X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Destiny


Svar
jaesjaesSkrevet 18/02-13 17:22 
Bungies kommende FPS-ting er blevet officielt annonceret. De kalder det en "shared world shooter", og det lyder som en hybrid af singleplayer, alm. multiplayer og MMO. Jeg var lidt stået af indtil jeg læste: "[...]and even personal spaceships, used to traverse the solar system". Men desværre ingen info om, det bliver som i en space sim eller bare en gimmick.

Godt ... Se hele indlægget
903 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 25/09-14 14:23, rettet 25/09-14 14:23 
Et online-only spil kræver online forbindelse, ja.

Helt enig med det sidste :P
GreaseballGreaseballSkrevet 25/09-14 14:43 
Den er jeg med på ja. Men syns stadig at man burde kunne nyde en single player session uden af den spasser ud hver gang nettet ryger. I det mindste på en konsol ^^)

Ja, bare se hvad det gjorde ved stakkels Bizarre Creations :p
BeanoBeanoSkrevet 25/09-14 15:01 
Men der er ikke en single player del reelt. Man kan spille alene, men der er altid andre spillere omkring, man skal i Tower, ens profil lever kun på serverne, osv. Spillet er dybt forankret i online arkitekturen og skal betragtes som et online spil.
WehnerWehnerSkrevet 25/09-14 15:35, rettet 25/09-14 15:36 
Man skal helt klart ikke købe Destiny for at løbe missionerne igennem som et single player-spil. Det er på godt og ondt en online-oplevelse, og Blizzards aftryk er meget tydeligt.

Stadig level 25, men dog tættere på 26.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 25/09-14 15:42 
Tror jeg springe let og elegant over denne her så. Venter på Aliens og HALO 5 for mit space-adventure fix.
WehnerWehnerSkrevet 25/09-14 15:48 
Det, tror jeg, vil være klogt :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 25/09-14 15:51, rettet 25/09-14 15:52 
Beano>
Et online-only spil kræver online forbindelse, ja.

Helt enig med det sidste :P

Det er også bare to ord for det samme. Issuet her er jo, om Destiny -bør- være online-only. :)
Jeg kan godt lide den måde man "deler" sit spil med omverdenen, men reelt set fungerer single player missionerne jo godt. Jeg skal ikke vælge side, men synes det er et ærligt argument.

Rent bortset fra det, så nævner han noget om at der er features der kun er tilgængeligt hvis man har PlayStation+? Det er et kæmpestort hul i min regning, og betyder at jeg nok alligevel bør investere i 360 udgaven. Men er der nogen der ved helt præcis hvilke features det er, der er mulige hhv. med og uden PS+?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 25/09-14 16:04 
Uden PS+ kan du sagtens spille hele spillet, bortset fra alt det sjove. Tilsvarende skal du have guld på Xbox 360.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 25/09-14 16:05 
Er det ikke kun på PS4 at de kræver PS+ for online play nu?
WehnerWehnerSkrevet 25/09-14 16:15 
I betaen skulle man have guld for at spille strikemissioner på Xbox 360, men det kan jo være blevet ændret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 25/09-14 16:16 
Wehner>
Uden PS+ kan du sagtens spille hele spillet, bortset fra alt det sjove

Ok, det besvarede ikke noget :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/09-14 16:23, rettet 25/09-14 16:23 
Det kræver PS+ på PS4 og XBL Gold på 360 og XB1 at spille Strikes, Raids og i Crusible. Story mission kan man vist godt co-op spille uden. PS3 versionen kræver ikke PS+.
BeanoBeanoSkrevet 25/09-14 16:30 
Sumez>
Det er også bare to ord for det samme. Issuet her er jo, om Destiny -bør- være online-only. :)

Enig, men der er mange, og vigtigere, ting man kan diskutere hvad spillet burde være og indeholde :P
SumezSumezSkrevet 25/09-14 16:49 
Beano>
Det kræver PS+ på PS4 og XBL Gold på 360 og XB1 at spille Strikes, Raids og i Crusible. Story mission kan man vist godt co-op spille uden. PS3 versionen kræver ikke PS+.

Tak. Så PS3 er alligevel en mulighed. Det er svært at vælge nu..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 25/09-14 18:45 
Wehner>
Man skal helt klart ikke købe Destiny for at løbe missionerne igennem som et single player-spil. Det er på godt og ondt en online-oplevelse, og Blizzards aftryk er meget tydeligt.

Stadig level 25, men dog tættere på 26.

Level 12 her. Overrasket over hvor spilbart det er selvom man ikke er i en gruppe. Er engang imellem ved et tilfælde havnet sammen med andre spillere. Har ikke vekslet et ord (chat ikke slået til) og alligevel fik vi samarbejdet om Strikes på glimrende vis.

Det meste har jeg dog klaret alene. Hyggede mig med at rende rundt og skyde Covenant...*host*... Fallen og pludselig var jeg et par levels højere end de 1-3 player missioner jeg manglede på månen. De gav mig god udfordring som Halo på en høj sværhedsgrad og var rigtigt underholdende. Jeg tror jeg kommer til at spille en stor del af spillet på den her måde. Hvis tavse medspillere dukker op, så er de velkomne, men ellers så klarer jeg det selv og får mere udfordring.

Jeg er dybt allergisk overfor online multiplayer og hygger mig virkelig. Det er en langt dårligere kampagne (pga manglende historie) end en gængs shooter, men det gameplaytekniske er fremragende. Hvis man ser på det som et Diablo FPS, så er det et godt spil. Jeg er begyndt at købe ind til hurtigere aftensmadretter, så jeg hurtigere kan spille når jeg kommer fra job.
WehnerWehnerSkrevet 25/09-14 18:59 
Ja. Så vanedannende er det nemlig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 25/09-14 20:36 
Det var så den fest...

http://www.eurogamer.net/articles/2014-09-25-bungie-nerfs-destinys-magical-treasure-cave
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/09-14 21:28 
Ja, der kom en lille update idag. Personlig er det ok at man ikke kan cave farm mere.
Men de bliver nød til at gi flere epic gear fra drop. 8/10 gange få man blå ting af en epic drop.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/09-14 23:06 
Det var en pæn måde at sige det på :D

Destiny: The Cave
The social experience of a cave farming run is amazing: the herding to get a team of Guardians all behind the line and firing in the right direction, the rush to grab the loot, the scramble when the panic wave starts, the beckoning glow from inside the cave. The speed at which the community organized around this activity was inspiring and humbling to us.

But shooting at a black hole for hours on end isn't our dream for how Destiny is played. Our hope is that social engagement in public spaces is only one part of the Destiny experience. Expect changes soon which decrease the efficiency of cave farming and correspondingly increase engram drops from completing activities.
BeanoBeanoSkrevet 26/09-14 07:50 
Omvendt, Bungie burde måske tage det som et dårligt tegn at folk hellere ville stå at skyde ind i en hule i adskillelige timer, frem for at spille det rigtigt og få passende belønning på den måde...
SumezSumezSkrevet 26/09-14 07:54 
Det er jo det folk har lært af at have spillet MMORPG'er i så mange år :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/09-14 07:54 
Så man må ikke gøre det bedre?
SumezSumezSkrevet 26/09-14 08:13 
Hvem er "man"? Bungie? Det jeg mener er, at folk er så forvænt med at "arbejde" for at optjene stats, gear, eller hvad det nu er de går efter, at de er fuldstændig ligeglade med at have det sjovt med at spille spillet. Det er ikke Bungies fejl.

Jeg spiller selv stadig FF14 med jævne mellemrum, og det er et rigtig godt sammensat spil, men det er fuldstændig tosset den statistiske tilgangsvinkel folk tilgår det med, når de udregner hvad den mest tidseffektive måde at optjene "tomes" er, og efterfølgende bare gentager denne samme handling igen og igen hver eneste dag.
Jeg skal ikke blande mig i hvad der giver folk tilfredsstillelse, men det virker ikke som nogen særlig progressiv tilgang til computerspil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/09-14 08:15 
Prøv at spille Destiny først, så kan vi tale om "passende belønning" (som jeg skrev) :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/09-14 08:39 
Efter min mening er Destiny også bedst når det bliver spillet effektivt.
Måske kigger man på missionerne i historien og tænker "Jeg vil spille dem på Hard, et par levels over min egen level". Hvad det resultere i er damage-mitigation, ligesom man finder i andre RPGer, hvor man bruger alt for lang tid på at skyde på dem samme fjende før de dør og det er efter min mening den forkerte måde at spille spillet på, for det bliver ikke sværere af den grund, det tager bare længere tid.
Når man rammer lvl 20 bliver det til gengæld muligt at spille missioner med forskellige skull modifiers, ligesom Halo, hvor der f.eks. vil være flere og mere aggressive fjender.

Det er vigtigt at man forstår den forskel, inden man bare spiller det som et normalt FPS.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/09-14 15:24 
Destiny
DunwichDunwichSkrevet 27/09-14 08:05, rettet 27/09-14 08:11 
Hvad kan man egentligt bruge feks Spinmetal til? En random google søgning fortæller at Agent of the Nine køber det. Fandt ham men han køber intet. Er det endnu et af de skjulte punkter i spillet, som spillet selv intet fortæller om, hvor jeg skal nå et særligt level - måske det mytiske level hvor Bungie lover at spillet for alvor åbner op og bliver ekstra sjovt - før man faktisk kan SÆLGE loot? I det mindste er core gameplay (fps delen) solid, men som en komplet spil udgivelse, er Destiny en bekymrende tom oplevelse; Jeg føler det ærlig talt lidt som jeg spiller en demo. Men jeg er også vist kun level 12, så det er nok meningen det ikke skal være rigtig godt endnu.

Edit: Endnu en random Google søgning fortæller, at man skal ha minimum 50 Spinmetal før man kan gøre noget med det. Feks kan det bruges til spaceship structual integrity (eller noget). Men ens rumskib er rent kosmetisk og optræder kun i cutscenes og loading skærme? Eller?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/09-14 08:39 
JA TAK!!!

The 1.0.2 patch will go live next week, and includes several changes to the Cryptarch and Engram experience. These changes guarantee that Engrams will always decode into items at or above the quality of an engram.

Only Engrams that drop after 1.0.2 are subject to this change.

Cryptarch Changes

Cayde-6 took the Cryptarch aside and showed him a sack of doorknobs. He decoded that mystery pretty quickly.

Legendary Engrams will always produce Legendary or better quality items, including Materials or Exotics
Rare Engrams will always produce Rare or better quality items
Rare engrams will have an increased chance to produce Legendary quality items

Activity Changes

Daily Heroics, Weekly Heroics, and Vanguard: Tiger Playlist activities will include Rare and Legendary Engrams in addition to their existing rewards
Ascendant materials have been promoted to Legendary to closer associate them with the gear they are used to upgrade
Legendary Engram items that exist in your inventory will be demoted to Rare quality when the patch goes live, so decode them while you can. But let's be honest—even if you don't, we all know they were blues already...
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/09-14 10:02, rettet 27/09-14 10:03 
@Dunwich: Du kan samle spinmetal sammen og bytte for Vanguard rep, men det kan bedre betale sig at gemme på det da nogen typer af Legendary og Exotic weapon og armor kræver det som crafting materiale. Det samme gælder for øvrigt også de materialer man kan samle op på de andre planeter.
JmogJmogSkrevet 27/09-14 12:56 
"These changes guarantee that Engrams will always decode into items at or above the quality of an engram."

Hvad mener de helt præcist her?
BeanoBeanoSkrevet 27/09-14 13:05 
At f.eks. rare engram giver rare (eller bedre) item, tror jeg.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/09-14 14:30 
Ja blå og op af.
Epic og op af.
Og ikke den anden vej som i dag.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/09-14 17:30 
Fik lige klarte min første lv 28 strike!! :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
WehnerWehnerSkrevet 29/09-14 01:30 
De normale strikes på level 28 har jeg været med til nogle stykker af nu. I weekenden har jeg prøvet at være med til raid to gange. Det er ret crazy sammenlignet med resten. Meget der skal koordineres osv. Jeg trak i sidste ende lidt for meget ned til, at vi klarede slutbossen, men jeg har lige fået mit første legendary våben, så måske bliver det bedre næste gang.

Level 27.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/09-14 06:23 
Det var ikke normal men nighfall weekly strike lv 28 (den uden matchmaking) ;)


Har ikke spillet raid i nu. Random players har spurt, men jeg venter på 2 venner mere får spillet så vi kan klare det sammen!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AmbyAmbySkrevet 29/09-14 08:31 
Forsøgte med daily eller weekly strike i sidste uge, men der bliver det sidste plads åbenbart ikke fyldt ud, og med kun 2 spillere fik vi ret mange stryg.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
WehnerWehnerSkrevet 01/10-14 22:28, rettet 02/10-14 11:05 
Så er patch 1.0.2 online.

http://www.bungie.net/7_Update-102---Patch-Notes/en/News/News?aid=12235
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 05/10-14 16:42 
Så er Destiny honest trailer online. :)

Link...
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 05/10-14 16:51 
Den er genial. Og rammer hovedet på sømmet med mange af spillets problemer.

Jeg har hygget mig med det, men der er alt for meget genbrug i det spil. Det er slet og ret for småt. De to næste udvidelser ser ikke ud til at indeholde nye planeter - blot nye missioner på de eksisterende - så jeg tror jeg er færdig med det. Overvejer kraftigt at sælge det til Gamestop og købe Forza Horizon 2 i stedet.
DunwichDunwichSkrevet 05/10-14 17:58 
Nogle aftener, når jeg sidder i sofaen, har jeg prøvet at bilde mig selv ind, at det slet ikke er Bungie som har lavet spillet. Det er desværre aldrig rigtigt lykkes at tro på det, så nu lader jeg være med at bilde mig det ind.

Forstår ikke, hvordan de kan skabe Halo, og så dette spil bagefter. Jeg kan virkeligt ikke få det til at hænge sammen.

Destiny's eneste reelle funktion, er at blive byttet til Alien Isolation.
SumezSumezSkrevet 05/10-14 18:14 
Det er nok alment kendt at jeg ikke er den største Halo-ekspert på Play:Right, men umiddelbart minder Destiny da ret meget om Halo?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-14 18:20 
Bedømt ud fra beta'en synes jeg at mekanikken minder utroligt meget om.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/10-14 18:29 
Gunplay, ja... alt andet? Nej.
JmogJmogSkrevet 05/10-14 18:40 
Sumez>
Det er nok alment kendt at jeg ikke er den største Halo-ekspert på Play:Right, men umiddelbart minder Destiny da ret meget om Halo?

Styring, actiongameplay og en del af det visuelle er ren Halo bare endnu bedre.

Historie og pacing gør overhovedet ikke. Det er som om historien er erstattet af lootgrind, hvilket er meget langt fra Halo.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-14 19:04 
Beano>
Gunplay, ja... alt andet? Nej.

Præcis. Men gunplayet er jo den klart det der fylder mest af oplevelsen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/10-14 19:40 
Spiller folk Halo for historien?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/10-14 19:45 
Historie=singleplayerdelen? absolut.
enfenenfenSkrevet 05/10-14 20:05 
Jeg spillede kun Halo spillene for singleplayer oplevelsen; Så ja, historien var vigtig.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 05/10-14 20:33 
Sumez>
Spiller folk Halo for historien?

Forestil dig en Halo kampagne. Med alle karaktererne fjernet - inklusiv hovedpersonen. Og du genspiller hver bane fem gange. Mindst.

Det er i grove træk Destiny.
SumezSumezSkrevet 05/10-14 20:37, rettet 05/10-14 20:39 
Det opsummerer også nogenlunde min oplevelse af Halo :) Både det med overflødige figurer, og gentagelser af banedesign. :P
Jeg kan ikke se hvorfor karaktererne i det ene spil er mere interessante end det andet, men det skal ikke skille os ad, jeg ved der er mange der er uenige. Men jeg synes Destiny virker lidt mere velsmurt end Halo, selvom det tydeligvis er enormt mangelfuldt. Hvis det der faktisk er i spillet, er velgjort, er de vel ikke helt tabt bag en vogn.
Jeg håber da i hvert fald ikke der var nogen derude der havde regnet med at de skulle spille Destiny for historien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
903 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig