X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Duke controlleren er fantastisk!


Svar
ProzelProzelSkrevet 17/02-13 21:01, rettet 17/02-13 21:06 
En lille hyldest til dette bæst jeg modtog i weekenden.

Fik langt om længe købt en og modtog den i lørdags, hvor den blev sat til PC'en ved hjælp af en adapter fra Ebay. Driverne er med i MotioninJoy (Pro tip, hent offline versionen) så i løbet af ingen tid blev den registreret som en Xbox 360 controller og dermed virkede med de fleste, nyeste PC spil.

Dog har jeg brugt den mest til PCSX2 og Dolphin og den er altså bare dejlig :D jeg synes ikke selv jeg har store hænder, men jeg elsker det grib, det er i den. Samtidig er jeg glad for knapperne og deres ovale form, hvilket betyder man med tommelfingeren kan dække alle knapper på én ting,

Blot en hurtigt begejstring, da jeg havde controller s med min orignale xbox.

Hvad synes i?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/02-13 22:25 
Jeg troede der var tale om en Duke Nukem controller :(
Men i så fald har jeg aldrig spillet med andet end en Duke controller - med undtagelse af den Nyko Airflo jeg købte som billig 2. controller :P

Jeg elsker den, og synes størrelsen er helt perfekt til mine hænder.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KilroyKilroySkrevet 17/02-13 23:09 
Jeg husker også Duke som en ganske glimrende controller. Det er dog lang tid siden jeg har prøvet en, så det kan forholde sig anderledes, men jeg kunne godt lide at der var noget at holde fast i.
Kilroy Was Here
KTCKTCSkrevet 17/02-13 23:13 
Jeg har vist stadig et par stykker, og nu er jeg jo nødt til at få dem prøvet igen. Jeg husker dem dog som ganske gode, men sort/hvid knapperne sidder lidt skidt og jeg husker også at knapperne var lidt hårde at trykke på engang imellem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 17/02-13 23:19, rettet 18/02-13 00:17 
Jeg kunne rigtig godt lide den til fps'er, men efterhånden skiftede jeg mere og mere til Controller S. Dens rygte er helt klart værre, end den rent faktisk er.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 17/02-13 23:22, rettet 17/02-13 23:23 
Jeg kunne ikke udstå Duke controlleren som fulgte launch Xbox'en i vesten - den var simpelthen for stor og klodset til at være behagelig at spille med. Jeg importerede fluks den japanske Controller S som MS klogt nok gjorde til standarden i vesten senere. En LANGT bedre controller!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-13 23:40 
Helt enig med Beano. Den er grim, stor, ukomfortabel og har et elendigt D-pad bare for at nævne nogle af de ting der i vejen med den.
Stadig 100 gange bedre end N64 controlleren ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 17/02-13 23:46 
Der er det interessante ved det, at majoriteten af pro-spillerne brugte Duke til Halo 2 i MLG.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-13 23:48 
Er der tal på hvor mange af disse der var født med vand i hovedet? :)
Dengang jeg spillede Xbox fandt jeg S controlleren bedre til alle spiltyper, inkl Halo og Halo 2.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 18/02-13 00:03 
Det helt fantastiske ved den originale xbox var netop at man havde valget af controllere, i hvert fald et stykke tid senere. Controller S er absolut en dejlig controller og jeg kan sagtens se mig selv skifte i mellem disse to, men denne tråd også lidt et opråb imod det had, som Wehner så fint påpeger (ikke noget som florerer herinde, dog). :)

Men Dpad er lidt en skabning for sig selv, men når det nu skal være dårligt, så er skal det fandme også være dårligt! :P
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/02-13 00:03 
Smag er heldigvis individuelt hvad angår både design og komfort. (selvom jeg nu alligevel skal strække mig ret langt hvis jeg skal kalde den for et stykke smukt design)

Jeg synes Duke controlleren havde/har en glimrende størrelse til mine fede labber. Hvorimod en PS1+2+3 controller hurtigt kan give mig krampe i hænderne.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 18/02-13 00:07 
Konsolkongen>
Er der tal på hvor mange af disse der var født med vand i hovedet? :)

Klasse! :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-13 00:17 
FancyPants>
Jeg synes Duke controlleren havde/har en glimrende størrelse til mine fede labber. Hvorimod en PS1+2+3 controller hurtigt kan give mig krampe i hænderne.

Det skal så også siges at jeg har ganske små hænder, det spiller nok en stor rolle i min opfattelse af hvad en god controller er :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 18/02-13 00:31 
Du har prinsefingre, små og fine, ligesom din natur :)

Elendig controller, små hænder eller ej! Kun for klospillere. Jeg tror jeg har en liggende som jeg gerne giver væk hvis nogen bare vil love at bruge den konstant.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HankyHankySkrevet 18/02-13 00:31 
Duke controlleren er elendig - end of story.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/02-13 01:34 
Konsolkongen>
Det skal så også siges at jeg har ganske små hænder, det spiller nok en stor rolle i min opfattelse af hvad en god controller er :)

Så kan jeg fint forstå, at du synes den er et skrummel :P
Synes også det var fint at begge controllere blev tilgængelige senere, så folk selv kunne vælge.

Vil dog give folk ret mht D-pad'et... Det er om, om muligt, endnu værre end på 360 controlleren.
Men nu brugte jeg primært min til F/TPS og racing spil, hvor man ikke gør nær så meget brug af et d-pad.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 18/02-13 02:15 
FancyPants>
Jeg synes Duke controlleren havde/har en glimrende størrelse til mine fede labber. Hvorimod en PS1+2+3 controller hurtigt kan give mig krampe i hænderne.

Så det ikke bare mig der har store hænder :p Bliver også træt af PS kontrolleren efter længere tids brug, især den til 3 er direkte dårlig IMO, hvad de tænkte på med skuldre knapper, det vil jeg ikke vide.
Duke havde jeg som sådan ikke noget imod. Dog var sort og hvid placeret bedre på S. D-pad'et brugte jeg aldrig på Duke, hvis jeg kunne undgå det. Det føltes bare, underligt.

At spille HALO 1 på den gamle Xbox, det skal næsten gøres med en Duke for det helt rigtige retro trip ;)
nerosnerosSkrevet 18/02-13 06:55 
Konsolkongen>
Er der tal på hvor mange af disse der var født med vand i hovedet? :)
Dengang jeg spillede Xbox fandt jeg S controlleren bedre til alle spiltyper, inkl Halo og Halo 2.

Jeg ville vinde et hvert HALO tournament med en Saturn USB controller.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/02-13 09:22, rettet 18/02-13 09:22 
Beano>
Jeg importerede fluks den japanske Controller S som MS klogt nok gjorde til standarden i vesten senere. En LANGT bedre controller!

Og da selv Controller S ikke er noget særlig god controller, siger det en hel del. :P

Skidt ergonomi og elendige knapper gælder begge udgaver, duke-controlleren blot med faktor 10. :) Det er fair nok at du synes den er god, men det vil jeg godt nok aldrig komme til at forstå.

Og hvordan man kan synes at N64-controlleren rent faktisk er værre, må være et religionsspørgsmål.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-13 12:20, rettet 18/02-13 12:21 
N64'eren har et fint D-pad, men det der 2/3-pis de forsøgte er helt ude og skide. Og så har den helt uden sammenligning den værste analog nogensinde.

Analogerne på Duke controlleren er faktisk ganske gode, jeg er bare ikke helt vild med placeringen. Jeg skal strække fingrene for meget på den. Den har dog, ligesom S controlleren, et problem med deadzone når de bliver slidt, så sigtet vil bevæge sig selvom man ikke rører analogerne. Det problem kunne nemt være løst ved at gøre spillene lidt mindre følsomme, men det fattede de aldrig.

S controlleren er som Sumus siger, heller ikke noget mesterværk. De forbedrede den lidt da de lavede 360'eren, men heller ikke her er den nær perfekt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 18/02-13 12:29 
Perfekt er jo også sådan et farligt begreb, men det er den bedste controller på markedet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/02-13 12:34, rettet 18/02-13 12:37 
Jeg synes 'The Duke' er rigtig god. Havde den haft normale, flade ABXY knapper, så havde den været det bedste joypad nogensinde, efter min mening (Selv med det latterligt dårlige d-pad).

Jeg kan huske, at jeg fik vildt ondt i fingrene af at sørge for, at de 'spidse' ABXY knapper blev trykket helt ned i f.eks. bilspil, når man skulle være sikker på at give 100% gas. Det var ikke så heldigt.
Størrelsen er perfekt og stabil, og analog-stickene er også lige efter min smag.

Det bedste joypad nogensinde ville nok være The Duke, med ABXY knapper fra 360'eren og PS d-pad. Men det med d-paddet er jo ikke noget nyt...

Det dårligste controller er - og har altid været - DualShock. Hvem i alverden laver en controller så krampagtig, med nærmest ubrugelige triggers og to analog-sticks, hvor ens tommelfingre kan ramme hinanden på midten?!
På PS1 kune jeg tolerere den, da den kun var digital.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-13 12:43, rettet 18/02-13 12:47 
Wehner>
Perfekt er jo også sådan et farligt begreb, men det er den bedste controller på markedet.

Det er jeg så ikke enig i. Synes PS3 controlleren, trods de uheldige L2 og R2 triggers er langt bedre. Sony's D-pad fungerer fantastisk, men til spil hvor man ofte bruger de skrå retninger er den underlige udformning ikke helt god heller, men virker i det mindste altid. Til at navigere menuer bruger jeg kun D-pads, og til dét er den fantastisk god.
Det er svært at bedømme efter som der ikke rigtig er nogen spil der understøtter den, men Wii U Pro controlleren virker som den bedste af de tre, hvor største minus må være at den ikke har analoge triggers.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 18/02-13 13:01 
Jeg kan høre, du vurderer meget efter d-pad, og det er fair nok, men den bruger jeg trods alt i mindre grad, så min vurdering bliver anderledes.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-13 13:16 
D-paddet betyder meget for mig når jeg spiller mange menu-tunge spil. RPG'er og sådan. Det bliver meget hurtigt irriterende at cursoren ikke reagerer ordentligt eller skøjter rundt i forkerte retninger som ofte sker på 360 controlleren.
Udover det så bruger jeg altid analogerne til at styre med i moderne spil. Og jeg bryder mig ikke så meget om de konkave analoger på Xbox. I teorien giver de et skide godt grip, men når jeg har spillet Skyrim i 10 timers straight og brugt 80% af den tid med at holde venstre analog opad så begynder den spidse kant på analogen at gnave i min finger. Måske ville det ikke være et problem hvis min tommelfinger var lang nok til at kunne hvile i midten uanset retningen jeg trykker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/02-13 13:19 
Enig.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-13 13:35 
Jeg foreslår at næste generation kommer med to officielle valg af controllers. Den mindre "The Princess" til os delikate og fine blomster og den større "The Orc" til vandskabningerne med hår i håndfladerne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 18/02-13 13:36 
Jeg synes, du diskriminerer os med normale hænder :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-13 13:37 
Jeg synes ellers jeg smører tykt på med selvironi :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 18/02-13 13:45 
Sjovt nok hører man ikke noget brok over Dreamcast controlleren, selvom de er lige store og udformet ret ens.
SumezSumezSkrevet 18/02-13 15:27 
Konsolkongen>
S controlleren er som Sumus siger, heller ikke noget mesterværk. De forbedrede den lidt da de lavede 360'eren, men heller ikke her er den nær perfekt.

Mit første indtryk af 360-controlleren var også at det var en rehash af s-controlleren, men med tilvænning må jeg sige at den er langt langt bedre. Vi er oppe på et d-pad fra at være den bedste konsol-gamepad, der er lavet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/02-13 15:32, rettet 18/02-13 15:34 
TheDuke>
Sjovt nok hører man ikke noget brok over Dreamcast controlleren, selvom de er lige store og udformet ret ens.

Dreamcast controlleren tager nok præmien som den mest uhandy og skadefremkaldende controller der findes. :P
Men modsat "the duke" (heh!), har jeg aldrig hørt nogen påstande om at den skulle være at foretrække frem for noget. Jeg tror de fleste spiller deres Dreamcast-spil med arcade sticks eller fight pad.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/02-13 15:44 
KK: Gran Turismo 1+2 gjorde sin andel til øm højre tommeltot, især i endurance løb... Men man måtte lide for præmiebilerne!
Som så var tilfældige, så man lige kunne få lov at køre de tre timer om igen (og igen)

- Har Skyrim ikke en autorun knap, eller er det kun noget de gad velsigne PC brugerne med? :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-13 17:18 
Sumez>
Jeg tror de fleste spiller deres Dreamcast-spil med arcade sticks eller fight pad.

? Så begrænser du dig ret meget til arcadespil på maskinen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 18/02-13 17:25, rettet 18/02-13 21:13 
Konsolkongen>
Jeg synes ellers jeg smører tykt på med selvironi :)

I know, det var os midtimellem jeg tænkte på :)

EDIT: Læste for hurtigt, rettet.
SumezSumezSkrevet 18/02-13 23:20 
Konsolkongen>
? Så begrænser du dig ret meget til arcadespil på maskinen.

Det udgør vel også størstedelen af de spændende spil på DC. Jo, og så Typing of the Dead, der foregår på tastatur :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 19/02-13 02:05 
Syns nu også 360 pad'et ligger godt i hånden. jeg kan spille i timevis med det uden at blive træt i hænderne.
D-pad'et.. Meh.. dog efter at de lavede den der transform ting på det, så blev det ok.

Dog kan det være lidt en pain at Guide knappen skal ligge lige op af Start knappen, når man skal sætte på pause i en fart sker det at man ramme guide knappen i stedet, og ikke alle spil pauser når man aktivere den.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig