X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jubiiiiiiiii-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 08/02-13 14:12 
Som en positiv pardon til AAAARGH-tråden, tror jeg denne tråd kan bringe lidt lyse dage. Fået lønforhøjelse, gjort et sjældent spilfund, ros af chefen, 12 i eksamen, penge tilbage i skat, gennemført Ghouls'n'Ghosts......?!

Slå armene ud og skriv det her, når du har haft en JUBIIIII-oplevelse - stor såvel som lille.

En lille jubiiiii-oplevelse fra i går. Roede alle mine ... Se hele indlægget
The medium is the message.
627 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Svar
CamousCamousSkrevet 06/01-14 18:36 
Yes, yes. Vandt auktion for CIB Coryoon til PC Engine for $152.

Lyder måske ikke som en deal, med prøv bare at se hvad ebay sælger vil normalt vil have for den.

Lavet på samme engine som PC Denjin, en af mine absolut favoritter.
slk486slk486Skrevet 07/01-14 00:58 
Holy shit, det er blevet dyrt!
j/k
CamousCamousSkrevet 07/01-14 12:18 
Jeg opdagede den først for et år siden. Så for mig har prisen altid ligget deroppe. Den sælger for mere end Magical Chase.
slk486slk486Skrevet 07/01-14 12:45 
Sidst jeg kiggede solgte Magical Chase for $300+
j/k
CamousCamousSkrevet 07/01-14 15:16 
Jeg fik min CIB for ~180. Men det var Japansk version. Normalt sælger Cryoon for $50-100 mere end Magical Chase.

Jeg har været på udgik efter begge i lang tid.
slk486slk486Skrevet 07/01-14 15:17 
Ja, så er det den Japanske.
j/k
CamousCamousSkrevet 07/01-14 15:23, rettet 07/01-14 15:23 
Nemlig, jeg samler ikke på TG16 spil, kun PC Engine.
--Skrevet 10/01-14 17:55 
Yep, den lille er afleveret hos farmor og farfar, og bliver passet der frem til søndag eftermiddag. I aften skal jeg langs med nogle andre som jeg studere med, og æde god mad og drikke mig ækel. Har ikke været på "seriøs druk" de sidste 3 år efter jeg blev far, fordi jeg aldig vidste at der "var en dag i morgen" hvor jeg skulle agere farmand, og derfor altid har holdt igen, og drukket med måde / taget tidligt hjem. Denne gang har jeg sovet til middag så jeg ikke bliver træt kl. 24, og min lørdag er afsat til at ligge syg. Dødsdruk here we come! YAY!

God weekend til jer andre!
Spiller nu: Animal Soccer World
fumfumSkrevet 10/01-14 18:04 
He, den kan jeg godt huske. Tre øl, og man brækker sig af fuldskab.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SonicSonicSkrevet 10/01-14 18:08 
Kender det M1chelsen, nyd dagen imorgen ;D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/01-14 18:12 
Fuck, skal til at få mig nogle børn! Så jeg kan stoppe med at ta i byen! :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 13/01-14 14:40 
Blev lige klar over Lawrence Kasdan er på SW VII. En smule mindre bekymret.
j/k
SumezSumezSkrevet 13/01-14 20:36 
Det er helt hul i hovedet at de ikke havde ham med på Ep 1-3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/01-14 21:54 
Nu er der jo ikke meget omkring Ep 1-3 der ikke er hul i hovedet :D
j/k
SumezSumezSkrevet 13/01-14 23:44 
Svært at argumentere imod
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 14/01-14 12:03, rettet 14/01-14 12:09 
Hvis man kigger på tilblivelsen af de tre første film, så virker Lawrence Kasdan ikke som et must. Den eneste fællesnævner mellem episode IV-VI er Marcia Lucas (George Lucas' ekskone), som flere mener havde stor indflydelse på filmene, da hun både var filmklipper på dem, og efter sigende en af de få som Lucas lyttede ordentligt til.

Men ok, i forhold til de kommende film, kan det måske forbedre J.J. Abrams vision lidt - han er lidt ujævn som filmskaber, IMO :)
slk486slk486Skrevet 14/01-14 12:14, rettet 14/01-14 12:23 
Det er der heller ikke nogen der siger, men som screenwriter på den udebaterbart (;)) bedste SW, kan det da kun være et plus? Jeg synes Abrams er rigtig god til - og fortaler for - praktisk sci-fi, så jeg er positiv :) Hvor mener du han har svinget?

Too bad Irvin Kershner ikke kunne have en producer rolle :)
j/k
SumezSumezSkrevet 14/01-14 12:29 
Jeg har hørt flere historier om ændringer Kasdan har lavet "on the fly", der har reddet ESB fra at være en total katastrofe. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 14/01-14 12:36, rettet 14/01-14 12:46 
Jo, Sumez nævner, at han burde have været på ep. 1-3 - jeg er enig i, at *noget* skulle være anderledes i processen, men synes ikke, Lawrence Kasdan virker som et must :)

Abrams? Hvor har han *ikke* svinget ;) Kan lige hurtigt tage min erfaring med ham:

Alias - kunne godt lide sæson 1-4, men 5 var en mindre katastrofe.
Mission: Impossible III - ikke dårlig, bare ret meh.
Lost - så kun første sæson, og kunne lide den, men langt de fleste siger, at serien trak ret voldsomt i langdrag.
Star Trek (2009) - efter 1/3 tænkte jeg, at det kunne blive en af mine farvoritfilm, men synes temaer og historien fes lidt ud i den sidste tredjedel. En god film, bare delvist spildt potentiale.
Super 8 - VIRKELIGT spildt potentiale. Spielberg Utra Light med aspartam.
Fringe - ser den i øjeblikket (halvt gennem s. 4), og den er ekstrem ujævn, synes jeg.

EDIT: @slk486
slk486slk486Skrevet 14/01-14 12:46, rettet 14/01-14 12:49 
Serier er typisk wildcards, da der jo er vidt forskellige forfattere og instruktører inde over. Præmissen har været fotræffelig i både Alias, Lost og Fringe, men de taber alle pusten.

Anyway, sidetracking :)

SW IV-VI blev gode fordi Lucas blev holdt i skak - SW 1-3 er beviset for hvor galt det kan gå når han får løs line. Jeg er ikke i tvivl om at Kasdan var med til at sige "nej" og ser det derfor som et jubii. Begrænset jubii, men stadig værd at tage med.

Iøvrigt kan jeg varmt anbefale Abrams' TED talk.
j/k
jaesjaesSkrevet 14/01-14 12:55, rettet 14/01-14 13:03 
"Serier er typisk wildcards, da der jo er vidt forskellige forfattere og instruktører inde over"

Ja, men når alle/langt de fleste af Abrams serier er ujævne eller taber pusten (har ikke rigtigt set Felicity), er han jo den konstante i ligningen - eller hvad det hedder, er elendig til matematik, og lidt glemsom ;)

Ved de fleste andre tv-serie-skabere jeg kan komme på, er det højest halvdelen af deres serier, der kan kritiseres på samme måde. Og så er der jo hans spillefilm :)

/sidetracking.

EDIT: Hold op med at stealth-rette dine indlæg :P
"Jeg er ikke i tvivl om at Kasdan var med til at sige "nej" og ser det derfor som et jubii. Begrænset jubii, men stadig værd at tage med."

Som sagt ser jeg det også som et begrænset jubi.
slk486slk486Skrevet 14/01-14 13:03 
Måske har han ikke haft så meget kontrol i de serier han har skabt? Det samme skete jo for Carter's x-files, der også mistede pusten fordi Carter til sidst slet ikke var i huset længere. Jeg tænkte faktisk hans virke som producer ikke var så gennemtrængende i både Lost og Fringe. Under alle omstændigheder ikke enig i at holde serier op mod evnen som instruktør og skaber, men enig i Super 8, dog :)
j/k
jaesjaesSkrevet 14/01-14 13:08 
Det vil oftest være delvist gætværk, når det kommer til serier, men jeg kan ikke se nogen logisk forklaring på, at han skulle have mindre kontrol end så mange andre - tværtimod er han jo en af de mest succesfulde (seermæssigt) serie-skabere i øjeblikket, hvilket plejer at give øget frihed. Og jeg ved da, at han har sagt, at han synes Alias blev godt afsluttet - så ved vi selvfølgelig ikke om han bare er diplomatisk :)
slk486slk486Skrevet 14/01-14 13:16 
Men det var han jo ikke på det tidspunkt. Kan sagtens være han har haft masser af kontrol og bare ikke har en gennemgående kvalitetssans, men jeg har altså valgt at tro på det modsatte :p
j/k
HeroldHeroldSkrevet 14/01-14 13:17 
Hvis seertallene dykker, så kommer der krav oppefra - så må de enten vælge mellem en sæson mere eller integritet og cancellation. Og typisk vil kontrakterne gøre at de ikke har frie hænder. Dan Harmon røg fx af Community pga. uoverensstemmelser med Chevy Chase.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 14/01-14 13:29, rettet 14/01-14 13:29 
jaes>
jeg er enig i, at *noget* skulle være anderledes i processen, men synes ikke, Lawrence Kasdan virker som et must :)

Nej, ikke et must, men det ville nok have været en fin idé. - kunne måske have afhjælpet at alle figurerne virker som ligegyldige robotter :P Andre kunne naturligvis også have udfyldt rollen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 14/01-14 20:18 
slk486>
Men det var han jo ikke på det tidspunkt.

Øhm, tidspunkterne er jo forskellige - går ud fra du stadig taler om Abrams :) Anyway, han har jo været et navn i ret mange år efterhånden.

og bare ikke har en gennemgående kvalitetssans, men jeg har altså valgt at tro på det modsatte

Jeg tror nu ikke, der er noget i vejen med hans kvalitetssans, jeg synes bare grundlæggende ikke, han er i samme klasse som fx Chris Carter og Joss Whedon. Ikke det værst tænkelige valg til Star Wars, men absolut heller ikke det bedste, stod det til mig.
slk486slk486Skrevet 15/01-14 01:54 
Nej, Whedon er en klasse helt for sig selv. Ja, granted, der er nogle år fra Alias op til Lost :)

Husker ikke Carter fra andet end X-Files og i mindre grad Millenium - det var bare et eksempel.
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 16/01-14 02:52 
Nattens Ridder fejrer 75 års jubilæum i år. Og i den forbindelse er det netop blevet afsløret (af Conan O'Brien på twitter), at den originale Batmanserie med Adam West og co. langt om længe nu får en officiel DVD-udgivelse af Warner Bros. senere i år. Jubii!

io9: The '60s Batman TV show is finally coming to DVD (thanks to Conan?)
[inspirational quote here]
slk486slk486Skrevet 16/01-14 08:00, rettet 16/01-14 08:00 
Pfff dvd. Blu?
j/k
SumezSumezSkrevet 16/01-14 08:39 
Findes der masters i en kvalitet der på nogen måder retfærdiggør bluray af den serie?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 16/01-14 09:25, rettet 16/01-14 09:33 
Man må da gå ud fra det er en ny master de har produceret fra film? Batman the movie har rigtig god billedkvalitet.
j/k
SumezSumezSkrevet 16/01-14 09:49, rettet 16/01-14 09:51 
Synes tit man hører om tv-serier hvor kildematerialet er enormt dårligt bevaret, hvis producenten overhovedet stadig har det. Du skal også tænke på at tv-serier er produceret til gamle SD-fjernsyn, ikke det store lærred. Jeg ved ikke noget om processen, især ikke for 50 år siden, men de har sikkert ikke brugt ligeså dyre kameraer, osv.?
Men man kan vel være heldig? Ikke at jeg personligt har noget behov for kun at nyde 60'er-Batman i 4K hi-res 3D-understøttet bluray-kvalitet med 5.1 surround :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 16/01-14 10:05, rettet 16/01-14 10:06 
Ok - eneste anden tidlig serie jeg har hørt om i forbindelse med HD er Star Trek TOS, som jo ser ganske fotræffelig ud. Heldigvis er det før video, så hvis bare filmen er velbevaret er der håb - hvilket den næsten må være, siden de har en master til DVD. Det er også muligt de bare ikke mener der er moneter nok i en HD restoration

4k ville være najs, men upconverted 5.1? Nej, tak :)
j/k
SumezSumezSkrevet 16/01-14 10:15, rettet 16/01-14 10:15 
Har Star Trek ikke også fået et kæmpe CGI-makeover?

slk486>
Det er også muligt de bare ikke mener der er moneter nok i en HD restoration

Det lyder temmelig sandsynligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 16/01-14 10:24 
The Next Generation har skam også fået den helt store make over, hvor man har lavet helt ny CGI og klippet hele lortet forfra, eftersom det i sin tid blev lavet i SD i post-produktionen. Det ser fantastisk godt ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 16/01-14 10:42 
Sumez>
Har Star Trek ikke også fået et kæmpe CGI-makeover?

Jo :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 16/01-14 15:21, rettet 16/01-14 15:24 
Naiera>
The Next Generation har skam også fået den helt store make over, hvor man har lavet helt ny CGI og klippet hele lortet forfra, eftersom det i sin tid blev lavet i SD i post-produktionen. Det ser fantastisk godt ud.

Åh ja. Jeg har den lille 4 episode bluray udgivelse de lavede før S1 boksen - virkelig flot remastering fra filmmaterialet og de nye CGI effekter er smagfuld lavet så det passer ind. Ser fem til prisen falder på dem :)

Space 1999 (Månebase Alpha for os gamle nisser) blev oprindeligt også skudt på film og har fået en lign. behandling på bluray, minus GCI effekter svjv.
slk486slk486Skrevet 16/01-14 15:35 
Afventer Flash Gordon... :)
j/k
jaesjaesSkrevet 16/01-14 18:53 
slk486>
Husker ikke Carter fra andet end X-Files og i mindre grad Millenium - det var bare et eksempel.

Også bare et selvstændigt eksempel fra min side, og ikke en reference til dit eksempel :)
slk486slk486Skrevet 20/01-14 08:56 
Nå, der går åbenbart rygter om at Batman bliver scannet i 4k til det nye boks sæt, så Blu er bestemt en mulighed.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/01-14 08:59 
Selvfølgeligt kommer det også på Bluray :)
slk486slk486Skrevet 20/01-14 09:23 
Glad for du er så sikker :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/01-14 10:08 
Afhænger naturligvis om det blev skudt på film oprindeligt :)
slk486slk486Skrevet 20/01-14 11:08 
Det var før video, så det kan vel ikke have været skudt på andet?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/01-14 14:48, rettet 20/01-14 14:49 
De første professionelle video optagere går vist længere tilbage men var ikke udbredt i midt 60erne i farver svjv. Batman blev sikkert skudt på film ja.
3of193of19Skrevet 20/01-14 15:41 
TNG bluray remasteren har forsvindende få nye CGI effekter. Langt det meste er bare de originale fysiske sfx hvor de er gået tilbage til de rå film optagelser og så har kopieret det sammen i HD istedet for i video som det blev gjort dengang for tv produktioner. Og det ser så forbløffende godt ud, som f.eks. Slutningen af Encounter at Farpoint.
Undtagelser er f.eks. crystalline entity fra DataLore og Inheritance, som blev lavet i computer dengang allerede.
Der er også nogle digitale matte paintings her og der, feks Best of Both Worlds.
3of193of19Skrevet 20/01-14 15:46 
Med TOS til gengæld har de lavet nye CGI effekter. Stortset alle rum scener er blevet lavet i CGI. Også de fleste matte paintings er nye/CGI, billeder af planeter hvor man faktisk kan se kontinenter osv.
BeanoBeanoSkrevet 20/01-14 15:46, rettet 20/01-14 15:47 
Jeg er ret sikker på de fleste effekter er CGI genlavet men til at ligne de gamle effekter så de ikke skiller sig ud. Original effekterne eksisterer slet ikke på film.

EDIT: TNG..
3of193of19Skrevet 20/01-14 17:23 
Nope :)
Se ekstramaterialet til sæson 1 hvor de forklarer en del om deres process.
Det er rigtigt at de FÆRDIGE effekter (dvs som de ses i episoderne) ikke eksisterede på film, men kuk på video. Men de enkelte elementer de er lavet af blev optaget på film.
Disse elementer er så blevet genindlæst og kopieret sammen i HD til denne remasteren
627 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig