X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Path of exile ("Diablo 2,5!") ude og F2P


Svar
dpldplSkrevet 24/01-13 23:01 
Skrev om det spil for 9 måneder siden og nu åben beta endelig kommet (Open beta, tæller også som release hvilket betyder ikke flere character wipes og deres microtransaction shop er åben)

Spillet er free to play med en shop, skal siges lige nu er deres shop ren special effect til weapon, spell også videre, samt ting som mere plads i ens bank. Så alt content er gratis og for være ærlige, der virkelig meget, samt spillet har en god ide som de bruger til end game.

Spillet kan faktisk godt kaldes Diablo 2,5, da ligner D2 på næsten alle punkter udover de faktisk gjordet nogen nye gode ting for genren.

Spillet tilbyder god dybte med bygning af ens person, da den bruger en mega stor passive skill tree(Minder om sphere grid fra FF10), det giver stor valg mulighed for hvordan en person skal bygges. Ens class bestemmer hvor man starter i den, udover så kan man gå efter alt man vil, så længe man har skill points nok.
https://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgIA (link til skill builder, til folk der vil se den eller lege rundt med det)

Udover det, er der et socket system(Socket på våben eller armor) med gems der bestemmer ens angreb. Simpel version er man smider en gem med samme farve som ens socket, der ved har man fået det angreb. Men hvor spillet så tilbyder mere er når man begynder for support gems og linker dem sammem. F.eks en cold damage support gem giver cold damage til en spell, Fork support spell får en spell til spred sig vis man rammer en monster, totem gems laver en totem der bruger den spell og så videre.

Content mæssig tilbyder spillet 3 acts og 3 sværhedsgrader som man kender fra den genre, men der skulle være flere acts på vej i fremtiden. Men det slet ikke engang slut delen, da i stedet løb samme zoner/bosser igennem igen og igen, så har de lavet et map system. Map systemet virker som normalt loot der dropper, men maps er random dungeons men x antal forsøg på klarer dem, udover det så er der også stat på de maps som gør dem sværer og giver bedre loot. De stats gør mange til lige fra simpel ting som gøre skade eller hp større til at gøre skade til dig hele tiden

Anden god ting er deres potion system, i PoE får man 5 potion slots, så valgt imellem HP, Mana eller utility potions er ikke let. Men udover vælge imellem forskellig typer så er der også stats på dem som er vigtig holde øje med. Potion virker med de har antal charges og bruger antal charges hver gang de bruges, samme tid bliver de fyldt op igen bare ved slå ihjel. Det betyder imens man nakker normale monsters, kan de bruges uden man skal bekymre sig, og imod bosser hvor der kan være mangel af monster til genfylde dem, så man stadig begrænset.


Til sidste vis man en dem der skuffet med D3 eller fortrakker en de gamle spil (diablo 2 eller titan quest), så er dette spil værd give et forsøg, det ikke særlig krævene og er gratis. Jeg vil klart anbefale folk prøver spillet vis man kan lide genren og jo jeg føler faktisk det er Diablo 2,5.
Og damn jeg skrev lidt mere end jeg regnet med (Og vil til lave topic for andet spil nu ><)

Pathofexile.com
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/01-13 23:13 
Jeg har slet ikke tal på de timer jeg har brugt på PoE sammen med 2-3 faste gaming buddies - Og efter en lang pause bliver det godt at komme i gang med det igen! :)

Skal nok bare minde mig selv om at disable world/server chat permanent, så jeg ikke bliver alt for frustreret over de sædvanlige "X VS Diablo 3" diskussioner, eller folk der spørger om det samme 10 gange selvom de har fået svar. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 24/01-13 23:31 
Har allerede fået flere anbefalinger af det her spil fra forskellige sider, så burde nok give det et forsøg... Det er helt sikkert noget der lyder interessant, synes bare jeg har dårlige erfaringer med Diablo-kloner. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 24/01-13 23:51 
Altså det gratis og kræver ikke en super pc, så vis man kan lide genren, så værd given det et forsøg. Minder mere om de gamle, hvilket betyder spillet starter langsom, da man mangler spells, skill points og gear.

Fancypants: Globalchat it helvede i flest spil der har en, x imod diablo 3 elsker nu personlig at læse, så jeg kan grine over hvor dumme nogen af de grunde er, men så igen være jeg enlig tilfreds med D3.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DarkenDarkenSkrevet 26/01-13 04:29, rettet 26/01-13 04:33 
Sumez jeg har haft det samme issue, men PoE i sin nuværende tilstand er ret god. Synes at den også minder en del om 1'eren.. i hvertfald i starten (ikke så højt level endnu). Den starter med en tilpas sværhedsgrad som ikke virker overvældende svært eller for nemt.

Det gør en masse ting rigtigt. Skill tree har en god synergi, ved at det kun er passive ting og stats den indeholder. Det betyder at gear har en lidt .. anden rolle end normalt, eller fokus er ikke bare gear, gear og atter gear. Og da der ikke er guld og potions er et permanent item, så skal man ikke rende og samle en masse fis op man ikke gider (ud over items som kan salvages :P). Lige som DPL er jeg også vildt med FF10 skill tree og FF7 skill sockets (hvilke er en mekanik der godt kunne bruges oftere i spil!).

Nu er jeg som sagt ikke så langt endnu, så ved ikke hvordan det ser ud senere end (højere level/sværhedsgrad), men lige nu fanger det mig mere end Diablo 3 gjorde (Som er pænt dødt for mig, max level grind er ikke sjovt i d3).

MEN.. det er åben beta så der er nogle fin pusninger som ikke er klaret endnu. Man kan f.eks. ikke ændre mus binds (der er mange der hader midter museknap!), men sådanne ting er på deres todo liste, så ikke dømme for hårdt :)

Fandt understående link ret god, det er en lille opsummering af vigtige ting. F.eks.:
You'll get a few respec points from quests which each allow you to remove a single skill point, so you can try out big nodes and make little mistakes. You still have to plan and pay attention. It's possible to get respec points from Orbs of Regret but if you're level 20 or above, then it's easier to make a new character. There are no full respecs.


Begynder guide
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HankyHankySkrevet 26/01-13 07:44, rettet 26/01-13 07:44 
Efter 300-400 timer i Diablo 3, og ret så mange også i Torchlight 2, begyndte mig og en buddy på Path of Exile, og har nu kørt 8 timer straight. Der er nogle små irritationsmomenter hist og her, men alt i alt virker det solidt og gennemført - vi fortsætter da også X antal timer igen, når vi har fået lidt søvn nu her ;P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/01-13 12:44 
Jeg fik også lige sparket gang i min smashysmashy Marauder igen, sammen med min skotske kammerat der spiller Shadow, og den evigt vrede amerikaner der spiller Ranger.

Mit eneste irritationsmoment ligger vist omkring inventory, og så at voice actor til Marauder virkelig ikke får ham til at lyde ret barbarisk :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig