X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Destiny


Svar
jaesjaesSkrevet 18/02-13 17:22 
Bungies kommende FPS-ting er blevet officielt annonceret. De kalder det en "shared world shooter", og det lyder som en hybrid af singleplayer, alm. multiplayer og MMO. Jeg var lidt stået af indtil jeg læste: "[...]and even personal spaceships, used to traverse the solar system". Men desværre ingen info om, det bliver som i en space sim eller bare en gimmick.

Godt ... Se hele indlægget
903 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 24/07-14 18:29 
Spurtede gennem character creation og nu er jeg level 4.

Jeg er rigtig positivt overrasket over spillet. Havde frygtet det ville føles alt for meget som et mmo i kampene men det er ikke tilfældet. Det føles som en god scifi shooter.
BeanoBeanoSkrevet 24/07-14 18:35, rettet 24/07-14 18:37 
Tak for den korte co-op session ;)

Ja det er meget lovende.

Utroligt hvor meget det gør for helhedsindtrykket med det der stuttering-problem fixed.
SumezSumezSkrevet 24/07-14 18:57, rettet 24/07-14 18:58 
Findes der de der beta-koder til PS3 eller X360? Kunne godt tænke mig at se om spillet er så spændende som i siger.
Jeg troede spillet kun var "next-gen" men nu er der pludselig snak om andre systemer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/07-14 19:06 
Pludseligt? Det har længe været kendt at det er cross-gen.
SumezSumezSkrevet 24/07-14 19:11 
Efter jeg så de første videoer og syntes spillet så vildt kedeligt ud, er der vel ikke meget at sige til at jeg ikke har fulgt særlig meget med, har kun set lidt af hvad folk har skrevet herinde. Men når nu folk er så vilde med betaen, er det da interessant for mig at prøve om der er noget ved det. Ellers får jeg i hvert fald ikke prøvet det før et evt. prisdrop.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 24/07-14 19:43 
Det kører super godt på Xbox 360, men det er ikke blandt konsollens pæneste spil. Det er tydeligt, at Bungie har ladet grafikken lide for at holde performance og antal fjender etc. oppe. Det tror jeg, er et fornuftigt valg.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 24/07-14 20:04 
Super fornuftigt. Når jeg spørger ind til X360 er et også mest fordi jeg ikke har en PS4.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-14 20:08 
Jeg har lige fået en kode til PS4-betaen, men den vil ikke starte spillet op. Får error code CE-34632-8. Har prøvet at lave en "restore licences" som der foreslås og jeg har endda prøvet at slette og downloade igen.

Jo, jeg kan såmend sagtens følge dem der får en halvfed over digitalt distribuerede spil. Det virker jo kanon :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-14 23:54, rettet 24/07-14 23:56 
Nu har jeg spillet Destiny i rundt regnet 0 sekunder. Hvis jeg skulle vurdere det ville jeg nok give det 1/10. Personligt kan jeg bedst lide spil man kan starte.

Øvs :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/07-14 02:43 
Det er virkelig underligt at det ikke vil starte
BeanoBeanoSkrevet 25/07-14 07:09 
Beta er nu åben for alle, så har man ikke en kode kan man stadig prøve det...

http://www.engadget.com/2014/07/24/the-destiny-beta-is-now-open-to-everyone
SumezSumezSkrevet 25/07-14 07:44 
Arh, man skulle da lige have nået at sætte en download. I gang inden man tog afsted på arbejde så
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/07-14 07:47 
Classic Game Room anmelder, som kun de kan :)

https://www.youtube.com/watch?v=RL-1z7aiHOU

Også på tide til at støve min Videopac af.
slk486slk486Skrevet 25/07-14 10:18, rettet 25/07-14 10:18 
Beano>
Beta er nu åben for alle, så har man ikke en kode kan man stadig prøve det...

http://www.engadget.com/2014/07/24/the-destiny-beta-is-now-open-to-everyone

Efter alle de giveaways og what-not virker det næsten lidt lang næse agtigt, men cool jeg kan prøve det på PS3 - er virkelig spændt på at opleve forskellen.
j/k
3of193of19Skrevet 25/07-14 11:26 
Hehe, ja jeg er glad for at jeg ikke pre-ordrede for at komme ind i betaen (selvom den Ghost edition ville have været mega nice).
Må se om jeg får lidt tid til at fumle med det de sidste dage der er beta.
BeanoBeanoSkrevet 25/07-14 11:29, rettet 25/07-14 11:30 
Man kan jo bare afbestille preorder efter at have modtaget koden - det gjorde jeg selv. Ja, betaen lukkes om 2-3 dage.
slk486slk486Skrevet 25/07-14 11:35 
^ Skod, så når jeg ikke engang at prøve.
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/07-14 13:03 
Naiera>
Nej, det har du ikke sat dig så godt ind i, for det du skriver passer i hvert fald ikke.

Kunne du eventuelt komme med den rigtige information så?

Det ville være brugbart for andre der eventuelt kunne forestilles at læse tråden også.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-14 23:24 
Bare lige sådan en heads up, så er spillet gået open beta i dag, og det hjælper stadig ikke på mit problem. Har endda prøvet at downloade og restore licences igen. Jeg synes de har gjort et flot stykke arbejde :)

Jeg tænker at det eneste der muligvis kan hjælpe er at jeg laver en total formatering af konsollen? Men det gider jeg altså ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/07-14 23:35 
Hvis du også har en US konti, så prøv at hente spillet fra den. Så burde du få en ny licens.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-14 23:36 
Ja måske :) Det prøver jeg lige.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-14 23:48 
Det virkede, mange tak for forslaget Beano :)

Så dvs at fejlen ikke lå hos Bungie, men hos PS Store i stedet. Det er næsten 100 gange værre da det vel i princippet kan ske ved alle licenser man køber :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/07-14 23:52 
Np ;)

Ja klart en Sony fejl sket under aktivering af DRM licensen.
JmogJmogSkrevet 26/07-14 00:54 
Jeg tror efterhånden jeg er færdig med Destiny for nu. Ildkamp er rigtig skægt, men efter to bosser i træk med meget kort mellemrum (tanken og det flyvende øje), som begge var enorme bulletsponges, så gik luften af ballonen. Jeg tror det er den sidste af missionerne i betaen.

Jeg er meget i tvivl om jeg skal have spillet. På den positive side, så havde jeg nogle fornøjelige multiplayeroplevelser med tilfældige fremmede, som deltog i missioner med mig. Ikke et ord udveksledes, men det var stort, når man pludselig så at en af de andre var nede i den anden ende af et stort område, hoppede på speeder-bike og ræsede hen til ham på få sekunder. At ankomme med 200km/t, springe af i farten og have ham halvt revived inden mine fødder ramte jorden holdt aldrig op med at se og føles forbandet cool.

Bosserne... stor fornøjelse i ENDELIG at have nedkæmpet den sammen, men når det reelt blot drejer sig om langsomt at hakke flig på flig af en healthbar... jeg er sku i tvivl.

Når det er sagt, så havde jeg vanvittigt dårlig samvittighed over at forlade min ukendte makker (nummer tre skred inden første boss) med boss nummer to. Efter at være død på den igen og igen i løbet af en time kunne jeg bare ikke mere.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-14 11:51, rettet 26/07-14 11:54 
Det var egentlig kun meningen at jeg lige ville prøve det en times tid i går, men så rendte jeg ind i Darkbeat og jeg endte med at sidde med det til kl halv fem :D
Foruden de åbenlyse ting, at spillet er hamrende flot og kører godt, så synes jeg faktisk det var enormt underholdende. Skulle lige vænne mig til Halo-aimet igen, men efter et par timer synes jeg at jeg havde fint styr på det :)

Sammenlignet med Borderlands synes jeg at Destiny Beta'en er uhyggeligt meget bedre. Primært pga den langt bedre humor, for her er ingen :) Sammenligningerne med elementer fra Phantasy Star Online synes jeg heller ikke er helt af vejen, og det gør mig bestemt ikke noget :)

Darkbeat og jeg fik også prøvet tre runder domination i vs multiplayer. Normalt en gamemode jeg hader i spil som Call of Duty hvor kujonerne ofte camper runderne helt i stykker med deres snipers. Det var der heldigvis intet af her, og det mindede mig om hvor sjovt den slags var dengang vi spillede meget Halo 2 online.

Jeg er meget positiv :)

EDIT: Det eneste jeg ikke kan lide er spillet menu'er. Hvorfor er der firmaer der bliver ved med at insistere på at man skal bruge analogen til den slags? Er det ikke efterhånden sivet ind at d-paddet er meget hurtigere og mere præcist til den slags?
Ikke noget vanvittigt stort problem i Destiny, og jeg endte med ikke at tænke så meget over det. Men jeg synes det er dumt uanset.
Heldigvis ikke så dumt som når 2D-spil styres med analogen (Strider)...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/07-14 15:20 
Story missionen på månen låses op i aften kl 23 og kun i et par timer.

@KK: Forstår heller ikke hvorfor der absolut skal bruges et analog-cursor til menuerne.
SumezSumezSkrevet 26/07-14 18:13 
Er det kl. 1 i nat man skal være online for at få den der "præmie", eller er der andre tider for Europa?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/07-14 18:31, rettet 26/07-14 18:34 
2 pm PDT = kl 23 i danevang ;)
JmogJmogSkrevet 27/07-14 01:53 
Beano>
Story missionen på månen låses op i aften kl 23 og kun i et par timer.

Den var ganske fin og heldigvis mulig at klare alene, da jeg ikke blev parret med andre. Og masser af muligheder for at lege med deres ubercoole speederbikes. Dejligt.

Tog den sidste mission på jorden igen og denne gang var vi tre til den bitre ende og klarede øjebossen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-14 02:15 
Den er slut allerede, den mission, ikke? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/07-14 02:38 
Månemissionen? Ja. Jeg kunne i hvert fald ikke genspille den. Der stod "requirements not met"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-14 02:42 
Okay :) Jeg skulle noget andet så jeg havde desværre ikke mulighed for at spille den :) Fik man et eller andet unlockable til det fulde spil ved at spille den? Eller misforstod jeg noget? :)

Jeg ved ikke helt hvad man skal forvente af campaign delen i det fulde spil. Synes det fungerede rigtig godt i beta'en, men jeg håber at der kommer lidt mere variation :)

Multiplayer lader til at blive forrygende sjovt :) Nu glæder jeg mig også til jeg engang får en Xbox One og kan spille Halo 1 og 2 igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/07-14 07:01 
Jmog>
Beano>
Story missionen på månen låses op i aften kl 23 og kun i et par timer.

Den var ganske fin og heldigvis mulig at klare alene, da jeg ikke blev parret med andre. Og masser af muligheder for at lege med deres ubercoole speederbikes. Dejligt.

Du kan spille alle story missioner alene ;)

Fedt område på månen, syntes jeg.
BeanoBeanoSkrevet 27/07-14 07:12 
Konsolkongen>
Fik man et eller andet unlockable til det fulde spil ved at spille den? Eller misforstod jeg noget? :)

Du får et emblem i det fulde spil ved at have spillet i stress-test perioden i går.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/07-14 07:16 
Jeg var lidt overrasket over at man bevæger sig i samme tempo på månen. Jeg havde også en eller anden forventning om at lyden ville være en smule anderledes da der ikke er nogen atmosfære og sådan.

Det var lækkert med de speederbikes med guns på man kan hijacke på månen. Gad vide om man ikke få adgang til at opgradere sin egen speederbike til én med våben senere i spillet eller om det er noget der vil blive for ubalanceret i multiplayer?

Jeg udforskede lidt området på månen og faldt over to af de dér Public Event missoner, hvor den ene var en af dem hvor man skal skyde en boss inden han løber væk og den anden var én hvor man skulle uploade data til en SAT-NAV. Det er lidt ærgeligt at det er den samme slags missioner og jeg havde håbet at de ville mixe det lidt op når nu man var på en anden planet.
BeanoBeanoSkrevet 27/07-14 07:43 
Havde også forventet at man hoppede højere, men bevægelseshastighed er den samme selv uden atmosfære og 1/6 tyngdekraft :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-14 12:13 
Beano>
Konsolkongen>
Fik man et eller andet unlockable til det fulde spil ved at spille den? Eller misforstod jeg noget? :)

Du får et emblem i det fulde spil ved at have spillet i stress-test perioden i går.

Det overlever jeg nok ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 27/07-14 12:19 
Jeg synes, det var en fin beta, og jeg fik på 7½ time spillet alle baner igennem samt prøvet lidt multiplayer. For mig kommer det til at stå og falde med, hvor mange planeter, der er at udforske, for det kan let blive ensformigt, hvis der er for få, når det reelt set er den samme bane, man spiller på, igen og igen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/07-14 12:52 
Jeg har også fået spillet det hele igennem, men har på én eller anden måde fået spillet over 25 timer på min Warlock :D
WehnerWehnerSkrevet 27/07-14 13:09 
Det er også helt klart et spil, der lægger op til grinding, og det gør mig lidt nervøs. Vi tog indtil videre bare banen med de mange bosser tre gange, fordi den var så sjov.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-14 13:17 
Hvad synes du om vs. multiplayer Wehner? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 27/07-14 13:41 
Det minder rigtig meget om Bungie, som vi kender og elsker dem. De baner, jeg prøvede, var lige det største, så det mindede mig mest om Halo Big Team - også fordi der er nem tilgang til powervåben. Netkoden virker meget lovende, og man får seriøse tæsk af de gode spillere grundet armour, der jo gør det sværere at få de nemme kills, man kan få i Call of Duty.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PlaykidPlaykidSkrevet 27/07-14 19:19 
Jeg havde også et ret positivt indtryk af Destiny. Gameplayet virker solidt og banerne åbne med god AI.

Mindre positivt er grafikken på 360 udgaven som i starten generede øjnene, men efter et par timer vænnede jeg mig til det. Som Lasse, kunne jeg også godt være bekymret for det blev for ensformigt.
Med voiceacting på højde med Two Worlds var indlevelsen var ikke specielt høj, jeg kunne stort set ikke koncentrere mig om at se cutscenes.

På trods af det morede jeg mig mægtigt med spillet, og regner bestemt med at skulle spille campaignen igennem, om det bliver på ONE eller 360 må tiden vise :-)
Spiller nu: Halo 3
NaieraNaieraSkrevet 27/07-14 19:26, rettet 27/07-14 19:28 
James Remar, Lance Reddick og Bill Nighy lagde jeg mærke til. Det er ikke ligefrem skodskuespillere.

Peter Dinklage, Nathan Fillion og Peter Stormare er også med, kan jeg se på IMDb.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 27/07-14 19:34 
Syntes ikke Dinklage leverer varen, selv efter ændringerne siden alpha der var tåkrummende et par steder. Så jeg er enig i kritikken.
WehnerWehnerSkrevet 27/07-14 19:40, rettet 27/07-14 19:42 
"That wizard came from the moon"

https://www.youtube.com/watch?v=nbgePPbyGbY

Destiny
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-14 19:49 
Er det ham der har lavet Grizzlyman der er announcer ved multiplayer kampene? Han lød i hvert fald som om han var ret lige glad med det hele :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/07-14 20:16 
Dinklage er dit personlige spøgelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 27/07-14 20:23 
Stemmerne oplevede jeg også som under niveau i forhold til resten af spillet - og ikke mindst under Bungies hidtidige niveau. Kom til at tænke på dengang Rare gik over til professionelle skuespillere med Perfect Dark Zero i stedet for blot at bruge dem fra studiet, der syntes, det var sjovt. *gys*

Heldigvis er stemmerne det mindst vigtige for mig, men alligevel...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 28/07-14 10:53, rettet 28/07-14 10:56 
Naiera>
James Remar, Lance Reddick og Bill Nighy lagde jeg mærke til. Det er ikke ligefrem skodskuespillere.

Peter Dinklage, Nathan Fillion og Peter Stormare er også med, kan jeg se på IMDb.

Syntes nok stemmerne lød meget bekendt. :)

Rimelig vildt at hyre så store skuespillere til noget der tydeligvis er throw-away story, men det er helt sikkert en beslutning fra marketing's side, hvilket også forklarer hvorfor skuespilspræstationen (instruktion af skuespillerne) nok ikke er i top. De skal bare sælge spillet. :P


Ellers er jeg rimelig positivt stemt over spillet, og kunne godt finde på at købe det efter første prisfald. Går også ud fra at PS3/X360 versionerne hurtigt bliver billige pga. "generationsskiftet" :P
Spillet lugter meget af den der MMO-tendens der er så populær for tiden, hvor hele spil designes efter at være tidsslugere, snarere end noget man spillet for underholdning, men som pga. diverse akkumulerende belønninger, random loot osv. hele tiden bliver ved med at føles givende, selvom der garanteret bliver meget hjernedød grinding.
Som så mange andre har jeg dog også tendens til at falde for den slags billige designkneb, og så længe spillet i sig selv er så underholdende at spille som det er, har jeg ikke noget problem med det. Det er slet slet slet ikke nær så slemt som det var i Borderlands.

I bund og grund er det jo et meget simpelt FPS som ligner 5000 andre spil. Gameplay er grundlæggende det samme vi har set mange gange før, og settingen er ekstremt fantasiløs og kedelig (men har dog enkelte momenter hvor man betages). Man mindes hurtigt om Halo, når alle lokationer og rum ligner hinanden så meget at man bliver i tvivl om man har været det sted før, ligesom fjenderne hele vejen igennem betaen i hvert fald, består af de samme tre-fire varianter gentaget igen og igen 95% af tiden.
Det sjove er her, at til trods for det, føles kamp i spillet hele tiden friskt og sjovt. Jeg kan godt lide at spillet opfordrer til at spille aggressivt, og gå op i ansigtet på modstanderne, i stedet for at gemme sig i dækning hele tiden, og dobbelt-hop er med til at gøre det hele mere dynamisk. Det er meget svært at konstatere helt hvorfor, men det er bare mere underholdende at spille end de fleste andre moderne FPS-spil. Til sammenligning havde et spil som Bioshock Infinite flere gameplay-elementer der gav en illusion af et mere unikt system, og en langt mere spændende og varieret setting, men det reddede det ikke fra at føle ekstremt kedeligt og repetitivt. Så vil jeg 100 gange hellere spille Destiny.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
903 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig