Konsolkongen | Skrevet 26/09-13 09:09, rettet 26/09-13 09:13 | Er jeg den eneste der var voldsomt generet af at ens pawns aldrig holdt kæft og gentog sig selv igen og igen? Jeg spillede vel en 60 timer og jeg har nok hørt sætningen "Strengt in numbers Arisen" et sted mellem 200 og 300 gange.
Jeg hader spil hvor dialogen gentager sig selv uafbrudt. Dragons Dogma er det mest ekstreme eksempel jeg nogensinde har set. Jeg begriber ikke hvordan udviklerne selv kan synes det er fedt. Ideen med at pawns kommer med hints om en mission, hvis de har prøvet den før er rigtig god, men jeg gider ikke høre det 20 gange før jeg er igennem missionen. "I wonder where this path leads" er også en klassiker, og virker fuldstændig retarderet når de omtaler en sidevej man har gået mindst 30 gange før.
Jeg begriber virkelig ikke at udviklerne ikke har fattet hvor irriterende det er endnu. Det gælder MANGE andre spil end DD. Tit er det også pisse irriterende hvis man spiller noget hvor man render rundt med en makker. Han/hun er gået hen til næste checkpoint, men i spillet er der collectibles som man gerne vil finde og derfor render man lidt rundt og udforsker inden man rykker videre, måske er det oveni købet et meget lineært spil hvor man ikke har mulighed for at vende tilbage. Så det mildest talt pisse irriterende at høre spillet hundse med dig "Hurry come on!", "Let's go!", "Hurry come on!", "What are you doing?", "We're wasting time!", "Hurry come on!"...
Det er fint at spillet gør opmærksom på den slags et par gange, det samme med DD. Men derefter burde der være stilhed så jeg kan spille i fred. Skulle jeg alligevel ikke ha' fattet pointen ville det kunne løses så fint, hvis man i stedet kunne gå hen og spørge figuren og bede dem gentage hvad de sagde.
Det er nok det jeg hader aller mest ved videospil. Sætninger, udråb og one-liners der gentages i det uendelige og Dragons Dogma er uden tvivl det værste eksempel jeg kan komme på.
Der skal være ro når jeg spiller :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|