt over stregen alligevel, synes jeg...

millennium >
Jeg ved dog ikke om tolkningen af MiB er i orden, for jeg har aldrig læst tegneserien.
Nå ja, dem havde jeg helt glemt!
Jeg har heller aldrig læst tegneserierne, men som film synes jeg faktisk de er meget underholdende og har en fed stil.

millennium >
Lad os se hvordan det kommer til at gå med filmatiseringen af 'The Fantastic Four'. Mon ikke der kommer en stor CGI udgave af Thing...
Jo, jeg glæder mig i hvert fald! Det er jo ren slaraffenland for Marvelfans i disse år :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 24/07-03 21:24, rettet 24/07-03 21:28 
men Spiderman og Hulk har da kun optrådt i tv-serier før, har de ikke?
det er en tv film der er lavet, ( en film som ikke blev vist i biffen, kun i tvét)
punisher kan blive rigtig god, hvis de tager den punisher som køre nu i usa på tegneserie, for tiden, det er rigtig fedt, for det er mega meget vold og humør i det.
jeg tror at FF vil komme til at løbe ind i de samme "problem" som hulk, hvis CG ikke virker , virker filmen heller ikk

ps spiderman nr 1 fjende er venom
these go to eleven....
RitesRitesSkrevet 24/07-03 21:47 
Både Blade 1 og 2 var faktisk gode. Jeg fik at vide at 2'eren var skod, uden handling, men syntes faktisk den er de bedste af de to.

Spiderman var helt klart den bedste af Marvel filmene, da den udkom. Stadig en okay film.

X-Men 1 skuffede lidt, pg.a. en lidt tam historie, som aldrig rigtigt viste os kendere vores favorit mutanter, som vi gerne ville se dem.
Det gjorde 2'eren dog noget ved og er, i min bog, klart den bedste Marvel film ever :)

The Hulk har jeg ikke fået set endnu, men det skal nok komme.

Daredevil der imod var en fandens flot film, med masser af atmosfære og B-Lo klarede faktisk rollen rigtig godt. Filmens eneste, og store, problem var dog, at historien var den værste gang hø nogensinde!
» a winner is you «
KTCKTCSkrevet 24/07-03 22:19, rettet 24/07-03 22:19 
DAVIDFAB >
ps spiderman nr 1 fjende er venom
Krybet (Venom) er alt for ny til at være Edderkoppens (Spiderman) største fjende. Godt nok kender de hinandens identiteter, men så ond er Eddie Brock da heller ikke...

Rites: Vi er jo næsten 100% enige :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/07-03 01:36 
Rites >
X-Men
Det gjorde 2'eren dog noget ved og er, i min bog, klart den bedste Marvel film ever :)

Arrrggghh! Den har jeg ikke engang set!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
millenniummillenniumSkrevet 25/07-03 09:20, rettet 25/07-03 09:20 
KTC >
Keglekongen (Kingpin) har altid været Dæmonens (DareDevil) nemesis, men da Edderkoppen (Spiderman) og Dæmonen (DareDevil) ofte har arbejdet sammen, har der været en del sammenstød med Keglekongen (Kingpin).
Edderkoppens (Spiderman) hovedfjender har altid været Den Grønne Gnom (Green Goblin), Dr.Octopus og Sjakalen.

Tænkte det nok. Barndomsminderne holder ikke altid stik. hmm... der stod også engang en Spiderman arcade-maskine i spillehallerne, hvor en af de sidste boss'er var Kingpin. Måske kunne det være dér jeg har det fra.
Mon ikke at de har givet aledning til at Green Goblin kunne dukke op igen (son of Green Goblin?!) i en 4'er eller 5'er måske.

Har Hulk egentlig nogensinde haft nogen ultimativ nemesis? - Bortset fra hele det menneskelige samfund, selvfølgelig. Jeg mindes kun at han har tæsket lidt tilfældige super-badguys, men ikke nogen tilbagevendende.
The medium is the message.
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/07-03 10:05 
millennium >

Har Hulk egentlig nogensinde haft nogen ultimativ nemesis? - Bortset fra hele det menneskelige samfund, selvfølgelig. Jeg mindes kun at han har tæsket lidt tilfældige super-badguys, men ikke nogen tilbagevendende.

Hmmm... The Leader og Abomination springs to mind, men han har jo været oppe mod de fleste klassiske Marvel-skurke og ikke mindst de "største" superhelte som The Thing, Namor the Submariner, Silver Surfer, Thor, etc.

Og som du selv siger så er han jo tit oppe mod "samfundet", i starten repræsenteret ved General Ross & the US Army.
RitesRitesSkrevet 25/07-03 11:05 
Spider Man's #1 nemesis er jo Green Goblin.
Everyone knows that :)
» a winner is you «
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/07-03 11:49, rettet 25/07-03 11:49 
KTC >

... og CGI-Hulk er så flot lavet, at man er lige ved at fælde en tåre når han springer sine kilometer-spring.

Sig hvad?

Lige nøjagtig cgi-Hulk var det der ødelagde denne film for mig.
Jeg synes han ligner ¤%&# - til dato den absolut mindst troværdige cgi figur. [i nyere film altså]
Da Nolte skal ae ham på kinden var jeg ved at græde over hvor dårligt det så ud.

Bortset fra det - stilistisk en super fed film.
Fantastisk præstation af Nick Nolte - næsten for meget Shakespeare til en superheltefilm ;-)

Men ellers ja X2 er nok den bedste Marvelfilm indtil videre - Phoenix, need I say more?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KTCKTCSkrevet 25/07-03 11:57 
millennium >
Har Hulk egentlig nogensinde haft nogen ultimativ nemesis? - Bortset fra hele det menneskelige samfund, selvfølgelig. Jeg mindes kun at han har tæsket lidt tilfældige super-badguys, men ikke nogen tilbagevendende.

Han har en række fjender, som han ofte render ind i, men de største er nok Ondherskeren (Leader), Glen Talbot/Colonel Ross, og så sit eget raseri, også manifesteret i hans klon i K'ai-miniverset, hvor hans elskede Jarella bor.

Hulks største fjende har dog altid været Banner...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 25/07-03 12:10 
millennium >
Barndomsminderne holder ikke altid stik. hmm... der stod også engang en Spiderman arcade-maskine i spillehallerne, hvor en af de sidste boss'er var Kingpin. Måske kunne det være dér jeg har det fra.

Du har haft en laaang barndom ;) Spider-Man spillet (Sega!) er fra 1991, så det er sikkert først kommet et par år senere til Danmark. Men ellers har du ret i, at Kingpin er med i det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 25/07-03 12:11 
SeventhSun >
Lige nøjagtig cgi-Hulk var det der ødelagde denne film for mig.
Jeg synes han ligner ¤%&# - til dato den absolut mindst troværdige cgi figur. [i nyere film altså]
Da Nolte skal ae ham på kinden var jeg ved at græde over hvor dårligt det så ud.
Ok, jeg er ret godt tilfreds, men tror du ikke det måske handler om, at Hulk er så umenneskelig stor og pumpet, at du ikke kan acceptere ham?
Jeg synes heller ikke ae-scenen var slem, og Hulks ansigtsudtryk viser følelserne flot hele vejen igennem, synes jeg.

SeventhSun >
Bortset fra det - stilistisk en super fed film.
Fantastisk præstation af Nick Nolte - næsten for meget Shakespeare til en superheltefilm ;-)
Det stilistiske er nok det, jeg bryder mig mindst om ved filmen. Jo, det er flot og kreativt, men det hiver mig ud af handlingen og minder mig om, at jeg sidder i en biograf, hver gang de lavet en af deres fades.

SeventhSun >
Men ellers ja X2 er nok den bedste Marvelfilm indtil videre - Phoenix, need I say more?
Enig, jeg glæder mig også til at se hvordan de takler sådan en stor opgave...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 25/07-03 12:12, rettet 25/07-03 12:16 
RJK >
Du har haft en laaang barndom ;) Spider-Man spillet (Sega!) er fra 1991, så det er sikkert først kommet et par år senere til Danmark. Men ellers har du ret i, at Kingpin er med i det.

Nu er Kingpin jo også en oplagt boss, og han er også slutboss i The Punisher til CPS.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 25/07-03 15:42, rettet 25/07-03 15:44 
KTC:
Krybet (Venom) er alt for ny til at være Edderkoppens (Spiderman) største fjende. Godt nok kender de hinandens identiteter, men så ond er Eddie Brock da heller ikke...


venom er klart den skurk som har givet peter parker/spiderman flest problemer, og hvis du læser de us comics som ud kommer, vil du også finde ud af det.
skurke som den green goblin,Dr. Octopus, elektro, kraven og the sandman, er bleven den slaks skurke som spiderman klare i et nr, de hvade deres storhedstid engang men ikke mere..
så jeg holder på at venom er spiderman værets fjende, og så ny er han da heller ikk, kan kom i slutningen af 80´
these go to eleven....
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/07-03 17:28, rettet 25/07-03 17:28 
DAVIDFAB >
venom er klart den skurk som har givet peter parker/spiderman flest problemer,

BWAHAAHAHHAHAHAHHAHAHAHA... ...to ord: G-R-E-E-N G-O-B-L-I-N
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 25/07-03 17:48 
hvis det ikke var for venom, så var der ingen carnage, venom ved at peter parker er spiderman ( det ved G-R-E-E-N G-O-B-L-I-N også) eddie (venom) arbejder sammen med PP, han kender alle PP svagheder, da PP selv har haft den samme dragt som venom har. i de gamle dage var G-R-E-E-N G-O-B-L-I-N, spiderman´s fjende nr 1 rigtig! men ikke mere, men prøv at læs peter parker: spiderman nr 45 til 47, så vil du give mig ret, hvis man sider og fortælder hinnanden joke (siden 20 nr 47) er man ikke hade fjender.
G-R-E-E-N G-O-B-L-I-N er bleven brugt til for mange dumme ting ( fx han har være rejst i lang tid, død, med i sinister six, været andre personer osv)
han var engang spiderman fjende nr 1, men ikke mere
these go to eleven....
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/07-03 18:20 
David - Hvad læser du selv fast? Alt hvad du kan komme i nærheden af, eller har du nogle titler, du vender tilbage til?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 25/07-03 19:05, rettet 25/07-03 19:42 
jeg læser:
ultimate spider-man,ultimate x-men,the punisher,daredevil,new x-men,begge spiderman,
hulk,y the last man,green arrow,lobo,rising star,powers + det løse one-shot og mini-serie, og hvis der er noget som ser godt ud.
men jeg køber også alt som garth ennis, michael bendis og kevin smith er forfatter på..
hvad med dig, hvad læser du/i??
these go to eleven....
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 26/07-03 02:21 
G2G ;-)
Sælg mig en Xbox =)
KTCKTCSkrevet 26/07-03 03:38 
DAVIDFAB >
i de gamle dage var G-R-E-E-N G-O-B-L-I-N, spiderman´s fjende nr 1 rigtig! men ikke mere
Ok, jeg indrømmer blankt, at jeg ikke har fulgt helt med på det seneste, men for mig vil han altid være den største, for der var på et tidspunkt et kæmpe opgør, hvor han afslørede, at det faktisk var ham, der havde stået for stort set al den ulykke, som Edderkoppen (Spiderman) har været ude for.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/07-03 08:28 
Enig, jeg synes at Venom, selvom han til tider har været en overvældende fjende, er han dog kun et blip i Spider-mans lange karriere. Jeg vil dog godt indrømme at begge skurke har været misbrugt. Venom er dog tilbage nu i det nye Spectacular Spider-man!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig