X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Min pc driller?


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 26/01-13 18:54 
Har et problem med min pc efter jeg har opgraderet til windows 8 fra Windows 7, når jeg sætter og spiller på den, lukker den pludselig ned og slukker min pc, cirka efter en halv til hel times spil, nogle der ved hvorfor og måske kan hjælpe mig da det er meget træls?.
I love monster land
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-13 19:11 
Er det en bærbar?
silverstarsilverstarSkrevet 26/01-13 19:19 
"...efter jeg har opgraderet til windows 8 fra Windows 7..."

Her er problemet :D
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-13 19:50 
yea der burde stå "downgraded" :)

Win 8 er en fadæse uden lige.
WonderboyWonderboySkrevet 26/01-13 19:51 
Der er en acer all in one pc
Og problemet er det jeg har skrevet når jeg sætter og spiller på den, lukker den pludselig ned og slukker min pc, cirka efter en halv til hel times spil.
Som jeg har skrevet en gang.
I love monster land
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-13 20:19 
Wonderboy>
Der er en acer

Der har du problemet.
WonderboyWonderboySkrevet 26/01-13 20:35 
Hvorfor det?, der var ikke nogle problemer da jeg have windows 7, så hvorfor skulle være et problem med windows 8 på en acer?.
I love monster land
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/01-13 20:44, rettet 26/01-13 20:45 
Hvis den pludselig lukker ned på den måde kan det være at det er fordi CPU'en bliver for varm. Jeg havde det problem med en stationær PC for en del år siden.

Har du opdateret til Windows 8 via det "Acer Upgrade Software" der ligger på Acer.dk?

Prøv at se om der er nogen specielle Windows 8 drivere til din model her:

http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-13 20:50 
Er næppe et cpu problem hvis det virkede fint i w7.

Prøv at slå auto-genstart fra så skriv/google fejlmeddelelsen .
WonderboyWonderboySkrevet 26/01-13 21:08, rettet 26/01-13 21:10 
Ja den lukker ikke ned hvis jeg kun surfer på nettet kun når jeg spiller.
Har bare opdateret som windows 8 gør,
I love monster land
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-13 21:12, rettet 26/01-13 21:12 
Ja men du kan slå auto genstart fra inde under egenskaber for denne computer et sted, så får du en blå fejl meddelelse i stedet, hvis vi kan få den fejlkode bliver det nemmere at give et bud på problemet.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/01-13 21:12, rettet 26/01-13 21:13 
Jeg tænker at der måske har været noget Acer system monitor software der har holdt din computer i check så den ikke blev for varm i Windows 7 og måske er det dét der mangler nu hvor du har Windows 8, så prøv at opdatere dine drivere via Acer's hjemmeside og se om det hjælper.

Under alle omstændigheder så er en driveropdatering altid værd at prøve.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-13 21:14, rettet 26/01-13 21:21 
Det kan jeg kategorisk afvise er problemet.

Det er uden tvivl et hardware problem, er ret normalt i sær taget i betragtning af hvor buggy win8 er pt.

Opdater dit MB, kan muligvis hjælpe, men jeg vil ikke regne med nogen nem løsning.

Geninstaller win7, w8 er ren crap alligevel pt..
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/01-13 00:00 
Jeg vil også mene, det er lidt tosset at opgradere til Windows 8 på nuværende tidspunkt.
Ret mig, hvis jeg tager fejl, men er Windows 8 ikke også mest rettet mod tablets? Så vidt jeg har forstået, er 7'eren fuldt tilstrækkelig til stationære PC'er og "alm." laptops.
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/01-13 00:06 
De fleste nyere laptops har jo multitouch og gestures understøttet af touchpad'en... Og til en stationær kan man købe sig et USB touchpad (ved at Logitech laver et).

Jeg overvejer selv at købe en Win8 upgrade inden den 31. hvor kampagnen ophører, og prisen femdobles.
Worst case kan jeg altid gå tilbage til 7, hvis jeg ikke bryder mig om det. :3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/01-13 00:12 
KillerBean2>
Jeg vil også mene, det er lidt tosset at opgradere til Windows 8 på nuværende tidspunkt.
Ret mig, hvis jeg tager fejl, men er Windows 8 ikke også mest rettet mod tablets? Så vidt jeg har forstået, er 7'eren fuldt tilstrækkelig til stationære PC'er og "alm." laptops.

Er netop problemet, microshit spillede på for mange heste da de ville lave noget der både virkede optimalt til tablet og almindelige pc's desværre for dem endte de med et under middel produklt til begge dele.

Men om en 3-4 år skal win 8 sikkert nok være optimeret tilpas til at det er brugbart.

Men køb for guds skyld (nej din egen) ikke en pc nu hvor det lort er inkluderet.
JmogJmogSkrevet 27/01-13 03:05 
Prøv at gå ind i Bios. Der plejer at være et punkt der hedder noget i retning af boot log/system log. Deciderede crashes og deres årsag vil stå herinde, hvis maskinen har slukket sig selv for at beskytte sig. Hvilket er ret sandsynligt, da du kun har oplevet det ved spil = stor varmeudvikling.
ElgenElgenSkrevet 27/01-13 07:41 
Jeg opgraderede til Win8 på min arbejds-PC for en uge siden og har ikke haft problemer.
Synes det virker fint };-P
Selvfølgelig er der lidt små børnesygdomme, men det er bestemt ingen grund til at afskrive det som lort (eller hvad der ellers er nævnt af ukvemsord her i tråden).
Nogle mennesker skal altid brokke sig ovet alt nyt, sådan har det været siden lanceringen af hjulet.

Men jeg ville som DarkBeat siger se om der findes Acer-drivere der kan løse det. Da det kun er når du spiller synes jeg bestemt det lyder som om at CPUen bliver for varm.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WonderboyWonderboySkrevet 27/01-13 16:39 
Okay har prøvet med nye driver på grafikkort, men det hjalp ikke desværre. kan ikke finde nogle driver til CPU til min model desværre.
Hvordan går man tilbage til Windows 7 hvis det er?.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 27/01-13 16:45 
Tjekkede du i BIOS? Seriøst, hvis den har logget dine crashes, så står der PRÆCIST hvad det er for et komponent der fejler og så behøver du ikke spille tid med drivere der fungerer fint.
WonderboyWonderboySkrevet 27/01-13 16:47 
Hvordan er det nu man tjekker sin BIOS? :-).
I love monster land
JmogJmogSkrevet 27/01-13 18:23 
Plejer at være at trykke f2 under opstart. Det vil sige, tænd maskinen og begynd at trykke på F2 én gang i sekundet indtil du kommer ind i BIOS. Der vil som regel kun være et par sekunder, hvor den reagerer på det. Der kan være nogen mærker der gør det anderledes, men ved opstart burde der komme en kort besked a la "press x to enter setup/BIOS" for det tilfælde at F2 ikke virker.
TheDukeTheDukeSkrevet 27/01-13 20:36 
Jeg havde et lignende problem. Hos mig var det min strømforsyning der var ved at stå af, så det er også en mulighed.
WonderboyWonderboySkrevet 27/01-13 21:08, rettet 27/01-13 21:09 
Jmog> hvor i menuen på BIOS kan man se de fejl/crashes,?.
TheDuke> okay ja det kunne det selvfølgelig også være, hvor dan kan man tjekke det?,
I love monster land
JmogJmogSkrevet 27/01-13 23:37 
Det er lidt op og ned fra mærke til mærke. Der er sikkert faner med underpunkter. Kig efter en fane, der hedder noget i retning af Diagnostics eller Info. Det kunne være derunder.
TheDukeTheDukeSkrevet 29/01-13 21:18 
Wonderboy>
okay ja det kunne det selvfølgelig også være, hvor dan kan man tjekke det?,

Sæt en ny strømforsyning i og se om problemet forsvinder.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig