X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kickstarter-projekter og lignende


Svar
Captain NCaptain NSkrevet 24/01-13 19:15, rettet 28/01-13 00:47 
Man må sige at 2012 virkelig var året for Kickstarter projekter.
Det er fedt at se spil udviklere der ikke behøver at være bundet af en udgiver og at fans kan vise support for projekter de finder interessante. Hell, Vi får sågar en helt ny spillekonsol her om nogle måneder som blev financieret af Kickstarter

Der er tons af spændende projekter der hele tiden popper op så syntes ... Se hele indlægget


Kickstarter siden
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
768 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 23/01-15 21:10 
Ja det ser ret Quake agtigt ud.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/01-15 20:05 
Nyt Kickstarter spil fra manden bag Clock Tower, med musik af Michiru Yamane.

https://www.kickstarter.com/projects/playism/project-scissors-nightcry
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/01-15 09:17 
Fedt. Og godt med flere japanere på Kickstarter.
Bede-xBede-xSkrevet 03/02-15 17:44 
Det ser ikke ud til at have store chancer for at komme i mål, men det har fået en tidlig gameplay trailer:

http://youtu.be/AVrWn9CY91c
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 03/02-15 17:48 
Gameplay?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 03/02-15 23:24 
Sumez, videoen er ret selvforklarende...
SumezSumezSkrevet 04/02-15 00:01 
Men der er ikke noget gameplay i den :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 04/02-15 00:59 
Det er der da. Se nu filmen der bliver linket til.
SumezSumezSkrevet 04/02-15 10:00, rettet 04/02-15 10:01 
Jeg ved ikke helt hvad du prøver at hentyde til, men efter nøje gennemgang af videoen, kan jeg nu konkludere at højst 9% af den består at scener der fremstår som styrede af spilleren, mens resten er cutscenes og scriptede sekvenser :)
Så ikke nok til at give noget særligt indtryk af hvordan spillet spilles, og absolut ikke nok til at kalde den for en gameplay trailer, men det er måske bare mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 04/02-15 12:41 
Det er super nemt: Du skrev først der ikke var gameplay i traileren. Nu skriver du der er gameplay i traileren. Det er endda en tidlig gameplay trailer, så det er logisk, der ikke er så meget af det. Men godt, at du ved gensyn opdagede det.
SumezSumezSkrevet 04/02-15 12:51 
Godt så
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 04/02-15 13:07 
Jeg ser lidt gameplay. :) Men synes det ligner en sub-trend i survival horror, ret Alien Isolation'ish, hvor protagonisten er svag, bange og skal undgå vold ved at gemme sig.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 04/02-15 13:16 
Joh det trender bestemt for tiden, men det har jo -altid- været fokus i Clock Tower serien. :)

Fair nok, det er ikke et officielt Clock Tower spil, men det er vist absolut kun i navn/licens - især ham sakse-manden er jo med i samtlige 3 spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 04/02-15 13:29, rettet 04/02-15 13:30 
Synes denne protagonist har betydelig større beeeewbs end i Clock Tower. :-P
The medium is the message.
Captain NCaptain NSkrevet 06/02-15 20:32 
Nintendo Force magasinet går deres 3. år i møde, hvis man kunne tænke sig at modtage magasinet gennem 2015 så er det bare om at støtte Kickstarten. De er næsten i mål allerede med en hel måned to go.
Har selv abonnneret på bladet siden de startede og jeg har været godt tilfreds med det.

Kickstarter-projekter og lignendeKickstarter-projekter og lignendeKickstarter-projekter og lignendeKickstarter-projekter og lignende

NF Magazine: 2015 Renewals & New Subscriptions
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Mes1983Mes1983Skrevet 06/02-15 21:26 
Hvor mange blade får man på et år?

Ligemeget hvad skal det da prøves:-)
Captain NCaptain NSkrevet 06/02-15 22:43 
Mener vist det er 6 om året.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Mes1983Mes1983Skrevet 07/02-15 06:23 
Yep, 6 stk pr år og det koster 45$ inkl shipping. Skrev direkte til dem og spurgte:-)

Så det er kun omkring en 50'er pr blad;-)
Captain NCaptain NSkrevet 07/02-15 06:30, rettet 07/02-15 06:32 
Et andet dejligt independent retro magasin jeg også abonnerer på er RETRO.

Kickstarter-projekter og lignende

RETRO Magazine
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
bbcbbcSkrevet 27/02-15 09:45 
Min kammerat og jeg har haft et fritidsprojekt kørende igennem en årrække. Det er et lille, simpelt tankspil, som kan spilles af op til tre spillere ved den samme computer. Nu har vi lanceret en Kickstarter for at finansiere udviklingen af en online version, så man kan spille sammen, når man ikke sidder på skødet af hinanden (selvom det nu er den bedste måde at spille det på :). Tag et kig!

TankTrouble Online Battles Kickstarter
millenniummillenniumSkrevet 27/02-15 09:52 
Ser sjovt ud. :-D

I 90'erne prøvede jeg det første LAN netværk-spil som minder om dette. "Bolo" hed det, hvor man skulle køre rundt med hver sin tank på en ø, lægge miner ud som modstanderen kun kunne se tæt på, kapre tårne og ellers bare skyde løs på hinanden. Det var simpelt men effektivt.

Kickstarter-projekter og lignende
The medium is the message.
bbcbbcSkrevet 27/02-15 10:07 
Tak, vi synes også selv det er ret sjovt at spille :)

Har ikke hørt om Bolo før, men det ser ud til at være et fedt koncept. Vi er selv mere inspirerede af gamle Amiga klassikere som Gravity Force, Turboraketti og Masterblaster.
millenniummillenniumSkrevet 27/02-15 10:16 
Gravity Force ... shit det spillede vi meget.

Hvad er Tank Trouble lavet i...? (Sorry hvis det står et sted som jeg ikke lige gad læse).
The medium is the message.
bbcbbcSkrevet 27/02-15 10:30 
Der har været mange versioner gennem årene :) I første omgang blev det skrevet af min kammerat i Blitz Basic på Amiga'en, men der havde det ikke engang et navn. Så skrev han det i Delphi på PC og kaldte det Tanks 'n' Troubles. Desværre var tnt.com optaget (af et eller andet ligegyldigt fragtfirma :p ), så da vi ville lægge det op på nettet blev det omdøbt til TankTrouble.

Men for at svare på dit spørgsmål, så er det lavet i Flash med en backend i php. Fordi Flash er ved at dø, arbejder vi på en ny udgave i HTML5. Vi bruger et library, der hedder Phaser.
BeanoBeanoSkrevet 27/02-15 19:33 
From Bedrooms To Billions: The Amiga Years

Opfølger til den fortræffelige From Bedrooms To Billions dokumentarfilm. Allerede backed herfra :)

https://www.kickstarter.com/projects/1195082866/from-bedrooms-to-billions-the-amiga-years
jaesjaesSkrevet 28/02-15 02:51 
Toejam and Earl: Back in the Groove:
https://www.kickstarter.com/projects/1578116861/toejam-and-earl-back-in-the-groove/description

ikke en serie, jeg har specielt meget interesse i, men bliver måske nødt til at købe soundtracket:

Toejam and Earl: Back in the Groove (Animated Version)
jaesjaesSkrevet 12/03-15 17:54, rettet 12/03-15 17:57 
Ny komedieserie af Alan Tudyk. Løst baseret på begivenhederne efter Firefly. Hovedrollerne spilles af ham selv og Nathan Fillion. Ikke overraskende har de nået tre gange målet på to dage :)

Gæsteskuespillere er bl.a. Gina Torres, Felicia Day, Sean Maher, Amy Acker og Seth Green.
https://www.indiegogo.com/projects/con-man#home

"Wray Nerely (Alan Tudyk-Me!) was a co-star on Spectrum, a sci-fi series which was canceled -Too Soon- yet became a cult classic. Wray’s good friend, Jack Moore (Nathan Fillion) starred in the series and has gone on to become a major movie star. While Jack enjoys the life of an A-lister, Wray tours the sci-fi circuit as a guest of conventions, comic book stores, and lots of pop culture events. The show will feature all the weird and crazy things that happen to Wray along the way to these events."

Kickstarter-projekter og lignende
Captain NCaptain NSkrevet 28/03-15 15:54 
En dokumentar om Amiga/Commodoren og de tidlige udviklere til dem

Kickstarteren slutter idag, men de har heldigvis nået deres mål + nogle stretch goals.

Kickstarter-projekter og lignende

From Bedrooms to Billions: The Amiga Years!
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 29/03-15 13:45 
Projektet nåede i mål med £95.299... dvs. floppy disc beer-mat kom lige akkurat med :)
Mes1983Mes1983Skrevet 07/04-15 20:16 
Egentlig ikke spilrelateret, men stadig cool.

Mød Tiko en revolutionær 3d printer man rent faktisk har råd til:-)
179$ - det må siges at være rimeligt billigt for en 3d printer.

Deres oprindelige mål var 100.000$ men med 23 dage igen er de allerede på 1.182.000$!!


https://www.kickstarter.com/projects/tiko3d/tiko-the-unibody-3d-printer

Tiko the Unibody 3d printer
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/04-15 21:07, rettet 07/04-15 21:08 
Tak fordi du delte. Den bliver helt sikkert købt når den udkommer :)

Lidt ærgerligt at der ikke er opvarmet bund, men det er måske kun større prints der kan risikere at bøje ellers?
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 07/04-15 21:54 
Det lyder meget fristende.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Mes1983Mes1983Skrevet 07/04-15 22:07 
Ved ikke om det er et problem med uopvarmet bund, men det lader til at de har godt styr på det.
Jeg har i hvert fald bakket op om projektet, har længe gået med tanken om at få en 3d printer. Men de er dælme dyre ellers.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/04-15 22:12 
Wehner>
Det lyder meget fristende.

Miniature Destiny våben ahoy!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/04-15 22:18 
Mes1983>
Ved ikke om det er et problem med uopvarmet bund, men det lader til at de har godt styr på det.
Jeg har i hvert fald bakket op om projektet, har længe gået med tanken om at få en 3d printer. Men de er dælme dyre ellers.

Når den tydeligvis bliver meget populær så skulle det ikke undre mig hvis der kommer en løsning senere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 09/04-15 22:19 
Descent remake kickstarter slutter snart:
https://www.kickstarter.com/projects/descendentstudios/descent-underground
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 14/04-15 09:22, rettet 14/04-15 12:21 
"Project Sidologie - JARRE style Commodore 64 music remixes."

Kickstarter-projekter og lignende

Musik projekt fra Marcel Donné - 3 albums med Jarreificeret C64 musik, op til 6 albums som stretch-goals.

Kickstarter siden:
https://www.kickstarter.com/projects/c64audio/project-sidologie-jarre-style-commodore-64-music-r

"Sidologie - Jean Michel Jarre and Commodore 64 Chipmusic":
https://www.youtube.com/watch?v=4CTi5bCy8II

Marcel Donné lavede det første Sidologie i 2003, et rigtigt fint album så jeg ser meget frem til dette. Backes herfra.
BeanoBeanoSkrevet 16/04-15 09:58, rettet 16/04-15 10:00 
"Uncle Art: Elite II Orchestral & Retrogaming Music Remakes"

Kickstarter-projekter og lignende

Backing går langsomt og tror desværre ikke de kommer i mål til tiden (pt 18 dage endnu). De har fra starten sat et lidt for højt mål pga. orkesterindspilning af Frontier temaer (skulle måske have været et stretch goal). De har efterfølgende tilføjet bonus CD og lille dokumentarfilm for at forsøge at tiltrække flere backers. De backes i hvert fald herfra.

Kickstarter siden:
https://www.kickstarter.com/projects/278860000/uncle-art-elite-ii-orchestral-and-retrogaming-musi
BeanoBeanoSkrevet 17/04-15 08:12 
"The Bitmap Brothers: Universe"

Kickstarter-projekter og lignende

"The Bitmap Brothers: Universe will be the official history of the visionary British software house. The book will combine an authoritatively written inside story, thoroughly researched via new, first-hand interviews with The Bitmap Brothers' key figures, with a breathtaking haul of never-before-seen archive material, including original production drawings and digital artwork from seminal titles such as Xenon 2: Megablast, Speedball 2: Brutal Deluxe and The Chaos Engine.

Alongside a celebration of the Bitmaps’ classic works, the book will reveal for the first time the fate of unreleased projects such as the high octane Amiga racer ‘Bike’/‘Havoc’/‘Triple X’ and the 2D Speedball successor ‘Brutal Deluxe’/‘ブルータル デラックス’.

We’re thrilled to say that the book will also feature a specially commissioned cover illustration by Bitmap virtuoso Dan Malone (artist on Speedball 2: Brutal Deluxe, The Chaos Engine, Z).

This will be latest publication from Read-Only Memory, creators of the celebrated Sensible Software 1986–1999 (2013) and Sega Mega Drive/Genesis: Collected Works (2014) – dubbed ‘the best coffee table book about videogames of all time’ by Kotaku.

Working closely with original Bitmaps team members, our aim is to produce a book with the same ethos and visual rigour as the greatest games of The Bitmap Brothers. As well as offering unparalleled insight into one of videogaming’s most enigmatic companies, The Bitmap Brothers: Universe will delve deep into the rich lore of The Bitmap Brothers’ games, tying it together in one place for the first time.

The Bitmap Brothers: Universe will be written by Duncan Harris (contributor to Edge and Rock, Paper, Shotgun, and creator of the celebrated realtime game art site Dead End Thrills). The book will be edited and designed by Read-Only Memory founder Darren Wall (Sega Mega Drive/Genesis: Collected Works, Sensible Software 1986–1999). [...]"

Mere på Kickstarter siden:
https://www.kickstarter.com/projects/darrenwall/the-bitmap-brothers-universe
OdinOdinSkrevet 17/04-15 08:54, rettet 17/04-15 09:16 
Jeg købte Read-Only Memorys Mega Drive: Collected Works tidligere på året og har sjældent set en udgivelse så gennemført og i så lækker kvalitet. Der gik derfor heller ikke to minutter fra at jeg læste om kickstarteren for deres Bitmap Brothers-bog igår til der var røget £36 afsted i deres retning.

Dan Malone, der var ansvarlig for Bitmap Brothers trademark grafiske udtryk, var en kæmpe inspirationskilde for mig, da jeg begyndte at lave grafik på Amiga'en i sin tid. Mark Coleman lavede også forrygende grafik, men det var Dans arbejde der altid slog benene væk under mig. Hans paletteforståelse og dithering-teknikker fik det til at se ud som om der var tre gange så mange farver som der rent faktisk var og hans stil var ikonisk. Den bog skal bare bare ejes.
The DaneThe DaneSkrevet 17/04-15 18:20 
Eksempel på hvordan det ikke skal gøres?

https://www.kickstarter.com/projects/2075177757/bhlan?ref=category_location

Fundere over hvordan han(de?) regner med at nå beløbet.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 17/04-15 19:24 
Lol... ja det kommer nok til at knibe med finanserne :D
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/04-15 19:30 
The Dane>
Eksempel på hvordan det ikke skal gøres?

https://www.kickstarter.com/projects/2075177757/bhlan?ref=category_location

Og her troede jeg, at betaling ved entré eller ordinær tilmelding var standarden for den slags. :o
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
The DaneThe DaneSkrevet 17/04-15 19:55 
Så vidt jeg kan se på hjemmesiden, så er der også en pris for tilmelding - men kan ikke umiddelbart se personen bag den kickstarter på siden, så muligt det bare er et dårligt fupnummer.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/04-15 20:19 
Yay! Det er sgu lidt for lavt... Jeg kender i hvert fald ikke til mange, der laver hygge LAN party med det formål at tjene penge på det... Og i så fald har de vist klaret det på andre måder end at tigge sig til det.
Men dejligt at se, at den stadig er på 0 :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkenDarkenSkrevet 19/04-15 00:44, rettet 19/04-15 00:46 
skabe et regelmæssigt LAN event i Haderslev kommune

Skal det laves som kickstarter, så er det ikke grundigt nok. F.eks. er hjemmesiden kun uden "www"
Den kvalitet som det ser ud til at være, burde det nok være noget man hængte på sedler på skoler osv.

Det kan godt være billet (250,-) giver adgang til svømmehal og morgenmad, og med leje af lokale er det nok faktisk ikke er helt ved siden af. Men man burde i stedet overveje at stifte en forening (da man ønsker at lave det jævnligt), det kræver arbejde(bestyrelse osv), regnskab og dokumentering (vedtægter osv), men så er det kommunen der stiller lokaler til rådighed, samt tilskud for folk under 25 år.

Jeg er med i en LAN forening (300,- per år, 100,- som gæst for en weekend) og selvom flere og flere af os nu er over den aldersgrænse, forsætter foreningen fint. Faste lokaler, omkring 8 lans om året, en generalforsamling/julefrokost, et par sociale events og en bestyrelse der holder møder og æder kage. Hvis man vil, er muligheden der for at blive behandlet på lige fod med andre foreninger og det kan godt betale sig.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
dRxLdRxLSkrevet 19/04-15 16:53 
Darken, er den forening i Silkerbog?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkenDarkenSkrevet 20/04-15 08:25 
nope Birkerød ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/04-15 16:13 
Et project jeg har backet, Chroma Squad, udkommer den 30.
Det er et super sentai SRPG!
Jeg hoppede på ved den laveste tier fordi jeg ikke var så interesseret i at spille et unfinished spil og ville vente til det var færdigt, så jeg glæder mig.

Her er traileren til spillet
https://youtu.be/Vrl2bCBzqRc
SephSephSkrevet 24/04-15 19:39 
Formula Fusion, en slags efterfølger til Wipeout, er kommet på Kickstarter. Der er en del veteraner fra Psygnosis/SCE Studio Liverpool bag det.

Formula Fusion på Kickstarter
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
768 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig