X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jubiiiiiiiii-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 08/02-13 14:12 
Som en positiv pardon til AAAARGH-tråden, tror jeg denne tråd kan bringe lidt lyse dage. Fået lønforhøjelse, gjort et sjældent spilfund, ros af chefen, 12 i eksamen, penge tilbage i skat, gennemført Ghouls'n'Ghosts......?!

Slå armene ud og skriv det her, når du har haft en JUBIIIII-oplevelse - stor såvel som lille.

En lille jubiiiii-oplevelse fra i går. Roede alle mine ... Se hele indlægget
The medium is the message.
627 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Svar
SonicSonicSkrevet 17/05-15 22:31, rettet 17/05-15 23:35 
Jeg vandt en bluse.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/06-15 20:17 
Jubiiiiiii, har fået en mail fra en gut i Afrika. Han skriver, at jeg har et mystisk familiemedlem, som er død i en bilulykke, og nu skal jeg arve $ 36,350,000.00. Jeg er riiiiiig! Eller...noget.
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/06-15 20:33 
HAha! :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
Soren47Soren47Skrevet 26/06-15 09:50 
Nu hvor jeg brokkede mig i Aaaaargh-tråden:
Jeg fik satme 12 og nu er der sommerferie og ét år til jeg er bachelor! :D
millenniummillenniumSkrevet 26/06-15 10:25 
Alle de 12 taller. I studerende må være fuldstændig dopet af Red Bull og Monster Energy. Tror doping-komiteen skal til at holde øje med uddannelsesinstitutionerne.
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 26/06-15 10:55 
Ja der er gået ret meget inflation i 12-tallene.
Det er dog ret unormalt for mig :b
Ville næsten ønske jeg havde taget nogle stoffer så jeg ikke var et nervevrag med et ikke-fungerende fordøjelsessystem de sidste to uger :D
GreaseballGreaseballSkrevet 26/06-15 13:44 
Så det snart weekend. Skal slappes af oven på en lang uge med intens undervisning og prøve. Som man da bestod med 92%.
Så der 3 uger tilbage af kursus og 5 prøver.
millenniummillenniumSkrevet 26/06-15 14:56 
Soren47>
Ja der er gået ret meget inflation i 12-tallene.
Det er dog ret unormalt for mig :b
Ville næsten ønske jeg havde taget nogle stoffer så jeg ikke var et nervevrag med et ikke-fungerende fordøjelsessystem de sidste to uger :D

Det handler om at undtrykke sin nervøsitet og usikkerhed ved at spille max cool. Så 15 minutter efter man kommer ud af eksamenslokalet drøner man ud på toilettet med tynd mave og lægger sig syg med feber en uge efter.

Som jeg gjorde :-D
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 26/06-15 17:19 
Haha, jeg gjorde det samme. Bare i omvendt rækkefølge :D
ProzelProzelSkrevet 30/07-15 10:24 
Optaget på AU.
Soren47Soren47Skrevet 30/07-15 10:31 
Tillykke!
På hvilket fag?
ProzelProzelSkrevet 30/07-15 11:09 
Mange tak. Det blev Samfundsfag. Søgte ind på Kvote 2 da mit gennemsnit lige lå under. Efter HHX tilbage i 2013 har jeg været elev, hvor jeg bl.a. hev 12-tal hjem i fagprøven, i håb om det ville gavne mine chance på kvote 2. Jeg ved ikke om det gjorde udfaldet, men jeg blev i hvert fald tilbudt plads.
Soren47Soren47Skrevet 30/07-15 11:20 
Ja, kvote 2-systemet er ikke nemt at gennemskue. Men det har da helt sikkert hjulpet.
Altid fedt at komme igennem, når man faktisk har gjort noget ekstra for at opnå det. :)
ProzelProzelSkrevet 30/07-15 11:59 
Bestemt. Jeg tænkte bl.a. ikke over at skrive en motiveret ansøgning. Indrømmet var jeg ret nervøs da klokken nærmede sig 00.00.
Soren47Soren47Skrevet 30/07-15 12:06 
Forståeligt. :b
Dét studie jeg kom ind på (Lingvistik - Mit drømmestudie) havde også en høj kvotient, så jeg havde på ingen måde troet at jeg ville komme ind.
Du er sikker på at du ikke bare kom ind via dit gennemsnit alligevel? :)
ProzelProzelSkrevet 30/07-15 12:27 
Jeg søgte ikke stand-by og gennemsnittet på de relevante fag (som er en del af kvote 2) var faktisk mindre end samlet gennemsit med alle fag. :D Så umiddelbart tvivler jeg, men det er som du siger lidt af en jungle.
millenniummillenniumSkrevet 07/11-15 19:26 
Jubiii hustruens SU lån er afbetalt, og vi har netop fået at vide, at vores boligafgift falder 1200 om måneden.

Money, money, money.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 01/12-15 13:37 
Vores nye bil bliver leveret på lørdag kl. 14:00, kun 8 dage efter at vi foretog den endelige bestilling.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
EltanEltanSkrevet 01/12-15 19:45 
Lækkert med kort leveringstid, hvad har I bestilt?
fumfumSkrevet 01/12-15 20:26 
Ja, det kan man da ikke bare skrive. Model, udstyr, billeder som det mindste.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
WonderboyWonderboySkrevet 01/12-15 20:32 
Tror bare det er en bil :-)
I love monster land
dRxLdRxLSkrevet 01/12-15 20:32 
En elektrisk, inden afgiften stiger til næste år.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 01/12-15 20:40, rettet 01/12-15 20:59 
...Hvorefter du laver den om til en dieselbil?
dRxLdRxLSkrevet 01/12-15 20:56 
Og opgive frunken? Det må jeg ikke for min datter.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 01/12-15 21:06, rettet 01/12-15 22:20 
Jamen hvad så?

[UPDATE]
Ah! Det går lige op for mig, at jeg misforstod hvad du mente med "En elektrisk, inden afgiften stiger til næste år."
Jeg læste det som at du ville skille dig af med elbilen til næste år når afgiften stiger.
dRxLdRxLSkrevet 01/12-15 21:14 
Jeg troede seriøst du drillede, med udgangspunkt i en intentionel fejllæsning.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 01/12-15 22:21 
Nope! Bare træt i hovedet og almindeligt fatsvag. ^_^
millenniummillenniumSkrevet 03/12-15 10:29 
Firmaets website har for første gang registreret en højere besøgsprocent af Chrome end IE.

Virker som om verden er ved at vågne....
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 03/12-15 11:34 
Eller også skelner Jeres statistik bare mellem Edge og IE.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 03/12-15 12:05 
^ også min tanke. Der er en del, der nu bruger Edge, selvom de før brugte Chrome.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 03/12-15 12:10, rettet 03/12-15 12:12 
Ja, den skelner mellem IE og EDGE, men selv med IE+EDGE er føringen til Microsoft kun marginal. For et lille års tid siden var differencen laaaaangt større.

November 2014: 40% IE og 25 % Chrome

November 2015: 28% IE, 30% Chrome og 2% Edge
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 03/12-15 12:16 
Hvad med ildræven? :b
SumezSumezSkrevet 03/12-15 12:18 
Den har folk forhåbentlig vænnet sig af med :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 03/12-15 12:18, rettet 03/12-15 12:22 
5% ildræv

Der var ellers en periode hvor ræven havde en ret god performance specifikt på Mac, men nu er Safari atter min foretrukne.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-15 12:29, rettet 03/12-15 12:35 
Jeg var ellers af den opfattelse at IE var en af de mindre brugte browsere. Er ret sikker på at jeg så en statistik fra et par år siden hvor Chrome førte stort og hvor IE kun have omkring 10%.

Chrome opfører sig også lidt som malware og installerer sig selv hvis man installerer andre programmer og ikke trykker nej tak til den slags. Der er ikke noget at sige til at det er så udbredt :)

EDIT: Søgte lige og det ser ikke ud til at den statistik jeg så dengang har været korrekt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 03/12-15 13:09, rettet 03/12-15 13:16 
millennium>
men nu er Safari atter min foretrukne.

Jeg går ud fra at du ikke er webudvikler. Med de briller på, er jeg ved at være godt træt af, hvor meget Apple hænger i bremsen med implementation af standarder, eller i det mindste få lukket årelange kendte fejl. Det føles lidt som en tilbagevenden til de dage, hvor man skulle tækkes med Microsofts legacy-lort i IE6. Jeg bliver også hele tiden konfronteret med andre udvikleres negative kommentarer over Safari i udviklerfora som StackOverflow. Ars postede for nogle måneder siden denne editorial som egentlig dækker problemet ret godt:
http://arstechnica.com/information-technology/2015/06/op-ed-safari-is-the-new-internet-explorer/

Jeg bruger selv alle browsere (fordi det bliver jeg trods alt nødt til) men derhjemme foretrækker jeg stadig Firefox. Ikke fordi den hurtig, for det er den ved Gud ikke, men fordi den er de eneste der håndterer tabs på en måde jeg kan holde ud, og fordi den tillader flere ting med plugins og add-ons end de andre browsere gør. Det giver så desværre samtidig en større angrebsflade, hvorfor Mozilla nu har tænkt sig at lukke for deres eksisterende plugin-system til fordel for det mere begrænsede WebExtensions API som Chrome og Opera bruger. Nu må vi så se om community'et beslutter at fork'e Firefox. Ellers må jeg nok til at overveje om deres tab-håndtering er nok til at blive hængende.
millenniummillenniumSkrevet 03/12-15 13:38, rettet 03/12-15 13:38 
Konsolkongen>
Jeg var ellers af den opfattelse at IE var en af de mindre brugte browsere. Er ret sikker på at jeg så en statistik fra et par år siden hvor Chrome førte stort og hvor IE kun have omkring 10%.

Nu forholder jeg mig kun til data i den lokale andedam, og kan se et frembrud af mere Chrome. Det er formentlig også præget af segmenter. Jeg er næsten sikker på at hvis man tracker trafikken på eksempelvis Ældresagens hjemmeside, så er desktop trafik og gamle, konservative browsere nok ret stort, men Roskilde Festivallens hjemmeside har måske nogle lidt andre tendenser.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-15 14:59 
Haha ja sikkert :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 03/12-15 15:07 
Jeg kan ikke holde andet end Firefox ud. Kun Safari kan streame al video flydende, men jeg får kryb af at bruge den.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-15 15:39 
Jeg brugte Firefox på Linux indtil jeg fik Mac, hvor jeg nu bruger Safari. Det var en ikke helt nem tilvænning, men nu da jeg har brugt det i et stykke tid synes jeg rigtig godt om den. Jeg synes der var nogle synkroniserings-problemer på Firefox, mellem to computere. Det virker uden problemer på Safari.

Chrome gav jeg et par måneder på Linux for nogle år siden. Det blev jeg træt af da jeg ikke brød mig om tabs deri (kan ikke huske præcis hvad). Og så er jeg ikke særlig glad for at have for meget Google i mit liv. Jeg synes det er et mega uhyggeligt firma.
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 03/12-15 16:30, rettet 03/12-15 16:36 
Konsolkongen>
Det blev jeg træt af da jeg ikke brød mig om tabs deri (kan ikke huske præcis hvad).

Du blev formodentlig irriteret over det samme som jeg gør: At Chrome i stedet for at tillade horisontal scrolling i tab-baren vælger at komprimere tabstørrelserne for pinedød at holde dem på én skærm, uanset hvor meget mening det giver. Man ender derfor op med tabs man ikke kan læse titlerne på og bliver i stedet tvunget til minutiøst at skulle klikke sig igennem dem alle til man finder den tab man skal bruge. Skide irriterende.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-15 17:38 
Ja det kan godt tænkes at det var mit problem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 03/12-15 17:50, rettet 03/12-15 17:52 
Brugervenligheden i Chrome er efter min mening nul, og Internet Explorer har alle dage været noget ustabilt pis - i hvert fald til og med v10, har helt droppet at teste den de seneste par år.

Det tog mig godt nok et par timer at opsætte Firefox, efter jeg sidst skulle prøve den som vanilla, men nu fungerer den præcis som jeg vil have det. Så kan jeg godt leve med at sider åbner 15% langsommere (eller hvad det er nu om dage), og at skærmarealet på hjemmesider er reduceret ca. 1 cm i højden (sammenlignet med IE11).

Konsolkongen>
Jeg var ellers af den opfattelse at IE var en af de mindre brugte browsere. Er ret sikker på at jeg så en statistik fra et par år siden hvor Chrome førte stort og hvor IE kun have omkring 10%.

Chrome opfører sig også lidt som malware og installerer sig selv hvis man installerer andre programmer og ikke trykker nej tak til den slags. Der er ikke noget at sige til at det er så udbredt :)

EDIT: Søgte lige og det ser ikke ud til at den statistik jeg så dengang har været korrekt :)

Der er forskellige måder at måle på - altså udover hits vs. unikke besøgende. Tjekkede selv for nylig og resultatet var ret forskelligt mellem hvad der vist er de to mest alm. tjenester der laver den slags. Så du kan godt have set noget forskelligt gennem tiden :)
dRxLdRxLSkrevet 08/12-15 20:08, rettet 08/12-15 20:11 
dRxL>
Vores nye bil bliver leveret på lørdag kl. 14:00, kun 8 dage efter at vi foretog den endelige bestilling.

Og så ringede de endelig tilbage, efter at have annulleret os i lørdags, vi kan få den i morgen (stadig kun 12 dage efter bestilling), men det passer fruen dårligt, så det bliver torsdag kl 14. Glæder mig meget, bare ærgerligt at der gentagne gange er gået ged i mine forsøg på at købe 245/45-19R vinterdæk... Må intensivere anstrengelserne.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 11/12-15 15:07 
Fik lige forbedret min highscore på Bubble Bobble på vores arcade på jobbet, fik 2202720 og nåede level 52. Håneretten er min! Det var den dog også i forvejen. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 11/12-15 15:35 
Det er fandme også en vild score. Min bror og jeg var pænt hidsige til det i gamle dage og snuppede over et par gange alle rekorderne på arcademusset (mest min bror), men selv min brors bedste ligger lige under din.

http://www.playright.dk/museum/udstilling/bobble-bobble/arc
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dchangdchangSkrevet 11/12-15 15:44 
Alt skal også spille når det er og det er selvfølgelig inkl. diamantbanerne på level 20 og 30, mangler stadig den på bane 40. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
PapandPapandSkrevet 02/01-16 13:25 
På mandag starter jeg mit nye job hos LEGO. :D
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
--Skrevet 02/01-16 15:03 
Du er lige 1-2 mdr. for sent på den :P

Ej, grats med jobbet. GLHF ;)
Spiller nu: Animal Soccer World
OdinOdinSkrevet 02/01-16 15:15 
Papand>
På mandag starter jeg mit nye job hos LEGO. :D

Øj! Hvad skal du lave?
627 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig