X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Deep Down


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/02-13 13:03 
Måske lidt fordi det er Jap... Måske lidt fordi det er Capcom...
Der var ihvertfald noget ved Deep Down traileren der blev vist til PS4 i nat der gav mig lyst til at holde øje med spillet.

Årets spil 2012 var for mit vedkommende Dragon's Dogma og jeg kan forestille mig at flere har haft det lige så fedt med Dark Souls.

Deep Down ser ihvertfald ud til at være et s... Se hele indlægget
54 emne(r).
1 2 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/02-13 13:03 
Måske lidt fordi det er Jap... Måske lidt fordi det er Capcom...
Der var ihvertfald noget ved Deep Down traileren der blev vist til PS4 i nat der gav mig lyst til at holde øje med spillet.

Årets spil 2012 var for mit vedkommende Dragon's Dogma og jeg kan forestille mig at flere har haft det lige så fedt med Dark Souls.

Deep Down ser ihvertfald ud til at være et spil i samme boldgade.

Her er traileren:
http://youtu.be/xbFBEjlKtpY
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/02-13 13:30 
Den nye engine som Capcom bruger istedet for MT Framework hedder for øvrigt Phanta Rhei hvilke lyder lidt som en japansk udtale af "Panty Raid", men selvfølgelig betyder "Everything flows" på Græsk.
nerosnerosSkrevet 21/02-13 15:42 
Det ser virkelig flot ud! Helt sikkert også noget jeg vil holde øje med.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 21/02-13 16:59 
Jeg håber at spillet bliver udgivet som "Deep Down: Working Title"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/08-13 12:15 
Ny teaser. Det forlyder at det er blevet bekræftet at det er MMORPG :( Øv!

Teaser trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 01/08-13 14:09 
Preorder canceled...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 03/08-13 15:26 
Måske online á la Demon's/Dark Souls?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/08-13 16:02 
DAY ONE ! :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 03/08-13 20:48 
Wikzo>
Måske online á la Demon's/Dark Souls?

De har da vist aldrig været omtalt som MMORPG :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/09-13 13:14 
Her er en ny trailer

http://youtu.be/Psw07YbY70U

Og en artikel fra EcuGamer der mener at det lyder lidt som Assassin's Creed
http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-09-deep-down-is-set-in-2094-new-york?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/09-13 13:44 
Det ligner Demon's Souls helt uhyggeligt meget. Jeg krydser fingre.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/09-13 16:30 
Og det er nu endelig bekræftet at det er online only, og ikke som i Demon's Souls-online only :(
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/09-13 04:12, rettet 19/09-13 05:10 
Ved ikke om det er noget der looper eller bliver gemt eller noget, men der kører et gameplay feed fra TGS af spillet hér:

http://www.ustream.tv/channel/deepdowntgs2013

Gameplay får det til at ligne en dungeon crawler, sådan med random genererede dungeons og loot og sådan.

*EDIT* For øvrigt skulle streamen være leveret via PS4's share button.
slk486slk486Skrevet 19/09-13 08:18 
Jep, det er bekræftet at det er random dungeons. Mon ikke det er Cappys forsøg på et Diablo/Dragons Dogma gadekryds i MMO form?
j/k
slk486slk486Skrevet 20/09-13 09:15 
Lidt hands on:

http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-20-exploring-deep-down-capcoms-procedurally-generated-ps4-exclusive

Kom til at tænke på Deathtrap Dungeon af en eller anden grund :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 23/09-13 20:22 
Nuclear Detergent>
Og det er nu endelig bekræftet at det er online only, og ikke som i Demon's Souls-online only :(

..og free-to-play :p

http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-23-ps4-exclusive-deep-down-is-a-free-to-play-game
slk486slk486Skrevet 23/09-13 21:46 
Meh..
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/09-13 04:57 
Og uden tvivl f2p på den ulækre måde når det er Capcom :( Øv!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 24/09-13 11:13 
Det bliver værre og værre. Det er som om de slet ikke vil have mig til at spille det spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-13 13:01 
Foruden deres kampspil er Capcom helt ude og skide for tiden. Residente Vil-serien har de på fornemste vis valgt at smadre i forsøg på at please mainstream folket. Dead Rising 2 var et fantasiløst re-skin af etteren. Lost Planet fatter jeg ikke de gider fedte i, ikke efter toerens modtagelse og treeren skulle være noget middelmådigt bavl. Så er der ting som Dragons Dogma der faktisk prøver nogle nye ting, men failer grumt på alt for mange andre punkter.
Remember Me har jeg ikke prøvet, men har desværre ikke hørt godt om det.

Capcom er der hvor SEGA var for 5-6 år siden. De er da heldigvis begyndt at grave sig langsomt op ad hullet og jeg håber virkelig Capcom kan formå det samme, for det har været et af mine absolutte favorit firmaer :(
Indtil videre må man glæde sig over at de trods ulækker DLC stadig mestrer og styrer fighting genren med hård hånd. Det er da i mindste noget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/09-13 13:49 
Dragon's Dogma er fantastisk. Det bedste Capcom har præsteret i mange år, sammen med Dead Rising 2. :) Alt det andet (sans fighters) er bæ
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/09-13 14:14 
Konsolkongen>
Foruden deres kampspil er Capcom helt ude og skide for tiden.

Sådan har det været længe. Jeg skrev det samme for et år siden ang. Crapcom og de åbenlyse mangler på kvalitet fra deres side, men dengang blev jeg sablet ned i stor stil herinde.

Rart at piben omsider har fået en anden lyd og at folk er ved at vågne op :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-13 15:48 
Sumez>
Dragon's Dogma er fantastisk. Det bedste Capcom har præsteret i mange år, sammen med Dead Rising 2. :) Alt det andet (sans fighters) er bæ

Dragons Dogma er på for mange måder for forfærdeligt til at kunne være et godt spil. Selv hvis man ser bort fra det forfærdelige grafiske ydre og den pinligt ringe framerate, står vi stadig tilbage med adskillige irritations momenter. Missable quests ad libitum, pawns der aldrig holder kæft, dårlig historie, elendigt crafting system og ALT for lang tid bruges på at rende frem og tilbage mellem byer på de samme veje.
Det er pisse ærgerligt for pawns er en genial ide, det er bare så f'ing ringe udført. Jeg synes også universet er ganske interessant, kampsystemet var nogenlunde og jeg kunne godt lide at hænge fast i de store monstre SotC style.

Men når alt det er sagt så har du da fuldstændig ret i at det er det bedste spil Capcom har most ud længe, der ikke kørte på SFIV-motoren :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/09-13 16:56 
Dragon's Dogma har bestemt sine problemer og et uudnyttet potentiale, men når først man kommer ind i det, er det fantastisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-13 17:15 
Jeg gennemførte det og er ikke enig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/09-13 17:29 
Okay, det er også fint. Men vil ikke se lige dét spil som et tegn på at Capcom slacker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 24/09-13 19:21 
Jeg gik i stå i Dragon's Dogma meget sent i spillet pga. at jeg var i gang med en romantisk sidequest, som jeg pludselig ikke kunne gennemføre, fordi jeg var kommet for langt og havde overset en detalje. Med det latterlige 'one save'-system, var der ingen mulighed for at gå tilbage.

Derudover havde jeg en ganske god oplevelse med spillet. Laaaaangt under Skyrim-niveau, forstås, men det er jo også en ny genre at arbejde med for japanerne.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 24/09-13 20:35 
Laaaaangt under Skyrim-niveau

Så må det godt nok være skidt. :P
j/k
SumezSumezSkrevet 24/09-13 21:07, rettet 24/09-13 21:07 
Til at starte med virker det meget som et forsøg på et japansk Skyrim, men reelt set kan de to spil på ingen måder sammenlignes. Ærgerligt at meget af spilles historiefortælling lader til at være sparet væk, for det der er tilbage virkede virkelig ambitiøst. Ham hertugen kunne være en fantatisk figur, og scenen i hertugindens tårn (som heldigvis ikke var sparet væk, og sikkert den Wehner missede), er en af de mest overraskende jeg har set i et spil. Berserk-inspirationen er tydelig!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 24/09-13 22:58 
Det var præcis den quest, jeg kun fik taget hul på, og så ikke kunne få gjort færdig - dybt frustrerende. Enig i at det er langt fra Skyrim, men jeg er helt sikker på, at de har haft Elder Scrolls som inspiration. Evnerne rakte bare ikke længere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/09-13 00:32 
Selvfølgelig har de haft Skyrim i tankerne, Dragons Dogma er blot endnu et eksempel på den kedelige udvikling mange japanske spil har lidt af i denne generation af konsoller.

I stedet for at videreudvikle deres egne koncepter og japanske værdier skal mange spil forsøges at "vestlig gøres" og i 95% af tilfældene fejler de grusomt. Det er virkelig ærgerligt hvor mange potentielt gode japanske spil i denne generation der er blevet ødelagt af de skulle forsøges at gøres mere vestlige eller at hele projektet helt blev uddelegeret til en eller anden skod-agtigt vestlig udvikler ala mercury steam.

Man må håbe de vågner op i næste generation, men jeg tvivler på det sker desværre.
slk486slk486Skrevet 25/09-13 00:52, rettet 25/09-13 00:52 
For ikke at tale om at mange vestlige design valg ikke engang er specielt gode...

Lyden fra flere japanske designere i den seneste tid synes jeg tyder på de er ved at vågne til egne værdier og koncepter igen. X fingre.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/09-13 01:26 
Azzkikr>
I stedet for at videreudvikle deres egne koncepter og japanske værdier skal mange spil forsøges at "vestlig gøres" og i 95% af tilfældene fejler de grusomt. Det er virkelig ærgerligt hvor mange potentielt gode japanske spil i denne generation der er blevet ødelagt af de skulle forsøges at gøres mere vestlige eller at hele projektet helt blev uddelegeret til en eller anden skod-agtigt vestlig udvikler ala mercury steam.

Man må håbe de vågner op i næste generation, men jeg tvivler på det sker desværre.


Enig.

:O
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/09-13 01:41, rettet 25/09-13 01:43 
Wehner>
men jeg er helt sikker på, at de har haft Elder Scrolls som inspiration. Evnerne rakte bare ikke længere.

Som inspiration, helt uden tvivl, men på ingen måder som mål. Det er to hvidt forskellige fortolkninger, og jeg er ikke sikker på jeg overhovedet ville placere dem i samme "genre". Du kan principielt også sige at Skyrim "ikke er på niveau med" DD, hvis du kun kigger på Skyrims elendige kampsystem :P
Dragon's Dogma i en mere fri openworld verden (altså mere som Skyrim), men med samme intense stemning, solide kampsystem, og med overskuddet til faktisk at gøre noget ordentligt ud af historien og figurerne, kunne være virkelig fantastisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 25/09-13 01:45, rettet 25/09-13 01:46 
Azzkikr>
I stedet for at videreudvikle deres egne koncepter og japanske værdier skal mange spil forsøges at "vestlig gøres" og i 95% af tilfældene fejler de grusomt. Det er virkelig ærgerligt hvor mange potentielt gode japanske spil i denne generation der er blevet ødelagt af de skulle forsøges at gøres mere vestlige eller at hele projektet helt blev uddelegeret til en eller anden skod-agtigt vestlig udvikler ala mercury steam.

Jeg er ikke uenig, men det virker som om du overser at det er noget japanerne har forsøgt på at gøre siden 90'erne, og flere af de spil vi ser som værende blandt de største japanske titler, har altid været henvendt direkte til et vestligt publikum, f.eks. Resident Evil serien (siden 1'eren), og for den sags skyld mange af de spil vi ser som "skøre japanske".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/09-13 02:26 
Sumez>
... samme intense stemning, solide kampsystem

Og her må man sige at Dogma er Skyrim laaangt overlegen. Skyrim gør ikke meget andet rigtigt end at have en virkelig flot og stor verden.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 25/09-13 09:43 
Kampsystemet fungerer fint i Dragon's Dogma, men synes I virkelig, det fungerer bedre end det i Skyrim?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 25/09-13 09:51 
Skyrim's er enormt kluntet og unøjagtigt, så ja :)
j/k
SumezSumezSkrevet 25/09-13 10:01 
Dragon's Dogma har et temmelig gennemført kampsystem, som for det meste er decideret sjovt at spille (men mister meget af gnisten når man bliver så stærk at de fjender man kæmper imod ikke udgør en udfordring, men blot en forsinkelse - et passende tweak ville være at de ikke angriber folk der er åbenlyst meget stærkere en dem)

Skyrim's kampsystem virker som en eftertanke. Gå all in med dine stærkeste angreb, heal når du har brug for det, load quicksaves når du dør. Det er kluntet og tilfældigt, og "fungerer" kun fordi du kan quicksave når du vil i en kamp. :) Det er ikke et decideret problem, da det på ingen måder er der spillets fokus ligger, ligesom DD's fokus ikke ligger i at have en kæmpestor verden med adskillige store byer, og utallige dungeons. Som sagt mener jeg at det er misvisende at sammenligne de to spil direkte.
Bueskydning i Skyrim ville være sjovt, hvis det ikke også involverede umådeligt meget tid med at flygte fra sine fjender.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 25/09-13 10:06 
Jeg har spillet to forskellige archers i Skyrim - begge omkring 110 timer. Det fungerer upåklageligt - og langt bedre end DD. Nærkamp er ikke nogen åbenbaring, men det mener jeg heller ikke det er i DD.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 25/09-13 10:27, rettet 25/09-13 10:27 
Et godt eksempel er forskellen på kampe med diverse drager i landskabet i Skyrim (shout, hug hug hug hug), og ditto i Dragon's Dogma (hiv den ned på jorden ved at gribe den i halen, hug vingerne af, kravl fast på maven og hug den i hjertet, fjern halen for bedre drops). Det er den episke fornemmelse jeg leder efter når jeg tænker på at slås med en f***ing drage i et computerspil :P
Jeg tror en ting der fangede mig ved DD, er at det lader dig, som spiller, gøre de ting andre spil kun viser via QTE's.

Anyway, pointen var ikke at DD har et (indlysende) bedre kampsystem end Skyrim, men at de to spil har forskellige kvaliteter og forskellige fokusområder. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/09-13 10:32 
Enig i at bueskydning i Skyrim fungerer udemærket, men som Sumez siger bruger man alt for meget tid på at løbe baglæns :)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 25/09-13 10:33, rettet 25/09-13 10:34 
@Sumez
Det er jeg egentlig heller ikke decideret uenig i, og med ganske få ændringer, der synes helt åbenlyse set med vestlige briller, kunne Dragon's Dogma have givet spilleren en noget bedre - og dermed ret god - oplevelse.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 25/09-13 14:09 
Der er 100% uudnyttet potentiale i Dragon's Dogma, og som jeg skrev føler jeg at spillet har været offer for sparekniven.
Det gør det så også lidt underligt at de udgiver en full fledged, kæmpe DLC/expansion med fysisk release. Udvidelsenen er dog så anerledes fra grundspillet at alle ligheder med Skyrim der måtte eksistere, er fuldstændig skrottet - Hele Bitterblack Isle virker mest af alt som et forsøg på at kopiere Dark Souls, og er nærmest sit eget spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 25/09-13 14:32 
Udvidelsen har jeg ikke spillet, men jeg tænker i hvert fald, at en toer med rette budget, ambitionsniveau og lidt vestlig konsulentbistand kunne være med til at sætte de asiatiske spil tilbage på kortet i højere grad, end det er tilfældet nu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 25/09-13 17:40 
Rent subjektivt er Dragon's Dogma noget af det bedste jeg har spillet i denne generation og med DD mener jeg Dark Arisen versionen, da jeg formoder originalen må være næsten uspillelig grundet mangel på portcrystals indtil New Game+. Jeg brugte lige over 200 timer på at gennemføre det tre gange og udvidelsen to.

Selv om Capcom sikkert gerne ville have fat i noget af Elder Scrolls publikummet, mindede det mig ikke specielt om serien, fordi fokus ligger andetsteds. I DD er der primært to ting som driver tingene: Kampene + udforskning. Det første er typisk klodset i Elder Scrolls spillene, mens det sidste handler om omfang, hvor det i DD handler om detaljer. Verdenen er ikke specielt stor i DD, men til gengæld er der en del områder - fx dungeons - som føles distinkte. Som jeg lige husker det er der kun få steder, hvor de copy-paster lokationer(i udvidelsen dog hele tiden) ellers er hvert område sit eget miljø. Med fokus liggende på kampe i en kompakt detaljeret verden får jeg mere tankerne hen på Demon's Souls end Elder Scrolls, men det skal så siges, at jeg ikke har spillet Skyrim endnu. Det kan være DD føles som en helt tydelig kopi - selv om der kun er et halvt år imellem dem - hvis man ser mere end de ti timer jeg har set af spillet.

Så begejstret som jeg er for det, er der objektivt naturligvis mange fejl i DD. Jeg har næsten lyst til at sige, at det kører med konsolframerate med henvisning til at alt for mange udviklere har prioriteret forkert på det punkt i denne generation. Desværre er der ikke en PC version, hvor man kan betale sig fra problemerne. Næsten alle opgaver i spillet er kedelige fetchquests. At man kan misse dem er ikke i sig selv et problem, faktisk understøttes det fint i hele den cykliske natur der danner ramme om spillet og spilmekanisk i muligheden for at tage del i cyklussen gentagne gange. Problemet er snarere at der ikke er det mindste hint om, hvornår man gør noget forkert. Opgaverne slutter bare pludseligt fordi nu havde man gået for langt frem i spillet. Og historien, som Sumez siger ovenover, synes at mangle et par kapitler.

Jeg vil gerne anbefale DD, især til Souls fans der søger mere, for selvom det ikke har samme gennemførthed, så forsøger det mange af de samme ting og formår momentvis at vise glimt af storhed, i særdelshed i kampene. Den hårde medfart det får i tråden her, mener jeg er ufortjent.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 26/09-13 00:05 
da jeg formoder originalen må være næsten uspillelig grundet mangel på portcrystals indtil New Game+

Hvis det passer, kan jeg godt forstå hvis folk der ikke har spillet "genudgivelsen" bliver trætte af spillet. :) Det var rimelig hårdt når man -ikke- lige havde placeret en portcrystal og skulle gå via veje man har passeret for mange gange allerede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 26/09-13 00:17 
Lad os sige det sådan: Jeg har vandret op og ned ad den forbandede bjergsti med harpyerne nogle gange.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 26/09-13 00:46, rettet 26/09-13 01:01 
Sumez>
Hvis det passer, kan jeg godt forstå hvis folk der ikke har spillet "genudgivelsen" bliver trætte af spillet. :)

Både tidspunktet man får portcrystals på, antallet man kan sætte af dem og prisen på ferrystones er meget forskelligt fra originalen til Dark Arisen:

http://dragonsdogma.wikia.com/wiki/Dark_Arisen (se travel improvements)
http://dragonsdogma.wikia.com/wiki/Portcrystal
http://dragonsdogma.wikia.com/wiki/Ferrystone

Jeg er sikker på, at jeg havde givet op, hvis jeg havde spillet efter originalens regler.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 26/09-13 08:34, rettet 26/09-13 08:34 
Ja, det tror jeg gerne. :) Spillet kunne også have haft godt af flere alternative veje, så man kunne opleve flere forskellige ting på vejen. DD var helt klart sjovest når terrænet var uudforsket.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
54 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig