X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Kickstarter-projekter og lignende


Reply
Captain NCaptain NSkrevet 24/01-13 19:15, rettet 28/01-13 00:47 
Man må sige at 2012 virkelig var året for Kickstarter projekter.
Det er fedt at se spil udviklere der ikke behøver at være bundet af en udgiver og at fans kan vise support for projekter de finder interessante. Hell, Vi får sågar en helt ny spillekonsol her om nogle måneder som blev financieret af Kickstarter

Der er tons af spændende projekter der hele tiden p... Se hele indlægget


Kickstarter siden
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
768 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Reply
SumezSumezSkrevet 28/08-15 10:04 
Darken>
1'eren må siges at være en stor succes og man kan se lidt Alpha gameplay hjemme hos AngryJoe:
https://www.youtube.com/watch?v=63-ws3_jhx0&ab_channel=AngryJoeShow

1'eren er en af de eneste relevante succeshistorier fra Kickstarter jeg kan tænke på, hvor det føles som om KS faktisk har været en nødvendighed for at se dagens lys, så det spil har min fulde support!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 28/08-15 17:02 
Der er da en del spil, som er gode, hvor ingen udgivere ville financiere det.

Giana Sisters: Twisted Dreams
Shovel Knight
Pillars of Eternity
SumezSumezSkrevet 28/08-15 17:26, rettet 28/08-15 17:26 
Shovel Knight er fuldstændig den type indie-spil der er oppe i tiden for tiden. De kunne sagtens have udgivet det på egen hånd. Jeg synes D:OS føles langt mere som et gamble. De andre er jeg ikke rigtig bekendt med historien bag, men det jeg prøvede af Twisted Dreams føltes virkelig ringe. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 29/08-15 00:27 
Havde de da pengene? (Shovel Knight).

Pillars er et eksempel på at crowdfunding redder oldschool rpg genren (angiveligt er det vildt godt).

Twisted Dreams ringe? Hvordan dog?
Bede-xBede-xSkrevet 30/08-15 02:56, rettet 30/08-15 02:59 
En del Divinity: OS II gameplay fra Gamespots live scene på PAX:

http://youtu.be/nsIwseI94m4

Det er så fedt de forsætter med splitscreen som i den kommende Enhanced Edition og det ser allerede meget velfungerende ud. Backed pga. splitscreen :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
The DaneThe DaneSkrevet 04/09-15 15:29 
Gad vide hvad der har "inspireret" dem mest - Fallout Shelter, eller Dungeon Keeper / War of the Overworld ...

https://www.kickstarter.com/projects/1498878976/life-in-bunker?ref=category_recommended
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Bede-xBede-xSkrevet 08/09-15 16:37, rettet 08/09-15 16:43 
Nogle af Darksiders udviklerne er på Kickstarter med et "JRPG" Battle Chasers: Nightwar:

https://www.kickstarter.com/projects/1548028600/battle-chasers-nightwar

Til PC (Steam/Gog) med PS4/XO som kommende stretchgoals.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/09-15 16:59 
Det er den bedste spiltitel siden "Warfighter" og "Rise of the Tomb Raider" :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 08/09-15 17:34 
Ja for f..... Battlechasers. Sluttede den serie nogensinde, eller kom der bare ikke flere albums. Jeg husker serien havde nogle vildt fede tegninger og designs.
DarkenDarkenSkrevet 08/09-15 22:09, rettet 08/09-15 22:41 
Den stoppede brat, fordi han ville lave spil istedet, men check lige halvvejs nede i kickstarteren:

Battle Chasers #10
The Legendary Comic Series continues!

You thought it would never happen. So did we. Alongside the release of Battle Chasers: Nightwar, new issues of the classic comic series will continue where the story left off.

Written and drawn by original series creator Joe Madureira, these new books mark his long-anticipated return to the most cherished and iconic work of his career.

Samt er det også med som digital rewards for nogle tiers.. hmn måske værd at overveje..

Edit:
Early Bird Complete Nightwar Digital Edition - 90$
Spillet er min. 25$ (da crazy bird er all gone). Lad os sige OST er omkring 10$, og det samme med Art book
Så vil det sige 45$ ~ 300,- for de eksisterende 9 + de kommende 3 tegneserier. Nu har jeg ikke købt tegneserier siden min barndom og prisen er nok meget anderledes idag end den gang, men 25,- per tegneserie lyder ikke urimeligt i min verden.

There you go, prisen rationaliseret oooooog pledged!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Mes1983Mes1983Skrevet 08/09-15 22:28 
Jeg har lige backet det, det ser jo interessant ud ;-)

Har også lige smidt €20 efter space shooteren EVERSPACE, det ser også ret fedt ud.
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 23/09-15 13:59 
Anybody heard of Allison Road?

Til dem der elskede P.T. før den uceremonielt blev fjernet fra PSN af Konami og savner drømmen om hvad Silent Hills kunne ha' været, så er der blevet startet en ny Kickstarter fra et nyt firma der hedder Lillith.
For nogle måneder siden blev der vist en 13 minutter lang prototype trailer frem på youtube og da jeg så den var jeg stoked, men havde ingen anelse om det bare var en fremvisning af et project, eller løftet om et spil - det er nu blevet vist hvad det er.

Kickstarteren til Allison Road kom op i forgårs og går langsomt fremad.
Jeg skal personligt selv bakke den og få en digital kopi til min PS4. Der er pt (no pun intended) kun fysiske udgaver af PC udgaven, så håber de får fysiske PS4 bokse.

Kickstarter post: https://www.kickstarter.com/projects/allisonroad/allison-road-first-person-next-gen-survival-horror

Til dem der gerne vil se den 13 minutter lange prototype gameplay trailer: https://www.youtube.com/watch?v=__i_LoRKhJ0

Nu venter jeg bare på at Konami på en eller anden måde finder en grund til at prøve at copyright claim Allison Road fordi den er "inspireret". Så galt som det er gået for Konami for tiden så ville det ikke undre mig.
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
Mes1983Mes1983Skrevet 23/09-15 19:23 
Hvis der er andre, der ligesom mig, virkelig dyrkede tegnefilm på Super Channel i 80'erne og de tidlige 90'ere?

Så er der lige startet en Kickstarter for et retro-inspireret spil baseret på Saber Rider and the Star Sheriffs anime-serien!

Det ser faktisk lovende ud og de har sågar en udgave til Dreamcast og PC Engine som pledge tiers:-D

De nævner dog ikke om PC engine versionen er CD, men mon ikke den er det. Ligemeget for mig, da jeg endnu ikke har fået anskaffet mig den lille cool box fra NEC.

Anywho... Tjek det ud:

https://www.kickstarter.com/projects/saberridergame/saber-rider-and-the-star-sheriffs-the-video-game
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/09-15 22:39 
Saber Rider er SÅ godt. Jeg er lige begyndt at se det igen af hype og Space Westerns er det bedste.
Jeg er klar på en Dreamcast version.
SumezSumezSkrevet 25/09-15 07:02 
Jeg er nede hvis det kommer på PCE, men har aldrig hørt om Saber Rider eller "Super Channel". Er det noget tysk gejl?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Mes1983Mes1983Skrevet 25/09-15 08:20 
Super channel var en engelsk kanal, der viste kvalitets tegnefilm, så som bl.a. Saber Rider, Adventures of the Galaxy Rangers, Bravestarr, Bionic Six, M.A.S.K, C.O.P.S, Captain N, Captain Planet, Centurions, Defenders of the Earth, Denver - the last dinosaur, Dinosaucers, G.I. Joe, He-man, She-Ra, Jayce and the Wheeled Warriors, Jem (ja, jeg så den...:-p), Mighty Orbots, Silver Hawks, Spiral Zone, ThunderCats, Transformers, Visionaries, Voltron (fra de samme som lavede Saber Rider) og Dungeons and Dragons

Vi kunne ikke tage kanalen her i 6600 Vejen, men min farfar og farmor i Kolding kunne, så det var altid lykken at komme hjem til dem, og min farfar sørgede altid for at have optaget noget på VHS, som jeg så kunne få med hjem:-)

Har lige nærlæst deres side igen, og PCE versionen kommer på CD:-)
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-15 19:12 
Et turbaseret BattleTech spil til PC fra Harebrained Schemes (dem bag de nye Shadowrun spil) er lige kommet op:

https://www.kickstarter.com/projects/webeharebrained/battletech
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkenDarkenSkrevet 30/09-15 12:10 
Reminder, så er det vist sidste chance for at være med på Divinity: Original Sin 2 kickstarteren
Der er 2 timer tilbage og der er under 4k til at ramme det sidste stretch goal, som må siges at være ret interessant:
Up Next - Games Master Mode
We’ve only got one stretch goal left -- but what a goal! If we hit $2 million, you’ll be able to enjoy our Game Master mode, something that goes far beyond anything else we’ve tried in a Divinity game. With GM mode, you’ll be able to craft your own dungeons and then control them as your friends play through them, placing enemies on the fly, manipulating the environment, and doing everything you can to screw them over. (Or give them an in-depth, personalised gaming experience. If you’re one of these “reasonable” people.)


Divinity: Original Sin 2
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 30/09-15 12:16, rettet 30/09-15 12:17 
Havde ikke set updaten med Chris Avellone. Jeg står desværre nok alene mht. det, men synes ikke det er nogen særlig god nyhed - for mig er en kæmpe del af Divinity den der unikke europæiske charme og uhøjtidelighed. Til sammenligning står Avellones navn på nogle af de allermest generiske og tørre ærke-amerikanske produktioner.
Jeg er ikke helt sikker på hvad han skal bidrage med, som Divinity kan have godt af. Indrømmet, det første Original Sin havde et ekstremt tåbeligt plot som jeg fangede mig selv delvist grine højlydt eller stille krumme tæer over adskillige gange henad vejen, men har ikke lyst til at gå på bekostning af de små tossede historirier undervejs, der er med til at male spillets univers.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 06/10-15 12:54, rettet 06/10-15 12:55 
Ouch. Så har Eurogamer haft Armikrog under behandling og tildelt det en af deres knapt så hyppige "Avoid" badges.
Det smerter mig ikke så meget at jeg postede penge i projektet. Det er nu engang præmisserne at ting kan gå galt. Det gør mest ondt at jeg ikke får den Neverhood-opfølger jeg så brændende håbede det ville blive. Jeg havde ellers set frem til at spille det en kommende weekend.

Det er vist også første gang jeg har set to Avoids på en uge. Det er ikke mere end et par dage siden at Tony Hawk's Pro Skater 5 fik samme dom.


Link...
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-15 13:52, rettet 06/10-15 13:54 
Gameplay fra Indivisible til PS4/XO/PC, en blanding af Valkyrie Profile og Super Metroid fra Skullgirls udviklerne (Kan også hentes som en spilbar demo):

http://youtu.be/gveZ7euGB4g

Er på Indiegogo nu og ser ikke ud til at komme i mål:

https://www.indiegogo.com/projects/indivisible-an-rpg-by-lab-zero-and-505-games#/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 06/10-15 14:00 
Odin>
Det smerter mig ikke så meget at jeg postede penge i projektet. Det er nu engang præmisserne at ting kan gå galt. Det gør mest ondt at jeg ikke får den Neverhood-opfølger jeg så brændende håbede det ville blive. Jeg havde ellers set frem til at spille det en kommende weekend.

Jeg er kæmpestor fan af Neverhood, men jeg havde godt nok heller ikke de store forventninger til Armikrog. Doug Tennapel slår mig ikke som nogen særlig talentfuld person, og har meget svært ved at tro på at han har forståelse for hvad der gjorde Neverhood så specielt. Jo mere jeg så fra Armikrog og jo flere interviews jeg hørte med manden, jo mere sikker blev jeg på at jeg ikke burde støtte den Kickstarter.

Jeg havde dog smalle forhåbninger om at man KUNNE være heldig, og især Terry S. Taylor kan altid få mig op af stolen, men hvis resten af spillet ikke følger trop er det jo lige meget. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 06/10-15 14:03, rettet 06/10-15 14:07 
Bede-x>
Gameplay fra Indivisible til PS4/XO/PC, en blanding af Valkyrie Profile og Super Metroid fra Skullgirls udviklerne (Kan også hentes som en spilbar demo):

http://youtu.be/gveZ7euGB4g

Kan ikke se noget der minder bare lidt om Super Metroid i det der, men det er da godt nok 100% Valkyrie Profile! Ærgerligt hvis det ikke når i mål...

edit: Hold da op, det er godt nok også mange penge de skal bruge til det spil. Jeg skal ikke gøre mig klog på omkostningerne i professionel spiludvikling, men de slår mig som lige lovlig ambitiøse.

edit2: Musik af Hiroki Kikuta! Fantastisk. Havde så sent som i går en snak med en kammerat som også er stor Valkyrie Profile fan om hvad der var blevet af ham, han lader til at være reduceret til småpervers japansk shovelware de seneste år.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-15 14:23, rettet 06/10-15 14:25 
Sumez>
Kan ikke se noget der minder bare lidt om Super Metroid i det der, men det er da godt nok 100% Valkyrie Profile!

Nu er det jo en tidlig prototype, men jeg formoder at Metroid elementerne er det med at få våben og evner, der gør en i stand til at åbne nye områder på kortet, som det hintes i videoen:

Kickstarter-projekter og lignende

Kickstarter-projekter og lignende

De formulerer det således på deres Indiegogo side:

Furthermore, as Ajna fuses with more Incarnations, she’ll gain new weapons and abilities. In addition to their obvious uses in battle, each weapon can be used in the world to traverse various obstacles.
For example, an upgrade to her Martial Arts abilities might allow her to jump off of walls, while an axe might let her cut down certain obstacles in her path.!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 06/10-15 14:38 
Undrer mig bare at man vælger specifikt at nævne Super Metroid så? I stedet for bare det moderne standard-udtryk "metroidvania", som jo nærmest er standard for den type spil anyway :)
Det med at få nye genstande der kan bruges som nøgler til at nå nye steder er jo bare en Zelda-ting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 06/10-15 14:39 
Sumez>
Jo mere jeg så fra Armikrog og jo flere interviews jeg hørte med manden, jo mere sikker blev jeg på at jeg ikke burde støtte den Kickstarter.

Jeg gjorde desværre som jeg plejer: Lukkede totalt af for al information omkring spillet som potentielt kunne spoile fornøjelsen for mig. Men da jeg så de røde tal tikke ind fra diverse anmeldere i weekenden, kunne jeg godt se at jeg måske burde have fulgt en lille smule med.

Hvad angår Doug TenNapel, så har jeg et meget anstrengt forhold til ham som person, men hans output har aldrig fejlet noget, og jeg var fan af både Earthworm Jim og hans Neververse. Der er ingen tvivl om, at hans succes i spilsammenhænge har været båret af de spildesignere han har allieret sig med (David Perry på Earthworm-spillene og Mark Lorenzen på Neverhood og Skullmonkeys), men humoren, charmen er nu engang hans og med hans ubrudte winning streak havde jeg ikke grund til at tro, at han ikke også havde fundet sig en god samarbejdspartner denne gang.
SumezSumezSkrevet 06/10-15 14:40 
Rent bortset fra det, hvis jeg skulel give Neverhood en 100% objektiv anmeldelse, ville den nok heller ikke være særlig høj. :) Alt det spillet har ligger i personligheden og charmen, det er ikke noget supergodt adventurespil. Men det er da i det mindste spilbart.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-15 14:51, rettet 06/10-15 14:55 
Sumez>
Undrer mig bare at man vælger specifikt at nævne Super Metroid så? I stedet for bare det moderne standard-udtryk "metroidvania", som jo nærmest er standard for den type spil anyway :)

De bruger det jo sådan lidt løst, for at få folk til at støtte projektet. Når de skal forklare det uden for kampagne siden, er det også ret overfladisk:

You'll get the upgrades from exploring - basically, think Weaponite and Armorite chunks (names I made up), instead of Missle Expansions and Energy Tanks, which you turn into your Inner Realm blacksmiths to upgrade.
(..)

Valkyrie Profile is a platformer/RPG.

RPGs typically have a large exploration component, even though VP doesn't really because of its time limit.

Metroid is an exploratory platformer.

So... it all seemed to flow pretty naturally, to us?

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=180843792&postcount=478

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=180766274&postcount=148

Tror ikke man skal gå alt for meget i detaljer med det. Salgstaktik og der er nok grundelementer fra Metroid til at man ikke kan beskylde dem for at lyve :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 06/10-15 15:18, rettet 06/10-15 15:19 
Sumez>
Rent bortset fra det, hvis jeg skulel give Neverhood en 100% objektiv anmeldelse, ville den nok heller ikke være særlig høj. :) Alt det spillet har ligger i personligheden og charmen, det er ikke noget supergodt adventurespil. Men det er da i det mindste spilbart.

Jeg er helt enig. Det er ikke noget fantastisk spil hvis man udelukkende kigger på gameplay. Men som oplevelse er det en unik perle, der lever højt på sin charme, humor og opfindsomhed. Lidt ligesom mig. Og det er de samme kvaliteter jeg hutler mig igennem mit forhold på.
3of193of19Skrevet 06/10-15 15:42 
Hvordan er 1.5 mio$ meget for et bare en smule ambitiøst spil?
Udviklingstid på et år, 20 folk på holdet, 50.000$ løn Per næse hvilket ikke er specielt meget, 500.000 til at dække software licenser, kontorleje, hardware, promotion, kontraktarbejde...
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-15 15:46, rettet 06/10-15 16:00 
Udviklingstid er nærmere to år + det løse, men de har også flere penge at gøre med, da deres publisher spytter i kassen, hvis de kommer i mål ($2 millioner ekstra). Men ja, deres budget virker meget realistisk.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 06/10-15 16:58 
3of19>
Hvordan er 1.5 mio$ meget for et bare en smule ambitiøst spil?
Udviklingstid på et år, 20 folk på holdet, 50.000$ løn Per næse hvilket ikke er specielt meget, 500.000 til at dække software licenser, kontorleje, hardware, promotion, kontraktarbejde...

20 folk på fuldtid i 1-2 år synes jeg så også er rimelig vildt ambitiøst for et spil af denne type :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 13/10-15 21:15, rettet 13/10-15 21:19 
Friday the 13th: The Game:

https://www.kickstarter.com/projects/613356213/friday-the-13th-the-game/description

Primært multiplayer fokuseret og lyder en lille smule hen i retningen af Evolve. Ikke noget jeg har lyst til at backe.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 29/10-15 11:49 
Glemte næsten denne...

"Back in Time Symphonic Collection - C64 Symphonic Box Set"

https://www.kickstarter.com/projects/c64audio/back-in-time-symphonic-collection-c64-symphonic-bo/
Bede-xBede-xSkrevet 30/10-15 23:49 
Indivisible får også en PS4 demo:

http://www.destructoid.com/lab-zero-to-launch-indivisible-ps4-demo-on-nov-3-318280.phtml?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Bare ærgeligt der stadig skal et mirakel til, hvis de skal nå i mål.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 04/11-15 05:48 
Demoen er live på PSN nu (har ikke prøvet den endnu). Synes ikke jeg har set det skrevet her endnu, men for de 60$ får man både fysisk udgave og en downloadversion. Og man kan blande platforme, så det kan være PS4 disc plus downloadudgave til Steam.
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-15 07:43, rettet 04/11-15 07:44 
Det får også en masse indie gæste karakterer:

http://www.polygon.com/2015/11/3/9666784/lab-zero-indivisible-shovel-knight-super-time-force-guest-characters

De kæmper godt nok bravt for at få det på benene og bliver ved med at påstå at det droppes, hvis de ikke kommer i mål.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 04/11-15 08:10 
Jeg tror virkelig de overvurderer hvor mange der længes efter et nyt Valkyrie Profile. At Tri-Ace også selv er i gang med en spiritual sequel til det i disse dage gør det nok ikke bedre.

Bare for at sætte deres $1.5mio mål i perspektiv, så var Double Fine Adventure's oprindelige mål på $400.000, Bloodstained på $500.000 og Yooka-Laylee på $270.000. Det er klart at man ikke kan sammenligne deres budgetter 1:1, men det siger noget om hvor højt Indivisible sigter uden rigtig at have noget eksisterende "stjernepotentiale".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-15 08:22 
I modsætning til de andre sigter de efter et realistisk budget ($3.5 million) frem for et kom-i-mål budget, spillet ikke reelt kunne laves for.

Tror de havde regnet med at det ville gå bedre pga. Skullgirls som hev over $800000 hjem i crowdfunding uden "stjernepotentiale".
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 04/11-15 09:11 
De ville helt sikkert også kunne have hevet mere hjem via kickstarter.
SumezSumezSkrevet 04/11-15 09:18, rettet 04/11-15 09:18 
Idéen med Kickstarter er vel også netop at det skal være et "kom-i-mål" budget (deraf navnet Kickstarter), og ikke nødvendigvis finansiere hele projektet. Man må formode at de kan sælge mindst et par eksemplarer efter udgivelsen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-15 09:35 
Det afhænger helt af om et firma er vel finanseret nok til at kunne holde sig kørende, indtil spillet er færdiglavet. Går de konkurs undervejs, fordi der ikke er nok penge, har de jo ikke noget produkt at sælge og realiteterne er, at mange Kickstarters ikke tør sige, hvad et spil reelt koster, af frygt for ikke at komme i mål. Og så sætter man bevist målsætningen lavere, velvidende at hvis der ikke kommer penge i kassen efter kampagnen, bliver det umuligt at færdiggøre spillet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 04/11-15 09:58 
Sumez>
Idéen med Kickstarter er vel også netop at det skal være et "kom-i-mål" budget (deraf navnet Kickstarter),

Det er da snarere det stik modsatte. Det er et "kom-igang" budget. "Kom-i-mål" ville kræve langt flere midler.
Men jeg kan se at det også er det du mener i det du skriver efterfølgende. ^_^
SumezSumezSkrevet 04/11-15 10:27 
Det er netop "kom-i-gang" budget jeg mener - var lidt forvirret over udtrykket, men gik ud fra at det var det samme Bede-X mente for at hans indlæg skulle give mening.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-15 11:16, rettet 04/11-15 11:28 
Yep, jeg brugte udtrykket i forlængelse af dit snak om "mål" (som i kom-i-mål/nå slutmålet med kampagnen) og det så også ud til på dit svar, at du forstod det. Ikke altid man vælger at citere et indlæg, når det står lige ovenover herinde :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/11-15 14:27 
Jeg synes spillet ser virkelig godt ud. Håber de når i mål :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 04/11-15 16:34, rettet 04/11-15 16:36 
Sumez>
Idéen med Kickstarter er vel også netop at det skal være et "kom-i-mål" budget (deraf navnet Kickstarter), og ikke nødvendigvis finansiere hele projektet. Man må formode at de kan sælge mindst et par eksemplarer efter udgivelsen.

Det var egentlig ikke det jeg hentydede til. På Indiegogo, får udviklerne pengene med det samme du donerer. Det er netop humlen - du donerer. Og så er det op til udvikleren om de vil give dig pengene tilbage, hvis de ikke nåede målet. De behøver ikke gøre det. På Kickstarter pledger du. Det vil sige du betaler kun, når kampagnen slutter og kun HVIS pledges overstiger målet.

Selvom der selvfølgelig ikke er nogen garanti for at en succesfuld kickstarter resulterer i et produkt, så tror jeg de fleste føler sig mere sikre ved at pledge der end ved at donere på Indiegogo. På Indiegogo, skal du have MEGET tillid til projektet for at være blandt de første der donerer til det, da du ikke aner om det bliver funded. På Kickstarter kan du i gåseøjne være komplet ligeglad. Der er ingen risiko ved at pledge og du kan altid trække dit pledge tilbage før kampagnen slutter. Det betyder at en Kickstarter har langt nemmere ved at opretholde momentum, fordi folk tænker "lad os se om ikke vi kan få den til målet". På Indiegogo med 90% doneret et par dage før deadline, vil mange tænke "jeg tør ikke tage chancen, hvad nu hvis der ikke er nok der gør som mig. Så er mine penge væk". På Kickstarter vil et nåsten nået mål næsten altid betyde at det BLIVER nået, da det ingen økonomisk konsekvent har for pledgeren hvis kampagnen fejler, så pludselig øges donationerne.

Der er fordele og ulemper ved begge platforme, men vi kommer ikke udenom at Indiegogo er bedst for udvikleren (ingen risiko for tilbagetrukne pledges) og Kickstarter er bedst for forbrugeren (ingen risiko ved en kampagne der ikke når målet). Og det betyder færre donorer end pledgere.
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-15 17:29, rettet 04/11-15 17:46 
Jmog>
Og så er det op til udvikleren om de vil give dig pengene tilbage, hvis de ikke nåede målet. De behøver ikke gøre det.
(..)

Jmog>
På Kickstarter kan du i gåseøjne være komplet ligeglad. Der er ingen risiko ved at pledge og du kan altid trække dit pledge tilbage før kampagnen slutter.

Det er ikke helt korrekt. På Indiegogo findes der forskellige modeller og Indivisible benytter fixed funding. Der betaler du godt nok, når du laver dit pledge, men du er garanteret pengene igen, hvis projektet ikke bliver til noget og du kan også trække det tilbage, indtil kampagnens udløb.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 04/11-15 20:26 
Ahh, jamen så er det jo en anden snak.
The DaneThe DaneSkrevet 05/11-15 01:15 
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
768 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me